Debra Skrevet 29. mars 2006 #1 Del Skrevet 29. mars 2006 hei. jeg var hos legen fo en stund siden. fortalte han at jeg har et utrolig dårlig selvbilde pga mine små bryster etc etc etc. og lurte på hva han kunn gjør for meg for å få dekket en brystoperasjon fra staten. det er veldig vondt å ha det sånn. bruker en str 70 a, og er 23 år gammel. vil ikke ha så mye større str. bare opp til en B-cup, så det kanskje vil se normalt ut. er det noen som har fått dekket en slik operasjon fra staten? hvor lang tid tok det evnt før dere fikk innkalling etter brev var sendt fra legen og hvor vanskelig er det å få dette? kun seriøse svar., er litt vanskelig å snakke om for det plager meg sånn. mvh lille meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 29. mars 2006 #2 Del Skrevet 29. mars 2006 Sannsynligheten for at du må betale det selv, som de fleste andre i samme situasjon, er stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #3 Del Skrevet 29. mars 2006 hei.. jeg er ei jente på 22 år. jeg har samme problem, jeg har STORE komplekser pga brystene mine.har psykiske plager også. vel, jeg var hos min daværende fastlege for 2 år siden og spurte om muligheten for å få dekt operasjon fra staten..hun så ikke på puppene mine engang..hun lo nesten av meg og sa at man måtte ha født og ammet en haug med unger eller ha en slags syndrom for å få dekt operasjon....DA ga jeg opp!!! -MEN nå 2 år etter har jeg flyttet til en større by..jeg går nå en gang i uka til psykolog pga mitt dårlige selvbilde..og nå har psykologen min lagd en raport ang mitt kompleks og hun har sendt rapporten til min nye fastlege. og om en uke skal jeg til fastlegen min så hun kan se og vurdere brystene mine...og hvis hun mener jeg har behov for operasjon, så sender hun en søknad til staten........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #4 Del Skrevet 29. mars 2006 Det vil uansett være lettere å få brystreduksjon enn brystforstørrelse.. Dette av den grunn at det å ha små bryst ikke hemmer en fysisk... Så lenge den psykiske helsen i dette landet ikke blir tatt mere seriøst tror jeg det vil bli vanskelig jeg, men om du står på skikkelig kanskje..... Og om du sparer tar det ike mange månedene før du har råd til å gjøre det selv heller da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 29. mars 2006 #5 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg kjenner en som hadde forskjellig størrelse, og hun fikk dekket deler av det. Hvordan hun gikk frem aner jeg ikke desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #6 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg kjenner en som har fått dekket en brystoperasjon fordi hun hadde så små pupper, de var veeeldig små. Dette gikk utover hennes psyke så hun derfor fikk dekket det. Tror det kommer veldig ann på legen og hvordan h*n vil formulere seg til trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #7 Del Skrevet 29. mars 2006 jeg har kjempekomplekser for magen og nesa mi. Jammen tro r ikke jeg at jeg skal ta meg en tur til legen jeg også om dårlig selvbilde er grunn nok til å få dekket slikt fra det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #8 Del Skrevet 29. mars 2006 Uff, er det dette skattepengene våre skal brukes til? Å operere alle som ikke har "normalt utseendet" så vi alle ser like ut? Jeg har selv veldig små pupper. Bruker 70 A, men som regel går jeg uten BH. Er jeg unormal? Og min søster er helt flat, tror ikke hun finner BHer som passer henne engang. Bør hun også opereres? Beklager, men jeg håper virkelig ikke noen får en slik operasjon dekket. jeg kan forstå det hvis det er veldig stor forskjell på puppene. Og brystreduksjoner har jo en medisinsk begrunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_aina_* Skrevet 23. mars 2008 #9 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) hei hei.jeg vet akkuratt hvordan du har det.jeg har født et barn for 19 mnd siden å jeg sluttet å amme ganske tidlig.allerede før fødselen slet jeg med små bryster.jeg har vert oppi 64 kg å alikevell hatt små bryster.de sluttet å vokse i begynnelsen av ungd skolen.jeg har slitt voldsomt psykisk etter fødselen pga små bryster å dårlig selvtillitt(pga brystene). jeg ble lei av å bli deprimert hele tiden åtok tak i meg selv å kontakten fastlegen min.jeg hadde problemer med å prate om saken så jeg sendte først et brev til lege kontoret,men ingen respons å få.så min samboer fikk bestilt time hos legen min.jeg kom til timen å fortalte hvordan jeg hadde det, å at jeg har hørt om mødre som har fått dekket slike operasjoner.MEN det legen min klarte å prestere var at han hadde aldrig hørt om å få dekket en slik operasjon,bare mage plastikk.så han gav meg ingen håp..jeg gikk gråtende ut av kontoret uten no positiv handling. heldigvis hadde jeg klart å overbevise min samboer over hvordan ting lå ann å jeg fikk støtte gjennom en mor på internett som slet med det samme.hun gikk gjennom det samme å ba meg pushe på videre for hun hadde bekjendte som fikk hjelp til akkuratt dette.så jeg skifta fastlege,fikk time.hu kikka ikke på meg engang å sa jeg sku bli henvist til en kirurg. det har gått ca 18 mnd å jeg sliter fremdeles med deprisjoner å venter fremdeles på hjelpp.men nå står jeg snart på vente lista til en psykiater etter langt om lenge med søknader fra legen min til diverse leger,sykehus osv. grunnen til at jeg datt innom denne sida var nettopp for at jeg ble deprimert igjenn å felte noen tårer,å fikk rett og slett nok av all ventingen.nå vil jeg ha svar. håper jeg får time snart hos psykiateren å at det går vel.jeg råder deg til å gjøre det samme.finn en fastlege som skjønner deg å dine problemer å få han/henne til å henvise deg til en psykiater.jeg har forstått det slik at det er psykiateren/psykologen eller kirurgen som har makten til å avgjøre dette. jeg kommer til å legge meg flatt å fortelle hvordan det ligger ann...at jeg fremdeles sliter etter så lang tid.så får jeg bare håpe på det beste... jeg håper du får den hjelpen du behøver.jeg vet hvordan det er å jeg unner deg det så absolutt for det er helt grusomt å ha det slikt. ta gjerne kontakt med meg om du vil prate mer om det.jeg kunne godt tenkt meg å høre hvordan det går for deg fremover:) kanskje dumt å legge ut adr her men er vel ikke så mange mannfolk på denne siden:) mvh "skjønner deg godt" Mailadresse er fjernet. Ønsker du å være tilgjengelig kan du opprette en profil. Dru - mod Endret 24. mars 2008 av Dru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #10 Del Skrevet 29. mars 2008 Desverre så får man ikke dekket større bryst! Har venninner som har prøvd - men det ble klart nei og at dette er kosmetisk og ikke helsemessig. Iflg. kirurger jeg har snakket med så tar de ikke hensyn til noe annet enn helsemessige plager - og ser ikke på psykiske plager. Man får dekket reduksjon - dette pga det er tungt for skuldre og nakke og lager mye helsemessige plager. Eneste tilfeller jeg har hørt at man får dekket implatat er når man har veldig stor forskjell på str på puppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplekake Skrevet 30. mars 2008 #11 Del Skrevet 30. mars 2008 Det koster vel egentlig ikke så mye å gjøre det? mellom 25.000,- og 35.000,- Om man har vært deprimert i årevis på grunn av dette er det vel enklest å spare opp et par tre tusen lapper i mnd og få gjort det om ett års tid og så komme seg videre med livet sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heny Skrevet 30. mars 2008 #12 Del Skrevet 30. mars 2008 hvis dette virkelig er til så stor plage så skulle vel ikke 30 000 være så voldsomt mye å å betale. ta et lån og betal det evnt ned på noen år om det er mye penger å skulle betale i en engangsum. de fleste klinikker har avtaler med finansiering av operasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #13 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Jeg fikk dekket en brystforstørrelse for 3 år siden. Jeg hadde også så små at jeg hadde ett utrolig dårlig selvbilde. Jeg gikk il legen og lurte litt på dette, og hun henviste meg til en klinikk. Ventetid må nok påberegnes. Uansett, jeg fikk lagt inn litt silikon så de ser i mine øyne normale ut for min kropp. De er enda små, men er utrolig fornøyd. Det går ikke an å se at de ikke er "ekte". Unntatt arrene, de er det jo ingen som ser uansett. Bare som en liten advarsel helt til slutt, det var helt for j****g vondt. Hadde vondt for å puste, hadde problemer med å sitte, ligge, stå og ellers alle bevegelser. Men det er ikke likt for alle! DET HANDLER OM Å HA DET GODT MED SEG SELV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #14 Del Skrevet 30. mars 2008 Desverre så får man ikke dekket større bryst! Har venninner som har prøvd - men det ble klart nei og at dette er kosmetisk og ikke helsemessig. Iflg. kirurger jeg har snakket med så tar de ikke hensyn til noe annet enn helsemessige plager - og ser ikke på psykiske plager. Man får dekket reduksjon - dette pga det er tungt for skuldre og nakke og lager mye helsemessige plager. Eneste tilfeller jeg har hørt at man får dekket implatat er når man har veldig stor forskjell på str på puppene. FEIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #15 Del Skrevet 30. mars 2008 Uff, er det dette skattepengene våre skal brukes til? Å operere alle som ikke har "normalt utseendet" så vi alle ser like ut? Jeg har selv veldig små pupper. Bruker 70 A, men som regel går jeg uten BH. Er jeg unormal? Og min søster er helt flat, tror ikke hun finner BHer som passer henne engang. Bør hun også opereres? Beklager, men jeg håper virkelig ikke noen får en slik operasjon dekket. jeg kan forstå det hvis det er veldig stor forskjell på puppene. Og brystreduksjoner har jo en medisinsk begrunnelse. Det er godt det er forskjell på folk. Noen trives uten former, noen gjør ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #16 Del Skrevet 31. mars 2008 at mine skattepenger skal dekke brystforstørrelser synes jeg er hinsides all fornuft. da burde jo alle som ville det få alle typer kosmetiske oprasjoner dekket ? bleking av tenner, hake, neseoperasjoner, hår og hårfjerning,fettsuging,impantater, penisforstørrelse etc etc. hva slags samfunn er dette egentlig ? gratis lege er flott, men da må man i utgangspunktet ha en sykdom og ikke et psykisk problem. som foreslått over, snakk med en bank om ett forbrukslån, å belaste samfunnet for å operere puppene sine større.... jeg vil ha silikonimplantater i bicepsen min tror jeg. eller saltvann i leggmusklene.lol jeg vil helt seriøst ha mindre føtter, kanskje jeg kan bruke noen "gratis" legetimer på det ? jeg sponser gladelig fjerning av tagging eller reparasjoner etter hærverk isteden. jeg tror faktisk jeg hadde skylt penger i do før jeg hadde sponset pupper på ukjente damer hvis valget var mitt. noe det beklageligvis ikke er, men sånn er nu engang demokratiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #17 Del Skrevet 31. mars 2008 Du som skrev FEIL på mitt innlegg må være den eneste som jeg kjenner som har fått event. dekket innlegg gratis. Tro meg jeg har undersøkt dette gjennom mange klinikker og er inne i disse sakene. Jeg har ikke dette problemet selv - men altså kan mye om dette. Jeg kjenner to stykker som har fått dekket implantat - det var pga stor forskjell på størrelse på puppene. Før i tiden så tok kirurgene hensyn til psykiske plager - men nå har det blitt mye strengere. De tar hensyn til de helsemessige plagene og ikke annet. Jeg vet om en klinikk som tok hensyn til psykiske plager - men de gikk konkurs. En annen ting er at det etter nyttår nå blir enda vanskeligere å få bukplastikk og brystreduksjon på helsemessige grunner også. De fleste klinikkene mister disse avtalene sine. Så i fremtiden må man regne med å måtte bruke de offentlige sykehusene og vente opptil flere år Jeg synes absolutt at de som har helsemessige plager burde få ting dekket. Da snakker jeg om store heng på magen med mye eksem under og store bryster som gjør at man får utrolige smerter i nakke/skuldre. Men å få større pupper på statens regning er jeg helt imot! Det har med selvbildet å gjøre det skjønner jeg - men det har ikke noen helsemessige plager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #18 Del Skrevet 31. mars 2008 Nei, jeg vil heller ikke være med på å dekke silikoninnlegg med skattepengene mine. Jeg har stor forståelse for at du plages av små pupper, men det er som flere andre har nevnt ikke noen helsemessige plager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #19 Del Skrevet 1. april 2008 Veldig rart du ikke har hørt om flere som har fått det dekker, for her jeg bor (lite tettsted) Vet jeg om 2 stk og meg. Her er dere jo inne på at det psykiske ikke har noe å si. Psykisk helse må jo være på lik linje med et fysiske. Skjønner bare ikke deres mangel på forståelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 1. april 2008 #20 Del Skrevet 1. april 2008 Veldig rart du ikke har hørt om flere som har fått det dekker, for her jeg bor (lite tettsted) Vet jeg om 2 stk og meg. Her er dere jo inne på at det psykiske ikke har noe å si. Psykisk helse må jo være på lik linje med et fysiske. Skjønner bare ikke deres mangel på forståelse.. hva med de som sliter pga andre ting da?som kanskje sjenerende hårvekst el.l?eller kanskje noen får det dårlig psykisk fordi de føler de har stygg nese. jeg synes utrolig synd på folk som sliter fordi de er misfornøyd med puppene, men som andre sier-det er ikke så alt for dyrt med silikon, hvis det er noe man virelig trenger for å få bedre psyke. og det finnes million bedre ting skattepengene kan brukes på istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå