Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ops2 skrev (På 13.10.2025 den 22.53):

Pakistans statsminister, Shehbaz Sharif, har nominert Trump til Fredsprisen og han sa at Trump har stanset 8 konflikter/kriger.

Når Trump sa "Jeg har stoppet 8 kriger", tutet media i kor at Trump finner på ting. Medias egne faktasjekkere har bestemt at det ikke stemmer. Nå må de si at statsministeren i Pakistan finner på ting også. Det blir for drøyt, selv for media. Derfor kommer de ikke til å si noe om det. 

Haha, dette må være noen av det dummeste jeg har hørt. Både Pakistan og India påpekte at Trump hadde null å gjøre med saken.

Men at statsledere må slikke psykopaten Trump opp etter ryggen er velkjent.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (På 14.10.2025 den 9.05):

Er du personlig påvirket av Trump? Jeg mener, påvirker han din hverdag på noen som helst måte?
Hvis du svarer nei på dette, så hvorfor lar du deg da påvirkes negativt? 

Grunnen er fordi du kun leser norsk negativ media som hater Trump over alt annet og de har klart og overbevise deg. Det skjer med alle som på daglig basis får proppet hue fult av tull. 

Legg også merke til hvor livredde norsk media er for alternative mediekanaler, de reklamerer stadig på TV/radio om såkalte "redaktørstyrte medier" 🙃 Akkurat som det garanterer noe sannhet. 🙄

Fakta er at msm er i ferd med å dø ut, CNN og MSNBC i USA har helt patetiske seertall og vil være borte om 10-15 år.

Global handelskrig påvirker oss. Det gjør også en forverret sikkerhetssituasjon ved at USA i større og større grad tar side med imperialistiske diktaturer som Russland.

Livredde alternative mediekanaler? Reklamerer for redaktørstyrte medier? Hva i all verden er det du snakker om? Redaktørstyrte medier er ikke en enkelt enhet, men flere ulike, med flere ulike eiere. Flere av disse har også tjenester som tilbyr "alternative mediekanaler". Du roter jo bare her.

• Liker 2
Gjest HSV50
Skrevet
debatant skrev (På 18.10.2025 den 11.34):

Helt enig i ditt syn på tidligere fredsavtaler.

Vi får se. Joda Trump liker å bruke store ord. Om de holder vann vil framtiden vise.

Vel. Våpenhvilen er brutt allerede, så det lover særdeles lite bra for freden. Israel bomber og sier Hamas har brutt våpenhvilen. Hamas nekter på det. Mulig Trump må spise sine store ord. 

Men No King-demonstrasjonene samlet 7 mill mennesker rundt omkring, og var fredelige uten demonstrasjoner. Og det hvite hus er barnslig og poster bilder av Trump og Vance med kroner. Og Trump poster videoer av at han flyr med krone og slipper dritt i hodet på innbyggere i eget land. How low can you go. 

Skrevet
HSV50 skrev (6 minutter siden):

Og det hvite hus er barnslig og poster bilder av Trump og Vance med kroner.

Dronningkroner da 😂

• Liker 4
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Vel. Våpenhvilen er brutt allerede, så det lover særdeles lite bra for freden. Israel bomber og sier Hamas har brutt våpenhvilen. Hamas nekter på det. Mulig Trump må spise sine store ord. 

Men No King-demonstrasjonene samlet 7 mill mennesker rundt omkring, og var fredelige uten demonstrasjoner. Og det hvite hus er barnslig og poster bilder av Trump og Vance med kroner. Og Trump poster videoer av at han flyr med krone og slipper dritt i hodet på innbyggere i eget land. How low can you go. 

Ja Israel sier at Hamas brøt våpenhvilen fordi Hamas brøt våpenhvilen.  At du mener dette  er barnslig av Trump er en interessant analyse.

• Liker 2
Skrevet

Den der videoen Trump la ut tidligere er det mest cringe jeg har sett i politisk sammenheng - noen gang. Herregud! 

• Liker 6
Skrevet

Uurk, jeg leser nå i The Guardian at Zelensky har reist hjem igjen og desverre ikke får Tomahawk missiler av USA likevel. Han ønsker nok en gang å samle europeiske ledere i et møte. Jeg blir så oppgitt av den barnslige gjengen i washington, og han det Hegseth , han hadde altså på seg et russisk slips når Zelensky var på besøk ... 😞

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er morsomt å se europas presse, media og politikere som daglig spyr ut edder og galle mot Trump og gjengen i Washington står og slikker ballene til den sterke mann Trump for at han skal bli med å knuse Russland.

• Liker 2
Gjest HSV50
Skrevet
debatant skrev (2 timer siden):

Ja Israel sier at Hamas brøt våpenhvilen fordi Hamas brøt våpenhvilen.  At du mener dette  er barnslig av Trump er en interessant analyse.

Du velger å tro Israel når de sier det. 

Så du synes ikke det er barnslig av en sittende president å dele AI-videoer av seg selv som respons på at folket han skal lede demonstrer mot ham? Du hadde synes at det var helt ok om en sittende demokratisk  president hadde gjort det samme om det var republikanske velgere som demonstrerte? Det er normal oppførsel tenker du? I min verden er det ikke det. Og det har forsåvidt ikke noe med at det er Trump som gjør det. 

Gjest HSV50
Skrevet
Mindroot skrev (1 time siden):

Uurk, jeg leser nå i The Guardian at Zelensky har reist hjem igjen og desverre ikke får Tomahawk missiler av USA likevel. Han ønsker nok en gang å samle europeiske ledere i et møte. Jeg blir så oppgitt av den barnslige gjengen i washington, og han det Hegseth , han hadde altså på seg et russisk slips når Zelensky var på besøk ... 😞

Han hadde visstnok gått bananas fordi Zelenskyy ikke ville godta Putin sine krav - som er at Ukraina skal gi fra seg meg enn det Putin faktisk har klart å krige til seg. Han er ingen god forhandler. Han bare truer i vildensky og blir sint når han ikke får viljen sin. 

Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Du velger å tro Israel når de sier det. 

Så du synes ikke det er barnslig av en sittende president å dele AI-videoer av seg selv som respons på at folket han skal lede demonstrer mot ham? Du hadde synes at det var helt ok om en sittende demokratisk  president hadde gjort det samme om det var republikanske velgere som demonstrerte? Det er normal oppførsel tenker du? I min verden er det ikke det. Og det har forsåvidt ikke noe med at det er Trump som gjør det. 

Jeg tar all informasjon med en god klype salt, AI videoer inkludert. Men at Hamas ikke leverte døde gisler som avtalt, må ansees som et faktum.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest HSV50
Skrevet
debatant skrev (6 timer siden):

Jeg tar all informasjon med en god klype salt, AI videoer inkludert. Men at Hamas ikke leverte døde gisler som avtalt, må ansees som et faktum.

Men nå er det ikke det som er påstanden om brudd på våpenhvilen da, tror til og med Israel forstår at det kan ta litt tid å grave de siste fram fra den ruinhaugen som Gaza er. 

Og du tar «all informasjon, AI-videoer inkludert med en god klype salt? Du er klar over at det a) ikke er «informasjon og b) er poster av Trump sin personlige konto og det hvite hus sin hvite konto? Hvordan kan du velge å ikke tro på sannheten i at Trump og det hvite hus har postet det? For du er klar over at det er det det betyr å ta noe med en klype salt?

Skrevet
HSV50 skrev (3 timer siden):

Men nå er det ikke det som er påstanden om brudd på våpenhvilen da, tror til og med Israel forstår at det kan ta litt tid å grave de siste fram fra den ruinhaugen som Gaza er. 

Og du tar «all informasjon, AI-videoer inkludert med en god klype salt? Du er klar over at det a) ikke er «informasjon og b) er poster av Trump sin personlige konto og det hvite hus sin hvite konto? Hvordan kan du velge å ikke tro på sannheten i at Trump og det hvite hus har postet det? For du er klar over at det er det det betyr å ta noe med en klype salt?

Å få tilbake døde gisler var en del av avtalen, ikke ett forhandlingskort. Kanskje Hamas skjønner det nå..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Angående disse døde gislene, så kan ikke jeg få det helt til å rime at de har noen oversikt over hvem som er begravd hvor i alle haugene med ruiner, og hvordan de klarer å identifisere alle de finner.  Det er jo drept masse folk på begge sider, og alt av normale prosedyrer kan jo ha sviktet.  

• Liker 5
Gjest HSV50
Skrevet
debatant skrev (1 time siden):

Å få tilbake døde gisler var en del av avtalen, ikke ett forhandlingskort. Kanskje Hamas skjønner det nå..

Nå må du forholde deg til realitetene her: Israel har ikke sagt at våpenhvilen er brutt på grunn av at Hamas ikke har levert tilbake døde gisler. Så alle er enige i at det skal gjøres. Og Israel er også innforstått med at de ikke kan levere tilbake før man har gravd dem ut av ruinene. Ergo har ikke Israel på noe som helst tidspunkt verken påstått at Hamas ikke vil levere dem tilbake eller sagt at våpenhvilen er brutt fordi de ikke er levert tilbake.  Kanskje du bør lese deg opp på hva Israel selv sier er årsaken til at de mener våpenhvilen er brutt, og ikke dikte opp at det skjer fordi Hamas forsøker å «forhandle seg bort» fra noe som helst. 🙄

Skrevet
HSV50 skrev (3 timer siden):

Nå må du forholde deg til realitetene her: Israel har ikke sagt at våpenhvilen er brutt på grunn av at Hamas ikke har levert tilbake døde gisler. Så alle er enige i at det skal gjøres. Og Israel er også innforstått med at de ikke kan levere tilbake før man har gravd dem ut av ruinene. Ergo har ikke Israel på noe som helst tidspunkt verken påstått at Hamas ikke vil levere dem tilbake eller sagt at våpenhvilen er brutt fordi de ikke er levert tilbake.  Kanskje du bør lese deg opp på hva Israel selv sier er årsaken til at de mener våpenhvilen er brutt, og ikke dikte opp at det skjer fordi Hamas forsøker å «forhandle seg bort» fra noe som helst. 🙄

Det var iallefall blendende at de ikke oppfylte denne delen av avtalen. Ville vært enig i at det ikke var det viktigste med avtalen. Men om det er mer Hamas ikke har oppfylt, kommer ikke det som en bombe.

• Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (På 20.10.2025 den 10.05):

Angående disse døde gislene, så kan ikke jeg få det helt til å rime at de har noen oversikt over hvem som er begravd hvor i alle haugene med ruiner, og hvordan de klarer å identifisere alle de finner.  Det er jo drept masse folk på begge sider, og alt av normale prosedyrer kan jo ha sviktet.  

Nå er det sånn at Israelsk etterretning har oversikten over hvor de døde gislene er - men Hamaz nekter likevel å levere dem.

Du visste kanskje ikke at Frankrike - som egentlig er et av de landene som boikotter Israel, nå har bedt om Israelsk hjelp til å finne stjålne juveler fra Louvre? 😉 

De nekter riktignok for det - og presiseringen er visst at forespørselen kom via andre eksterne kanaler - så de har sikkert rett i at de ikke kontaktet dem "direkte" :D 

The Irony......

Louvre Denies Tapping Israeli Firm in Theft Probe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
HSV50 skrev (På 19.10.2025 den 18.30):

Avtalen Midtøsten ser ut dessverre ut til å risikere kollaps ja.

Samtidig har Trump snudd om 180 grader igjen, og nå er han plutselig på Russlands side igjen.

Fyren må jo være senil. Han ombestemmer seg hvert andre sekund!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...