Gå til innhold

Hva synes du om navnet Rebekka?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dårlige assosiasjoner. Da jeg vokste opp var det jenter med navn som Rebecca, Alice og Monica som ble smelt på tjukka på fest som 16-åringer. 

Anonymkode: d0b63...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen introduserer seg som Rebecca, Rakel, eller Kristina, så tenker jeg automatisk at de må komme fra religiøse hjem.

Skrevet

Tenker også at de har kristne foreldre.

Anonymkode: 4270e...15f

Skrevet

Rebekka (uten den der jåle-c’en) er kjempefint! Kristina også, men ikke på langt nær så fint som Rebekka. Rakel er (unnskyld meg) stygt, hardt og strengt som en sånn kniv menn rakte seg (barberte seg) med før. 

Anonymkode: c87d6...a80

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi tenker på Navnet Rebekka. Tenkte på Kristina også men heller mot Rebekka.

Anonymkode: 148e7...cf0

Jeg liker navnet, med det er et gammeltestamentlig navn som ofte blir brukt av jøder.

Folk som er sensitive for kristne eller jødiske konnotasjoner bør være oppmerksomme på dette.

(Jeg har selv et navn som knytter seg tett til en religion og tenker sjelden på det).

Skrevet

Husker jeg syns Rebekka var så vakkert når jeg var liten

Anonymkode: 07f23...c27

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rebekka (uten den der jåle-c’en) er kjempefint! Kristina også, men ikke på langt nær så fint som Rebekka. Rakel er (unnskyld meg) stygt, hardt og strengt som en sånn kniv menn rakte seg (barberte seg) med før. 

Anonymkode: c87d6...a80

Så rart, jeg syns Rakel er fint.

Skrevet
Norja skrev (15 minutter siden):

Hvis noen introduserer seg som Rebecca, Rakel, eller Kristina, så tenker jeg automatisk at de må komme fra religiøse hjem.

Tja… bedre en Mohammed 

• Nyttig 1
Skrevet

Rebekka er ok, og mye bedre enn Rebecca😅 Kristina er også ok. Rakel blir for kjerring 40+ år for meg.

Anonymkode: 273b4...a60

Skrevet

Rebekka er et traust og godt navn. Det samme med Kristina. Syns Kristine er finere, men det er jo smak og behag. 

Rakel har jeg aldri hatt sansen for. 

Skal man ha et sterkt navn, liker jeg godt Elisabeth

Anonymkode: c3b1a...1b8

Skrevet

Christine er finere enn Kristina.

Anonymkode: bee56...52b

Skrevet

Tenker med en gang jødisk familie. Vanligvis ikke noe problem selvfølgelig, men akkurat nå kan man muligens få noen skeive blikk. 

Anonymkode: 1b70d...7f4

Skrevet

Fint!

Anonymkode: 9b0e6...d86

Skrevet
Bacteria skrev (På 15.9.2025 den 10.57):

Leste et sted at to av navnene på topp for guttebarn nå er Isak og Jakob. Også opprinnelig jødiske navn. Eller bibelske da. 

Storebror heter Isak, vi er ikke religiøse men det er jo fine navn 😊 Noah var jo ekstremt poppis også. Men siden så mange reagerer på det.....er Isak OG Rebekka for mye? Smiths venner mye liksom?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Storebror heter Isak, vi er ikke religiøse men det er jo fine navn 😊 Noah var jo ekstremt poppis også. Men siden så mange reagerer på det.....er Isak OG Rebekka for mye? Smiths venner mye liksom?

ts

Egentlig ikke. Isak er vel på navnetoppen? Rebekka liker jeg ikke så godt, synes Rakel er finere…husk at det fort kan bli Bekka…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...