Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg misliker Trumps handelspolitikk, men ellers er han et friskt pust i politikken. Han sier stort sett akkurat det han mener og tenker, i motsetning til vanlige politikere som bare ramser opp talepunkter som noen kommunikasjonsrådgivere har formulert. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
thomH skrev (1 minutt siden):

Jeg misliker Trumps handelspolitikk, men ellers er han et friskt pust i politikken. Han sier stort sett akkurat det han mener og tenker, i motsetning til vanlige politikere som bare ramser opp talepunkter som noen kommunikasjonsrådgivere har formulert. 

Kanskje du bør få deg en jobb på et gamlehjem hvis du liker å høre folk som sier akkurat det de har i tankene der og da, og som sier det de mener. Siden du syns det er så gøy å høre på folk som prater rett ut det de tenker

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

"Fredens president" skal nå angripe Venezuela med 99% sikkerhet. Ikke bare er han pedofil,korrupt,maktsyk og en rekke andre (negative) ting som ville fått absolutt ALLE til å gå i mot han,dersom han ikke het Donald, tilhørte høyresiden,og var president i USA. Ikke en kjeft i denne tråden hadde tålt noe i nærheten av slikt styre,og oppførsel av en Norsk statsleder. 

Donald glazingen er helt unreal 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske sykt at Trump har så mye makt, at det eneste man kan bruke for å dempe ham er eventuelle svakheter i hans kognitive helse.  Foreløpig turer han frem som en bulldoser og blander seg inn i politikken i Europa og andre steder han ikke har noe med å blande seg bort i.  Endringene han har gjort i USA, ser ut til å ha skadet innbyggerne mer enn det har hjulpet dem.  Resultatene av sin egen politikk er han ikke interessert i, og kvitter seg med folk som kunne opplyst om fakta. Han synes å leve i en eventyrverden der han er supermann og alt er verdens beste. Det er ille å tenke på hvor mye mer han kan rekke å ødelegge, både for USA og andre land. Hvor mange solide ledere kan han tvinge til å krype og le av.

Det er utrolig å tenke på at ansvar og fornuft er så lett å kvitte seg med, og at veien til kaos er så kort.  Samtidig som det tar mange tiår å bygge et solid samfunn med ansvarlig ledelse.

• Liker 6
Skrevet

Clinton, Bush, Obama og Trump har jo måtte stå i rollen som formenn for den kapitalistiske orden som har vært en realitet siden Reagon siden dager. Men det republikanske partier ble overkjørt av en fascistisk tendens hvor Trump kom seilende inn og tok over for mange år siden. Siden den gang så har ikke det republikanske partier klart å finne tilbake til hvor de var hen. Det er mange stemmer i det republikanske partier som lurer på hva pokker det var det som skjedde. Og hvordan de skal klare å komme tilbake til normalen. Tenk Ronald Reagon. 

• Liker 3
Skrevet
Mindroot skrev (6 minutter siden):

Clinton, Bush, Obama og Trump har jo måtte stå i rollen som formenn for den kapitalistiske orden som har vært en realitet siden Reagon siden dager. Men det republikanske partier ble overkjørt av en fascistisk tendens hvor Trump kom seilende inn og tok over for mange år siden. Siden den gang så har ikke det republikanske partier klart å finne tilbake til hvor de var hen. Det er mange stemmer i det republikanske partier som lurer på hva pokker det var det som skjedde. Og hvordan de skal klare å komme tilbake til normalen. Tenk Ronald Reagon. 

Jeg skal ikke gå inn på dette Republikansk-demokratisk. For meg er de begge et internt symptom på USA sin dysfunksjonelle struktur.

Hvis jeg skal si noe jeg synes er positivt med Trump så er det at han muligens (vi får se) har begynt å kaste ut endel ulovlige innvandrere og stengt grensene. Det trenger vi i Norden også.

Men ellers er det ikke mye som imponerer meg.

Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (16 minutter siden):

Jeg skal ikke gå inn på dette Republikansk-demokratisk. For meg er de begge et internt symptom på USA sin dysfunksjonelle struktur.

Hvis jeg skal si noe jeg synes er positivt med Trump så er det at han muligens (vi får se) har begynt å kaste ut endel ulovlige innvandrere og stengt grensene. Det trenger vi i Norden også.

Men ellers er det ikke mye som imponerer meg.

ja ok greit. Det er vel der jeg tenker det er et misforhold på forskjellige faktorer;  de som blir kastet ut ;. hvilken jobb har de og hvilken nytte gjør de i samfunnet og i hvilken grad er de voldsmenn og voldtektsforbrytere, Er det et misforhold her eller er det legitimt, fordi vi vet at det norske og det amerikanske samfunnet er avhengig av å ha en arbeidstyrke i alle sektorer. Trump skal kaste ut innvandrere som jobber i jordbruket og i matforedelingsbransjen? Hvordan i helvete skal det hjelpe den amerianske arbeiderklassen at matvarebransjen går til hundene?

Og i Norge : jeg er enig i at islamsk kvinnesyn er forferdelig i hensyn til unge norske jenter, men vi må også annerkjenne at norsk arbeidsliv er avhengig av importert arbeidskraft på så mange felt , kunne listet opp mange sektorer

Endret av Mindroot
  • Liker 3
Skrevet

Det er nok ikke noen fastsatt ssnnhrt at vi trenger folk fra hele verden for å dekke arbeidskraft.

Vi kunne dessuten gitt folk visum på langvarige arbeidskontrakter uten at de innvandrer hit. Det er mange land som har det. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sciurus. mod

Skrevet

Grunnen til hvorfor Trump nå går inn i sin periode som Lame Duck er klarest når det gjelder Epstein saken. Det var en kjernesak på det politiske ytre høyre og skaper stor forvirring at det var demokratene som tvang igjennom frigjøringen av dokumentene 

Marjorie Taylor Greene viser vei når hun nå går i mot Trump, og flere republikanere vil følge etter 

Også flere selskaper våger å ta Trump retten.

Prisen på helseforsikringer er i ferd med å fyke til himmels og dette rammer røde stater hardest. Republikanere forstår hvilken vei vinden blåser. De realitetsorienterer seg. Mellomvalget kommer snart.

Trump og hans kabinettmedlemmer som Pete Hegseth kommer til å se at den politikken de ønsker å iverksette er svært upopulær der ute i alle de 50 statene 

• Liker 4
Skrevet

En liten betraktning: Jeg tviler ikke på Trumps oppriktige ønske om å gjøre verden fredeligere, men jeg mener han gaper over for mange konflikter samtidig og ikke går grundig nok inn i hver av dem. Han tror åpenbart at kriger kan løses som eiendomstvister (han har faktisk sagt noe sånt selv). Det kan nok i visse situasjoner gi raske resultater, men neppe varig fred.

Nå har jeg også en mistanke om at mange amerikanere synes han bryr seg for lite om dem og for mye om utenrikspolitikken, at han bagatelliserer deres problemer og innimellom nærmest gjør narr av dem. Samtidig slår store prosjekter tilbake på ham; ICE møter stadig mer motbør, DOGE ble ikke den store suksessen de hadde forestilt seg (bare "a little bit successful" ifølge Musk), og det er en berettiget frykt for at USA skal kjøre seg fast i en krig i Venezuela. Det er ikke rart han mister oppslutning.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helt enig i at Trump burde gi seg mer faan i utenrikspolitikk. USA har rota til altfor mye i verden og bare det at de hadde trukket seg helt vekk ville gjort MER for verdensfred enn om de involverte seg. 

Innenriks er vel konfliktene imellom rød og blå de samme som de alltid har vært i moderne tid. Noen liker rød, andre liker blå, men det er jo stort sett det samme uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...