Gå til innhold

Hvordan bor du?

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Her ser dere litt av stua vår da det var jul.

så koselig det så ut! :Nikke:

jeg har så mye støy og folk og mas rundt meg på jobb, så hjemme vil jeg ha det helt rolig. derfor helt lyse, glatte vegger, faktisk ingen hyller eller typiske seksjoner i stua (men har framskap på kjøkkenet ;) ), ikke noe dilldall (har blomster, noen enkle telyse"staker", og et par bunter med lange kvister fra IKEA), eneste fortografiene vi har hengt opp er tre små i svart/hvitt av bikkja i tykke,svarte rammer, ellers store bilder.

mange (de fleste, vil jeg tro ;) ) synes vi har det kjedelig, men jeg koser meg. får ro i sjela når det ikke er så mye farger og ting rundt meg!

til jul er en helt annen ting, da er det fullt opp med så mye julepynt jeg får plass til, duker og lys og røde gardiner (jeg gleder meg alt til jul! :-D ). juletreet skal være så stort og vidt som mulig, og det skal være så mye juletrepynt at treet nesten ikke synes.tenk juletrærne i disneyfilmer...

så vi har to helt forskjellige stiler avhengig av årstiden.

huset vårt ser helt ordinært ut, derfor ville jeg ikke ha hvitt hus, det skal være koselig! :)

hagen er også helt enkel, begynte på den i fjor og forsetter i år. har ikke og vil ikke ha blomsterbed, kun krukker. har tre trær på tomta, og det er trær som er pene å se på -søyleosp, vrihassel og hengetre av et eller annet slag- og som ikke krever noe særlig.

stikkordet er vel enkel. enkle former, enkle farger, enkelt vedlikehold.

(selv om drømmen er et stort hus (300kvm) i sveitserstil med kjempehage med masse roser og gamle epletrær. og hushjelp og gartner)

Endret av Fruktfat
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bor i ei bygd. Leier leilighet i et hus med 6 leiligheter til sammen, som ligger i sentrum. Gangavstand til butikk, lege osv, men allikevel mye natur og kort vei til skog og fjell. Huset er omringet av kirkegården og bondegårder, og det tar 2 minutter å gå ned til bygdas fineste sandstrand. Så jeg er veldig fornøyd med beliggenheten. Leiligheten er ca 70 kvm, den har åpen løsning mellom kjøkken og stue så det ser litt større ut enn det egentlig er. Det eneste jeg ikke er fornøyd med, er badet som er knøttlite og med stygge, rosa vegger. Og toalettet som ligger for seg selv, i andre enden av leiligheten. Men jeg har forstått det sånn at det måtte bli noen merkelige løsninger her, fordi leligheten tidligere var tannlegekontor, og det skulle bygges om til leilighet for minst mulig penger. Men stort sett er jeg veldig fornøyd.

Skrevet

Vi bor i en enebolig bygd på 60-tallet, som ligger ganske landlig til utenfor Oslo.

Det er mye panel, både malt og umalt, og stilen ellers er vel ganske vanlig tror jeg.

Gjest synseren
Skrevet

Vi bor i en koselig enebolig i rekke fra 1998. :)

Skrevet

Jeg bor i en liten leilighet i en gammel bygård og er så heldig at jeg har en stor balkong. Dessverre er kjøkkenet veldig lite og badet er også ganske upraktisk, siden jeg nesten må klatre over vaskemaskinen for å komme inn i dusjen. Forhåpentligvis skal jeg snart flytte til en større leilighet med et deilig, stort kjøkken. Dessverre er balkongen der ganske liten.

Beliggenheten er topp, synes jeg. Like i nærheten av kollektivtrafikk og med post, bank, matbutikker og noen andre småbutikker like i nærheten, men likevel er det rolig. Beliggenheten er den samme når vi flytter. Møblene mine er en blanding av Ikea-møbler og ting jeg har fått av venner og familie da jeg flyttet første gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor på gård med 50-tallshus og furumøbler...stor hage

Gjest vimse
Skrevet

På gård, tre etg, gaaaaaaaaammelt hus, tømmeret er desverre platet inn.. Lyse duse farger, for det meste gamle møbler som har fulgt med gården(spisestue, kjøkkenmøblement osv), men også noe nytt. Har naboer, men kan såvidt skimte to av husene. Og akkurat nå henger verandaen og slenger, etter et særdeles kraftig takras... :forvirret:

Skrevet

Bor i forholdsvis ny enebolig, på landet, (har naboer heldigvis..)

Lyse vegger, lyse gardiner, en slags veggseksjon, veldig praktiskt med hyller og skuffer i stua.

Har ikke så mye pynt og nips. Begynner å få endel planter igjen etter noen år uten. Har litt leker i stua, slik at minstemann kan sitte her og leke.

Sort sofa, ellers hvite møbler. Stor hage, med bed og busker. Terrasse med tak over slik at vi kan sitte lenge utover nettene på sommer. Å, jeg gleder meg til sommeren. Akkurat nå har vi 60 cm med snø i hagen :sur:

Skrevet (endret)
Jeg bor i et gammelt tømmerhus i tre etasjer. Vi har en stil som passer huset - altså helt utenfor trenden. Deilig! Vi har malte tømmervegger, bondestil light og lite nips og saker stående framme.

Det er flere tømmerhus på eiendommen, men de er under oppføring og er litt spøkelsesaktige foreløpig. Rundt oss er det bare natur, og mye himmel og luft. Vi kan såvidt skimte en nabo.

Jeg synes det er helt topp å bo så øde, men ulempen er jo at ungene må kjøres på alt mulig.

Hoeres helt perfekt ut!!

Selv bor vi i en leilighet i en blokk med to soverom, tre bad, stor, aapen stue og stort kjoekken. Den ligger rett ved fjorden og vi har nydelig utsikt - det er det beste ved aa bo slik.

Her er utsikten vaar sett fra spisestuedelen av stuen : http://forum.kvinneguiden.no/uploads/11405...45_8_351124.jpg

Og her er utsikten fra hoveddelen av stuen:

http://forum.kvinneguiden.no/uploads/11400...145_8_10382.jpg

Har fjernet img-tagger, du har kun lov til å legge bilder direkte i innlegget ditt i dagbøkene. I resten av forumet må du laste det opp som vedlegg.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Jeg bor i 2. etasje i en horisontaldelt tomannsbolig. Det er såvidt nok plass nå og vi håper etterhvert å overta hele huset, for beliggenheten er så og si perfekt!

Inne har vi det lyst og ikke altfor fullt av ting og tang. Møblene er en salig blanding av ikea og gamle møbler. Kan vel neppe kalles stilig, men det er lyst, åpent og veldig koselig!

Skrevet

Vi bor i en leilihet i et hus fra mellomkrigstiden. Leiligheten er romslig og lys, omgivlesene stille og beliggenheten er sentral. Jeg har funnet drømmeleiligheten, så nå er det bare å jakte på drømmehuset om et par år:). Stilen vår vil jeg karakterisere som praktisk, men fin. Vi har det enkelt, men ikke minimalistisk, hvitt men ikke kaldt og litt tilfeldige møbler som vi allikevel har klart å skape en helhetlig stil av.

Skrevet

Jeg flyttet inn i en stor 4-roms sentralt i Oslo (men i nærheten av en stor, fin park) for noen måneder siden. Gården er fra tidlig 1900 tallet og har velholdte tregulv og stukkatur.

Veggene er stort sett hvite. Møblene er en god blanding av gammelt arvegods, IKEA og nye investeringer.... Liker godt blandingen av gammelt og nytt. Jeg er også veldig glad i grønne planter. Planter overalt!

Når jeg en gang får barn vil jeg kanskje flytte inn i hus. Men foreløpig er det å bo sentralt i Oslo utrolig deilig :sjarmor:

Skrevet

Vi bor i en enebolig (fra 1982), landlig.

Rødt koselig hus i skogen. 1 etasje + kjeller.

Gjest Sesselja
Skrevet
Jeg bor i et gammelt tømmerhus i tre etasjer. Vi har en stil som passer huset - altså helt utenfor trenden. Deilig! Vi har malte tømmervegger, bondestil light og lite nips og saker stående framme.

Det er flere tømmerhus på eiendommen, men de er under oppføring og er litt spøkelsesaktige foreløpig. Rundt oss er det bare natur, og mye himmel og luft. Vi kan såvidt skimte en nabo.

Jeg synes det er helt topp å bo så øde, men ulempen er jo at ungene må kjøres på alt mulig.

Å, Lois, om jeg ikke ble misunnelig på husene dine før, så ble jeg det nå! Sånn vil jeg også bo!

Gjest Gjest
Skrevet

Selv bor vi i en leilighet i en blokk med to soverom, tre bad, stor, aapen stue og stort kjoekken. Den ligger rett ved fjorden og vi har nydelig utsikt - det er det beste ved aa bo slik.

Dette minner om Storbritannia! Skottland?

Skrevet
Dette minner om Storbritannia! Skottland?

Yes indeed.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor i leilighet i en ny gård midt byen; null utsikt og gangavstand til alt og vi stortrives! Når vi får barn og ungen blir ett år eller to skal vi flytte litt utenfor byen (men ikke langt) :)

Gjest LoisLane
Skrevet
Hoeres helt perfekt ut!!

Her er utsikten vaar sett fra spisestuedelen av stuen : http://forum.kvinneguiden.no/uploads/11405...45_8_351124.jpg

Og her er utsikten fra hoveddelen av stuen:

http://forum.kvinneguiden.no/uploads/11400...145_8_10382.jpg

Herlig utsikt, Holly Hobbie!

Å, Lois, om jeg ikke ble misunnelig på husene dine før, så ble jeg det nå! Sånn vil jeg også bo!

:kyss:

Sesselja!? Du er da ikke her...?

Skrevet

Jeg bor i et hus med 12 toroms leiligheter. Leiligheten min har ganske mange vinkler og kjøkkenet er mye større enn stua. Der har jeg kjøkkenbord, sovesofa og databord!

Beliggenheten er flott med marka og skiløyper tvers over veien og butikksenter 10 minutters gange unna

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bor i en lav 50-tallsblokk på Oslo vest. Leiligheten er lys, men jeg ville gjort mer her hvis jeg eide den. Flytter om 3 mnd, men aner ikke hvor.

Stilen er vel en god blanding, men jeg har valgt å ikke blande FOR mange farger. Har noe jeg har arvet, noe kjøpt på markeder etc og noe Ikea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...