AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #21 Skrevet 2. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Damene her på KG må gjerne påstå at bil ikke har noe å si, men min erfaring sier det motsatte. Jeg har hatt mange forskjellige biler, og etter min erfaring er det utelukkende positivt å kjøre fin bil i en datingsetting. Jeg kjørte bla model S ganske tidlig da det forsatt var sett på som en skikkelig fet bil. Det var helt vilt hvor positive de jeg datet da var til å være med i den bilen, Selv damer som hadde sagt at de ikke brydde seg om bil eller var interessert satt med kjempesmil og synes det var skikkelig stas. Jeg regner med at det er til ulempe i en datingsetting å ikke ha bil for du vil fremstå som resurssvak, om ikke direkte så i det minste på et underbevisst nivå. Litt samme som å prøve å date som mannlig student mens hun er i arbeid med inntekt, så blir det en maktubalanse som mange kvinner ikke liker. Det er sykt primitivt, ufornuftig og politisk ukorrekt, men det er slik vi og kulturen vår er skrudd sammen. Hadde jeg bodd i byen ville jeg med glede parkert bilen for godt og kost meg med alle pengene isteden. Anonymkode: 9c3f6...4b4 Overfladiske golddiggers. Eller veldig unge. Partneren min har ikke lappen, men han er semi-kjent i hjemlandet sitt og har meget romslig økonomi. Så i det grad det er noen her som er ressurssvake så er det i hvert fall ikke han, selv om det er jeg som har lappen og bil altså. Du legger tydeligvis veldig mye vekt på det materialistiske, så da er det kanskje ikke så rart at den er den type damer du tiltrekker deg og. Anonymkode: a8c2e...b12 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #22 Skrevet 2. oktober 2025 "Når damene henter meg"🤣🤣 Og mannfolk klager på at de ikke blir valgt. Nå skal vi fader meg være sjåfører for de og.. Anonymkode: 5b57c...d72 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #23 Skrevet 2. oktober 2025 Kunne aldri datet en mann uten lappen og bil😅 Anonymkode: 1379b...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #24 Skrevet 2. oktober 2025 Jeg har vært sammen med typen i seks måneder og han har bare kjørt bilen min når han henter meg eller kjører meg til flyplassen 😅 Foretrekker alltid å kjøre egen bil selv om jeg kan. Men folk er tydeligvis forskjellige. Anonymkode: df1bd...725 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #25 Skrevet 3. oktober 2025 Høres veldig merkelig ut. Her er det nærmest en kamp om hvem som kan slippe å kjøre, og kan scrolle litt i stedet 😂 Når jeg eier bilen er jeg selvfølgelig sjåfør, også når jeg har med meg mannlige kollegaer til kunder. Eneste stedet jeg har stusset litt er på flyplassen. Jeg og mannen kjører hverandre til og fra en del. Den som skal fly er alltid passasjer. Men jeg ser jo gang på gang på gang et par som parkerer, mannen har kjørt. Men så er det mannen som skal fly, og hun tar over bilen. Eller enda rarere på ankomst; hun kommer for å hente, men setter seg på passasjersiden. Anonymkode: 64c77...bca
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #26 Skrevet 3. oktober 2025 Så lenge han ikke kritiserer måten jeg kjører på så kan jeg godt være sjåfør 😂 Anonymkode: f6027...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #27 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): "Når damene henter meg"🤣🤣 Og mannfolk klager på at de ikke blir valgt. Nå skal vi fader meg være sjåfører for de og.. Anonymkode: 5b57c...d72 Det blir jo litt sånn med en del bilister. Uansett kjønn. De gidder ikke gå, sykle eller ta bussen, så da må de nesten hente. Anonymkode: c6eed...979 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #28 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vil si dette er merkeligere. Anonymkode: 9b7fc...1ad Merkelig at jeg ikke ber andre kjøre min bil når jeg selv er med...? Hvordan i alle dager greier du se på det som merkelig? Hvorfor skulle jeg det mener du? Anonymkode: 41e0d...ef2 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #29 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 8.56): Jeg har lagt merke til noe jeg synes er rart. Jeg er en mann i slutten av 30 årene og valgte for noen år siden å droppe bil, heller leie når jeg skulle trenge. Så har jeg også datet en god del, og det er her jeg opplever noe jeg synes er rart. De aller fleste damene jeg har datet over tid har bil, noe som betyr at de ofte har hentet meg når vi skal finne på noe sammen. Allerede fra første gang de henter meg (og det gjelder samtlige), spør de meg om jeg har lyst å kjøre. Hva er greien med det? Jeg synes det er et veldig rart spørsmål å få. Hadde ikke falt meg inn og spørre en dame jeg datet om hun ville kjøre om jeg kom for å hente henne. Det jeg tenker når disse damene spør meg om dette er at de henger igjen i gamle kjønnsroller, og dette er en verden jeg ikke kjenner til. Er heller ikke interessert i damer som forholder seg til slike roller Anonymkode: 7f7e8...b30 Jeg er en dame på snart seksti år, har i alle år elsket kjøretøy, nesten uansett motor. Nesten Ingen får lov til å kjøre mine biler og siden jeg er en svært dyktig sjåfør, overlater jeg aldri rattet (eller styret) til noen andre enn meg selv. Jeg tror det bunner ut i usikkerhet. Anonymkode: 1f99a...fca 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #30 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kunne aldri datet en mann uten lappen og bil😅 Anonymkode: 1379b...ca5 Mens de aller fleste menn bryr seg lite om dama har lappen eller bil. Merkelig det der. Selv har jeg både lappen og bil, men om en date hadde sagt at hun ikke ville datet meg om jeg ikke hadde bil hadde det nok vært en dealbreaker for min del. Anonymkode: 89f51...f15 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #31 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mens de aller fleste menn bryr seg lite om dama har lappen eller bil. Merkelig det der. Selv har jeg både lappen og bil, men om en date hadde sagt at hun ikke ville datet meg om jeg ikke hadde bil hadde det nok vært en dealbreaker for min del. Anonymkode: 89f51...f15 De aller fleste kvinner bryr seg heller ikke. Anonymkode: a8c2e...b12 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #32 Skrevet 3. oktober 2025 Jeg er ikke alltid så glad i å kjøre på ukjente steder og i storby, så det kan hende jeg kunne spurt for å slippe å være nervøs bak rattet. Anonymkode: 7c036...c2e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #33 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mens de aller fleste menn bryr seg lite om dama har lappen eller bil. Merkelig det der. Anonymkode: 89f51...f15 Det handler ikke om å være kvinne eller mann, men om hvor man er i livet. Da jeg traff mannen var vi studenter. Jeg hadde syntes han var dum om han prioriterte bil. Jeg hadde ikke lappen, han brydde seg ikke da. Men når vi ble etablert, og storhandel med mer falt på han, DA var kravet tydelig. og jeg innså det jo også selv. Sagt på en annen måte; en mann i 20 årene uten bil - bare positiv, man bor sentralt, sparer mye penger og miljøet. En mann i 30 årene uten bil, som stadig krever tjenester av andre, og generelt er tiltaksløs, eller gjerrig, eller uansett hva som ligger bak - dealbreaker. Anonymkode: 64c77...bca
-jk- Skrevet 3. oktober 2025 #34 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sagt på en annen måte; en mann i 20 årene uten bil - bare positiv, man bor sentralt, sparer mye penger og miljøet. En mann i 30 årene uten bil, som stadig krever tjenester av andre, og generelt er tiltaksløs, eller gjerrig, eller uansett hva som ligger bak - dealbreaker. Anonymkode: 64c77...bca Men da er det jo andre ting som ligger bak. Hva med en mann i 40-årene, gjeldfri med millionlønn, leilighet på Sørenga og ingen bil? Som bare bestiller en taxi ved behov for individuell transport? 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #35 Skrevet 3. oktober 2025 -jk- skrev (3 minutter siden): Men da er det jo andre ting som ligger bak. Hva med en mann i 40-årene, gjeldfri med millionlønn, leilighet på Sørenga og ingen bil? Som bare bestiller en taxi ved behov for individuell transport? Det gjør deg ikke mindre passenger princess av den grunn. Litt usexy mao. Når det er sagt er det alltid jeg som kjører min bil, mannen min kjører sin bil. Hender han sitter på med meg eller jeg med ham - han får ikke sitte bak rattet i min bil bare fordi han er mann. Anonymkode: 47f53...0a6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #36 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De aller fleste kvinner bryr seg heller ikke. Anonymkode: a8c2e...b12 Jeg har heller ikke inntrykket av at de så veldig mange kvinner bryr seg om det. At noen bryr seg kommer man ikke utenom, men så er de også helt irrelevante for meg og i denne tråden 🙂 Anonymkode: 7f7e8...b30
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #37 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei, ikke første date, men første gang hun henter. Kan være noe i det ja, nervøsitet. Men de har virket så trygge alle sammen. Når jeg har spurt har de typisk svart at det var for å være hyggelig, «tenkte kanskje du ville kjøre». Jeg tenker jo at det er en rar gest i et forsøk på å være hyggelig, når det allerede er kjempehyggelig at de har lyst å plukke meg opp. Jeg har nok et annet syn på maskulinitet og femininitet enn enkelte her inne. Jeg eier min maskulinitet uavhengig av hvor feminin andre måtte synes jeg er 😄 og med det har jeg friheten til å være akkurat slik jeg vil uten å måtte bekymre meg for om jeg ser sexy eller mandig ut når jeg sitter på bussen, sykler til jobben eller lar datteren min sminke meg. Merkelig nok er det mange damer som finner meg sexy likevel 🤷♂️ Anonymkode: 7f7e8...b30 Du høres unektelig ganske sexy ut! Anonymkode: 2f971...fa3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #38 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har heller ikke inntrykket av at de så veldig mange kvinner bryr seg om det. At noen bryr seg kommer man ikke utenom, men så er de også helt irrelevante for meg og i denne tråden 🙂 Anonymkode: 7f7e8...b30 Jeg bor på bygda og vil fortsette å bo på bygda, så for meg er det ganske vesentlig at en mann har lappen og bil av praktiske hensyn. Ja, jeg har lappen og bil (selvsagt) og er også glad i å kjøre. Det sagt har jeg heller ingenting imot å sitte på om jeg dater/er sammen med en mann som foretrekker å kjøre selv fremfor å sitte på. Anonymkode: 2f971...fa3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #39 Skrevet 3. oktober 2025 Jeg har hatt bil fra jeg fikk lappen og har aldri spurt en mann om han vil kjøre. Og vil han kjøre da må han fikse sin egen bil. Jeg elsker å kjøre bil. Vet ikke hvorfor de gjør det. Aldri hørt om det. Kvinne 43. Anonymkode: 2cc4f...89b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #40 Skrevet 3. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 12.03): Nei, ikke første date, men første gang hun henter. Kan være noe i det ja, nervøsitet. Men de har virket så trygge alle sammen. Når jeg har spurt har de typisk svart at det var for å være hyggelig, «tenkte kanskje du ville kjøre». Jeg tenker jo at det er en rar gest i et forsøk på å være hyggelig, når det allerede er kjempehyggelig at de har lyst å plukke meg opp. Jeg har nok et annet syn på maskulinitet og femininitet enn enkelte her inne. Jeg eier min maskulinitet uavhengig av hvor feminin andre måtte synes jeg er 😄 og med det har jeg friheten til å være akkurat slik jeg vil uten å måtte bekymre meg for om jeg ser sexy eller mandig ut når jeg sitter på bussen, sykler til jobben eller lar datteren min sminke meg. Merkelig nok er det mange damer som finner meg sexy likevel 🤷♂️ Anonymkode: 7f7e8...b30 Bra du er trygg på deg selv. Det er jo DET som er attraktivt. For meg ihvertfall. Anonymkode: 2cc4f...89b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå