Gå til innhold

Peneste hunderase

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror du har gått glipp av et poeng her... Disse svarene var til ei litt lengre opp i tråden.

Anonymkode: 60d83...289

Jo, jeg skjønte det. Derfor var mitt svar generelt, ikke rettet mot de jeg siterte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Border collie 😊 har hatt tricolor tispe og har nå en svart og hvit hannhund. Drømmer om en brun og hvit en som neste hund 😍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 22.46):

Kanskje toller. Men også glatthåret Fox terrier, irsk setter og Gordon setter. 

I hvert fall ikke spaniel’er. 

Anonymkode: 8011a...7ab

Jeg vet ikke helt om du er seriøs, men settere stammer fra spaniel’er… Navnet kommer fra setting spaniels. Du kan feks se likheten om du ser på jaktvariantene av henholdsvis working cocker spaniel/jaktcocker og working springer spaniel.

Jeg synes mange raser er pene, som jaktcocker, settere, saluki, cavalier, mops, shetland sheepdog, pomeranian/kleinspitz, finsk lapphund, alaskan malamute og berner sennen.

Anonymkode: cc606...b8f

• Nyttig 1
Skrevet
Knirke skrev (På 25.9.2025 den 7.27):

🤢🤢

🤢🤮

Lurer på om folkene som bruker disse barne-tv betegnelsene kaller VW boble for «Pelle politibil-bil» og alle postbud for «Pat». 

«Boble» er faktisk også et kallenavn og ikke den offisielle betegnelsen 😎. For øvrig antar jeg de mente det som ironi/et stikk til vedkommende som ble uproporsjonalt provosert av at noen skrev ovnsrør 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Langedrag skrev (18 timer siden):

«Boble» er faktisk også et kallenavn og ikke den offisielle betegnelsen 😎. For øvrig antar jeg de mente det som ironi/et stikk til vedkommende som ble uproporsjonalt provosert av at noen skrev ovnsrør 😊

Boble (eller Beetle som det heter) er ikke en barne-tv/barnebok referanse. 

Jeg blir faktisk også provosert av ordet «ovnsrør-hund» brukt på en hunderase, fordi 1: «Mormor og de 8 ungene» er en utgått referanse fra 70-tallet, 2: Fordi folk bruker det om dvergdachser, som ikke ligner på ovnsrør i det hele tatt, og 3: Alle vet at rasen heter dachs, og ordet er kortere og lettere å uttale enn «ovnsrør-hund»

Omtrent samme med «Lassie-hund» og «mini Lassie hund»

Endret av Knirke
Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Boble (eller Beetle som det heter) er ikke en barne-tv/barnebok referanse. 

Jeg blir faktisk også provosert av ordet «ovnsrør-hund» brukt på en hunderase, fordi 1: «Mormor og de 8 ungene» er en utgått referanse fra 70-tallet, 2: Fordi folk bruker det om dvergdachser, som ikke ligner på ovnsrør i det hele tatt, og 3: Alle vet at rasen heter dachs, og ordet er kortere og lettere å uttale enn «ovnsrør-hund»

Omtrent samme med «Lassie-hund» og «mini Lassie hund»

Tja. Dachs heter vel grevlinghund på norsk. Dessuten så selges fortsatt «Mormor og de 8 ungene» så referansen lever nok i beste velgående.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Et spørsmål om hvilken hund som er finest ender I krangel fordi en eller flere blir krenka av at noen har kallenavn på hunder.Hundene tar da ikke skade av det? Ovnsrør, pølsehund,Labbetuss,toller og hva det nå var..Hvorfor så seriøse og lettkrenka,her skulle vi se bilder av fine hunder!

Anonymkode: 83bf2...bb1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Et spørsmål om hvilken hund som er finest ender I krangel fordi en eller flere blir krenka av at noen har kallenavn på hunder.Hundene tar da ikke skade av det? Ovnsrør, pølsehund,Labbetuss,toller og hva det nå var..Hvorfor så seriøse og lettkrenka,her skulle vi se bilder av fine hunder!

Anonymkode: 83bf2...bb1

Det er ikke snakk om å bli krenket eller at hunder tar skade av det (selv om jeg aldri ville solgt en collievalp til en kjøper som kaller rasen «Lassie-hund») . Det er snakk om å bruke faktiske ord og navn på ting, ikke bruke navn man har plukket opp via barne-tv og aldri vokser fra.

Til dere som mener det er stor humor å kalle en hund for Ovnsrøret, ler dere dere halvt ihjel hvis jeg kaller pelsluer for «bjørnefitter» og makrell i tomat for «flykræsj»?

• Nyttig 1
Skrevet

Podenco ibizenco/ibizan hound, med galgo på en god nummer to.

(Er uten tvil sjarmert av temperament og de 4 tonna med personlighet da)

Anonymkode: 7b27e...41f

Skrevet

Berner sennen!

image.jpeg.28aae31bf8c06d75a2692958ebda1908.jpeg

image.thumb.jpeg.17e1bc0918b497e1f01f5d4f1d881447.jpeg

Anonymkode: ad030...17f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenk å ha den fineste rasen og 99 % har aldri hørt om den, eller forveksler den med en annen rase. 

Anonymkode: d036b...7af

Skrevet
Runnah skrev (1 time siden):

Storpudler kan være veldig fine

e81f9a37cb51cbf0993ef078e5e8d7d8.jpg

Oj, den var skikkelig fin! Har alltid syntes pudler har sett litt fjollete ut, men med den klippen der ser den jo ut som en ordentlig hund jo! 

Skrevet
Gliffy skrev (1 time siden):

Oj, den var skikkelig fin! Har alltid syntes pudler har sett litt fjollete ut, men med den klippen der ser den jo ut som en ordentlig hund jo! 

Alle pudler ser like ut under pelsen, alt har med klipp å gjøre.

Anonymkode: d34f4...1d9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.31):

Nova scotia duck tolling retriever!

IMG_1040.webp

Anonymkode: f9c2b...c57

JAAA!!!! De er SÅ pene!

• Liker 1
Skrevet

Fineste for meg er settere (engelsk, irsk, gordon), spaniel (på førsteplass polsk jaktspaniel, så cocker og welsh). En del pudler også, dersom de ikke er klippet teit. 

Anonymkode: 94919...522

Skrevet
Gliffy skrev (2 timer siden):

Det er jo en av fordelene med puddel, pelsfasong velger man selv. Min mellompuddel er kort på sommeren, så har den litt mer pels når det er kaldt. Hodet, ører og haler varierer litt eller hvor skjevt eller rett jeg klarer å klippe 😂

Anonymkode: e72a6...f63

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk å ha den fineste rasen og 99 % har aldri hørt om den, eller forveksler den med en annen rase. 

Anonymkode: d036b...7af

Hvilken rase er det?

• Liker 1
Skrevet

Ts. Synes tråden sporet helt av i en periode. 

Det er så gøy å se alle de flotte bildene i denne tråden.

Anonymkode: 7b566...3e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...