Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan tolker man lutealfasen, jeg har trodd at lutelfasen min var 11 dager fra dagen etter eggløsning til første dag i mens. Men ser jo på appene at det blir registrert 10 dager som er tiden mellom eggløsning og mensen. Og 10 dager er jo plutselig veldig lite🫢 Er på prøveperiode 3 nå uten hell, og lutealfasen har vært på 10 dager hver gang. Bør jeg oppsøke lege nå eller vente? Deres erfaring med lutealfase?

Anonymkode: 5d954...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du etter app? Får du faktisk mensen 10 dager etter app sier du har eggløsning?

Skrevet
mommyaka skrev (4 timer siden):

Går du etter app? Får du faktisk mensen 10 dager etter app sier du har eggløsning?

Bruker eggløsningstester, som scannes og legges inn i appen. Men fra dagen etter LH topp og fram til mensen er det 10 dager mellom

Anonymkode: 5d954...163

Skrevet

Lutealfasen er fra dagen etter eggløsning, t.o.m den siste dagen i syklusen. Med en gang mensen kommer er du over i en ny syklus.

Ja, ville tatt en tur til legen. 10 dager er lite. 11 dager også egentlig.

Hvis du derimot nylig har sluttet på hormonprevansjon, så kan det ta litt tid før syklusen blir helt normal.

Anonymkode: 510c1...986

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler å få en sjekk hos lege ja, gjerne med blodprøver i syklus for å sjekke særlig progesteron. 10 dager regnes som kort lutealfase. 

Anonymkode: 4e691...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...