AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Har ødelagt sønnens genser til 3000 i vask. Kom trøtt fra jobb og bare stablet alt i vaskemaskin uten å merke. Han er 19 jobber og bor hjemme uten å betale noe hom helst. Han ønsket at jeg vippse beløpet og det gjorde jeg. Jeg søutter samtidig å vaske hans klær- helt. Hvordan hadde dere andre håndtert situasjon ? Anonymkode: c39bf...2f6
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Hadde tatt betalt fra en voksen i jobb som skulle bo hjemme i utgangspunktet. Og forventet at vedkommende vasket egne klær. Men når du først har akseptert å være klesvasker, synes jeg det er greit å forvente at du ikke koker ulla e.l. Anonymkode: 215e2...19e 17
Mezzosoprena Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har ødelagt sønnens genser til 3000 i vask. Kom trøtt fra jobb og bare stablet alt i vaskemaskin uten å merke. Han er 19 jobber og bor hjemme uten å betale noe hom helst. Han ønsket at jeg vippse beløpet og det gjorde jeg. Jeg søutter samtidig å vaske hans klær- helt. Hvordan hadde dere andre håndtert situasjon ? Anonymkode: c39bf...2f6 Var det du eller han som hadde kjøpt genseren? Jeg erstatter det jeg har ødelagt i vask ja 🙂 Spiller ingen rolle hva slags andre omstendigheter det er... 8
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Man erstatter det man ødelegger. Men jammen er det på tide at gutten betaler for seg hjemme altså Anonymkode: e9489...81a 13 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan hadde dere andre håndtert situasjon ? Anonymkode: c39bf...2f6 Det hadde blitt husleie og bidrag til drift av husstanden heretter. Og ingen hushjelp. Anonymkode: 2d752...c96 14 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Jeg har selv en 19-åring som er lærling, bor hjemme og som ikke betaler noe for å bo. Det syns jeg er helt naturlig, hun er da ikke SÅ voksen enda. Jeg kunne nok vurdert å kreve henne for en sum som jeg satt av som sparing til henne, som hun ville få igjen senere, men min er så flink til å spare at det ikke er nødvendig. Hvis jeg ødelegger noen av tingene hennes, så vil jeg naturligvis erstatte de. Uten å nøle. Anonymkode: 6a384...956 7
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden Jeg tenker at jeg bare slutter helt å vaske hans klær og han får betale mer hjemme. Elker blir det ikke bruk av min bil og full varme i varmeovn på rommet hans. Genseren er dyr pga han bruker alle pengene sine på dyre klær, fest og mat ute . ts Anonymkode: c39bf...2f6 7 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at jeg bare slutter helt å vaske hans klær og han får betale mer hjemme. Elker blir det ikke bruk av min bil og full varme i varmeovn på rommet hans. Genseren er dyr pga han bruker alle pengene sine på dyre klær, fest og mat ute . ts Anonymkode: c39bf...2f6 For en merkrlig tankegang , du ødelegger genser men skal straffe han 🙃 Anonymkode: e4e99...970 19 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Jeg hadde selvsagt erstattet, min er også 19 bor hjemme og betaler selvfølgelig ingenting Anonymkode: e4e99...970 7
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden Det hadde jeg lett regnskapsført på «du skulle ha vasket klærne dine selv»-kontoen. LETT. Anonymkode: 7ef4d...43a 4 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en merkrlig tankegang , du ødelegger genser men skal straffe han 🙃 Anonymkode: e4e99...970 Det er ikke straff om en på 19 må vaske klærne sine selv. Han har det luksus, mor var bare uheldig med vaskingen denne gangen, hun gjorde opp for seg også. Anonymkode: 6b380...cb8 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke straff om en på 19 må vaske klærne sine selv. Han har det luksus, mor var bare uheldig med vaskingen denne gangen, hun gjorde opp for seg også. Anonymkode: 6b380...cb8 Selvsagt er det straff at. Barnet ikke skal få full varme på rommet 🤦🏻♀️ Anonymkode: e4e99...970 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en merkrlig tankegang , du ødelegger genser men skal straffe han 🙃 Anonymkode: e4e99...970 Kanskje merkelig tankengang ja, men jeg ble provosert av mangel på forståelse at jeg dekker abs alt og holdningen. Det er ikke straff. Bare en forvetning pga han tjener greit og har full jobb. Bor helt gratis og lever som en konge. ts Anonymkode: c39bf...2f6 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden Hadde selvsagt kjøpt en ny genser. Anonymkode: 54436...64f 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at jeg bare slutter helt å vaske hans klær og han får betale mer hjemme. Elker blir det ikke bruk av min bil og full varme i varmeovn på rommet hans. Genseren er dyr pga han bruker alle pengene sine på dyre klær, fest og mat ute . ts Anonymkode: c39bf...2f6 I hvilken verden er det rettferdig at han skal streffes fordi du ødelegger en genser han har kjøpt? At han ikke bidrar hjemme er strengt talt din egen feil Anonymkode: e9489...81a 7 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde selvsagt kjøpt en ny genser. Anonymkode: 54436...64f Et lite problem er at jeg har ikke råd til sånne dyre gensere. Jeg har erstattet, men det slå meg litt den fullstendige mangel på forståelse av at jeg betaler alt annet. Det er på en måte selvfølge selv om han har full jobb. Anonymkode: c39bf...2f6 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at jeg bare slutter helt å vaske hans klær og han får betale mer hjemme. Elker blir det ikke bruk av min bil og full varme i varmeovn på rommet hans. Genseren er dyr pga han bruker alle pengene sine på dyre klær, fest og mat ute . ts Anonymkode: c39bf...2f6 At du forventer at han bidrar hjemme eller betaler for seg er ikke urimelig. Sure penger, men synes det er litt begrenset hvor mye du skal klandre ham etter at du har krympet hans genser. Jeg synes også det er skummelt å lære ham ting som «Jeg hadde ikke gjort B - hvis det ikke var for at du hadde gjort A» Da lærer han å skylde på andre for egne feil. Endret 16 timer siden av Rødvinsfilosofen 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Tenker dette var en wake up call for dere begge jeg. Ja du erstattet den, det var riktig, også digger jeg det etterfølgende at han må vaske klærne selv og bidra i husholdningen. Altså han kan selvfølgelig nekte og heller flytte ut, men da tipper jeg det blir enda færre dyre gensere for han. Bra jobba ts, du har min fulle støtte:) Anonymkode: e1b5b...376 10 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden Jeg tenker at det er naturlig å benytte sjansen til å kreve at han vasker klærne sine selv, ja. Det burde han jo ha gjort allerede, men nå har du i allfall et godt argument. Her vasker alle alles klær, men jeg har lagt ned forbud mot at noen andre vasker mine klær som jeg er redd for (bunadsskjorta mi). Blir den ødelagt i vask skal det i allfall ikke være noen andres feil enn min egen... Det er også naturlig at han betaler litt for å bo hjemme når han har jobb, men ikke knytt det til denne genser-fadesen, det virker bare smålig. Du kan f.eks si at han må begynne å betale husleie ved nyttår. Anonymkode: e1e97...90e 2
Jøyemeg Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden Tror det mor mener med "straff" er at hun har skjønt at gutten er en utskjemt shitkid som trenger en wakeup call. Hun er nok dritt lei av å gi og gi mens han bare lever livet og sutrer når hun gjør feil. Jeg føler med mor her. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå