Gå til innhold

Stygge menn vil ha ungrips

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 17.05):

Jo det finnes ligaer. Finnes utseende skala. Alltid gjort. Men ikke alle vurderer utseende som viktigst for forhold. 

Anonymkode: ee4b7...d92

Så hvorfor klager dere i denne tråden da?

Anonymkode: d2845...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hvorfor klager dere i denne tråden da?

Ingen damer som klager her.  De påpeker at mange menn ikke skjønner liga, skalaen .  Begge kjønn må forholde seg til det.  Er mest hankjønn som skriker opp om det. Men jo såklart er det liga.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 20.50):

Ikke rart det oppstår mye gnisninger mellom kjønnene, når folk prater om motsatt kjønn på så er respektløs måte. Stygge menn? En slik ytring sier mest om den som kommer med den 

Anonymkode: 9f018...6a5

Enig, men få menneske er uten tiltalende trekk. Stygge menn er som regel menn som oppfører seg dårlig, slik vi kvinner anser det. 

Som regel vurderer vi ikke engang menn som stygg eller pene, frem til deres egen oppførsel setter spotlys på hvordan de selv ser ut, ved at de er hånlige/ekle mot andre. 

For eksempel, min fars kamerat tenkte jeg kun på som en hyggelig, sjarmerende og grei fyr, frem til han ved en anledning slengte dritt om kvinner som hadde noen ekstra kilo på kroppen. Først da kikket jeg kritisk på hans utseende, og slo fast at han hadde ølmage, lite trent kropp, var begynt å bli ganske aldrende, og tillot seg altså å kritisere kvinner som var 20 år yngre enn seg selv, og svært søte i forhold til hva han hadde å skilte med utseendemessig. HAN satte ved å slenge dritt om kvinner spotlys på hvordan han selv ser ut. 

Hadde han derimot sagt noe om at han hadde truffet en søt kvinne ville jeg ikke vurdert ham kritisk, men fremdeles ment at han var en hyggelig og normalt ok mann. Da ville hans ølmage og utrente kropp gått ubemerket. 

Menn vektes på mange måter etter vekta de selv bruker av oss kvinner. Om en svært pen mann hadde sagt noe tilsvarende hånlig om kvinner ville det også satt et negativt spotlys på ham selv. Da ville tanken fort vært "Hm, pent utseende, bare synd at det indre ikke matcher.", og så ville han likevel blitt ansett som en stygg mann. 

Anonymkode: df1f9...699

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen damer som klager her.  De påpeker at mange menn ikke skjønner liga, skalaen .  Begge kjønn må forholde seg til det.  Er mest hankjønn som skriker opp om det. Men jo såklart er det liga.  

Men det har jo ikke noe å si i følge ditt eget innlegg...

Skrevet

Synes dere virkelig alle mennesker er pene???

Anonymkode: 98309...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det har jo ikke noe å si i følge ditt eget innlegg...

Liga spiller inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 15.10):

Mannen min er 9 år eldre enn meg. Men han er pen, snill og rik.

Anonymkode: 86c05...ead

Kona mi er 14 år yngre en meg. Hun er særdeles pen og snill. Rik er dog ingen av oss. Men om penger er interessant for diskusjonen, så tjener vi temmelig nøyaktig det samme, men hun var mer formuende en meg da vi ble sammen.

Min eks-samboer igjennom 11 år var 6 år eldre en meg. Hun var også veldig pen og snill.

Jeg er 48 år og er hverken stygg, tynnhåret eller overvektig. Jeg anser meg som relativt kjekk, godt trent og har samme hårvekst som i 20 årene. Men viktigst av alt så er jeg jævla morsom og omsorgsfull. Humoren vår var det som først gjorde oss oppmerksomme på hverandre.

Anonymkode: e6d94...99a

• Hjerte 1
Skrevet

Alltid artig når eldre kvinner blir bitre over at menn går for yngre damer. Hvis det er et så stort problem for dere, ignorer dem og lev livet deres som om de ikke eksisterer istedenfor å gnåle om det på KG.

Anonymkode: 33b8a...6c7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Alltid artig når eldre kvinner blir bitre over at menn går for yngre damer. Hvis det er et så stort problem for dere, ignorer dem og lev livet deres som om de ikke eksisterer istedenfor å gnåle om det på KG.

Anonymkode: 33b8a...6c7

De unge kjekkasene går for eldre kvinner any day. Hadde vi som han som jeg skriver om her gått ut på forum og sagt vi ville ha en ti-tjue år yngre elsker hadde vi hatt kø herfra til evigheten å plukke fra.  Nå har denne gubben postet tjue poster siden 2017 om at han savner «ei yngre dame» uten napp 🤣🤣🤣 Vi damene kan smile hele veien til hotellrommet om vi ønsker noe yngre, hvorfor bli bitre da synes du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kona mi er 14 år yngre en meg. Hun er særdeles pen og snill. Rik er dog ingen av oss. Men om penger er interessant for diskusjonen, så tjener vi temmelig nøyaktig det samme, men hun var mer formuende en meg da vi ble sammen.

Min eks-samboer igjennom 11 år var 6 år eldre en meg. Hun var også veldig pen og snill.

Jeg er 48 år og er hverken stygg, tynnhåret eller overvektig. Jeg anser meg som relativt kjekk, godt trent og har samme hårvekst som i 20 årene. Men viktigst av alt så er jeg jævla morsom og omsorgsfull. Humoren vår var det som først gjorde oss oppmerksomme på hverandre.

Anonymkode: e6d94...99a

Da har du noe å tilby og ser personligheten framfor fødselsår. Klart fortrinn. Men man får det man selger stort sett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 23.54):

Jeg ser mann 47 år på datingside på FB. Han synes det er så vanskelig å få seg dame mellom 30-40 år. Jeg svarer det kanskje er enklere å se etter noen jevnaldrende. Men damer på 48 år synes den lite attraktive gubben er som å date mora si selv om de ellers er trivs. Jeg kommenterer at gubben faktisk kunne vært far til ei på 30 år. Hva er det med menn? Tror de at de er attraktive for de som er 17 år yngre uten penger, utseende eller utdanning å fare med? Og selv de rike, kjekke er oftest gift med jevnaldrende fruer. Hvorfor skulle kvinner velge dem? Vil virkelig unge frøkner ha gubber på snart 50 år? Jeg synes vi blir tutet ørene full med at kvinner dater oppover i alder, jeg vil ha jevnaldrende menn

Jeg skjønner godt frustrasjonen du beskriver, for ja - noen menn (og kvinner) har urealistiske forventninger når de leter etter partner. Men samtidig synes jeg det blir litt snevert å avvise alle forhold med aldersforskjell som "gubber som vil ha ungrips". Det finnes faktisk mange par med stor aldersforskjell som fungerer helt fint, både emosjonelt og praktisk.

Attraksjon handler ikke bare om utseende eller penger, men om personlighet, livserfaring, trygghet, humor, kjemi og felles verdier. En 47-åring kan være moden, trygg og interessant på en måte mange yngre menn ikke er. Og en kvinne på 30 kan være mer moden, reflektert og selvstendig enn alderen skulle tilsi. Hvis de to finner hverandre på ekte, hvorfor skulle det være galt?

Jeg tror også at vi overvurderer hvor "normbrudd" slike par egentlig er. Mange kvinner velger eldre menn, og mange menn trives med yngre partnere. Det har alltid eksistert, og det finnes også kvinner som faller for yngre menn. Det handler ikke nødvendigvis om desperasjon, men om tiltrekning og livssituasjon.

Så ja, noen menn overvurderer kanskje egen attraktivitet, men det finnes også helt reelle kjærlighetshistorier mellom folk med aldersforskjell. Kanskje det viktigste er å la folk finne sin lykke uten å dømme dem ut fra fødselsår. ❤️

Anonymkode: f0cbd...8ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner godt frustrasjonen du beskriver, for ja - noen menn (og kvinner) har urealistiske forventninger når de leter etter partner. Men samtidig synes jeg det blir litt snevert å avvise alle forhold med aldersforskjell som "gubber som vil ha ungrips". Det finnes faktisk mange par med stor aldersforskjell som fungerer helt fint, både emosjonelt og praktisk.

Attraksjon handler ikke bare om utseende eller penger, men om personlighet, livserfaring, trygghet, humor, kjemi og felles verdier. En 47-åring kan være moden, trygg og interessant på en måte mange yngre menn ikke er. Og en kvinne på 30 kan være mer moden, reflektert og selvstendig enn alderen skulle tilsi. Hvis de to finner hverandre på ekte, hvorfor skulle det være galt?

Jeg tror også at vi overvurderer hvor "normbrudd" slike par egentlig er. Mange kvinner velger eldre menn, og mange menn trives med yngre partnere. Det har alltid eksistert, og det finnes også kvinner som faller for yngre menn. Det handler ikke nødvendigvis om desperasjon, men om tiltrekning og livssituasjon.

Så ja, noen menn overvurderer kanskje egen attraktivitet, men det finnes også helt reelle kjærlighetshistorier mellom folk med aldersforskjell. Kanskje det viktigste er å la folk finne sin lykke uten å dømme dem ut fra fødselsår. ❤️

Denne mannen har postet et titalls poster siden 2017 hvor han leter etter en yngre dame. Statistisk sett er par 2/3 år fra hverandre i alder. Menn liker å tro de er ekstremt attraktive for mye yngre damer. Som riktignok har sagt hei til dem på jobb, men ikke mye mer. Også mannlige psykologer sprer myter om at alderdom ikke frastøter yngre kvinner på partnerjakt. Jeg vet om kjekke, slanke og vellykkede menn som er ti år eldre. De er interessante som mennesker men uaktuell som partner fordi de er så gamle. Før jeg ble 25 kunne jeg unntaksvis gått så mye opp, ikke nå. Mest fordi mannen da ville vært 35 og ikke over 40 år. Nå merkes det for mye på menns fysiske attributter 

AnonymBruker
Skrevet

Alle menn vil gjøre som Brad Pitt, men ikke alle menn kan det. I islam ordnet man dette med flerkoneri, noe som selvsagt er ufint ovenfor de gamle konene. 

Petter Stordalen er bestefar og sammen med ei som er yngre enn datteren hans. Han har status og rikdom. 

Anonymkode: 6b5e9...eb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De unge kjekkasene går for eldre kvinner any day. Hadde vi som han som jeg skriver om her gått ut på forum og sagt vi ville ha en ti-tjue år yngre elsker hadde vi hatt kø herfra til evigheten å plukke fra.  Nå har denne gubben postet tjue poster siden 2017 om at han savner «ei yngre dame» uten napp 🤣🤣🤣 Vi damene kan smile hele veien til hotellrommet om vi ønsker noe yngre, hvorfor bli bitre da synes du? 

Om det er det som får deg til å smile, så må du jo gjerne gjøre det 🤷‍♂️

Anonymkode: 3dd74...b5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne mannen har postet et titalls poster siden 2017 hvor han leter etter en yngre dame. Statistisk sett er par 2/3 år fra hverandre i alder. Menn liker å tro de er ekstremt attraktive for mye yngre damer. Som riktignok har sagt hei til dem på jobb, men ikke mye mer. Også mannlige psykologer sprer myter om at alderdom ikke frastøter yngre kvinner på partnerjakt. Jeg vet om kjekke, slanke og vellykkede menn som er ti år eldre. De er interessante som mennesker men uaktuell som partner fordi de er så gamle. Før jeg ble 25 kunne jeg unntaksvis gått så mye opp, ikke nå. Mest fordi mannen da ville vært 35 og ikke over 40 år. Nå merkes det for mye på menns fysiske attributter 

Jeg forstår godt poengene dine, og du har helt rett i at mange menn overvurderer hvor attraktive de er for yngre kvinner. Det skjer garantert, særlig på nettet der noen lever litt i en drømmeverden. Men samtidig tror jeg ikke det er så svart-hvitt som "menn som jakter ungt fordi de tror de kan få hva som helst".

For det første, statistikk sier noe om hva som er vanlig, ikke hva som fungerer for enkeltmennesker. De fleste par har små aldersforskjeller, ja, men det betyr ikke at de andre ikke kan fungere. Vi snakker tross alt om følelser, kjemi og personlighet, ikke et matematisk mønster.

Og for det andre, det finnes mange kvinner som faktisk foretrekker eldre menn- ikke fordi de er "farsfigurer", men fordi de er trygge, stabile og ferdige med mye av det stresset yngre menn ofte står i. Akkurat som det finnes menn som faller for eldre kvinner. Det handler mer om livsfase og modenhet enn fødselsdato.

Når det gjelder fysiske forskjeller, så er det jo helt reelt at alderen merkes, men mange i 40-50-årene holder seg godt, og kjemi kan veie opp for mye. Vi mennesker er ikke bare biologi; vi er følelser og erfaring også.

Joda, mange skyter kanskje over mål. Men jeg synes det er synd å dømme alle menn (eller kvinner) som faller for noen yngre. Noen ganger stemmer det bare, og da skal ikke alder være det som gjør forholdet "ugyldig". ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 18.37):

Synes dere virkelig alle mennesker er pene???

Nei, det synes jeg absolutt ikke…  Jeg synes det er et flertall av mennesker jeg ikke oppfatter som pene.

Anonymkode: 80990...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...