Gå til innhold

Møte noen "in the wild"


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg er singel på femte året, og merker at jeg synes det er utrolig vanskelig å møte noen. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det skal gå til. 
Har vært på datingapper, og møtt endel folk gjennom dem - men synes det fungerer dårlig for meg. 
Så derfor har jeg nå lyst prøve å møte noen uten å bruke datingapper.  

Derfor lurer jeg på tips. Hva kan man gjøre for å øke sjansen for å møte noen uten datingapper? 

Jeg er veldig sosial, er ofte med på quiz, på treningssenter, i klatrehallen, på bar, og så videre. Men er ikke den aller mest utadvendte som alltid kommer i snakk med folk i sånne settinger. Så vet jeg må skjerpe meg litt her, heve blikket litt, smile til folk jeg ser, osv. Jeg bor i en ganske liten by, med omlag 30 000 innbyggere. Så er ikke flust av single menn eller sosiale møtesteder, men endel. 

Anonymkode: d81ff...0cd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her; 
Kanskje noen viktige fakta:
- Jeg er kvinne i tidlig 30 årene. 

Anonymkode: d81ff...0cd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 er ofte med på quiz, på treningssenter, i klatrehallen, på bar, og så videre

Treningssenter / klatrehall og lignende er ikke nødvendigvis kjempebra for å treffe folk. Det er individuell og uorganisert aktivitet.

Det er nok bedre å være med i klubber og foreninger, hvor det er mer naturlig å bli kjent med de andre der.

Ellers så er jo de mest attraktive mennene rundt 35 sjelden ledige, så det vil aldri bli så enkelt som det var for 10 år siden. Om du prater med en tilfeldig fyr så er han sannsynlig opptatt. Det er jo det som er den store fordelen med datingapper, du vet at de som er der er ledige. Og de mennene som ikke er der er antageligvis ikke ledige uansett.

Anonymkode: a35ce...22e

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her; 
Kanskje noen viktige fakta:
- Jeg er kvinne i tidlig 30 årene. 

Anonymkode: d81ff...0cd

Til deg som til alle andre i din situasjon…

Snu på spørsmålet: En mann som er attraktiv nok til å være av interesse, og som er interessert i å etablere noe seriøst, han er det da hundre tusen kvinner der ute som vil ha… så hvorfor skulle ikke han være tatt allerede?

Hvor mange slike menn er single i 30-årene?

Det du leter etter er en mann du som klarer å snappe opp før en annen av tusenvis av kvinner på leting etter det samme som deg snapper ham opp først.

Slike menn er det rift om. Konkurranse om.

Ikke dermed sagt at ikke akkurat du kan vinne denne konkurransen. Noen kommer jo til å gjøre det, ikke sant?

Men det første spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor en slik mann skal velge akkurat deg fremfor en annen. Og hvis svaret ditt er "vet ikke", da har du et stykke jobb å gjøre.

Poenget er at du ikke bare kan hoppe rett på "lokalisering", som om det eneste problemet ditt er å finne hvor disse jæv… mennene gjemmer seg slik at du kan få røyka dem ut.

Begynn med deg selv: Vet du i det hele tatt hva en mann ser etter i en kvinne?

Anonymkode: c9c8c...356

  • Liker 1
Skrevet

Du er jo i en alder det de fleste som vil være i et forhold allerede er i forhold. Jeg hadde utsatt jakten til jeg ble 40.

Anonymkode: f1bf8...294

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til deg som til alle andre i din situasjon…

Snu på spørsmålet: En mann som er attraktiv nok til å være av interesse, og som er interessert i å etablere noe seriøst, han er det da hundre tusen kvinner der ute som vil ha… så hvorfor skulle ikke han være tatt allerede?

Hvor mange slike menn er single i 30-årene?

Det du leter etter er en mann du som klarer å snappe opp før en annen av tusenvis av kvinner på leting etter det samme som deg snapper ham opp først.

Slike menn er det rift om. Konkurranse om.

Ikke dermed sagt at ikke akkurat du kan vinne denne konkurransen. Noen kommer jo til å gjøre det, ikke sant?

Men det første spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor en slik mann skal velge akkurat deg fremfor en annen. Og hvis svaret ditt er "vet ikke", da har du et stykke jobb å gjøre.

Poenget er at du ikke bare kan hoppe rett på "lokalisering", som om det eneste problemet ditt er å finne hvor disse jæv… mennene gjemmer seg slik at du kan få røyka dem ut.

Begynn med deg selv: Vet du i det hele tatt hva en mann ser etter i en kvinne?

Anonymkode: c9c8c...356

Så menn bare lar seg snappe opp av "hvem som helst"? Så lenge hun er attraktiv nok liksom? For meg må det være kjemi og forelskelse begge veier for at jeg skal være interessert i å bli sammen med noen, jeg går jo ikke rundt og venter på å bli "snappet opp" av den førte og best kjekkasen som krysser min vei.

Anonymkode: be5bd...8a3

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så menn bare lar seg snappe opp av "hvem som helst"? Så lenge hun er attraktiv nok liksom?

Nei, det gjør de ikke. Men det trenger de heller ikke.

Det er bokstavelig talt flere hundre tusen single kvinner der ute, på jakt etter en attraktiv mann som vi etablere noe seriøst.

Tror du en slik mann sliter med å møte noen?

Så hvor mange av dem er single i 30-årene?

Anonymkode: c9c8c...356

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er jo i en alder det de fleste som vil være i et forhold allerede er i forhold. Jeg hadde utsatt jakten til jeg ble 40.

Anonymkode: f1bf8...294

Herlig..   Jeg ble far før jeg ble 30.

Ganske deilig nå når ungene står på egne ben og jeg kan leve fritt og fint i 50-åra uten å tenke et sekund på skoler, fritidsgreier eller noe sånt. Bare nyte kvalitetstid meg ungene når det passer. De er noen av mine beste venner nå. Trenger de noe, så er jeg der, men stort sett klarer de seg fint. All medfølelse til de som fortsatt går på foreldremøter og selger vafler i 50-åra sine.  Men de hadde sikkert mye digg serie-sex med masse forskjellige mennesker de nå har glemt i de glade 30-åra sine.... 

Anonymkode: 1c20e...70e

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Til deg som til alle andre i din situasjon…

Snu på spørsmålet: En mann som er attraktiv nok til å være av interesse, og som er interessert i å etablere noe seriøst, han er det da hundre tusen kvinner der ute som vil ha… så hvorfor skulle ikke han være tatt allerede?

Hvor mange slike menn er single i 30-årene?

Det du leter etter er en mann du som klarer å snappe opp før en annen av tusenvis av kvinner på leting etter det samme som deg snapper ham opp først.

Slike menn er det rift om. Konkurranse om.

Ikke dermed sagt at ikke akkurat du kan vinne denne konkurransen. Noen kommer jo til å gjøre det, ikke sant?

Men det første spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor en slik mann skal velge akkurat deg fremfor en annen. Og hvis svaret ditt er "vet ikke", da har du et stykke jobb å gjøre.

Poenget er at du ikke bare kan hoppe rett på "lokalisering", som om det eneste problemet ditt er å finne hvor disse jæv… mennene gjemmer seg slik at du kan få røyka dem ut.

Begynn med deg selv: Vet du i det hele tatt hva en mann ser etter i en kvinne?

Anonymkode: c9c8c...356

Herregud så bitter du er. Ja, noen har et massivt stykke jobb å gjøre, gå og se deg i speilet. Er det mulig.

Anonymkode: 9442a...af8

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det gjør de ikke. Men det trenger de heller ikke.

Det er bokstavelig talt flere hundre tusen single kvinner der ute, på jakt etter en attraktiv mann som vi etablere noe seriøst.

Tror du en slik mann sliter med å møte noen?

Så hvor mange av dem er single i 30-årene?

Anonymkode: c9c8c...356

Ja, men det er jo hele poenget mitt. Hvor mange av de har man faktisk kjemi med, og ikke bare fysisk tiltrekning? For meg virker det som om menn tror både kjemi og forelskelse er det samme som attraksjon, men det er det jo ikke. For at jeg skal gidde å involvere meg med en mann må det jo være noe der utover det at jeg kunne tenke meg å ha sex med han.

Anonymkode: be5bd...8a3

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er jo hele poenget mitt. Hvor mange av de har man faktisk kjemi med, og ikke bare fysisk tiltrekning? For meg virker det som om menn tror både kjemi og forelskelse er det samme som attraksjon, men det er det jo ikke. For at jeg skal gidde å involvere meg med en mann må det jo være noe der utover det at jeg kunne tenke meg å ha sex med han.

Anonymkode: be5bd...8a3 

Jeg synes at kvinner vingler mer enn menn når det gjelder forskjellen på attraksjon og kjemi. Kvinner kaster seg jo etter menn som er attraktive og sitter skuffet igjen etterpå når de etter noen uker med monkey-sex innser at han er en drittsekk.  

Menn har som regel et klarere blikk på dette. De kan ha sex med kvinner de finner attraktive men som de ikke ser på som kjæreste/konemateriale fordi de ikke har en sånn type kjemi, og både personlighet og verdier er mismatch. Menn ser dette fra starten av. Når de treffer en dame med verdier og personlighet til ønsker å dele livet med, endrer de adferd totalt.  

Bottom line er : Du må snu på setningen din. Du må gidde å involvere deg og bli kjent med en mann før du har sex med ham for å finne ut om "det er noe der" annet enn tiltrekning.  

Anonymkode: 1c20e...70e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Til deg som til alle andre i din situasjon…

Snu på spørsmålet: En mann som er attraktiv nok til å være av interesse, og som er interessert i å etablere noe seriøst, han er det da hundre tusen kvinner der ute som vil ha… så hvorfor skulle ikke han være tatt allerede?

Hvor mange slike menn er single i 30-årene?

Det du leter etter er en mann du som klarer å snappe opp før en annen av tusenvis av kvinner på leting etter det samme som deg snapper ham opp først.

Slike menn er det rift om. Konkurranse om.

Ikke dermed sagt at ikke akkurat du kan vinne denne konkurransen. Noen kommer jo til å gjøre det, ikke sant?

Men det første spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor en slik mann skal velge akkurat deg fremfor en annen. Og hvis svaret ditt er "vet ikke", da har du et stykke jobb å gjøre.

Poenget er at du ikke bare kan hoppe rett på "lokalisering", som om det eneste problemet ditt er å finne hvor disse jæv… mennene gjemmer seg slik at du kan få røyka dem ut.

Begynn med deg selv: Vet du i det hele tatt hva en mann ser etter i en kvinne?

Anonymkode: c9c8c...356

Hvilken planet lever du på? 🪐👽

Finnes mange flotte single menn i 30- og 40-årene 

  • Liker 2
Skrevet

Jeg traff typen "in the wild" nå i år. Vi er begge i 30-årene. Jeg er veldig aktiv i ulike sosiale grupper og drar på mange sosiale sammenkomster og har fått mange venner på den måten, det har jeg gjort i flere år. Denne fyren kom jeg i snakk med gjennom en gruppe jeg ikke var så aktiv i, men vi småpratet hver gang vi møttes og til slutt ba jeg ham på date og alt gikk veldig bra. Så ja… fortsett med aktiviteter der du faktisk kommer i snakk med mange nye mennesker.

Og det er virkelig ikke noe problem å finne interessante og single menn i 30-årene om man leter på de rette stedene. Det kryr av dem. Alle venninnene mine i disse gruppene har funnet seg kjæreste på samme måte, og alle er single, kjekke, barnløse menn i full jobb og med gode verdier.

Anonymkode: 3e851...c77

Skrevet

Ta et emne på universitetet innen noe som interesserer deg, det er der jeg treffer likesinnede. Og der er det folk i alle aldre.

Anonymkode: be5bd...8a3

Skrevet

Jeg tror du er inne på noe selv. Løft blikket, smil og se om du kan komme i kontakt med noen gjennom aktivitetene du liker selv. Kanskje du kan melde deg på en gruppeaktivitet på klatringa eller noe? Noe som gjør det mer naturlig å snakke litt med folk? Felles interesser er beste utgangspunktet for forhold. 

Anonymkode: 37af9...036

  • Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (10 timer siden):

Hvilken planet lever du på? 🪐👽

Finnes mange flotte single menn i 30- og 40-årene 

Og de er single… fordi…? 😄

Anonymkode: c9c8c...356

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei!
Jeg er singel på femte året, og merker at jeg synes det er utrolig vanskelig å møte noen. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det skal gå til. 
Har vært på datingapper, og møtt endel folk gjennom dem - men synes det fungerer dårlig for meg. 
Så derfor har jeg nå lyst prøve å møte noen uten å bruke datingapper.  

Derfor lurer jeg på tips. Hva kan man gjøre for å øke sjansen for å møte noen uten datingapper? 

Jeg er veldig sosial, er ofte med på quiz, på treningssenter, i klatrehallen, på bar, og så videre. Men er ikke den aller mest utadvendte som alltid kommer i snakk med folk i sånne settinger. Så vet jeg må skjerpe meg litt her, heve blikket litt, smile til folk jeg ser, osv. Jeg bor i en ganske liten by, med omlag 30 000 innbyggere. Så er ikke flust av single menn eller sosiale møtesteder, men endel. 

Anonymkode: d81ff...0cd

Dette markert i sitatet er vel årsaken. Som deg har jeg mye samme livsstil og er på mange av stedene du skriver om og jeg møter folk hele tiden. Som på klatresenter, bar/nattklubb, cafe og på dans. Men i motsetning til deg er jeg en skravlete ekstrovert som har lett for å prate med folk og prater flytende kroppsspråk. 
Er du flink til å vise «han» ikke- verbalt at han er velkommen bort for å prate?

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei!
Jeg er singel på femte året, og merker at jeg synes det er utrolig vanskelig å møte noen. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det skal gå til. 
Har vært på datingapper, og møtt endel folk gjennom dem - men synes det fungerer dårlig for meg. 
Så derfor har jeg nå lyst prøve å møte noen uten å bruke datingapper.  

Derfor lurer jeg på tips. Hva kan man gjøre for å øke sjansen for å møte noen uten datingapper? 

Jeg er veldig sosial, er ofte med på quiz, på treningssenter, i klatrehallen, på bar, og så videre. Men er ikke den aller mest utadvendte som alltid kommer i snakk med folk i sånne settinger. Så vet jeg må skjerpe meg litt her, heve blikket litt, smile til folk jeg ser, osv. Jeg bor i en ganske liten by, med omlag 30 000 innbyggere. Så er ikke flust av single menn eller sosiale møtesteder, men endel. 

Anonymkode: d81ff...0cd

Synes du gjør mye riktig. 👏
 

Jeg tror det er viktig å være «åpen» i møte med nye mennesker.

Og så bli kjent med nye mennesker, «for å bli kjent med nye mennesker».

Folk trekker folk. 

Kanskje du kan ta initiativ til venners-venner-greier på et utested? 

Møter mange flotte menn på Tinder og andre apper, men jeg føler nok at jeg får til «de beste møtene» ved tilfeldigheter.

En samtale med et vennepar - plutselig kommer en kollega av en av de innom med en kamerat, plutselig har man et kjempefin samtale med den kameraten - som man aldri ellers ville ha kommet i kontakt med. 🙂

  • Hjerte 1
Skrevet

K41 her: jeg blir sjekket opp både på klatresenteret og når jeg går tur i skogen (jo mer øde skogen er, jo større sjanse for en lengre prat dersom jeg først møter på noen). De gangene jeg har vært på DNT-tur har jeg også blitt sjekket opp. Ellers finnes det jo DNT singelturer hvor de nå passer på å ha like mange menn som kvinner påmeldt. 

Nå er jeg gift på typ 20. året, så takker høflig nei til sjekking når jeg skjønner at det er det som foregår. Er ikke spesielt pen, men det er nå alltids noen som prøver seg. Vet folk sier jeg er åpen og har et imøtekommende vesen, så kan være det som er greia. Tror det hjelper veldig å løfte blikket, være tilstedeværende, samt være villig til å slå av en prat med hvem som helst hvor som helst. Mulig det går lett for meg fordi jeg allerede er gift, og da legger jeg ikke noe i det.

Anonymkode: bc686...ac2

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du er jo i en alder det de fleste som vil være i et forhold allerede er i forhold. Jeg hadde utsatt jakten til jeg ble 40.

Anonymkode: f1bf8...294

Det er det dårligste rådet jeg har sett på lenge. Det blir ikke enklere med årene.

Anonymkode: df514...925

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...