Gjest Gjest :) Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jepp, som overskriften sier så er spørsmålet "hordan bor du"? Kanskje du kan fortelle litt om stilen du har og hvordan området du or i er? Trenger litt inspirasjon
Gjest LoisLane Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Jeg bor i et gammelt tømmerhus i tre etasjer. Vi har en stil som passer huset - altså helt utenfor trenden. Deilig! Vi har malte tømmervegger, bondestil light og lite nips og saker stående framme. Her ser dere litt av stua vår da det var jul. Det er flere tømmerhus på eiendommen, men de er under oppføring og er litt spøkelsesaktige foreløpig. Rundt oss er det bare natur, og mye himmel og luft. Vi kan såvidt skimte en nabo. Jeg synes det er helt topp å bo så øde, men ulempen er jo at ungene må kjøres på alt mulig.
Mysti Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Jeg bor i en blokk. Et treetasjes punkthus. Det ligger veldig rolig til og det er ganske koselige omgivelser, men jeg vil ha mitt eget hus, med hage og sjøutsikt!
Diktern Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Bor i for tida i kollektiv, trangt og til tider bedritent, men billig!
Gjest Shadowlyn Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Jeg bor i en "hjørne"leilighet over en butikk, og på andre siden av en Texacostasjon og en barneskole. Gata jeg bor ved er ganske travel så det bråker som fy når jeg har vinduet oppe men jeg er veldig nær stranda og byen, så jeg er fornøyd. Inni har jeg hvite vegger og grønne, brune og svarte møbler/puter/tepper. Litt tomt for øyeblikket siden jeg akkurat har flyttet for meg selv for første gang og ikke har allverdens penger.
Anna B. Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Bor i vertikalt delt 2-manns bolig i tre etasjer. Huset er fra 50-tallet med store bjørkepaneler på veggene i gangene (veldig vanskelig å forklare - men det er ganske tidstypisk, og vi synes det er stilig Bor veldig sentralt i en middels stor by på Østlandet. Deilig å kunne gå til byen, men å ikke bli forstyrra av biltrafikk om natta
Arwen Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 Enebolig (ytpisk 50 talls husbankhus) med malt panel i nesten hele huset. Har helt enkel og "vanlig" stil tror jeg, liker lyse vegger, men gjerne gardiner og tilbehør i sterke farger.
Knurr Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 LoisLane: Det så utrolig koselig ut! *drømmer* Jeg bor på et studenthjem. 12kvm med vask på rommet, felles bad og kjøkken. De snirklete møblene mine ser muligens litt malprassert ut, men litt gyllen dekadens må da være lov. Det går i off-white og mosegrønt, i litt røffe tekstiler som cord, ull og lin, så til sammen er det ganske... ja, jeg vet ikke helt. Lunt, avslappet, feminint. Min lille hule!
Gjest camillo Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 Jeg bor i et gammelt tømmerhus i tre etasjer. Vi har en stil som passer huset - altså helt utenfor trenden. Deilig! Vi har malte tømmervegger, bondestil light og lite nips og saker stående framme. Her ser dere litt av stua vår da det var jul. ← Det ligna barndomshjemmet mitt på en prikk! Jeg bor i en enebolig, som ligger rett ved marka. I huset er det en stil/standard som passer perfekt for et hundehjem.
Lula Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Bor i 1.etg i en 2-mannsbolig. Leiligheten er nyoppusset, men aapen loesning og hvite vegger. Ganske strenge og rene linjer. Akkurat slik vi liker det. STOR veranda med utsikt til Oslo-fjorden, samt hage.
Gjest LoisLane Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 LoisLane: Det så utrolig koselig ut! *drømmer* ← Det ligna barndomshjemmet mitt på en prikk! ← :bukke:
Gjest camillo Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 :bukke: ← Jeg begynte faktisk å lure på om du var mamma, helt til jeg fant ut at sofan er ulik (og det er vel deg på avataren?).
Kanutte Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 Vi bor i rekkehus i Oslo nord/øst. Det er fra tidlig 80-tall og har ikke gjennomgått de store forandringene siden den gang. Vi skal nok pusse opp etterhvert, men ingen av oss er spesielt glade i å male/pusse opp.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 Bor på gård i en "bynær bygd". Huset er fra 1880-åra, så det er jo ikke akkurat moderne. Møbler er litt tilfeldig sammensatt; har ikke hatt råd til å kjøpe noe særlig nytt. Men jeg liker både nytt og gammelt - ting med sjel, fint design (mer morsomt - og ikke minst funksjonelt enn stilig om det skal inn i mitt hus..), tekstiler med fin tekstur eller mønster/trykk... Kombinerer enkle og nøytrale ting (ensfarga, beige osv) med mer fargerike greier.. Litt streit sigøyner, kanskje. (jeg også syntes det var veldig koselig hos Lois Lane. Vi har noen rom hvor det likner litt, men har ikke åpent tømmer på veggene; her er det panel)
Karro Skrevet 28. mars 2006 #17 Skrevet 28. mars 2006 Bor i en kjellerleilighet som vi leier. Ikke den største og peneste, men til å være i denne byen har vi vært veldig heldig med både beliggenhet, pris, størrelse og standard. Blir nok boende her et par år til til jeg er ferdig å studere, men etter det blir det flyttet til mer landlige strøk og forhåpentligvis eget hus/leilighet... *drømme*
Gjest Rognebær Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 Bor i en treroms i fjerde etasje i en bygård sentralt i Oslo. Leiligheten er drøye hundre år gammel og har tregulv (dog ikke opprinnelige) og stukkatur, og de fleste vegger er hvitmalte. Har ikke noen utpreget stil. Tror jeg.
Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 Bor i et standard engelsk rekkehus, dette inkluderer "designfunn" som teksturert himling, pendler i taket i alle rom, tepper på alle gulv, lang&smal gang med trapp til andre etasje, blondegardiner i vinduene som vender mot gata, ikke.no blandebatteri, lang&smal bakhage og en minihage foran huset som ikke kan brukes til noe, og alle rom er malt i forskjellige pastelltoner, inkl fersken, lilla, rosa (på doen) og en grusom grønntone... Møblene i kåken er en lett blanding av det som huseier ikke vil ha selv, det huseier har skaffet når vi har trengt noe og noen ikea-greier vi har kjøpt når vi flytta inn... ...når jeg flytter inn sammen med kjæresten blir det derimot andre saker... Vi har allerede handlet møbler sammen, så jeg gleder meg bare sånn til å ha et sted å sette de, stilen vår er vel moderne og lett, mye retromøbler blandet med moderne møbler, men ikke noe glass&metall-hus... Også er jeg veldig glad i tekstiler med flotte farger... ...selv om stilen min er veldig anerledes så må jeg si at huset til LoisLane ser kjempeflott ut, skikkelig hjemmekoselig
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Jeg (og min datter) bor i ett rekkehus bygget på 60- tallet. Vi har stor hage med trampoline, huske og sandkasse. Vi har sjøutsikt til innseilingen til Bergen. Inne er det lyse vegger og tregulv. Parkett i spisestuen. Stoort vaskerom , men litt for små soverom . Vi har vel en "litt " stram stil, men det passer huset som er i halve etasjer. Ønsker meg nytt bad. Det er helt grusomt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå