AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #21 Skrevet 21. september 2025 Jeg bor i blokk med små barn. Det er relativt bra lydisolert her, men helt stille er det jo sjelden. Vi forsøker ta hensyn det vi kan (feks ikke herje så mye om de våkner tidlig, ikke rope inne - men si det til en hylende treåring i trassanfall). Men det du beskriver høres likevel ut som sånt man bare får tåle når man bor såpass tett på folk. Jeg elsker ikke at naboen under oss røyker på balkongen heller, men klager ikke, vi er begge inneforstått med at sånt får man tåle. Det høres ut som denne boligen/boformen ikke passer for dere. Det eneste jeg blir sur for manglende nabovarsel for er oppussing, da jeg iblant jobber hjemmefra. Anonymkode: bb1cf...796
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #22 Skrevet 21. september 2025 Det er en grunn til at jeg heller leier dyrere enebolig enn leilighet. Det er virkelig ikke lett å få barna mine til å være stille hele tiden. Anonymkode: 0dc12...3f1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #23 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i blokk med små barn. Det er relativt bra lydisolert her, men helt stille er det jo sjelden. Vi forsøker ta hensyn det vi kan (feks ikke herje så mye om de våkner tidlig, ikke rope inne - men si det til en hylende treåring i trassanfall). Men det du beskriver høres likevel ut som sånt man bare får tåle når man bor såpass tett på folk. Jeg elsker ikke at naboen under oss røyker på balkongen heller, men klager ikke, vi er begge inneforstått med at sånt får man tåle. Det høres ut som denne boligen/boformen ikke passer for dere. Det eneste jeg blir sur for manglende nabovarsel for er oppussing, da jeg iblant jobber hjemmefra. Anonymkode: bb1cf...796 Er det sånn at man skal forvente at barn starter dagen sin midt på natta og at ikke foreldrene gjør noe for å dempe mens det enda er mørkt? Jeg hadde ikke hatt noe problem hvis det er mellom 0700-2300 men det er den tiden i mellom der. Hvis vi hadde hatt tv på høyt eller hatt selskap til sene kvelden og det var mye lyd, skulle man da sagt at det er sånn dere må regne med når dere bort tett på? For tro meg har jeg litt lyd på som de kan høre når klokka er 2250 så får jeg høre det, jeg må være stille mens de kan ha all verden med lyder. Nå i skrivende stund er det sånn at det høres ut som rene dyreparken der oppe, med tramping, mye lyd, og skriking, og krangling, men klokka er jo ikke 2300. Skal jeg aldri få nok søvn bare fordi at deres barn ikke kan bli hysjet på eller roet ned? Anonymkode: 99634...d50 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #24 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i blokk med små barn. Det er relativt bra lydisolert her, men helt stille er det jo sjelden. Vi forsøker ta hensyn det vi kan (feks ikke herje så mye om de våkner tidlig, ikke rope inne - men si det til en hylende treåring i trassanfall). Men det du beskriver høres likevel ut som sånt man bare får tåle når man bor såpass tett på folk. Jeg elsker ikke at naboen under oss røyker på balkongen heller, men klager ikke, vi er begge inneforstått med at sånt får man tåle. Det høres ut som denne boligen/boformen ikke passer for dere. Det eneste jeg blir sur for manglende nabovarsel for er oppussing, da jeg iblant jobber hjemmefra. Anonymkode: bb1cf...796 Glemte dette, tro meg at jeg hadde gladelig valgt annen boform hvis det hadde vært mulig men da måtte jeg ha reist mange mil hver morgen og jeg har jo også vakt på jobben som gjør at jeg ikke kan ha for lang avstand. Vi ser om mulighet for å fremskynde planen om å flytte utenlands før det var planlagt, da vi har bestemt oss for å søke overføring til annen avdeling Anonymkode: 99634...d50
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #25 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 16.56): Vi leier en bolig hvor det bor en barnefamilie med 2 små barn oppe og vi nede, dette er en 2 mannsbolig. Eldre utgave. Vi er voksne og ikke har barn som er små lengre, og jeg lurer på hvordan dere løser det. I de siste 3 dagene har det vært enormt mye lyd der oppe i fra, det er hyling, krangling, tramping i gulvet, skriking, og i går og i dag hadde de selskap for barna som fylte år og det har da vært rimelig høyt lydnivå. De hadde 13 barn i går og de er vel sikkert like mange i dag, og det regner så de er da inne hele tiden. Hadde vi bare fått beskjed så hadde vi reist bort denne helgen men det går dessverre ikke nå. Hvor mye hensyn tar dere som bor over noen? Anonymkode: 99634...d50 Hyling , skriking og tramping er uaktuelt i hverdagen , bursdag er unntak og da er det mer lyd Anonymkode: ae7f6...34e 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #26 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 20.11): Du beskriver jo en litt spesiell situasjon, de har vel neppe 13 barn på besøk hver helg. Du kan jo nevne for dem at de gjerne må henge opp nabovarsel neste gang selv om det er på dagtid. Man gjør jo gjerne det om man skal ha fest på kvelden. Her tar vi litt hensyn men ikke ekstremt. En ting vi har forsøkt å passe på er å lære barnet at det ikke er lov å kaste harde leker i gulvet. Men barnet får lov til å løpe og hoppe en del men ikke helt vill oppførsel. Vi har folk både under og over oss. Har selv bodd i flere blokker og aldri opplevd at det har vært plagsomt mye støy fra naboer. Støy iblant er å forvente i blokk. Anonymkode: 47e3c...23f Hvorfor får barnet løpe og hoppe inne?? Anonymkode: ae7f6...34e 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #27 Skrevet 21. september 2025 Har bodd i sokkeletasje i en årrekke, i flere ulike leiligheter og ingen tok hensyn da. Så nå når jeg endelig kom meg "ovenpå", lever jeg normalt med god samvittighet. Anonymkode: a27c1...67d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #28 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor får barnet løpe og hoppe inne?? Anonymkode: ae7f6...34e Barn løper. Barn hopper. Det er naturlig å holde baller og annet som dunker, utendørs. Men man kan ikke begrense dem i å utfolde seg. Legg heller noen matter på gulvet. Anonymkode: a27c1...67d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #29 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor får barnet løpe og hoppe inne?? Anonymkode: ae7f6...34e Det er snakk om en viljesterk 3-åring med stort behov for å bevege seg fysisk. Hun har ikke valgt å bo i leilighet uten hage og vi kan ikke være utendørs til en hver tid. Vi velger våre kamper med et barn som på ingen måte er en lydig hund som hører på alle beskjeder. For meg er det for eksempel viktigere å ta hensyn ute i offentligheten så der har vi lagt inn mer innsats, så det går an å gå på cafe og restaurant uten ipad og uten å plage andre gjester. Det er ikke lytt her vi bor og hun er liten og har ikke på seg sko, det er nok ikke noe naboene plages av. Vi er generelt veldig stille folk som aldri har fest, aldri har høy lyd på musikk eller TV, alltid er rolige 23-07. Hun kommer nok heller ikke til å løpe rundt inne når hun er 7 år. Du trenger altså ikke være så forskrekket Anonymkode: 47e3c...23f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå