Gå til innhold

Jeg har problemer med å bli eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å godta at jeg skal eldes med stil. Med dobbelt hake, masse rynker. Nå vurdere jeg en hals løft og facelift. Men det kommer på 260 000 kr . Det kjennes ut som galskap men jeg klarer ikke å godta at jeg bare skal forfalle. 
Hva med dere andre som er midten av 40 årene eller eldre. Hvordan takler dere at utseende forandres negativt? 

Anonymkode: 1bdfc...bc1

• Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står ikke å gransker meg selv i speilet ihvertfall..

Kan ikke forvente at jeg skal se ut som da jeg var 20 år, og prøver å fokusere på andre ting enn utsende.

Anonymkode: e4516...87d

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke å godta at jeg skal eldes med stil. Med dobbelt hake, masse rynker. Nå vurdere jeg en hals løft og facelift. Men det kommer på 260 000 kr . Det kjennes ut som galskap men jeg klarer ikke å godta at jeg bare skal forfalle. 
Hva med dere andre som er midten av 40 årene eller eldre. Hvordan takler dere at utseende forandres negativt? 

For å være ærlig, hvis det er det som gjør deg lykkelig og får deg til å føle deg bedre så fuck it på en måte, en venninne tok silikon og løft i en alder av 45. Ser smashing ut, tok helt passe men føler seg bedre og mer vel og det synes. Noen ganger kan en bare gjøre det liksom. Men husk at årene går etter det, men det gir deg jo sikkert 10-20 år til hvor du ser i speilet og føler deg vel.

Har du 260.000 til overs eller kan skaffe det.. fuck it. Gjør det som føles rett for deg. 

Anonymkode: b734f...b8f

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Njæ. Forskjellen hos meg er ikke «dødslekker modell som 25» og nå som 44 år skrukkete hud all over. 

Den skrukkete huden kommer jo, men ikke nå. 

Man steller og pynter seg slik man vil as is.

Ser så kårny ut med ansikt som er gjort endel med mens kroppen jo eldes naturlig. 

Litt som å stille i bikini og airbrushe ene siden av kroppen med kroppsfoundation og legge på halvsidig filter på bildene. 

• Liker 9
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Njæ. Forskjellen hos meg er ikke «dødslekker modell som 25» og nå som 44 år skrukkete hud all over. 

Den skrukkete huden kommer jo, men ikke nå. 

Man steller og pynter seg slik man vil as is.

Ser så kårny ut med ansikt som er gjort endel med mens kroppen jo eldes naturlig. 

Litt som å stille i bikini og airbrushe ene siden av kroppen med kroppsfoundation og legge på halvsidig filter på bildene. 

Trenger ikke være SÅ kontrast, de kan gjøre mye med litt løft og hudfjerning. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har alltid syntes veldig synd på pene mennesker som har slike frykter som dette. Som frykter å gå opp i vekt fem kilo, som frykter en ny rynke eller dobbelthake, eller ja, rett og slett det å bli eldre. Det virker fullstendig meningsløst og fryktelig. For det er jo ingen vei ut av det. Og det må jo koste enormt med penger, tid og krefter. Jeg ser egentlig veldig ned på dere, og deg TS. At du er villig til å kaste bort så mye tid og krefter på noe så bagatellmessig. Vet du hva det er som skremmer deg med det? Å bli dømt? At du selv dømmer? Påminnelsen om at du skal dø? Hvorfor kaste bort tilstedeværelse i livet på å gruble over utseende? Jeg er veldig nysgjerrig på mennesker som deg. 

Anonymkode: 2a6f5...206

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg er takknemlig for å bli eldre, var alvorlig livstruende i begynnelsen av 40-årene. Bryr meg ikke så mye om aldringsprosessen, men tar vare på utseendet i form av frisørbesøk, trening, sminke osv. Kosmetiske inngrep er utelukket for min del.

Anonymkode: e5fd2...ca4

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er takknemlig for å bli eldre, var alvorlig livstruende i begynnelsen av 40-årene. Bryr meg ikke så mye om aldringsprosessen, men tar vare på utseendet i form av frisørbesøk, trening, sminke osv. Kosmetiske inngrep er utelukket for min del.

Har du prøvd botox eller fillers? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trenger ikke være SÅ kontrast, de kan gjøre mye med litt løft og hudfjerning. 

Men - ikke noen shaming her, men:

Er det gener som gjør at du allerede i midten av 40årene har løs hud? 

Dette pleier vel først skje rundt 60 pluss? 

Min mor er helt normal for alderen, nærmer seg 70. Rynker ja, men ikke hengende løs hud. 

• Liker 5
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Men - ikke noen shaming her, men:

Er det gener som gjør at du allerede i midten av 40årene har løs hud? 

Dette pleier vel først skje rundt 60 pluss? 

Min mor er helt normal for alderen, nærmer seg 70. Rynker ja, men ikke hengende løs hud. 

Jeg er ikke ts altså, jeg er ikke der enda og trenger ikke noen operasjoner, synes jeg selv 😅, men ser jo folk rundt om får forskjellig gjort uten at det går over styr. Folk er forskjellige og har forskjellig helse, kropp osv. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ikke ts altså, jeg er ikke der enda og trenger ikke noen operasjoner, synes jeg selv 😅, men ser jo folk rundt om får forskjellig gjort uten at det går over styr. Folk er forskjellige og har forskjellig helse, kropp osv. 

Jeg har en sjelden gang sett noen reklamer for utenlandske kirurger hvor menn/kvinner har hatt genetisk SKIKKELIG mye overskudd av hud, og absolutt alt henger langt utover hva man klarer gjøre selv i form av røyking/spf osv. Type huden henger bokstavelig talt som hos disse hundene som har rynkete hud.

Og etterbildene er mer som helt normale for sin alder, ikke noen dronning Silvia «strekt litt for mye». I mean, jeg kan jo skjønne at man føler seg litt vel på ytterkanten.

Jeg har helt normal hud for alderen om jeg sammenlikner med venninner som ikke bruker botox/fillers eller går til hudbehandlinger. Vi bruker ikke tretinoin eller andre sterkere produkter som kan endre hud/linjer osv.

Endret av AprilLudgate
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Jeg har en sjelden gang sett noen reklamer for utenlandske kirurger hvor menn/kvinner har hatt genetisk SKIKKELIG mye overskudd av hud, og absolutt alt henger langt utover hva man klarer gjøre selv i form av røyking/spf osv. Type huden henger bokstavelig talt som hos disse hundene som har rynkete hud.

Og etterbildene er mer som helt normale for sin alder, ikke noen dronning Silvia «strekt litt for mye». I mean, jeg kan jo skjønne at man føler seg litt vel på ytterkanten.

Jeg har helt normal hud for alderen om jeg sammenlikner med venninner som ikke bruker botox/fillers eller går til hudbehandlinger. Vi bruker ikke tretinoin eller andre sterkere produkter som kan endre hud/linjer osv.

Jeg fyller altså 45 om et halvår, har riktignok en litt i overkant glowy kremblush på her - men linjer ved øynene og nasalobiale linjer osv er synlig.

Er ikke farlig å være i 40, 50 eller 80 årene og se ut som alderen sin. Jada, sikkert noen som bare «ånei, synlige porer og tekstur - den linjen der blir grusom om 5 år». Er ikke så farlig 🤷‍♀️ 44,5 år gammal dame sin hud - det går helt greit å eldes naturlig. Sikkert noen som ville sprøytet inn noe kjemisk, men man MÅ ikke:

IMG_0300.thumb.png.1be607053159ffa43e4d4e4fde6adf31.png

Ok, villig til å vedde på at de som ønsker å gjøre noe med utseende, ikke har hud som deg, dette er veldig pent og det tror jeg du vet selv, kompliment :) vet jo aldri, om ts ser ut som deg og det bare føles slik hun beskriver det så bør ikke hun heller gjøre noe. 

• Liker 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Jeg fyller altså 45 om et halvår, har riktignok en litt i overkant glowy kremblush på her - men linjer ved øynene og nasalobiale linjer osv er synlig.

Er ikke farlig å være i 40, 50 eller 80 årene og se ut som alderen sin. Jada, sikkert noen som bare «ånei, synlige porer og tekstur - den linjen der blir grusom om 5 år». Er ikke så farlig 🤷‍♀️ 44,5 år gammal dame sin hud - det går helt greit å eldes naturlig. Sikkert noen som ville sprøytet inn noe kjemisk, men man MÅ ikke:

Jeg er sikker på at du har sett selv at ikke alle har slik hud som dette når de er 45.

Anonymkode: bf306...027

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Denne personen har uvanlig pen hud da. Så ikke rart hvis en ser sånn ut og ikke vil gjøre noe med utseende. 

• Liker 1
Skrevet

Hva har du gjort for å få så fin hud? Laser behandlinger , mikroneedling? Eller andre hudpleie behandlinger? 
Ja jeg har litt dobbelt hake. Hengende hud. Det vil bare bli verre med årene. Moren min har kalkun hals. 

Skrevet

Jeg er 55 og fornøyd med utseende mitt. Tror jeg har gode gener. Jeg ser jo at jeg er blitt eldre, men synes ikke jeg ser sliten eller dratt ut. 

Jeg hadde nok brukt en god del penger om jeg hadde følt det slik du gjør. Det er jo ikke noe særlig å føle seg sånn i en alder av 40-50 år. 

Anonymkode: 08218...9ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår, jeg er 50 og har egentlig fin hud i ansiktet med lite linjer og ingen rynker (de linjene jeg har er helt ok). Men, jeg har hals og kjeven og hake er helt borte,- det så jeg komme og det sliter jeg med. Jeg har siden jeg var 13 ønsket meg sånn fint markert kjeve/hake men nei. For to år siden var det ok men nå har det liksom blitt helt ille. Brystene...det ene har blitt lengre enn det andre. Ok at de henger, jeg kan bruke god bh når jeg vil ha de opp men at det ene henger mere enn det andre og det er veldig synlig med klær på,- det sliter jeg med. Kroppen ellers er full av arr pga lichen planus og underlivet har fått flere kuler som følge av annen sykdom,- ergo 0 sexliv. Jeg leter etter andre verdier i livet men helse krever mye og jeg har egentlig ikke venner å drikke kaffe med. Snakker oftere med den narkomane dama nedi gata enn de som sier de er venner, jeg bruker ikke rusmidler og drikker ikke alkohol.

Anonymkode: 32a35...578

• Hjerte 6
Skrevet

Jeg tror alle går gjennom en eller flere slike faser. Kanskje gråter man en skvett og etter hvert så venner man seg til det.

Kan anbefale å finne noe hyggelig å drive med. Jeg fikk meg en ny hobby som opptar mye av min tid, har ikke tid til å sitte og glo i speilet da. Er for opptatt av å ha det gøy og nyte livet.

Anonymkode: c7a9c...bdc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ok, villig til å vedde på at de som ønsker å gjøre noe med utseende, ikke har hud som deg, dette er veldig pent og det tror jeg du vet selv, kompliment :) vet jo aldri, om ts ser ut som deg og det bare føles slik hun beskriver det så bør ikke hun heller gjøre noe. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er sikker på at du har sett selv at ikke alle har slik hud som dette når de er 45.

Anonymkode: bf306...027

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Denne personen har uvanlig pen hud da. Så ikke rart hvis en ser sånn ut og ikke vil gjøre noe med utseende. 

Dette er meg, jeg har på skintint og en kremblush med glow.

Jeg har ikke glattere hud enn noen andre venner/kollegaer på samme alder som heller ikke bruker kosmetiske prosedyrer/kjemisk peeling/tretinoin osv.

Noen få jeg kjenner har noe mer gusten hud og solskader grunnet overdreven solariumsbruk og soling. Men selv der er det ikke hengende hud som er kandidater for å fjerne hud. 

Det bildet der ER helt normal midt 40 hud med lett makeup på. Jeg får aldri noen komplimenter på gata for huden liksom, og ingen tror jeg er yngre.

Dette temaet tror jeg handler om shaming av aldring, og en merkelig forestilling av hvordan snittet ser ut i alder x og y?

Hva forventer dere av noen i 40årene?

Eller 50 årene? 

Ingen jeg kjenner i disse aldersgruppene, ei heller 60 årene har hatt hud hvor jeg har tenkt «ojsann da- det må være kjipt». 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd botox eller fillers? 

Nei, hvorfor skulle jeg det? Er fornøyd.

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...