Gå til innhold

Damer, menn og bil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til noe jeg synes er rart. Jeg er en mann i slutten av 30 årene og valgte for noen år siden å droppe bil, heller leie når jeg skulle trenge. 
Så har jeg også datet en god del, og det er her jeg opplever noe jeg synes er rart. De aller fleste damene jeg har datet over tid har bil, noe som betyr at de ofte har hentet meg når vi skal finne på noe sammen. Allerede fra første gang de henter meg (og det gjelder samtlige), spør de meg om jeg har lyst å kjøre. 
Hva er greien med det? Jeg synes det er et veldig rart spørsmål å få. 
Hadde ikke falt meg inn og spørre en dame jeg datet om hun ville kjøre om jeg kom for å hente henne. 
Det jeg tenker når disse damene spør meg om dette er at de henger igjen i gamle kjønnsroller, og dette er en verden jeg ikke kjenner til. Er heller ikke interessert i damer som forholder seg til slike roller 

Anonymkode: 7f7e8...b30

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis dama som henger fast i gamle kjønnsroller, nok mer det at mange menn helst vil kjøre bil.
Men jeg regner med at om mannen er av typen som vil kjøre, så har han egen bil.

• Liker 2
Skrevet

eller så tror de kanskje du henger igjen i gamle kjønsroller og ønsker tilfredsstille deg ved å la deg ta rattet? 

Anonymkode: fcee4...01c

• Liker 4
Skrevet

Det hørtes veldig gammeldags ut. Partneren min (M) har ikke lappen engang, så det er naturligvis alltid jeg (K) som kjører.

Anonymkode: a8c2e...b12

Skrevet

må legge til at jeg aldri kunne vært partner med en som ikke kjørte godt så for meg ville det i så fall vært en test å la deg kjøre, om jeg ble usikker, bilsyk av kjøringen din eller følte at du ikke mestret bilkjøringen godt ville vi nok ikke hatt en fremtid samme :P

Anonymkode: fcee4...01c

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er opptatt av kjønnsroller, et krav er ofte at mannen skal kjøre bil. En mann uten lappen eller uten bil stiller svakere

Anonymkode: 427fe...be8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun vil teste deg😅 eller bare være hyggelig . Å tror du har lyst å kjøre.

Anonymkode: 46529...d6c

• Liker 2
Skrevet

For meg er det utrolig merkelig. Jeg ville aldri tilbudt noen å kjøre min bil om jeg selv skulle være med i bilen.

Kvinne 56

Anonymkode: 41e0d...ef2

• Liker 7
Skrevet

Har lappen, dama også. Vi bytter på å kjøre. Synes ikke det er en stor greie at hun kjører. Tror hun faktisk kjører mer enn meg, typ 65-35

Skrevet

Henger kansje igjen ifht kjønnsroller ja kansje. For min del tror jeg at det gjør det ivertfall. Synes det er usexy og lite mandig om en mann bruker sykkel/elsparkesykkel/buss istedenfor bil. Men jeg kan spørre mannen, familie, venner om de vil kjøre, fordi jeg kjører mye til vanlig å synes det er godt å sitte på innimellom å da.

Anonymkode: 36bf8...7f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kvinner er opptatt av kjønnsroller, et krav er ofte at mannen skal kjøre bil. En mann uten lappen eller uten bil stiller svakere

Anonymkode: 427fe...be8

Hehe, deg om det. Selv uten bil er jeg fortsatt han som velger 😉 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Allerede fra første gang de henter meg (og det gjelder samtlige), spør de meg om jeg har lyst å kjøre. 

Du må nesten spørre de hvorfor du gjør det. Jeg tenker mest at det reflekterer litt tilbake på deg også om samtlige du dater gjør dette. 

Det ville ikke falt meg inn å gjøre det. Å spørre den jeg henter om å kjøre bilen min, nei vettu hva! 

Anonymkode: 02ae2...77b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har lagt merke til noe jeg synes er rart. Jeg er en mann i slutten av 30 årene og valgte for noen år siden å droppe bil, heller leie når jeg skulle trenge. 
Så har jeg også datet en god del, og det er her jeg opplever noe jeg synes er rart. De aller fleste damene jeg har datet over tid har bil, noe som betyr at de ofte har hentet meg når vi skal finne på noe sammen. Allerede fra første gang de henter meg (og det gjelder samtlige), spør de meg om jeg har lyst å kjøre. 
Hva er greien med det? Jeg synes det er et veldig rart spørsmål å få. 
Hadde ikke falt meg inn og spørre en dame jeg datet om hun ville kjøre om jeg kom for å hente henne. 
Det jeg tenker når disse damene spør meg om dette er at de henger igjen i gamle kjønnsroller, og dette er en verden jeg ikke kjenner til. Er heller ikke interessert i damer som forholder seg til slike roller 

Du må jo spørre da! Vi vet jo ikke hvorfor de spør bare fordi vi er kvinner.  

Skal også sies de mennene jeg har datet, som aldri har bil, og alltid må kjøres rundt på, er litt av den spesielle sorten. Jeg blir også litt lei meg for han sin del, fordi jeg tenker at det er kjipt for han å ikke ha bil og alltid være avhengig av andre. 

Det er er litt nedtur å ALDRI bli hentet. Det er nok en del av det romantiske bildet, å være kvinne som blir hentet. Det er også ganske sexy at en mann kjører, for det har med kontroll å gjøre. Du er den som frakter henne trygt frem, sant. 

Anonymkode: d2f37...97e

• Liker 1
Skrevet

"Når damene henter meg" LOL, her sluttet jeg å lese! 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Henger kansje igjen ifht kjønnsroller ja kansje. For min del tror jeg at det gjør det ivertfall. Synes det er usexy og lite mandig om en mann bruker sykkel/elsparkesykkel/buss istedenfor bil. 

Anonymkode: 36bf8...7f2

Så når jeg sykler til og fra trening istedenfor å ta bilen er det usexy? Hadde aldri tenkt tanken engang. Jøss. Trodde de holdningene døde ut med Margaret Thatcher. Men grei måte å filtrere bort alle uinteressante damer på da. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
Skrevet

Damene her på KG må gjerne påstå at bil ikke har noe å si, men min erfaring sier det motsatte.

Jeg har hatt mange forskjellige biler, og etter min erfaring er det utelukkende positivt å kjøre fin bil i en datingsetting. Jeg kjørte bla model S ganske tidlig da det forsatt var sett på som en skikkelig fet bil. Det var helt vilt hvor positive de jeg datet da var til å være med i den bilen, Selv damer som hadde sagt at de ikke brydde seg om bil eller var interessert satt med kjempesmil og synes det var skikkelig stas.

Jeg regner med at det er til ulempe i en datingsetting å ikke ha bil for du vil fremstå som resurssvak, om ikke direkte så i det minste på et underbevisst nivå. Litt samme som å prøve å date som mannlig student mens hun er i arbeid med inntekt, så blir det en maktubalanse som mange kvinner ikke liker. 

Det er sykt primitivt, ufornuftig og politisk ukorrekt, men det er slik vi og kulturen vår er skrudd sammen. Hadde jeg bodd i byen ville jeg med glede parkert bilen for godt og kost meg med alle pengene isteden.

Anonymkode: 9c3f6...4b4

• Liker 1
Skrevet

Du sa at datene ba deg kjøre fra første date.
Kanskje hun var nervøs i begynnelsen av datinga, hadde prestasjonsangst for bilkjøring, og heller ville slappe av i passasjersetet?

• Liker 2
Skrevet

Aldri opplevd. Jeg er sammen med en mann som ikke har førerkort og det er ikke noe problem. Faktisk er jeg den eneste i vennegjengen som har lappen og bil. 

• Liker 2
Skrevet
snillOnkel skrev (48 minutter siden):

Du sa at datene ba deg kjøre fra første date.
Kanskje hun var nervøs i begynnelsen av datinga, hadde prestasjonsangst for bilkjøring, og heller ville slappe av i passasjersetet?

Nei, ikke første date, men første gang hun henter. Kan være noe i det ja, nervøsitet. Men de har virket så trygge alle sammen. Når jeg har spurt har de typisk svart at det var for å være hyggelig, «tenkte kanskje du ville kjøre». Jeg tenker jo at det er en rar gest i et forsøk på å være hyggelig, når det allerede er kjempehyggelig at de har lyst å plukke meg opp.

Jeg har nok et annet syn på maskulinitet og femininitet enn enkelte her inne. Jeg eier min maskulinitet uavhengig av hvor feminin andre måtte synes jeg er 😄 og med det har jeg friheten til å være akkurat slik jeg vil uten å måtte bekymre meg for om jeg ser sexy eller mandig ut når jeg sitter på bussen, sykler til jobben eller lar datteren min sminke meg. Merkelig nok er det mange damer som finner meg sexy likevel 🤷‍♂️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er det utrolig merkelig. Jeg ville aldri tilbudt noen å kjøre min bil om jeg selv skulle være med i bilen.

Kvinne 56

Anonymkode: 41e0d...ef2

Vil si dette er merkeligere.

Anonymkode: 9b7fc...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...