Gå til innhold

Lekepledd - gi tilbake til giver?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Da jeg gikk gravid for ti år siden fikk jeg et fantastisk fint hjemmelaget lekepledd av en venninne. Jeg har brukt det (pent) til begge mine barn. Satte enormt pris på det. Selv er jeg ikke særlig handarbeidskyndig, så jeg har ikke mulighet til å lage noe tilsvarende tilbake. 

Så har denne til nå barnløse venninnen blitt gravid med sitt første barn. Mitt spørsmål er: Er det innenfor å spørre om hun ønsker å bruke dette pleddet? Enten kan hun jo bruke det hjemme, eller f.eks la det ligge hos en av besteforeldrene (kjekt å ha litt utstyr der også). 

Jeg ville jo understreket hvor mye det har betydd for meg, men at det nå ligger ubrukt og vil ligge ubrukt i mange år. Jeg vil heller at hun får det tilbake, og bruker det, enn at det ligger å venter på eventuelle barnebarn som OM de kommer, forhåpentligvis er ganske mange år unna.

Anonymkode: 890a7...ab8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare superkoselig av deg, ikke noe å tenke på engang ☺️

Anonymkode: 285e3...855

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Syns det er veldig fint å gi det tilbake, ville aldri reagert noe negativt om det var meg!

Anonymkode: 6ea6b...4c3

• Hjerte 1
Skrevet

Behold det til dine egne unger får barn 

Anonymkode: 7a7d9...15d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om de ikke får barn da? La bare har det ligget der på kottet i 20.30 år til ingen nytte...?

Anonymkode: 890a7...ab8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her ville ingen ha noe av det som var spart på loftet i 30+ år.. Hjemmestrikket klødde. Selv det i kvalitet var gulnet. Ting med plast i skal man jo ikke røre etter så mange år. Med mer. 

Anonymkode: ca9f3...d32

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er en fin ting å spørre. Men hun har nok neppe noen forventning, og mulig hun også planlegger og ønsker å lage noe flott til egne barn. Så ha en plan for hva du skal si alternativet er om hun ikke vil ha. 

Skrevet

Og; se om du har noe du kan gi henne, i stedet for å selge (om du har).

Jeg har selv en interesse som gjør at jeg gir mye uten å få tilbake. Men da betyr det så mye at andre er på tilbudssiden på andre måter. Ellers blir det veldig ensidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...