Cata Skrevet 1. april 2006 #21 Skrevet 1. april 2006 Jeg brukte 5-6 mnd på å gå opp fra 2, men da spiste jeg store doser jern. ← Sikker på at det ikke var jernlagrene som var så lave? Synes hemoglobin på 2 høres utrolig lavt ut. Jeg pleier dumpe ned til rundt 9 og det tilsvarer en "gammeldags" blodprosent på litt over 70. Da er ofte jernlagrene (ferritin) nede på rundt 2-3.
Gjest Virvel Skrevet 2. april 2006 #22 Skrevet 2. april 2006 Har forresten hørt at man kan gange tallet med 6,75 for å få den "gammeldagse blodprosenten", noen som vet om dette stemmer? ← Jeg mener det er 14,7 som tilsvarer 100 %, dvs. at du deler verdien din på 14,7 og ganger med 100. (Men "blodprosent" er jo et helt tullete tall, faktiske tall i g/dl er mye enklere å forholde seg til. :-D )
Gjest ping Skrevet 11. april 2006 #23 Skrevet 11. april 2006 Om du er student har du sannsynligvis gratis lege og skal kun betale for evt blodprøve. Sjekk studentsamskipnaden der du studerer.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #24 Skrevet 11. april 2006 Prøver meg på et ekstraspørsmål, jeg, siden denne tråden allerede ligger her: Jeg lurer på om det er vanlig med periodevis jernmangel (knytta til mensen), og om man vil merke symptomer på dette noen dager før forventet mens? jeg har nemlig følt meg litt "rar"i det siste og mistenker jernmangel. I tilfelle; bør man ta bodprøve før/under mensen, eller kan spiller det ingen rolle?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå