Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I en alder av 18 har visdomstennene fortsatt ikke gjort tegn til å dukke opp. Vil det si at jeg ikke får dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan desverre komme mye senere enn det. Jeg fikk to av mine når jeg var 22, en når jeg var 24, og venter fremdeles på den siste.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Og det kan hende de vokser under de andre tennene, slik at de ikke klarer å komme frem.

Skrevet
De kan desverre komme mye senere enn det. Jeg fikk to av mine når jeg var 22, en når jeg var 24, og venter fremdeles på den siste..  :sjenert:

Søren! :sur:

Trodde jeg var heldig nå :ler:

Skrevet
Og det kan hende de vokser under de andre tennene, slik at de ikke klarer å komme frem.

Ja, men da ville vel tannlegen ha sett det på røntgen og hadde helt sikkert ikke vært smertefritt.

Skrevet

Jeg har fortsatt bare fått to av visdomstennene, og de er trukket alt...

Skrevet

Jeg trakk min føste i alder av 24. De andre har jeg ikke sett noe til, men vet at de finst pga røntgenbilder.

Skrevet

Jeg er nå 34 år, og har ikke sett snurten av noen av visdomstennene mine. Så jeg regner med at de ikke dukker opp heller :)

Skrevet

I et år har jeg hatt fire stykker som ligger og lurer, men har ikke hatt noen smerter av dem og de har ikke dukket opp på annet enn røntgen heller. Tro meg, du kan få dem mye senere, det opplevde pappa :)

Gjest meya84
Skrevet

Fikk alle 4 mens jeg var 21-22år. På mandag skal jeg operere ut den siste pga infeksjon. Den er ikke ute i det hele tatt, så lurer på hvordan i all verden tannlegen har tenkt å få den ut :overrasket:

Måtte operere ut 3 av 4. En av dem slapp jeg unna med "bare" trekking. Har også hatt infeksjon rundt dem alle etter å ha tatt de. Visdomstenner er noe herk :frustrert:

Så vær glad så lenge du slipper og se noe til dem ;)

Gjest -eline-
Skrevet

Trakk den første visdomstanna mi da jeg var 22 jeg (hadde ingen tegn til de før den tid), så jeg tror ikke du slipper unna nei!

Etter 14 dager med skikkelige smerter så tvang x'n meg til tannlegen, hvorpå tannlegen gliste og sa noe som "her er det bare å røske ut"! Morsomt ja. Trodde andre visdomstanna mi nede endelig var ferdig å vokse, men nå holder den på igjen og er øm som bare det, de oppe kjente jeg ikke engang, de er ikke helt ute enda,men jeg er litt skeptisk til om det egentlig er plass nok til de... Burde kanskje gå til tannlegen en tur. :sjenert:

Gjest Bellatrix
Skrevet
I en alder av 18 har visdomstennene fortsatt ikke gjort tegn til å dukke opp. Vil det si at jeg ikke får dem?

De kan komme senere. Jeg er 29 og har heller ikke fått de. Håper jeg er en av de heldige som ikke får.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har heller ikke fått alle, har fått to, og den tredje holder nå på å vokse ut. Er ikke vondt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er 20 og fikk mine for få måneder siden. Det er dritings :(

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan nok få dem mye senere enn dette ja, det er vel også det vanligste. Når det er sagt, så er det ikke alle som har visdomstenner (og noen har bare noen av de fire). Om tennene ligger der eller ikke ses på røntgenbilder.

Skrevet

Det trenger ikke være negativt å ha visdomstenner da. Jeg fikk alle mine da jeg var 18-19, jeg er nå 28 og har alle fremdeles. De er ikke i veien og jeg har aldri hatt hull i dem. Har overhodet ikke tenkt å trekke dem.

Skrevet

Jeg har hatt to av fire, og begge to ble kirurgisk operert ut!

Aranka: Tannlegene anbefaler likevel at du tar dem ut, for de fleste visdomstenner råtner opp inne i munnen din hvis man ikke fjerner dem!

Skrevet

Jeg er snart 33 og venter enda på å bli vis. Vet at de ligger der, men så lenge de ikke "gnager" på de andre tennene eller plager meg kan de bare få ligge der og kose seg!

Skrevet

Jeg er 46 jeg - og har akkurat fått min første :klø:

Gjest Aloha
Skrevet

Jeg var 18-19 da mine visdomstenner begynte å komme (og jeg måtte kvitte meg med alle).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...