Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal han med en religion idet hele tatt?

Anonymkode: ba83a...f73

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

"Bjørnar mener debatten om regnbueflagg og skeive i kirka har eskalert, og blitt mer og mer polarisert. Han opplever at det generelt har blitt verre å være skeiv det siste året."

Her kommer denne Pride-galskapen igjen altså. Jeg har sagt det før at dette enorme fokuset på LGBTQ og Pride er pushet av krefter i kulissene som ønsker å skape polarisering og splid.

Og nei, jeg sier ikke at det er derfor altfor mange kristne har noe imot homofile, men det gjør det bare ikke spesielt mye bedre for å si det sånn.

Skrevet
Gaia skrev (2 timer siden):

Bjørnar synes at det er vanskelig å være kristen når han er skeiv. Han føler at han er en form for feilvare. 

Hvorfor ikke bytte religion, når den du tilhører ikke aksepterer deg? 

https://www.nrk.no/sorlandet/skeiv-og-kristen_-_-blitt-verre-a-vaere-skeiv-i-kristne-miljoer-det-siste-aret-1.17550194

Vanligvis ville jeg sagt at folk ikke uten videre kan bytte religion. En hindu han ikke bare bestemme seg for å tro at islam er sant, like lite som Erna Solberg kan bestemme seg for å tro at kommunisme er bra. 

Men så sier fyren i denne saken at han har "valgt" å være kristen, altså tror han ikke egentlig på det, og da er jeg enig i at det er rart å velge kristendom. Samtidig har han jo funnet en trygg plass i Dnk, som absurd nok er en demokratisk organisasjon - hva som er Guds vilje er noe man i praksis stemmer over, og man trenger ikke å være troende for å delta.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde villet vært medlem i en organisasjon jeg ikke følte at jeg verken hørte hjemme i eller var velkommen i, jeg. 

Skrevet
Gaia skrev (5 timer siden):

Bjørnar synes at det er vanskelig å være kristen når han er skeiv. Han føler at han er en form for feilvare. 

Hvorfor ikke bytte religion, når den du tilhører ikke aksepterer deg? 

https://www.nrk.no/sorlandet/skeiv-og-kristen_-_-blitt-verre-a-vaere-skeiv-i-kristne-miljoer-det-siste-aret-1.17550194

Så det samme selv og lar meg fascinere av den kognitive spagaten han står i..

• Nyttig 1
Skrevet

Bjørnar sier:

– Når de har snakka ferdig, så er de ferdig med saken. Da kan de ta fri og gå hjem. Men jeg kan jo aldri ta fri fra dette. Dette er noe som er grunnleggende en del av hvem jeg er som person, sier han.

Dette er pisspreik Bjørnar, din seksualitet tilhører ditt privatliv og ingen kan se at du er homofil. Hvorfor føler Bjørnar at han må annonsere sin seksualitet til enhver tid?

• Liker 1
Skrevet
Gratis skrev (2 timer siden):

Bjørnar sier:

– Når de har snakka ferdig, så er de ferdig med saken. Da kan de ta fri og gå hjem. Men jeg kan jo aldri ta fri fra dette. Dette er noe som er grunnleggende en del av hvem jeg er som person, sier han.

Dette er pisspreik Bjørnar, din seksualitet tilhører ditt privatliv og ingen kan se at du er homofil. Hvorfor føler Bjørnar at han må annonsere sin seksualitet til enhver tid?

Det er vel mer det at skaperen av universet sier ganske rett ut at han ikke er ønsket..
Religion er jo full av interne kontradiksjoner, når du blir konfrontert med det på en måte som Bjørnar gjør, så er det jo nærliggende å tenke at han kanskje slutter å tro på "julenissen" Da vedkommende som visstnok har skapt han også hater han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...