Gå til innhold

Fortelle daten at jeg er forelska?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er forelska og kjenner det kribler i hele meg! Har datet en mann i 3 måneder og kjenner vekselvis et behov for å snakke med han om det, og bare å nyte det å la det gå sin gang, ta det rolig og bli bedre kjent...

Når er det man snakker om det? Først når man ønsker forhold? 

Anonymkode: 64ce0...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 

Dere har datet i 3mnd.. 

Først nå er du forelska? 

Men du ønsker ikke forhold ennå? 

Hvis noen spør etter meg, så har jeg dratt på Elkjøp etter ny pc. Jeg kastet nettop den gamle i veggen og brant bitene i peisen. 

Anonymkode: 14f49...93b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er forelska og kjenner det kribler i hele meg! Har datet en mann i 3 måneder og kjenner vekselvis et behov for å snakke med han om det, og bare å nyte det å la det gå sin gang, ta det rolig og bli bedre kjent...

Når er det man snakker om det? Først når man ønsker forhold? 

Fortell han at det kribler så deilig i kroppen din når du tenker på han og at du liker det så veldig godt. Smil og kos deg med det🤗

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? 

Dere har datet i 3mnd.. 

Først nå er du forelska? 

Men du ønsker ikke forhold ennå? 

Hvis noen spør etter meg, så har jeg dratt på Elkjøp etter ny pc. Jeg kastet nettop den gamle i veggen og brant bitene i peisen. 

Jeg ser at dette er helt uforståelig for deg, og kanskje derfor jeg spør også? Ja jeg er forelska og nei jeg vil ikke ha forhold enda da jeg ønsker å bli tryggere på relasjonen først.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser at dette er helt uforståelig for deg, og kanskje derfor jeg spør også? Ja jeg er forelska og nei jeg vil ikke ha forhold enda da jeg ønsker å bli tryggere på relasjonen først.

Hva er poenget med å mase om forelskelse da? 

Dater man noen i 3 mnd så er det igrunn en forutsetning at man er forelska.

Anonymkode: bdd6e...76b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er poenget med å mase om forelskelse da? 

Nei, det kan jo komme etter hvert

Anonymkode: 515ad...0f0

• Liker 1
Skrevet

Nei, det kan jo komme etter hvert

Anonymkode: 515ad...0f0

Er dette en tinder-ført eller noe slikt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel. 

Hvis du dater en i 3 måneder som du er forelska i, så er du i et forhold.. 

Mest sannsynlig tror kjæresten din at du er forelsket. Hvis du synes det er skummelt å ta slike ord i din munn, så ta Fighter83 sitt råd. Men kan hende kjæresten din blir rastløs dersom han føler du ikke gir litt av deg selv her. Med mindre dere har samme tilknytningsangst. Da er dere sikkert ferdig innen det har gått 6mnd uansett, så bare nyt reisa enn så lrnge. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare hvis du er fjorten år gammel 🙄

Anonymkode: 5251a...300

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Det er motsatt. Det er bare de som er 14 år mentalt som driver og dater i lange drag og er livredde for å ta ord som "forelska" og "forhold" i sin munn og generelt ikke klarer å være modne nok til å snakke om følelser. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har aldri vært i en situasjon der jeg er så desperat etter mann at jeg velger ut ifra en check-liste. At man er forelska er jo helt nødvendig, ellers kan man bare være singel.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært i en situasjon der jeg er så desperat etter mann at jeg velger ut ifra en check-liste. At man er forelska er jo helt nødvendig, ellers kan man bare være singel.

Det er jo bare tull. Dette stemmer helt sikkert for deg, men det er mange veier til kjærlighet, uten at det betyr check-lister og umodent følelsesliv.

Skrevet

Deilig å være forelsket❤️ Og jeg kan skjønne ønsket om å vente med å være i et forhold offisielt i alle fall. Vi er flere som tenker sånn etter litt erfaring med hvor fort ting kan snu. Men har dere snakket om at dere begge ser for dere noe varig? Det er veldig mange som ikke tar noen avklarende prat, og finner ut etter mange måneder at det de trodde var et kjæresteforhold kun var et situationship. Etter 3 mnd ville jeg i alle fall tatt en sjekk på status. Men du trenger ikke nødvendigvis si at du er forelsket. På den annen side, hvorfor ikke bare være ærlig?

• Liker 1
Skrevet

Herregud, jeg er glad jeg var ung på en tid da ikke internett og Tinder fantes. Da fortalte vi hverandre ganske tidlig hva vi følte, at vi var forelsket, og at man hadde lyst å bli sammen, bli ordentlige kjærester.

Det var mye enklere da.

Jeg er også glad jeg ikke skal date noe mer, men er ferdig med forhold. Orker ikke opplegget som er i dag. Dater i måneder og opptil år uten å "være sammen i et fast forhold"...?

Anonymkode: 5ceef...edc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jøss, dater i 3 måneder men vil ikke være i forhold….. virker veldig rart for meg.

jeg traff kjæresten min i slutten av juli, vi ble kjærester etter to uker, har møtt hverandres familier og forteller hverandre at vi er glade i hverandre hver eneste dag. Planlegger masse fremover og nyter forelskelsen til det fulle.

Alt dette på 2 måneder. Vi er i 50-årene, da, kanskje lettere for oss. 

Anonymkode: 125fd...f40

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jøss, dater i 3 måneder men vil ikke være i forhold….. virker veldig rart for meg.

jeg traff kjæresten min i slutten av juli, vi ble kjærester etter to uker, har møtt hverandres familier og forteller hverandre at vi er glade i hverandre hver eneste dag. Planlegger masse fremover og nyter forelskelsen til det fulle.

Det er fordi dere tilhører en av de siste generasjonene som forholder dere til realiteter og ekte følelser i stedet for å innbille seg 100 stadier og påskudd for å slippe å si man er i forhold og si hva man egentlig føler.  👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker at når dere er i 50-årene så har dere barn som har flyttet hjemmefra og trenger derfor ikke ta hensyn til andre enn dere selv. Jeg personlig kunne aldri hoppet inn i et forhold etter to uker (!), da kjenner jeg ikke personen godt nok enda. Jeg har heller ikke anledning til å møte en ny date hver dag i to uker, men kanskje en til to ganger per uke, og to-fire møter er ikke nok til å danne grunnlaget for et forhold. Det er lov å ha i bakhodet at når man har blitt såpass gamle som 50, så er man i en annen livssituasjon enn oss i 30-årene :)

Anonymkode: f226e...65d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at når dere er i 50-årene så har dere barn som har flyttet hjemmefra og trenger derfor ikke ta hensyn til andre enn dere selv. Jeg personlig kunne aldri hoppet inn i et forhold etter to uker (!), da kjenner jeg ikke personen godt nok enda. Jeg har heller ikke anledning til å møte en ny date hver dag i to uker, men kanskje en til to ganger per uke, og to-fire møter er ikke nok til å danne grunnlaget for et forhold. Det er lov å ha i bakhodet at når man har blitt såpass gamle som 50, så er man i en annen livssituasjon enn oss i 30-årene :)

Anonymkode: f226e...65d

Eh. Nei.. Tvert imot, vel. Er man så fri og frank, så har man ikke praktisk behov for å være så seriøs.. Man velger allikevel å være det.. 

Min forrige kjæreste hadde et tenåringsbarn hjemme hos seg 100%. Det hindret ikke henne å bekjenne sine følelser, intensjoner og forholdsstatus raskt, siden alt stemte. Nettopp på grunn av hennes situasjon, hadde hun ikke tid eller lyst til å drive med barnslig tull. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Ta her, jeg har små barn som er en av grunnene til at jeg vil vente med å definere oss, en annen grunn er at vi ikke har mulighet til å se hverandre så ofte. 

Men uansett jeg sa det til han og han føler det samme ❤️

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...