Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er for deg en dårlig sykepleier?☺️

Anonymkode: e2329...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som ikke har kunnskaper. Jeg har møtt sykepleiere som ikke vet hva sirkulasjonssystemet er.  
En som (med eller uten punkt 1 på kjøpet) tror hun/han er lege og opptrer med en arroganse som overgår selv den mest kjepphøye kirurg. 
En som er for fin (i egne øyne) til å hjelpe pasienter på do eller ta med søpla ut fra rommet. 
En som ikke har sosial kompetanse til å trygge pasienter eller forklare ting. 

Anonymkode: b135e...918

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De som tror de kan alt. De er livsfarlige.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er sykepleier selv, og for meg er de dårligste sykepleierne de som ikke evner å se at de tar feil eller at de ikke har kompetanse på noe. De er skumle synes jeg. Møter jeg en annen sykepleier som sier "det vet jeg ikke, men det skal jeg finne ut av" feks på et spørsmål, blir jeg med en gang trygg på vedkommende :) 

Anonymkode: 9a173...928

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg fikk beskjed av lederen min i dag at jeg ikke evner å være sykepleier, kan si det var som et slag i ansiktet 😔

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk beskjed av lederen min i dag at jeg ikke evner å være sykepleier, kan si det var som et slag i ansiktet 😔

Men da fikk du vel en forklaring? Eller ba om det, i det minste? Et sånt utsagn fra en leder må jo begrunnes (jeg er også leder, dog ikke for sykepleiere da).

Anonymkode: a0b8b...de1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da fikk du vel en forklaring? Eller ba om det, i det minste? Et sånt utsagn fra en leder må jo begrunnes (jeg er også leder, dog ikke for sykepleiere da).

Ja, gjorde det. Uansett, så er det fryktelig vondt når man så gjerne ønsker å være en flink sykepleier, men får beskjed at man ikke har evnen 😔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet