Gå til innhold

Vinterdress til 5åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor på nordvestlandet, aktiv 5åring. 

Gode tips? 

Anonymkode: 88432...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor også på nordvestlandet. Sverger til Didrikssons vinterdress. Har Migisi. Den tåler både storm, sludd og kulde, samt slitesterk. Ekstra genialt med vokse-tillegget, bare å sprette opp sømmer, så er det plutselig en størrelse større!

Anonymkode: a6bc7...24f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bor også på nordvestlandet. Sverger til Didrikssons vinterdress. Har Migisi. Den tåler både storm, sludd og kulde, samt slitesterk. Ekstra genialt med vokse-tillegget, bare å sprette opp sømmer, så er det plutselig en størrelse større!

Den har jeg vært fornøyd med før faktisk, men hva syns du om strl? Barnet mitt er ca 112 cm, kjøpe 110 eller 120..? 

Skrevet

Her går vi for Reima Stavanger hvert år, brukt den i 10+år. 9åringen skal ha den også i år. Den er slitesterk, aldri vært våt gjennom (bor på nordvest landet, mye regn og sludd). 

Anonymkode: 216bd...c0c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke den veldig stiv?

Anonymkode: d0610...fd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Her går vi for Reima Stavanger hvert år, brukt den i 10+år. 9åringen skal ha den også i år. Den er slitesterk, aldri vært våt gjennom (bor på nordvest landet, mye regn og sludd). 

Anonymkode: 216bd...c0c

Synd de er så dyre, har du prøvd andre merker, er reima Stavanger verdt prisen?

Skrevet

Den har jeg vært fornøyd med før faktisk, men hva syns du om strl? Barnet mitt er ca 112 cm, kjøpe 110 eller 120..? 

Man kjøper ikke 110 til et barn som er 112 cm. 110 betyr at plagget passer opp til 110 cm. Det er et makstall. 

Anonymkode: 854c7...a96

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man kjøper ikke 110 til et barn som er 112 cm. 110 betyr at plagget passer opp til 110 cm. Det er et makstall. 

Nei, reima har 6 cm voksetillegg, så str 120 vile blitt alt for stort for en på 112 cm. 110 ville vært passe. 

Pg de aller fleste plagg har vel voksetillegg, vel?

Og barn vokser sjeldent så mye som 6 cm i løpet av en vinter når de totalt innretninger vokser i cm i denne alderen. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, reima har 6 cm voksetillegg, så str 120 vile blitt alt for stort for en på 112 cm. 110 ville vært passe. 

Og barn vokser sjeldent så mye som 6 cm i løpet av en vinter når de totalt innretninger vokser i cm i denne alderen. 

Voksetillegg er det det høres ut som, et tillegg som gjør dressen brukbar selv når den egentlige begynner å bli for trang. Man kan ikke kjøpe for liten dress bare fordi man regner med voksetillegget. Dressen er laget for å passe barn opp til den cmhøyden som er oppgitt, men de har laget litt mer i armer og bein så man slipper å glippe over en størrelse midt på vinteren og kan bruke dressen flere sesonger. Reima 120 passer supert til barn på 112. På reima sine nettsider viser de hvordan samme størrelse passer på barn i tre høyder, i nederste del av intervallet, på høyden størrelsen heter og i voksetillegg når den begynner å bli snau. Å kjøpe for liten dress fordi barnet allerede har begynt å bruke av voksetillegget er helt bortkastet, både økonomisk og miljømessig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Voksetillegg er det det høres ut som, et tillegg som gjør dressen brukbar selv når den egentlige begynner å bli for trang. Man kan ikke kjøpe for liten dress bare fordi man regner med voksetillegget. Dressen er laget for å passe barn opp til den cmhøyden som er oppgitt, men de har laget litt mer i armer og bein så man slipper å glippe over en størrelse midt på vinteren og kan bruke dressen flere sesonger. Reima 120 passer supert til barn på 112. På reima sine nettsider viser de hvordan samme størrelse passer på barn i tre høyder, i nederste del av intervallet, på høyden størrelsen heter og i voksetillegg når den begynner å bli snau. Å kjøpe for liten dress fordi barnet allerede har begynt å bruke av voksetillegget er helt bortkastet, både økonomisk og miljømessig. 

Nei da ender man opp med at dressen passer best på sommeren og ikke når man faktisk trenger den. 

Skrevet

Her kan folk vurdere selv, alle barna har på str 104, barna er 98, 104 og 110 cm. 

Screenshot_20250928_093312_Gallery.thumb.jpg.199056115f04d58fc33312e2a4342a88.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bor på nordvestlandet, aktiv 5åring. 

Gode tips? 

5åring i 112!? Min er str 128. 

Anonymkode: 52661...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo også bare september. Er vel kanskje to måneder minimum til man tar i bruk vinterdress. Synd om ungen vokser 3 cm før den tid.

Anonymkode: 4d3d8...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, min 5 åring er 103 cm lang. Bruker 104 i vinterdress. Er forskjell vet du. 
Kan ellers tipse om Isbjørn. Vi har vært veldig fornøyde med dem. Myke i stoffet og ekstra søm man kan sprette opp gjør at den varer lenge.

• Liker 1
Skrevet

Kattnakken. 
bor på sunnmøre og har den både til 5 og 9 åringen til vinteren, 

Kjøpt den siden den kom ut. Har regndressene derfra også. Veldig fornøyd med begge deler!

før kattnakken brukte jeg didrikson, som jeg fortsatt kjøper til de eldre barna

Anonymkode: 618f3...70e

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min på 3,5 er str 98, aldri i verden om han blir 128 om 1,5 år. Barn er ulike.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kattnakken. 
bor på sunnmøre og har den både til 5 og 9 åringen til vinteren, 

Kjøpt den siden den kom ut. Har regndressene derfra også. Veldig fornøyd med begge deler!

før kattnakken brukte jeg didrikson, som jeg fortsatt kjøper til de eldre barna

Anonymkode: 618f3...70e

Hva ligger temperaturen på der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo også bare september. Er vel kanskje to måneder minimum til man tar i bruk vinterdress. Synd om ungen vokser 3 cm før den tid.

Ja men dresser tåler dårlig å være for store, det blir veldig vanskelig for barnet tå bevege seg. 

Jakker og til dels bukser tåler det bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...