Gå til innhold

Hva kan deres barn (5 klassing) ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barn lærer utrolig mye ganske tidlig hvis man trener på det. Jeg hjalp nok mitt barn lengre enn jeg hadde behøvd på noen områder, men så var det litt kjekt å vite at klærne det hadde på seg var rene og at påkledning på tur til skolen var i orden, i stedet for at barnet bare fikset dette selv. 

MEN så var barnet tidlig flink til å rydde etter seg (inkl. det å sette inn i oppvaskmaskina), sette sko pent i gangen, henge fra seg ytterklær og det å pakke sekken med de bøkene og utstyret det trengte. 

Anonymkode: 778cf...c74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både 5, 9 og 11 åringen min greier å ordne seg frokost, finne klær og pusse tenner selv. Jeg vekker dem (om de ikke er stått opp til 0730) lager matpakker til dem og pusser over tennene til 5 åringen også. 

hos faren står 9 og 11 åringen ofte opp selv, lager matpakker selv og de tar buss til og fra skolen. 

jeg velger å lage matpakker for å få de mer varierte og fordi jeg liker å lage mat og bake. Ungene setter stor pris på det. Koster meg lite å gjøre det mens de spiser frokost… 

barna er flinke til så mye annet, som å rydde etter seg uten at jeg må be dem om det (ta av bordet etter seg, sette i og tømme oppvaskmaskinen, putte i skittentøyet), gå ut med søpla og rydde om jeg spør osv. 

Anonymkode: 45f36...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...