Gå til innhold

Jeg har problemer med å bli eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det deg som har problemer med å eldes, eller hva du tror andre synes om at du eldes? 

Det er jo liksom uungålig om man har lyst på et langt liv. 

Ønsker du en god aldersdom vil kosthold og trening gjøre mye mer, enn en operasjon 

Anonymkode: ba027...4c4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det ikke noen forskjell. Jeg har aldri vært den folk snur seg etter. Så jeg vil egentlig si at jeg takler det helt fint.

Anonymkode: 0d59e...153

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Men - ikke noen shaming her, men:

Er det gener som gjør at du allerede i midten av 40årene har løs hud? 

Dette pleier vel først skje rundt 60 pluss? 

Min mor er helt normal for alderen, nærmer seg 70. Rynker ja, men ikke hengende løs hud. 

Det er nok en mix av gener, soling, kosthold og trening vil jeg tro. Nå er jeg usikker på hva ts mener med hengende hud, men det er helt naturlig at endringer begynner å skje fra 40 års alderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva har du gjort for å få så fin hud? Laser behandlinger , mikroneedling? Eller andre hudpleie behandlinger? 
Ja jeg har litt dobbelt hake. Hengende hud. Det vil bare bli verre med årene. Moren min har kalkun hals. 

Anonymkode: 1bdfc...bc1

Aner ikke om du spurte meg som la ut bilde, men jeg har og litt dobbelthake nå fordi jeg er blitt kinda chunky av medisiner. 

Bildet er tatt med skintint og kremblush. De som ser sånn ut helt sminkefri noen timer etter hudpleie har tørket har gjort inngrep/mye behandlinger. Noen ser ut som diskokuler tilslutt 😅

I dagslys som jo gir bedre inntrykk enn skarpt lysrør på badet som de fleste ser etter feil i. Gikk i sikkert 6 mnd og trodde hudfargen min var blitt helt rar før jeg så i et speil i dagslys 😅🤦‍♀️

I 40årene ser man fortere gusten ut om man fortsetter med tørre pudderprodukter med mindre man har fet hudtype. 

Jeg begynner å få dypere nasalobiale linjer, men det gjør jo alle - så 🤷‍♀️

Vis bilde av huden din, så kanskje du får tips som ikke innebærer kirurgi :) Mye som kan gjøres ved å tilføre mer fukt og fett. Fjerner ikke noe, men gir mer naturlig glød. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å godta at jeg skal eldes med stil. Med dobbelt hake, masse rynker. Nå vurdere jeg en hals løft og facelift. Men det kommer på 260 000 kr . Det kjennes ut som galskap men jeg klarer ikke å godta at jeg bare skal forfalle. 
Hva med dere andre som er midten av 40 årene eller eldre. Hvordan takler dere at utseende forandres negativt? 

Jeg takler det dårlig,  men har ikke en rynke på halsen da. I ansiktet tar jeg botox. Årene går men skal gjøre alt for å se så bra ut jeg kan. Er 41 år ,så føler meg ikke helt gamlehjem enda. Hadde lett betalt facelift selv,men ville ventet til 60 årene.  

Anonymkode: ecb4f...a22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok en mix av gener, soling, kosthold og trening vil jeg tro. Nå er jeg usikker på hva ts mener med hengende hud, men det er helt naturlig at endringer begynner å skje fra 40 års alderen. 

Helt sikkert.

Jeg merker nix forskjell med kosthold.

Søsteren min dog har over snittet glatt hud for sin alder.

Det skyldes nok at hun i tenårene slet med akne og fet hud, den fete huden forble igjen og nå har hun plump face (nærmer seg 50). 

Jeg er mer tørr sviske som må tilføre fettet og fukten. 

Men ja, kan godt hende jeg blar gjennom Botoxmenyen i 50 årene og føler meg fristet. 

Har vokst ut all hårfarge og har nå endel grått - den ser jeg jo at plasserer meg i «aldrende» fremfor fortsatt ung. Og det hoppet er rart, mest fordi vi jo ser tydelig at vi stadig nærmer oss døden. 
Det sliter jeg litt med å tenke lett på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg takler det dårlig,  men har ikke en rynke på halsen da. I ansiktet tar jeg botox. Årene går men skal gjøre alt for å se så bra ut jeg kan. Er 41 år ,så føler meg ikke helt gamlehjem enda. Hadde lett betalt facelift selv,men ville ventet til 60 årene.  

Anonymkode: ecb4f...a22

Hvor i ansiktet tar du botox?Tar du botox i hele ansiktet?  Jeg har tatt i pannen. Stor forandring. Plutselig rynke fri i pannen😊

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Helt sikkert.

Jeg merker nix forskjell med kosthold.

Søsteren min dog har over snittet glatt hud for sin alder.

Det skyldes nok at hun i tenårene slet med akne og fet hud, den fete huden forble igjen og nå har hun plump face (nærmer seg 50). 

Jeg er mer tørr sviske som må tilføre fettet og fukten. 

Men ja, kan godt hende jeg blar gjennom Botoxmenyen i 50 årene og føler meg fristet. 

Har vokst ut all hårfarge og har nå endel grått - den ser jeg jo at plasserer meg i «aldrende» fremfor fortsatt ung. Og det hoppet er rart, mest fordi vi jo ser tydelig at vi stadig nærmer oss døden. 
Det sliter jeg litt med å tenke lett på. 

Huff, du må jo ikke tenke du ser døden nærmer seg 😄 Den kan komme plutselig og treffe svært urettferdig. Nyt dagen i dag med noen gråe hår og linjer, men ikke tenk på noe som man vet er uunngåelig og uvisst når skjer 🙂

Skrevet

Du kan ta andre behandlinger som vil forbedre huden uten at det koster 260 000. 

Anonymkode: 2799f...999

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 51 og sliter med det samme, og har tenkt å spare opp til de inngrepene du nevner. Plutselig for et par år siden har ansiktet falt ned, løs hals med krepp-tendens, hengende munnviker, osv. Først skal jeg noe ned i vekt, og så vurderer jeg sterkt å operere.

På alle måter har jeg det veldig bra i livet mitt, så dette er en luksus jeg kan ta meg råd til for å optimalisere. Det går fint med meg hvis jeg ikke gjør det, også. Jeg tenker ikke på det daglig. Men jeg vil se litt mer ut som jeg føler meg på utsiden. Kjedelig å gå rundt å se sur ut når jeg er blid inni meg. Jeg trener og spiser sunt for å ha en god helse og bra kroppsholdning, ser fryktelig mange på egen alder med elendig kroppsholdning som eldes 15 år av dette.

Anonymkode: 27141...f58

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor i ansiktet tar du botox?Tar du botox i hele ansiktet?  Jeg har tatt i pannen. Stor forandring. Plutselig rynke fri i pannen😊

Ikke meg du spør, men jeg tar også botox av og til, kun panne. Tok øyerynker på siden av øynene en gang, men følte meg veldig rar. Så kun mellom brynene og litt over brynene (løft). Men på meg holder botox bare 5-6 uker, i motsetning av for andre som kan ta det hver 3. måned. Så jeg prøver å benytte gode løftekremer og andre topiske behandlinger istedet.

Anonymkode: 27141...f58

Skrevet

Kommer aldri til å ta noe sånt, blir 40 neste år og er fornøyd med å eldes med stil som du kaller det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du prøvd botox eller fillers? 

Det er en skikkelig ufin ting å foreslå til noen som sier dem er fornøyd med å bli eldre... 

Anonymkode: a602f...0df

• Liker 4
  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Eg er 50 pluss og vil gjøre noe nå i 2026. Vurderer fillers i de linjene ved munnvikene. Lurer på facelift med tråd? Noen som har prøvd det? Vil og ta panneløft og  eller ta vekk hud på øyelokk. Eg har råd til dette og orker ikkje sjå på dette nå allerede. Eg lever et sunt liv med 20-30 tusen skritt pr dag. Har hund. Ikkje bruker eg penger på røyk, snus, alkohol eller reiser.Tenker at dette er rett for meg.

Anonymkode: de8c5...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 17.58):

Jeg klarer ikke å godta at jeg skal eldes med stil. Med dobbelt hake, masse rynker. Nå vurdere jeg en hals løft og facelift. Men det kommer på 260 000 kr . Det kjennes ut som galskap men jeg klarer ikke å godta at jeg bare skal forfalle. 
Hva med dere andre som er midten av 40 årene eller eldre. Hvordan takler dere at utseende forandres negativt? 

Hvis det første til at du mistet all livserfaring de siste 20 årene, ville du ønsket å se 20 år yngre ut? 

Mitt svar er helt klart NEI. Er nok derfor jeg heller ikke bekymrer meg over over fysisk aldring. Jeg er 48, synes jeg ser bra ut. Trener, holder kroppen stram og gleder meg til å få grått hår. 

Blir verre den tia aldring går ut over kognitive evner. Det gruer jeg til. 

Anonymkode: 1dc8e...3ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg studerer meg selv i speilet kan jeg merke at jeg blir selvkritisk, men jeg gidder ikke studere meg selv i speilet.

Jeg har aldri vært pen, og siden det ikke har plaget meg før, plager det meg heller ikke nå.  Jeg kaster et blikk i speilet, ser at jeg ser presentabel ut, smiler til meg selv, og går ut i verden :)

Jeg er sikker på at du ikke tenker "hvorfor har du ikke tatt plastiske operasjoner, du ser jo helt grusom ut?" om andre, så hvorfor er du strengere mot deg selv enn dem?

Anonymkode: ec42a...a41

• Liker 1
Skrevet

Har ett prinsipp i livet; ikke la deg skjære i hvis du ikke må.

Alle inngrep har et element av risiko i seg. 

Har forøvrig selv ingen problem med å eldes, jeg har god selvfølelse og står støtt i forandringene. 

Det er vel egentlig viktigere hvor godt hjertet er i stand til pumpe blod og hvordan blodårene dine ser ut på innsiden enn ei hake som begynner å doble seg i takt med rynker rundt øynene. 

Unngå sol, bruk av solkrem er vel det viktigste du kan gjøre for ansiktet ditt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat fylt 50 og har null behov for facelift, botox, fillers eller hva alt sammen heter. 
Ja, kroppen forandres, det er noen linjer i ansiktet. Men jeg er helt overbevist om at det ikke gjør meg lykkeligere å forandre dette. Det er ikke det som betyr noe i det hele tatt. Til dere som er veldig opptatt av slikt: er det sikkert dere blir så mye gladere om ansiktet er glattere? Ofte ligger det mye annet bak misnøye. 

Anonymkode: 4f5e1...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 48 år og har begynt å få litt rynker og grått hår. Farger håret når jeg gidder ellers bryr jeg meg ikke. Det er jo helt naturlig.

Kan selvsagt kjenne på et lite savn på hvordan jeg så ut i 20-årene, men dette er jo naturens gang. Det virker litt desperat å forsøke å se så mye yngre ut enn man er. 

Anonymkode: 8e337...900

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke at utseendet forandres så negativt. Har begrenset med rynker osv. Litt grått i håret men greit. Har litt lettere for å bli feit men det går med gode vaner. 

Men hadde heller gått for andre løsninger enn kirurgi hvis jeg var misfornøyd med fjeset. 

Anonymkode: 42ccd...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...