AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #21 Skrevet 27. september 2025 Kan du flytte inn hos familie en periode? Eller flytte vekk fra området? Enig med å ta kontakt med krisesenter for råd. Vær så smart du kan med å gjemme dere vekk. Anonymkode: a5b30...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #22 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du flytte inn hos familie en periode? Eller flytte vekk fra området? Enig med å ta kontakt med krisesenter for råd. Vær så smart du kan med å gjemme dere vekk. Anonymkode: a5b30...ae8 Har ikke familie rundt meg, men hans familie støtter meg, men jeg tørr ikke å lene meg på de helt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #23 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har ikke familie rundt meg, men hans familie støtter meg, men jeg tørr ikke å lene meg på de helt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Har du mulighet til å flytte langt av sted? Til andre siden av landet? Har du bistandsadvokat? Ellers finnes fri rettshjelp. Krisesenter kan hjelpe deg med dette. Vær så snill, ta kontakt med noen, få hjelp. Dette er svært vanskelig å finne ut av selv. Du og barnet ditt fortjener så veldig mye mer! Anonymkode: d3ab3...4e3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #24 Skrevet 27. september 2025 TS: Ta kontakt her - Støttesenter for kriminalitetsutsatte - Politiet.no Anonymkode: 774d2...fe5 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #25 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville ha latt ballen ligge i fars hjørne med rettssak. Godt mulig det bare er trusler for å plage deg. Og hvis han går et steg lenger og skaffer advokat, så vil forhåpentligvis advokat realitetsorientere ham. Om han skulle stable på beina en rettssak, så stiller du, med advokat. Vinner han noe samvær, så holder du igjen samvær av hensyn til barnets sikkerhet og vel. Kanskje du får et brev eller to. Men du er barnets mor, du må ta ansvar for at barnet har det bra. Tiden går, barnet blir 12 og meningen skal vektlegges mer og mer. Barnet kan også velge bort samvær. Tiden går, barnet er 18 og myndig, samværskonflikt er over. Anonymkode: 596af...652 Ja, og bruk barnevernet for alt det er verdt, ts. Hvis BV mener at far ikke er skikket til å ha samvær, kan de være en god støtte for deg i denne saken. Anonymkode: 2b3f6...89d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #26 Skrevet 27. september 2025 Har fyren papirer på at han er alvorlig syk eller er det din mening? Ellers så tenker jeg at om du ikke allerede har en advokat på saken så kan du skaffe deg en å ha i bakhånd om han skulle prøve seg men la han ta første steget der. Så skal jeg være helt ærlig med deg, tar han dette videre og det blir rettsak så vil han mest sannsynligvis få samvær, sånn er det bare. Det er barn som har fedre som har drept moren sin og de er blitt tvunget til samvær. Vet til og med om et tilfelle der fyren var dømt for seksuelt misbruk og allikevel så ble det samvær, med tilsyn men altså... Man skal ha høy terskel for å nekte en forelder å ha tilgang til sitt eget barn. Men er det vold, alvorlige psykiske problemer og annen ustabilitet så bør man har høy terksel for å innvlige samvær, spesielt uten tilsyn, uavhengig av om det er mor eller far, det har ingenting å si. Anonymkode: 7a594...804 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #27 Skrevet 27. september 2025 Var også en sak hvor en voldelig far fikk dom på samvær. Mor holdt tilbake samvær likevel av hensyn til barnets sikkerhet. Hun ble etterhvert ilagt bøter, betalte ikke. Så bare kokte det bort i kålen. Har ikke noe link dessverre. Men din sak høres alvorlig ut. Du må komme deg i sikkerhet. Spør om hemmelig adresse og flytt? Spør politiet om de husker saken med hun som ble drept utenfor sykehuset. Og andre kvinner. Anonymkode: 596af...652 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #28 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan vil retten se på det? Far har besøksforbud og anmeldt to ganger for vold mot mor, volden er av den art som kveling og slag mens mor har barnet i hendene. Barnevernet anbefaler ikke samvær, jeg er ikke trygg på far og ikke trygg på at far klarer å ta vare på barnet. Ene dagen hater han barnet neste dag vil han til retten å ha full omsorg. Jeg vurderer å ta dette til retten, men jeg er usikker. siste anmeldelse er under etterforskning nå, der det er svært alvorlig og far kan ende i fengsel. Anonymkode: 4bc4c...e53 Tenker du skal sitte stille i båten. Ikke ta saken for retten. Støtt deg på bv så langt det går. Problemet er at bv jobber under en annen lov enn om han eller du skulle tatt saken til retten. BV jobber under barneVERNsloven. Om han sier han absolutt skal ha samvær, så sier du at det skal være samvær med tilsyn evt støttet samvær. Det står om dette i barneloven. Om noen skal ta dette til retten, få bf ta det til retten. Om han gjør det, tar du kontakt med advokat. For å ta det til retten, må man først ha en gyldig meklingsattest. Er det lenge til saken kommer opp for retten? Om han skal i fengsel, er det jo ikke snakk om at samvær blir gjennomført. Om han da også har en dom på seg, står saken din sterkere. Og mens han evt sitter i fengsel, flytter du. Dessverre er det slik at selv om han skulle bli dømt for vold mot deg, betyr det ikke sååå mye for retten da volden er utøvd mot deg og ikke ungen. Ja, jeg vet. Det er faktisk en helt utrolig hvordan rettssystemet er. Har du vært i kontakt med krisesenter der du bor nå? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er ikke en narsissist, men alvorlig psykisk syk. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Har han en diagnose? Anonymkode: d5bc4...9d8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #29 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du flytte inn hos familie en periode? Eller flytte vekk fra området? Enig med å ta kontakt med krisesenter for råd. Vær så smart du kan med å gjemme dere vekk. Anonymkode: a5b30...ae8 Har ikke familie rundt meg, men hans familie støtter meg, men jeg tørr ikke å lene meg på de helt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #30 Skrevet 27. september 2025 Han har ikke diagnose men jeg ser og vet han er syk, han er veldig paranoid og tørr ikke dra på butikken selv, drikker hver dag. +++ Jeg skal sitte stille i båten for nå, men har en advokat jeg skal i samtale med på mandag. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #31 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har ikke diagnose men jeg ser og vet han er syk, han er veldig paranoid og tørr ikke dra på butikken selv, drikker hver dag. +++ Jeg skal sitte stille i båten for nå, men har en advokat jeg skal i samtale med på mandag. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Kanskje du burde melde inn bekymring til fastlegen hans eller andre instanser? Anonymkode: d5bc4...9d8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #32 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvordan vil retten se på det? Far har besøksforbud og anmeldt to ganger for vold mot mor, volden er av den art som kveling og slag mens mor har barnet i hendene. Barnevernet anbefaler ikke samvær, jeg er ikke trygg på far og ikke trygg på at far klarer å ta vare på barnet. Ene dagen hater han barnet neste dag vil han til retten å ha full omsorg. Jeg vurderer å ta dette til retten, men jeg er usikker. siste anmeldelse er under etterforskning nå, der det er svært alvorlig og far kan ende i fengsel. Anonymkode: 4bc4c...e53 Få eneomsorg med en gang! Bv er på din side,utnytt det! STAKKARS BARN! hilsen en som vokste opp i omsorgsvikt med psykisk og fysisk vold og uflr og ødelagt liv i dag! Skjerm barnet ditt Anonymkode: e3b0d...848 1 1
Christina82 Skrevet 27. september 2025 #33 Skrevet 27. september 2025 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod
Luringa Skrevet 27. september 2025 #34 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke familie rundt meg, men hans familie støtter meg, men jeg tørr ikke å lene meg på de helt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Har du mulighet til å flytte nærmere din familie?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #35 Skrevet 28. september 2025 Nå brøt han besøksforbudet igjen, dette blir altså 4 gangen. De tok han inn og slapp han ut igjen. Han gjør ikke ille nok ting til at de velger å ha han i varetekt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #36 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå brøt han besøksforbudet igjen, dette blir altså 4 gangen. De tok han inn og slapp han ut igjen. Han gjør ikke ille nok ting til at de velger å ha han i varetekt. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Kom dere vekk! Min far ble meldt men fikl være ute i 1.1/2år før rettsaken kom opp. Han levde som fri, mens vi var livredde og dødstrusler på oss.. Desverre slipper ofte sånne folk unna. Stjel en tyggispakke og gå i fengsel, ta med snus fra sverige rett i fengsel. Men bank/vold mot familie/kjære og voldtekt det slipper de unna med.. Forstå det den som kan! Du må beskytte dere. Bytt navn, flytt, krisesenter, få hjelp! Anonymkode: e3b0d...848
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #37 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kom dere vekk! Min far ble meldt men fikl være ute i 1.1/2år før rettsaken kom opp. Han levde som fri, mens vi var livredde og dødstrusler på oss.. Desverre slipper ofte sånne folk unna. Stjel en tyggispakke og gå i fengsel, ta med snus fra sverige rett i fengsel. Men bank/vold mot familie/kjære og voldtekt det slipper de unna med.. Forstå det den som kan! Du må beskytte dere. Bytt navn, flytt, krisesenter, få hjelp! Anonymkode: e3b0d...848 Hva er det politiet ser som ikke jeg ser? Hvordan manipulerer han dem. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53
AprilLudgate Skrevet 28. september 2025 #38 Skrevet 28. september 2025 Fyttihelvete 🫥 Som noen sier, sitt stille i båten foreløpig. AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 10.56): Han er ikke en narsissist, men alvorlig psykisk syk. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Er dette gitt som diagnose?
AprilLudgate Skrevet 28. september 2025 #39 Skrevet 28. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 16.48): Han har ikke diagnose men jeg ser og vet han er syk, han er veldig paranoid og tørr ikke dra på butikken selv, drikker hver dag. +++ Jeg skal sitte stille i båten for nå, men har en advokat jeg skal i samtale med på mandag. Ts Anonymkode: 4bc4c...e53 Ser du svarer her. Send bekymringsmelding til fastlege. Men aller viktigst: flytt. Ikke bo samme sted som ham. Krisesenter, hemmelig adresse og alt. Ikke fortell hans familie hvor dere bor, han kommer til å true dem og til å gi opplysninger. Endret 28. september 2025 av AprilLudgate 1
Lillemy8 Skrevet 28. september 2025 #40 Skrevet 28. september 2025 (endret) Sikre dokumentasjon – Samle alt av: Politianmeldelser og besøksforbud Barnevernets vurderinger Egne notater - hendelsesbeskrivelser Be om fri rettshjelp – I saker som gjelder barn og vold, har du normalt rett til fri rettshjelp (gratis advokat). Søk etter barnerettsadvokater her feks: www.advokatenhjelperdeg.no Ikke godta uformelle samværsavtaler – Hvis du føler deg presset, ikke gå med på noe uten at det er juridisk gjennomgått. Endret 28. september 2025 av Lillemy8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå