Gå til innhold

[SPLITTET]: Dokumentarserien ''Hvor er Odin?''

Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei!

Denne meldingen legges til for å informere om at innlegg #1 til og med #30 er splittet fra et separat emne: ''Forsvunnede Odin fra Trondheim''.

Bakgrunnen for avgjørelsen er at tråden i Aktuelle saker og politikk omhandler saken i sin helhet og diskusjonen som ble splittet hit (til Reality, dokumentar og true crime) omhandler NRKs dokumentarserie ''Hvor er Odin?''.

Ved spørsmål om denne avgjørelsen, eller til forumets medarbeidere for øvrig, vennligst ta kontakt i Tilbakemeldinger og nyheter om Kvinneguiden.

Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lafamiglia skrev (12 minutter siden):

Det jeg umiddelbart trodde etter å ha sett den episoden, er at han fylte bagen full av stein, bar den bak-fram, og hoppet i sjøen. Treningstøyet i Rema-posen ble jo funnet rett ved en diger steinstabel.

Grunnen til at jeg tenker det, er at jeg for veldig mange år siden hadde en nabo som dessverre hoppet i sjøen med en ryggsekk fylt med stein 😭

Hadde han hoppa på sjøen med en bag full av stein festa til kroppen, hadde han blitt funnet ganske umiddelbart.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Lorieen skrev (6 minutter siden):

Hadde han hoppa på sjøen med en bag full av stein festa til kroppen, hadde han blitt funnet ganske umiddelbart.

Nei, ikke nødvendigvis, dessverre. Det har stått flere steder at strømmene i Trondheimsfjorden er sånn at mennesker som faller uti kan drive langt av gårde.

Her er et eksempel:

Sitat

– Hvis det er sånn at han har falt i vannet ved Pir II, så er det rett i Trondheimsfjorden, med de strømmene som er der. Hvis det har skjedd, så kommer det nok til å bli veldig vanskelig å finne Odin.

https://www.vg.no/nyheter/i/3JKpKd/hva-skjedde-med-odin

Endret av Lafamiglia
  • Hjerte 3
Skrevet
Lafamiglia skrev (5 timer siden):

Nei, ikke nødvendigvis, dessverre. Det har stått flere steder at strømmene i Trondheimsfjorden er sånn at mennesker som faller uti kan drive langt av gårde.

Her er et eksempel:

https://www.vg.no/nyheter/i/3JKpKd/hva-skjedde-med-odin

En bag full av stein synker.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ingen kriminaltekniske spor som beviser at han havna i vannet. Det er ein teori. Seie ikkje at den er dårlig men det er framleis for vagt. Han er ikkje funnet, heller ikkje hans kle. Likevel er teorien sannsynlig, ikkje alle blir funnet i havet. 

Heile saka er ganske merkelig må eg sei. Det er ganske mange ubesvarte spørsmål. 

Det virker rart å ikkje gå vidare med andre alternative teoriar over lengre tid. Men det var ikkje så mykje å gå på heller. Om han vart bortført så veit ingen til kor. Det er heller ingenting som støtte under det med den informasjonen som er offentleg. 

Han var redd, for kva? For kven? 

❤️

• Liker 3
Skrevet
mammahjarte skrev (5 minutter siden):

Han var redd, for kva? For kven? 

Det går jo klart frem i dokumentaren. 

• Liker 2
Skrevet
Boetica skrev (39 minutter siden):

Det går jo klart frem i dokumentaren. 

Joda men 200-500.kr, det virker som ein ganske stor overreaksjon. I såfall var det vesentlig meir til den saka og evt ukjente for politiet involvert. Og dei involverte prate selvfølgelig ikkje om det. Ikkje at eg er noko ekspert på sånne ungdomsmiljø. 

Eg trur at slik saka står nå blir det ikkje noko endring før dei som veit prate. Sjansen for det er svært liten.

Det er synd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt, foreldrene er åpne om at han sannsynligvis eksperimenterte med rus, og jeg syns ikke det er veldig mye som tyder på mer enn det, verken i omgangskrets eller fritidsinteresser. Han slår meg ikke som narkoman akkurat, selv om det ofte vil koke ned til semantikk. Psykedelika er ikke uvanlig i mange miljøer i Trondheim, og det hadde på ingen måte overrasket meg om han fikk en rusutløst psykose. Hans eventuelle rusbruk er høyst relevant for saken uansett. Jeg tipper etterforskerne bare prøver å dekke etatens egen rygg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er veldig mange som velger å kjøre mange mil om nettene for å hente ungdommene våre, selv om det ikke er narkotika involvert. Ser at Odin m/foreldre bodde svært avsides til og sikkert var vant med mye kjøring. Det ser også ut til at Odin var enebarn, og da er det hvert fall ikke rart at foreldrene var beskyttende og gjerne hentet.

Politiet har jo også gjentatte ganger gått ut i mediene og kritisert tenåringsforeldre som ikke aner hvor barna sine er, og som ikke kan hente dem når trøbbel oppstår fordi de selv har drukket alkohol og ikke er kjørbare. 

mammahjarte skrev (På 5.10.2025 den 8.52):

Joda men 200-500.kr, det virker som ein ganske stor overreaksjon. I såfall var det vesentlig meir til den saka og evt ukjente for politiet involvert. Og dei involverte prate selvfølgelig ikkje om det. Ikkje at eg er noko ekspert på sånne ungdomsmiljø. 

Nå var det jo også en skremmende hendelse hvor denne Aron (som O visstnok skyldte penger) banket hardt i bilruten til O og forfulgte ham i en biljakt hvor O blant annet kjørte på rødt lys. Det er ingen tvil om at O var svært redd for denne fyren (hvorfor han ikke bare betalte disse skarve hundrelappene vet vel ingen). 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Hva med han skogsarbeideren som mener han møtte en som lignet veldig på Odin på en skogsvei mellom Malvik og Jonsvatnet mandagen etter?  Virker troverdig https://www.tv2.no/video/underholdning/nytt-vitne-star-fram-kan-ha-sett-odin-18-dagen/20128679

Det kan selvfølgelig være at det var en  annen og at denne personen meldte seg, da er jo ikke dette et spor. Men hva hvis ingen andre har meldt seg? Gutten denne karen møtte, smilte, så da var han i god forfatning. Hvor ble han så av? Får det ikke helt til å stemme hvis denne skogsarbeideren så at gutten hadde på småsko, da den ene av Odins svarte sko ble funnet på piren. Kan han ha fått tak i andre sko den søndagen? 🧐 Mye som er mystisk med dette. 

Endret av missLynch
  • Liker 3
Skrevet
Rastebenk skrev (5 timer siden):

Vi er veldig mange som velger å kjøre mange mil om nettene for å hente ungdommene våre, selv om det ikke er narkotika involvert. Ser at Odin m/foreldre bodde svært avsides til og sikkert var vant med mye kjøring. Det ser også ut til at Odin var enebarn, og da er det hvert fall ikke rart at foreldrene var beskyttende og gjerne hentet.

Politiet har jo også gjentatte ganger gått ut i mediene og kritisert tenåringsforeldre som ikke aner hvor barna sine er, og som ikke kan hente dem når trøbbel oppstår fordi de selv har drukket alkohol og ikke er kjørbare. 

Nå var det jo også en skremmende hendelse hvor denne Aron (som O visstnok skyldte penger) banket hardt i bilruten til O og forfulgte ham i en biljakt hvor O blant annet kjørte på rødt lys. Det er ingen tvil om at O var svært redd for denne fyren (hvorfor han ikke bare betalte disse skarve hundrelappene vet vel ingen). 

Topp! Jeg vet mange kjører ungdommene sine, og ikke bare de med rusutfordringer. Foreldrene virker ressurssterke, og jeg fikk en følelse av at de fulgte ham ekstra tett opp. OG vi vet jo han ruset seg. Han var ikke enebarn, men bror var 15 år eldre. Men det er jo så og si enebarn.

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og alle innleggene som ble postet før denne meldingen om moderering ble splittet fra tråden ''Forsvunnede Odin fra Trondheim''.

Rhodiola, adm.

Skrevet
Lorieen skrev (På 5.10.2025 den 1.34):

En bag full av stein synker.

Men han var jo ikke bastet og bundet til den bagen i så fall, er ikke mye som skal til for at han røskes løs fra baggen i etterkant. Som andre skriver er Trondheimsfjorden røff, mye røffere enn man skulle tro mtp at den faktisk ikke er «åpent hav»

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Stakkars foreldrene. 💔

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne forsvinningsaken må være et mareritt for foreldrene, mine tanker går til de ❤️

jeg skjønner ikke hva Odin hadde nede på Pir 2 å gjøre, hva var greia med å gå rundt der, det er øde og det er ingen mening i det. Det river i hjertet å se gutten vandre utover,rått og kaldt  vær og han var skkert trøtt og sulten. 😥

• Hjerte 4
Skrevet (endret)
Vinterjenta skrev (På 30.9.2025 den 23.15):

Jeg syns remaposen er merkelig. 

Var den hans? Hadde han den med seg i bagen? Om ikke den var hans, hvem putta klærne oppi der? Hvor er da bagen? Hvorfor ligger posen der? 

Også er det skoen. Bare en sko. Det er de samme han går rundt med. Tok han av seg en sko? 

Remaposen med svett treningstøy lå i baggen. Han hadde andre ting i baggen, så det er jo ikke så rart at han la skittentøyet i en egen pose i baggen? Tror du virkelig han tok av seg én sko og valgte å gå videre med bare én sko? For et dumt spørsmål! Han mistet den vel mest sannsynlig og det kan jo være et tegn på at han var i kamp og ble tatt.

Endret av Grüner
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan politiet har konkludert med dette, at  det skal være en ulykke eller frivillig handling. Hvem kaster fra seg en sko oppå en stabel med stein før man hopper/faller ut i utløpet av Nidelva? Det er så mye som skurrer i denne saken. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
mammahjarte skrev (På 5.10.2025 den 8.52):

Eg trur at slik saka står nå blir det ikkje noko endring før dei som veit prate. Sjansen for det er svært liten.

Det er synd. 

Jeg tenker at det er noe mer med den saken ja, og at det er langt fra tilfeldig at han nylig hadde blitt truet. Og om det faktisk skjedde noe kriminelt, så kan det også være frykt for eget liv som gjør at folk ikke snakker.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne saken, pluss Hagen saken, og mange andre, bare beviser hvor amatørmessig det norske politiet er. 
Hva faen liksom, anstrenger de seg i det hele tatt?
Jeg har null tillit til det norske politiet og håper jeg aldri kommer i en situasjon hvor jeg trenger “politiet“ til å bistå med noe. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen flere ting jeg lurer på etter å ha dett dokumentaren:

- ble selve treningsbaggen funnet og brent av 40-åringen?

- hvorfor lå treningsklærne igjen om bagen ble tatt?

- Hva med treningsskoene? Det så ikke ut til at det ble brent. Tok han dem i såfall på? 

- Er det søkt i området han skal ha vært observert på mandag?

Skrevet (endret)

Nei, bag`en er ikke funnet så vidt jeg vet.

Mannen i 40-årene fant eiendeler på Pir 2 som han tok med seg ref. uttalelse til Adressa: – Jeg så noen gjenstander som jeg trodde noen hadde kastet fra seg. Det var ikke noe av stor verdi og jeg la det bare i bilen, sier mannen til Adresseavisen. 

Mener det ble søkt grundig i området mellom Selbusjøen og Malvik ja (Mostadmarka). En del utilgjengelige steder der, mener jeg å huske. Mostadmark – Wikipedia

Dersom det virkelig var Odin som ble observert, så kan han han vel potensielt ha gått hvor som helst. 

Håper dokumentaren kan gi noen flere svar 🥲 Ved ny gjennomgang av overvåkningsbilder fant de jo ny info NRK-journalister har gjort funn i Odin-saken: – Sannsynlig at det er samme person – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Endret av missLynch
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...