AnonymBruker Skrevet 14. september #1 Skrevet 14. september Vi tenker på Navnet Rebekka. Tenkte på Kristina også men heller mot Rebekka. Anonymkode: 148e7...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 14. september #2 Skrevet 14. september Fint! Kristina er mer kjedelig. Anonymkode: 61140...aab 1 1
Fant80 Skrevet 14. september #3 Skrevet 14. september Helt streit. Ingenting feil med det,men er vel heller ikke vanvittig spennende. - Noen av de.
AnonymBruker Skrevet 14. september #4 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fint! Kristina er mer kjedelig. Anonymkode: 61140...aab Tenkte også på Rakel. ts Anonymkode: 148e7...cf0
AnonymBruker Skrevet 14. september #5 Skrevet 14. september Rebekka og Rebecca er fine navn det 😊 Anonymkode: ac33c...5ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #6 Skrevet 14. september Rebekka er et flott navn. Min beste venninne på barneskolen het det. Anonymkode: 59bd8...d68 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #7 Skrevet 14. september Den beste læreren jeg noensinne hadde på skolen het Rebecka. Hun satte gode preg❤️ Anonymkode: e267e...852 1
Daisy-love Skrevet 14. september #8 Skrevet 14. september Jeg synes Rebekka med både K og C er fine navn. De jeg kjenner nå som heter det, heter det med C i, men hadde ei i klassen på videregående som het det med K. Kristina er også fint, mens Rakel var yndlingsnavnet til en eldre slektning av meg, men jeg er personlig ikke så glad i det. Jeg kjenner ei lita Rakel da, og hun er helt nydelig og kler navnet godt. Rakel er det ikke så mange av, samtidig som det ikke er veldig sjeldent og folk klarer normalt å skrive det. 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #10 Skrevet 14. september Liker ikke Rebekka så godt, men det er bare min smak. Liker Rakel og Kristina da 😊 Anonymkode: e5088...d37 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #11 Skrevet 15. september Ikke at det har noe å si, men når noen heter Rebekka eller Rakel tenker jeg nesten automatisk at de kommer fra en jødisk familie. Jeg liker både Kristina og Rakel. Rebekka er ikke helt der, men navnet er helt OK. Anonymkode: 25863...40e 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september #12 Skrevet 15. september Datteren vår har det som navn nr to sammen med et annet (bindestrek mellom så typ "Line-Rebecca" men med et annet navn først). Vi skriver Rebecca med C, vi synes det ser penere ut, og personen hun er oppkalt etter skrev det med C. Anonymkode: cd398...4f9
AnonymBruker Skrevet 15. september #13 Skrevet 15. september Fint og klassisk men bruk for all del C og ikke K. Anonymkode: 2cfcc...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #14 Skrevet 15. september Rebekka er et flott navn for dem som bekjenner seg til jødedommen, Rakel like så. Kristina er fint for dem som bekjenner seg til kristendommen. Anonymkode: c6c6c...8f5
AnonymBruker Skrevet 15. september #15 Skrevet 15. september Min datter heter Rebecca ❤️ Anonymkode: 37f19...d08 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #16 Skrevet 15. september Jeg har bare kjent en person ved navn Rebekka i mitt liv og hun var grusom. Og siden man gjerne assosierer navn med personer i sitt liv man har kjent med de navnene, så får man gode eller dårlige følelser for navnet. Synes også Rebekka høres litt "hardt" ut. Så nei, jeg liker det ikke. Men du nevner Rakel i tillegg og det er bedre, synes jeg. Anonymkode: 50c6f...65d
AnonymBruker Skrevet 15. september #17 Skrevet 15. september Rebekka er nydelig, Kristine er mer oppbrukt. Rakel kan jeg personlig styre meg for, men smak og behag. Anonymkode: 1ff7e...6d7
AnonymBruker Skrevet 15. september #18 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint og klassisk men bruk for all del C og ikke K. Anonymkode: 2cfcc...c9d Helt enig i at Rebecca er finere. (Selv heter jeg Monica, og jeg spurte mamma en gang hvorfor hun valgte å skrive navnet mitt med C og ikke K, som jo er mer sjeldent. Hun svarte at hun synes Monika ser "hardere" ut, og jeg kan forstå hva hun mener. Blir litt det samme med Rebekka, føler jeg.) Anonymkode: d5e50...8ef
Bacteria Skrevet 15. september #19 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke at det har noe å si, men når noen heter Rebekka eller Rakel tenker jeg nesten automatisk at de kommer fra en jødisk familie. Jeg liker både Kristina og Rakel. Rebekka er ikke helt der, men navnet er helt OK. Anonymkode: 25863...40e Leste et sted at to av navnene på topp for guttebarn nå er Isak og Jakob. Også opprinnelig jødiske navn. Eller bibelske da. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september #20 Skrevet 15. september Jeg liker både Kristina og Rakel bedre enn Rebekka, men alle er jo fullt brukbare, normale navn. Personlig ville jeg valgt noe annet enn gammeltestamentlige/jødiske navn. Anonymkode: 382cb...add
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå