Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så disse her på ett annet forum.. ganske sykt at hun tar 199kr for to svamper.. 

IMG_9874.png

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det koster å få de laget og få de tilsendt osv. Hun må vel tjene litt på det også. Tipper det er bedre kvalitet enn Temu.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Purple Diamond skrev (1 minutt siden):

Regner med det koster å få de laget og få de tilsendt osv. Hun må vel tjene litt på det også. Tipper det er bedre kvalitet enn Temu.

Spent på om det er samme kvalitet/fabrikk. Mange andre påvirkere lager jo og ting man kan kjøpe på Temu.. bare til mye rimeligere pris.. 

Skrevet
Kosetosta skrev (14 minutter siden):

Spent på om det er samme kvalitet/fabrikk. Mange andre påvirkere lager jo og ting man kan kjøpe på Temu.. bare til mye rimeligere pris.. 

Sant nok!

Skrevet

Hun sier at dette er noe hun har «funnet opp» men jeg husker for en stund tilbake at hun testet slike ulike svamper som er helt like! Hvorfor late som det er noe hun har laget selv? 

• Liker 2
Skrevet

Den dama fremstår som en "snylter" synes jeg da... Alt hun kan få gratis...spons..gratis dusj eller middag hos andre osv. 🤮 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
M.H85 skrev (4 timer siden):

Den dama fremstår som en "snylter" synes jeg da... Alt hun kan få gratis...spons..gratis dusj eller middag hos andre osv. 🤮 

Hun dusjer ikke hos fremmende?

Hadde venninna mi bodd i bil, og prøvd å lage seg et annerledes liv sånn hadde hun gjerne både fått dusj og klesvask hos meg.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Altså, nå må folk begynne å bli litt våkne når det kommer til Temu! Bestill fra derfra, for all del, men ikke tro at både produktbilder og type produkt ble funnet opp av "Temu". Temu er en salgsplattform med mange tusen selgere. Innhold i produktene har ikke samme regler som oss som bor i Europa. Du vet aldri om det du bestiller derfra inneholder ting som er giftige for deg. Og å blant annet si "spent på om det er fra samme fabrikk" viser hvor lite opplyst man er. 

Jeg er ganske sikker på at Djesa gjør den researchen som skal til for å sikre seg at produktene hun selger er i henhold til EU-kravene. Noe annet er heller ikke lov i Norge. Ting koster penger. Skal man selge noe, må man prisen dekke kostnader for innkjøp, moms, skatt, emballasje, frakt for å få produktene sendt til seg, frakt ut til kunden, eventuell lønn, og arbeidsgiveravgift. Men dette er det dessverre ikke alle som forstår, når man bare kan sende avgårde en bestilling til Temu og få tilsendt noe man ikke vet hva inneholder, hva slags vilkår arbeiderne jobber under, hva slags miljøpåvirkning det har, osv. 

Puh....

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Armarillo skrev (2 minutter siden):

Altså, nå må folk begynne å bli litt våkne når det kommer til Temu! Bestill fra derfra, for all del, men ikke tro at både produktbilder og type produkt ble funnet opp av "Temu". Temu er en salgsplattform med mange tusen selgere. Innhold i produktene har ikke samme regler som oss som bor i Europa. Du vet aldri om det du bestiller derfra inneholder ting som er giftige for deg. Og å blant annet si "spent på om det er fra samme fabrikk" viser hvor lite opplyst man er. 

Jeg er ganske sikker på at Djesa gjør den researchen som skal til for å sikre seg at produktene hun selger er i henhold til EU-kravene. Noe annet er heller ikke lov i Norge. Ting koster penger. Skal man selge noe, må man prisen dekke kostnader for innkjøp, moms, skatt, emballasje, frakt for å få produktene sendt til seg, frakt ut til kunden, eventuell lønn, og arbeidsgiveravgift. Men dette er det dessverre ikke alle som forstår, når man bare kan sende avgårde en bestilling til Temu og få tilsendt noe man ikke vet hva inneholder, hva slags vilkår arbeiderne jobber under, hva slags miljøpåvirkning det har, osv. 

Puh....

Følger henne ikke slavisk men har hun vist noen undersøkelser/forskninger på at hennes svamp er bedre enn Temu sin? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Glitrefugl skrev (14 minutter siden):

Hadde venninna mi bodd i bil, og prøvd å lage seg et annerledes liv sånn hadde hun gjerne både fått dusj og klesvask hos meg.

Enig i det. Men å la følgere tro man har oppfunnet noe spesielt når det finnes på Temu.. ikke like greit.. kanskje ikke helt lik meen.. du skjønner tegninga. 

• Liker 3
Skrevet

Hun har ikke økonomi til og betale ut disse 5000svampene hun har bestilt og BETALT om de hadde kosta mer enn en temusvamp. Så at hun tar så mye betalt per svamp er sjukt! 
Har hun sagt at hu vet at de kommer fra fabrikker som behandler de ansatte bra? Nope. Dette svarer hun ikke på. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Kosetosta skrev (1 time siden):

Enig i det. Men å la følgere tro man har oppfunnet noe spesielt når det finnes på Temu.. ikke like greit.. kanskje ikke helt lik meen.. du skjønner tegninga. 

Alt finnes fra før av, og jeg ser jo med set blotte øyet at det er forskjeller på svampene. Selv om det er lite.

Jeg ville aldri kjøpt de! Men jeg bruker knapt sminke.

Skrevet (endret)
Armarillo skrev (2 timer siden):

Puh....

Spent på hvordan hun får disse godkjent for å selge i Norge, for sånn hun legger det frem så bestilles det i stor kvanta til henne personlig, akkurat slik mange gjør på Temu. Videre skal hun pakke disse selv og sende ut. Hvor er steget for å få disse godkjent for salg i Norge? Hun legger ikke frem noe bevis på innhold i svampene, ingen dokumentasjon på lovlig import av varer som skal selges videre.. alt tyder på at dette er ren dropshipping.. 

Det står null informasjon om hva svampene faktisk er laget av.. skal vi ha hennes ord på at de ikke inneholder noe ugreie stoffer? Stole på dama som gjør alt for å tjene mest mulig penger på folks samvittighet, og gjør alt for å unngå å betale penger hun skylder landet hun snylter på? Nei håper virkelig ikke hun lykkes med dette.. 

Den dagen hun gjør opp for seg, og driver bedriften på en ærlig og riktig måte, da skal jeg heie på henne. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Glitrefugl skrev (2 timer siden):

For ikke håpe det? Synes bare hun virker meget opptatt av å "få". Spør om samarbeid,  driver med masse salg ting (?), går rundt i butikker finner gratis varer på bursdagen osv. For all del, om det er livet så🤷‍♀️  Nå følger jeg ikke,men dukker opp av og til. Jeg har kanskje kommet over akkurat de snapper , men..

• Nyttig 2
Skrevet

Er det slutt på mobilsalg. Er skattekravet nedbetalt? Snakk om å finne finurlege måtar å tjene pengar.

Skrevet

Er ikke det hun som mener at man bare kan tenke seg til penger?  Så noe på snap for over et år eller to siden. 

• Liker 1
Skrevet
Lileep skrev (7 minutter siden):

Spent på hvordan hun får disse godkjent for å selge i Norge, for sånn hun legger det frem så bestilles det i stor kvanta til henne personlig, akkurat slik mange gjør på Temu. Videre skal hun pakke disse selv og sende ut. Hvor er steget for å få disse godkjent for salg i Norge? Hun legger ikke frem noe bevis på innhold i svampene, ingen dokumentasjon på lovlig import av varer som skal selges videre.. alt tyder på at dette er ren dropshipping.. 

Det står null informasjon om hva svampene faktisk er laget av.. skal vi ha hennes ord på at de ikke inneholder noe ugreie stoffer? Stole på dama som gjør alt for å tjene mest mulig penger på folks samvittighet, og gjør alt for å unngå å betale penger hun skylder landet hun snylter på? Nei håper virkelig ikke hun lykkes med dette.. 

Den dagen hun gjør opp for seg, og driver bedriften på en ærlig og riktig måte, da skal jeg heie på henne. 

Er det noen følgere som har spurt, da?

Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Er det slutt på mobilsalg. Er skattekravet nedbetalt? Snakk om å finne finurlege måtar å tjene pengar.

Ja det var det jeg så også. Hun hadde så mye gjeld og måten hun skulle nedbetale på var verving eller salg etc? Om jeg forsto rett. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

oss-to skrev (7 minutter siden):

Hun viste vel for ikke lenge siden at hun har nesten 350-400000 igjen å betale eller noe sånt, og samtidig sa at hun har ikke giddet å fokusere på å betale det hun skylder siden før jul 2024.. viser jo bare hvordan hun er. Fikk ordna masse penger til å fikse bilen, starte eget selskap osv, men å betale det hun skylder det gidder ho ikke  

Edit: hun var jo også årsaken til at Horde måtte endre hele opplegget pga hun misbrukte ordningen med å motta mobil 🙈

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...