AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #1 Skrevet 4. oktober 2025 Jeg vil gjerne bytte, hvis vedkommende kan/vil det. Problemet er bare at kollegaen mister arbeidstid (timelønn) fordi vedkommende jobber dager med flere timer enn det mine dager innebærer. Hvordan løse dette? Det er kanskje ikke helt innenfor å bare bytte slik at vi fører min korte arbeidsdag på meg og kollegaen får sine vanlige timer selv om det er jeg som jobber den lengste dagen i praksis dersom vi bytter? Jeg må kanskje bare kompensere kollegaen privat? Anonymkode: d40d3...76d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #2 Skrevet 4. oktober 2025 Tilby å kompensere privat og hør hva vedkommende sier, husk å ta med litt ekstra med tanke på tapt feriepengeopptjening. Og forsåvidt pensjonsopptjening, men det siste blir vel mnimalt for bare en dag. Anonymkode: af347...43e 1
Eva-Lena Skrevet 4. oktober 2025 #3 Skrevet 4. oktober 2025 Hos oss så bytter vi vakter ofte. Om jeg skal jobbe 8 timer, men bytter med en som skal jobbe 9 så betaler jeg for den ene timen. Da gir vi timelønna for den timen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #4 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vil gjerne bytte, hvis vedkommende kan/vil det. Problemet er bare at kollegaen mister arbeidstid (timelønn) fordi vedkommende jobber dager med flere timer enn det mine dager innebærer. Hvordan løse dette? Det er kanskje ikke helt innenfor å bare bytte slik at vi fører min korte arbeidsdag på meg og kollegaen får sine vanlige timer selv om det er jeg som jobber den lengste dagen i praksis dersom vi bytter? Jeg må kanskje bare kompensere kollegaen privat? Anonymkode: d40d3...76d Du må kompansere såfall siden du trenger byttet. Bare sjekk at det ikke er sånn som hos oss. Visst jeg har dagvakt, men en på natt må bytte med meg. Selv om vi bytter i systemet får jeg forsatt lønnen for dagvakten og den andre får forsatt lønnen for nattevakten, så lønnen må vi ordne privat. Anonymkode: bc3c0...cbe
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #5 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må kompansere såfall siden du trenger byttet. Bare sjekk at det ikke er sånn som hos oss. Visst jeg har dagvakt, men en på natt må bytte med meg. Selv om vi bytter i systemet får jeg forsatt lønnen for dagvakten og den andre får forsatt lønnen for nattevakten, så lønnen må vi ordne privat. Anonymkode: bc3c0...cbe Vårt system er så enkelt/fleksibelt at det enkleste ville vært å føre min korte arbeidsdag på meg, uansett om jeg fører det på min opprinnelige dag eller på dagen jeg bytter til, og at kollegaen min fører sine vanlige timer. Vi bare taster inn datoen og klokkeslett fra og til. Men for arbeidsgiver er det kanskje ikke helt innenfor med slik triksing. Anonymkode: d40d3...76d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #6 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vårt system er så enkelt/fleksibelt at det enkleste ville vært å føre min korte arbeidsdag på meg, uansett om jeg fører det på min opprinnelige dag eller på dagen jeg bytter til, og at kollegaen min fører sine vanlige timer. Vi bare taster inn datoen og klokkeslett fra og til. Men for arbeidsgiver er det kanskje ikke helt innenfor med slik triksing. Anonymkode: d40d3...76d Da ville jeg bare spurt arbeidsgiver, og fått det avklart en gang for alle. Greit å vite til senere også. Anonymkode: af347...43e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå