Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tenkeselv skrev (16 timer siden):

Uansett om man kaster søppel i anlegg under bakken eller ikke, det er direkte uhøflig for resten av beboerne som faktisk betaler for kvantumet i en dunken.

Hun henger jo ut følgere over en lav sko når folk bare prøver å hjelpe med det hun "liksom" spør om. Å jeg sier "liksom", fordi hun trenger jo åpenbart ikke tips eller råd når alt kommer til alt. Det ser man lett på måten hun henger ut alle svar og profiler etterpå.

Ang fryktelig mye lyd og smatting så hang hun også den følgeren ut til tørk... Men hun sier jo selv hun lager falske clickbaites for å få flere visninger, å dette er bare et dårlig "spill" på nettopp dette.

Så når spørsmålet om hvilken julekalender å teste kom opp så ble jeg litt matt av å høre at det var noe spiselig. Ikke pga kalenderen i seg selv, men fordi hun nå liksom har laget en "greie" av den ene følgerne som var så syndefull å si sin mening. Nå skal det lages mest mulig lyd og fakter.

Mam må gjerne ønske en gul stjerne, 
men gjør det på en ryddig måte da.

Ja, det er uhøflig og noe man bare ikke gjør. Synes hun generelt er uhøflig... at hun har følgere igjen er et mysterier. Jeg husker jeg svarte henne på noe en gang. Ikke noe ufint eller noe sånt. Bare en enkel kommentar til noe. Og fikk et par sure svar i retur 😳 Det var noe om været. At været hjemme i Norge var så dårlig da. Ja, akkurat på Vestlandet kanskje, men Norge er jo større enn som så. For her hadde vi strålende sol og fin temperatur. Og så er hun skikkelig frekk i trynet tilbake. Gadd aldri mer svare på noe der, nei. Ei heller handle produkter.

Takler ikke den smattingen og suttingen når hun spiser 🤮

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenkeselv skrev (17 timer siden):

Uansett om man kaster søppel i anlegg under bakken eller ikke, det er direkte uhøflig for resten av beboerne som faktisk betaler for kvantumet i en dunken.

Hun henger jo ut følgere over en lav sko når folk bare prøver å hjelpe med det hun "liksom" spør om. Å jeg sier "liksom", fordi hun trenger jo åpenbart ikke tips eller råd når alt kommer til alt. Det ser man lett på måten hun henger ut alle svar og profiler etterpå.

Ang fryktelig mye lyd og smatting så hang hun også den følgeren ut til tørk... Men hun sier jo selv hun lager falske clickbaites for å få flere visninger, å dette er bare et dårlig "spill" på nettopp dette.

Så når spørsmålet om hvilken julekalender å teste kom opp så ble jeg litt matt av å høre at det var noe spiselig. Ikke pga kalenderen i seg selv, men fordi hun nå liksom har laget en "greie" av den ene følgerne som var så syndefull å si sin mening. Nå skal det lages mest mulig lyd og fakter.

Mam må gjerne ønske en gul stjerne, 
men gjør det på en ryddig måte da.

Hun er litt harry. Og veldig lite interessert i andres meninger, UTENOM hvis det gjelder tips der hun kan få ting billigere osv, da er hun fornøyd 🤮

• Liker 4
Skrevet
Faina skrev (17 minutter siden):

Ja, det er uhøflig og noe man bare ikke gjør. Synes hun generelt er uhøflig... at hun har følgere igjen er et mysterier. Jeg husker jeg svarte henne på noe en gang. Ikke noe ufint eller noe sånt. Bare en enkel kommentar til noe. Og fikk et par sure svar i retur 😳 Det var noe om været. At været hjemme i Norge var så dårlig da. Ja, akkurat på Vestlandet kanskje, men Norge er jo større enn som så. For her hadde vi strålende sol og fin temperatur. Og så er hun skikkelig frekk i trynet tilbake. Gadd aldri mer svare på noe der, nei. Ei heller handle produkter.

Takler ikke den smattingen og suttingen når hun spiser 🤮

Vet ikke om hun mener det sånn, men det fremstår ofte at hun er kjapp med å gå i forsvarsposisjon, selv over den minste lille ting. 

• Liker 2
Skrevet
Faina skrev (34 minutter siden):

Godt poeng. Det funker vel ikke å reise rundt da, nei 😬 Kanskje prøve å holde seg i ro litt og spare opp mer penger til ny runde...

Hun reiser jo ikke akkurat rundt, hun kjører ned til en plass bosetter seg der.🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Vet ikke om hun mener det sånn, men det fremstår ofte at hun er kjapp med å gå i forsvarsposisjon, selv over den minste lille ting. 

Mye kan nok tilskrives oppveksten hennes, hun ble kontrollert kraftig av moren, der mors vilje og følelser trumfet alt og Djesa omtrent utslettet seg selv. Så det er nok noe av årsaken til at ingen skal komme her nå og kritisere og «endre» på noe med henne, og årsaken til at hun er veldig på at : «la vær og følg meg hvis du ikke liker meg.» 

Fair enough. Hvorfor kaste bort tid på noen man irriterer seg over? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (19 minutter siden):

Mye kan nok tilskrives oppveksten hennes, hun ble kontrollert kraftig av moren, der mors vilje og følelser trumfet alt og Djesa omtrent utslettet seg selv. Så det er nok noe av årsaken til at ingen skal komme her nå og kritisere og «endre» på noe med henne, og årsaken til at hun er veldig på at : «la vær og følg meg hvis du ikke liker meg.» 

Ja, det tror jeg du har rett i, at hun er preget av oppveksten. Klart man blir det, med en narsissist som mor. Men skjønner også at andre ser seg lei av det. Veldig greit at man bare kan avfølge henne hvis man ikke vil se, er jo lettvint sånn sett. 

• Liker 1
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Ja, det tror jeg du har rett i, at hun er preget av oppveksten. Klart man blir det, med en narsissist som mor. Men skjønner også at andre ser seg lei av det. Veldig greit at man bare kan avfølge henne hvis man ikke vil se, er jo lettvint sånn sett. 

Det med oppveksten og morens angivelige diagnoser… er det dokumentert? Eiler er det kun basert på Djesas påstander? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lunabelle skrev (3 minutter siden):

Det med oppveksten og morens angivelige diagnoser… er det dokumentert? Eiler er det kun basert på Djesas påstander? 

Jeg tror det er ytterst få narsissister som faktisk blir diagnostisert, men ut i fra det hun forteller om moren, så har hun hvert fall mange narsissistiske trekk. 

• Liker 2
Skrevet
Lunabelle skrev (25 minutter siden):

Djesa sin historie virker troverdig vil jeg si. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (30 minutter siden):

Jeg tror det er ytterst få narsissister som faktisk blir diagnostisert, men ut i fra det hun forteller om moren, så har hun hvert fall mange narsissistiske trekk. 

Zenhouse skrev (7 minutter siden):

Djesa sin historie virker troverdig vil jeg si. 

Tja… det kan også være et passende narrativ for å unnskylde hvorfor hun har rotet til livet sitt, økonomien osv. En ødelagt barndom og en narsissistisk mor vil vekke empati og medfølelse hos de fleste… Bortsett fra Skatteetaten 🙃  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Lunabelle skrev (42 minutter siden):

Dokumentert? Hvordan i all verden skulle hun dokumentert det? Syns det er stygt å mistenkeliggjøre folks historie på den måten. Det må jeg si...

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Lunabelle skrev (20 minutter siden):

Tja… det kan også være et passende narrativ for å unnskylde hvorfor hun har rotet til livet sitt, økonomien osv. En ødelagt barndom og en narsissistisk mor vil vekke empati og medfølelse hos de fleste… Bortsett fra Skatteetaten 🙃  

Eller så snakker hun sant. Hun virker troverdig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Armarillo skrev (31 minutter siden):

Dokumentert? Hvordan i all verden skulle hun dokumentert det? Syns det er stygt å mistenkeliggjøre folks historie på den måten. Det må jeg si...

PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Eller så snakker hun sant. Hun virker troverdig.

Kanskje jeg er yrkesskadet, men jeg hører tilsvarende historier veldig ofte i jobbsammenheng. Folk bruker det som unnskyldning for ting de har gjort, ikke har gjort og burde ha gjort. Og mtp denne erfaringen, gjennom mange år,  er jeg dessverre ikke like overbevist som dere. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Lunabelle skrev (1 time siden):

Men hun bruker da ikke det som en unnskyldning. Om noe, så en forklaring.  I tillegg så har hun vel aldri snakket så lite om sin mor som etter hun tok tak for å ordne opp i økonomien sin. Tidligere handlet snapen hennes hovedsakelig om bruddet med moren. Det virker som hun har jobbet seg gjennom dette, og deretter tatt tak i andre deler av livet sitt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har selv vokst opp med en mor veldig lik det Djesa forteller om sin mor, men har da ikke blitt et ufint menneske av den grunn.. ei heller så selvsentrert.. Man må selv ta tak i sitt eget liv å velge å være ett menneske som ikke ligner den som har oppdragt deg.. Man trenger kanskje hjelp i form av psykolog, men det går ann. Syns Djesa har er direkte ufin, ofte ufordragelig, nedlatende, vet best, aldri feil, og uten evne til å ta til seg kritikk.. mye som jeg kjenner igjen i min narsissistiske mor.. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Lunabelle skrev (8 timer siden):

Kanskje jeg er yrkesskadet, men jeg hører tilsvarende historier veldig ofte i jobbsammenheng. Folk bruker det som unnskyldning for ting de har gjort, ikke har gjort og burde ha gjort. Og mtp denne erfaringen, gjennom mange år,  er jeg dessverre ikke like overbevist som dere. 

Det er sjeldent at kun ene siden av historien stemmer helt ja. Og det er kun hennes vi får høre. 

Jeg har også tenkt tanken; Mye pga måten hun svarer folk på, og hvor dårlig hun takler kritikk/tips/råd. 

For ei lita stund siden droppa hun og reise til Oslo i en konfirmasjon hun skulle i; uten og ha noen grunn egentlig. Hun bare droppa det.. Og kjørte til Oslo noen dager senere heller. 

Det viser så tydelig den generelle holdingen hennes til alt og alle utenom seg selv. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror nok hun snakker sant ang sitt forhold med sin mor, men selvsagt kun sett fra hennes egen side (som jo er helt normalt).

MEN, det er den ufine måten å svare sine følgere på, ikke tåle kritikk, ikke kunne svare saklig på konstruktiv kritikk, henger ut følgere som troll +++ som irriterer meg.

For meg har "ufinheten" økt med antall følgere, å det kan virke som om hun blir mer og mer kjepphøy etter som ny følgere kommer. Hun er nesten den eneste jeg ser dette hos, da de fleste andre er super takknemlig å har vett til å vise det også.

Man kan bare ta noe så enkelt som med disse svampete som vistnok skal være en egen ny "oppfinnelse/formula" osv. Når følgere spør fordi de oppriktig lurer så klarer jeg ikke å forstå hvorfor ikke bare legge ut alle faktaene om denne svampen, å stoppe "kjeften" på alle med en gang ?
Altså legge ut spesifikt hva det er som gjør at denne svampen skiller seg så veldig ut ?

Hun sier stadig at "ingen av følgerne kan sende henne link til en eksakt lik svamp", å det beviser vistnok alt i hennes øyne.
Men det er nå vitterlig hun som sier de påstandene hun gjør om denne svampen, å kun hun som kan dele infoen av det folk lurer på 🤷‍♀️ Det at hun ikke velger å gjøre det er mer enn svar nok for meg, for da er det ikke noe unikt med denne svampen vs andre lignende man finner på Temu osv.

For fakta rent utseendemessig er at svamp som er skråkuttet, samme håndtak osv finnes fra før. Så det jeg savner er det hun mener er så annerledes og unikt som hun her fikset på på sine eksemplarer.
Det burde vært en smal sak å svare på.

• Liker 4
Skrevet

Jeg så at hun nettopp har fått sånn laserbehandling på den tatoveringen i ansiktet. Kanskje en av grunnene til at hun ikke har kjørt videre, hun har vel et fast opplegg på det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kosetosta skrev (8 timer siden):

Jeg har selv vokst opp med en mor veldig lik det Djesa forteller om sin mor, men har da ikke blitt et ufint menneske av den grunn.. ei heller så selvsentrert.. Man må selv ta tak i sitt eget liv å velge å være ett menneske som ikke ligner den som har oppdragt deg.. Man trenger kanskje hjelp i form av psykolog, men det går ann. Syns Djesa har er direkte ufin, ofte ufordragelig, nedlatende, vet best, aldri feil, og uten evne til å ta til seg kritikk.. mye som jeg kjenner igjen i min narsissistiske mor.. 

Ja, hun minner om en i nær omgangskrets her også. Og der er det maange narsissistike trekk. Vet ikke om hun har noe diagnose, men Djesa minner veldig om henne. 

Skrevet
Love2017juni skrev (8 timer siden):

Det er sjeldent at kun ene siden av historien stemmer helt ja. Og det er kun hennes vi får høre. 

Jeg har også tenkt tanken; Mye pga måten hun svarer folk på, og hvor dårlig hun takler kritikk/tips/råd. 

For ei lita stund siden droppa hun og reise til Oslo i en konfirmasjon hun skulle i; uten og ha noen grunn egentlig. Hun bare droppa det.. Og kjørte til Oslo noen dager senere heller. 

Det viser så tydelig den generelle holdingen hennes til alt og alle utenom seg selv. 

Det er jo direkte frekt 😳 Hadde det skjedd her, så hadde vedkommende vætt kansellert fra livene våre tvert. Tenk nå litt på konfirmanten og andre rundt deg. Hadde hun derimot ikke dratt til oslo kort tid etter, så hadde det blitt noe annet. Snakk om å være oppslukt av seg selv. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...