Gå til innhold

Peneste hunderase

Fremhevede innlegg

Skrevet
Million skrev (48 minutter siden):

Hva med hot dog da? De kalles wiener dog eller hot dog i USA, og det finnes en haug med kostymer av varme pølser/hot dogs til nettopp dachser. Er det noe som får deg til å trekke på smilebåndet, siden du etter eget utsagn ikke er "blottet for humor"?

Hot dog utkledd som hot dog: (kan kjøpes her hos Amazon hvor bildet er hentet fra)

61V4PfKo+UL._AC_SX679_.jpg

Hot dog er noe annet. 

Jeg er absolutt ikke blottet for humor. Det er mye jeg synes er morro. Men å kle ut hunden i kostymer, er jeg ikke noe fan av. 

Forøvrig er jeg en de som ikke synes Shetland Sheepdog og Collie er noen pene hunder eller som hadde passet min livsstil. Men jeg nekter jo andre å ha rasen. 

Jeg synes man skal bruke det riktige navnet på rasen. Er ikke dermed sagt at jeg ikke har humor og er en tørr pinne 😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Men å kle ut hunden i kostymer, er jeg ikke noe fan av. 

-

Jeg synes man skal bruke det riktige navnet på rasen. Er ikke dermed sagt at jeg ikke har humor og er en tørr pinne 😊

Hvorfor er jeg ikke overrasket over denne responsen? 😂

Vel, det var det fra min side. Jeg foretrekker å se litt humoristisk på det for det gjør INGEN noen skade og fornærmer ingen! 😁

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er jeg ikke overrasket over denne responsen? 😂

Vel, det var det fra min side. Jeg foretrekker å se litt humoristisk på det for det gjør INGEN noen skade og fornærmer ingen! 😁

Jeg er ikke fornærmet jeg. Tror du at jeg ikke eier ryggrad? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mardina skrev (26 minutter siden):

Jeg er ikke fornærmet jeg. Tror du at jeg ikke eier ryggrad? 

Det var ikke du som kunne bli fornærmet jeg snakker om. Jeg snakker om de som blir kalt ovnsrør og hotdogs! De blir ikke fornærmet, ergo skader det ingen og de blir ikke såret heller. De lever lykkelig videre!

Endret av Million
  • Liker 8
Skrevet (endret)

Italiensk mynde og Boston Terrier.

Boston Terrier:

IMG_0526.jpeg

Endret av Callista
Skrivefeil
  • Hjerte 1
Skrevet
Mardina skrev (4 timer siden):

Rasen heter fortsatt ikke Ovnsrøret. 

Dachs er det riktige navnet. 

Ovnsrøret-hund og Lassie-hund😃

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Hva med hot dog da? De kalles wiener dog eller hot dog i USA, og det finnes en haug med kostymer av varme pølser/hot dogs til nettopp dachser. Er det noe som får deg til å trekke på smilebåndet, siden du etter eget utsagn ikke er "blottet for humor"?

Hot dog utkledd som hot dog: (kan kjøpes her hos Amazon hvor bildet er hentet fra)

61V4PfKo+UL._AC_SX679_.jpg

😂 Den var morsom! Jeg er enig i at man ikke skal kle ut hunder. Men for en gangs skyld … Venninna mi har et ovnsrør, spørs om ikke hun må få det kostymet i gave før Halloween!

• Liker 5
Skrevet

Labbetuss-hund er også utrolig fine....

Anonymkode: 60d83...289

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Afghansk mynde uten tvil, etterfulgt av greyhound, saluki, vorsteh, ridgeback, dalmatiner. 

Vil bare legge til at jeg synes ikke automatisk alle hunder av de rasene er fine. Det er mye stygge individer innenfor hver sin rase. Nesten halvparten av bildene på google av afghansk mynde synes jeg er mindre pene...

med_f7a31188c121d88d9d957cb0eec1fe18.jpg

Anonymkode: e5aba...824

Skrevet

Pumien er søt og den har noen allerede postet bilde av. 

Pulien er også skikkelig søt. 

puli-liten-sort-bodil-rusz-jpg-optimized-original.jpg.930dccedcf761bcab6f01efecca466e3.jpg

Skrevet
Mardina skrev (På 22.9.2025 den 8.45):

Jeg er garantert ikke den eneste. 

Ihvertfall den eneste som lar deg krenke på rasens vegne av et kallenavn.

Jeg blir kun irrtert når noen sier "staff" for the heter jo Staffordshire Bullterrier 🙂

Anonymkode: 488e1...bd0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ihvertfall den eneste som lar deg krenke på rasens vegne av et kallenavn.

Jeg blir kun irrtert når noen sier "staff" for the heter jo Staffordshire Bullterrier 🙂

Anonymkode: 488e1...bd0

Ergo lar du deg bli krenket/irritert du også 😄

Gjest Slettet-0rsAvewCRW
Skrevet (endret)

Funksjonell anatomi er penest. Ufattelig trist at mange synes abnormal anatomi som gir helseplager er søtt og fint.

Endret av VisningsnavnPÅKREVD
Gjest pinktulip
Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (1 time siden):

Funksjonell anatomi er penest. Ufattelig trist at mange synes abnormal anatomi som gir helseplager er søtt og fint.

Helt enig, brachycephale hunder har ingenting å bidra med utenom å ha helseproblemer og å se jævlige ut. Jeg vil aldri forstå folk som mener at slike hunder er ''søte''. Samme med hunder som sharpei som har sinnsykt mye ekstra hud og raser som dachs og corgi som har lang rygg og utrolig korte bein. Det er verken søtt eller fint. Det er trist at mennesker har avlet opp disse rasene som får helseproblemer pga måten hunden er proporsjonert. 

Skrevet

Black Mouth Cur. Like fin ung som gammel og for meg den fineste ❤️ Liker ellers best korthårede raser.

f0105637-b0d2-4719-9c30-7ba8ecca1966.webp

image.thumb.jpeg.d3b32443ebb22ac944ee25498c72826f.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet
Gnå skrev (På 22.9.2025 den 21.15):

Ovnsrøret-hund og Lassie-hund😃

🤢🤢

AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 9.12):

Labbetuss-hund er også utrolig fine....

🤢🤮

Lurer på om folkene som bruker disse barne-tv betegnelsene kaller VW boble for «Pelle politibil-bil» og alle postbud for «Pat». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.46):

image.webp.d34b7015a8b7222df9f86109dbe6067c.webp

Anonymkode: 12a63...6e2

Så enig! Utrolig vakre hunder ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Knirke skrev (2 timer siden):

🤢🤢

🤢🤮

Lurer på om folkene som bruker disse barne-tv betegnelsene kaller VW boble for «Pelle politibil-bil» og alle postbud for «Pat». 

Tror du har gått glipp av et poeng her... Disse svarene var til ei litt lengre opp i tråden.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...