Gå til innhold

Kjærligheten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg blir snart 24 år og har enda ikke opplevd kjærligheten. Jo, jeg har hadd forhold men det viste seg å være bygd på feil grunnlag. Jeg føler liksom at kjærligheten ikke finnes. Hvordan iall verden skal akkurat jeg kunne finne den når det finnes så mange andre single mennesker?

Jeg er møakklei av å dra på byen, alt er KUN et spill...Dra edru på byen en kveld så får dere virkelig se hvor teit alt er...

Tror du på kjærligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja, jeg tror på kjærligheten, ingen tvil om noe annet.

At det er lett å finne den derimot... :forvirret:

Der ligger problemet, å finne den som gjør alle disse tingene med en OG at det er gjengjeldt.

Jeg er også så fryktelig lei "spillet" om det er på byen eller ellers.

Noen ganger føles det som om jeg har så mye kjærlighet i meg som bare er bortkastet når man ikke finner The one å gi det til.

Jeg vet hvor fantastisk det er å oppleve Kjærligheten, er bare så redd jeg ikke kommer til å kjenne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er lei spillet fordi dere ikke mestrer det. Sett dere et mål om å lære spillet. Da vil dere se at det er artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Kjærligheten finnes i mange former. Den er alltid rundt deg, selv om du kanskje ikke ser det. *filosofisk*

Endret av GreenSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dere er lei spillet fordi dere ikke mestrer det. Sett dere et mål om å lære spillet. Da vil dere se at det er artig.

Hallo. Det kan være at endel av oss ikke syns lek med andres eller egne følelser er noe gøy. Det skal bare VÆRE. Jeg ønsker ikke annet enn å være ærlig og rett frem når det kommer til de tingene.

Kjærlighet er vel kanskje den ene tingen som ikke skal lekes med. Og finner jeg ikke en som er enig med meg i det, da får det heller bare være.

Tror kanskje du forveksler kjærlighet med sjekking og spillet som hører til det.

For meg er det to ulike ting, hvorav det siste - det kan jeg og spille, ikke vær redd for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flinta

Vi er liksom så rare iallefall her i norge.. Da drikker vi oss fulle i helgen, nok til at vi tør å flørte og sjekke opp andre folk. Det føles litt som et spill. Alle vet hvorfor man er ute på en fredagskveld og/eller en lørdagskveld, det er et kjøttmarked uten like der ute! Og jeg så det i edru tilstand i helga og det så stygt ut..Nå sier jeg ikke at alle som går på byen er der for å få tak i seg et eller annet.. Men attpåtil så er mange av oss av den oppfatningen at man finner ikke den store kjærligheten ute på byen..Men hvor iall verden finner man den da? Vi nordmenn tør jo knapt å smile til fremmede folk..Men allikevel så kjenner jeg at jeg innerst inne er håpløs romantisk og tror jeg kan møte drømmemannen uavhengig av hvor og hvilken situasjon jeg er i..

Det jeg også er så sabla lei er at det for meg virker som om vi damer skal spille kostbare..Vente så så lenge med å sende mld, vente akkurat i så mange timer med å ringe og har ikke HAN ringt etter akkurat 48 timer så er det bare å avlyse hele greia.. Så dette er vel egentlig også et spill. jeg tror det ville ha vært flere kjærestepar om vi brydde oss litt mindre om disse "reglene" og heller gjorde det vi virkelig ville..uten å bli for ekstrem da ;)

Noen sier at "nei, nå gir jeg opp, jeg skal ikke flørte eller se på menn, er de intr så kommer de av seg selv...." Hvordan iall verden kan vi kvinnfolka tro at det alltid er mannens jobb å komme krypende på all fire? Skal vi ikke være så fordømt likestilt nå da? Altså, har du absolutt ikke lyst til å være den som tar initiativ så er det greit. men det virker som om vi er så himla redde for å bli såra hele tiden så vi unngår slike ting. Og kanskje er det bare slik at vi enda går med den drømmen om at drømmemannen kommer ridende på en hvit hest og tar oss med. Vi er rett og slett veldig opptatt av å føle oss elsket og at det er sååååå romantisk at fyren sjekka opp akkurat meg.. Fytti, det må være hardt å være mann idag..

Hmm...svarte kanskje ikke helt på innlegget her men.. jeg tror kjærligheten finnes selv om jeg har brent meg en del ganger. Jeg tror bare vi gjør det vanskeligere for oss selv å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trur ikke på den evige kjærligheta. Har i hvert fall ikke gjort det hittil, ikke fordi jeg har så innmari mange dårlige erfaringer (sjøl om det er noen av de og), men rett og slett fordi jeg synes det virker usannsynlig og bygger på feil analyse av menneskesinnet. Men gi meg en mann som kan overbevise meg om det motsatte:)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filo...

Jeg tror på kjærligheten hvis den ikke bare bygges på forelskelse men får tid til å modnes... (men om forholdet sprekker, er en annen sak, men selve kjærligheten kan likevel eksistere... basert på vennskap...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo...jeg må si at jeg tror på kjærligheten. Etter mye fram og tilbake med min daværende kjæreste fant jeg da ut at min daværende bestevenn faktisk va ganske så søt og sjamernaes....

Vi ente opp med å bli samen og vi har vært samen i 8 mnd nå. Så ja... eg må si at eg tror på kjærligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sjekking på byen != kjærlighet.

Jeg har tro på å leve i nuet, være åpen for å la ting skje og forfølge de mulighetene som byr seg. Kansje varer det, kansje ikke. Uansett er det bra så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg tror på kjærligheten. Jeg har egentlig aldri prøvd meg på spillet på byen. Jeg har vært på byen, men trukket meg da jeg synes at manerene ligger langt under pari.

Jeg har kjent minst et par menn (kolleger) som er fantastiske mennesker. Men samtidig vet jeg at disse karene ville jeg aldri blitt kjent med på et utested fordi de da føler seg forpliktet til å spille spillet. Og det er så til de grader lite tiltalende for meg. Det er synd at folk må gjemme seg bak en maske og ikke våger å vise frem en eller fantastisk personlighet fordi de tror de må spille spillet.

Jeg tror fortsatt på kjærligheten. Det er derfor jeg lever alene. Klarer ikke å gå på akkord med egne følelser og nøye meg med noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror vel også på kjærligheten.............. men tviler på at jeg vil være så heldig å få oppleve den. :tristbla:

Er en godt voksen dame jeg, 42 år - men savner å treffe Mr. Right :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

er det ikke litt dumt å sette et slikt spørsmål i singelforumet? :overrasket:

du får nok flere positive svar i samlivsforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
er det ikke litt dumt å sette et slikt spørsmål i singelforumet?  :overrasket:

du får nok flere positive svar i samlivsforumet

Jeg la det bevisst ikke inn på samlivsforumet fordi da ville svarene ha blitt forutsigbare og det var ikke KUN positive svar jeg ville ha.. Jeg var ute etter å høre hva folk mente. Og selv om man er singel og vanker på singelforumet så går det an å ha trua på kjærligheten ;)

Og det at du synes det er dumt får vel bli din egen mening..ville folk ha hadd denne tråden flytta så ville den vel ha blitt det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...