Gå til innhold

Mobbing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tips til hva man kan gjøre for barnet sitt som har blitt mobbet og trakassert i over 3 år (hun er 14 år)...det er bedre nå. Men pga ting som er blitt spredt rundt på some følger det henne fortsatt. Det er bl.a blitt sendt rundt bilder av henne med stygge kommentarer..og masse annet. Mange i hennes aldersgruppe spredt rundt i området vi bor har sett dette. Hun har fått dårlig rykte og mange ser ned på henne. Hun fikk nettopp vite at en gutt likte henne en stund, til han fant ut at det var henne og pga ryktene. 

Hun har mistet mange venner og sliter psykisk...

Har selfølgelig tett oppfølging med skole, skolen har snakket med foreldre, også kontakt med forbyggende avd hos politiet. Men disse bildene som har gått rundt blir jo ikke borte.. Hva kan vi gjøre???

Dette er ei jente som ikke gjør stort ut av seg..blant de voksne har hun rykte på seg for å være ei snill og ordentlig jente. Vi har aldri hatt problemer med henne. Hun fortjener ikke disse dårlige ryktene... 

Hun drev med idrett og hadde mange venner, nå er det ingenting pga dette. 

Alle tips og råd mottas gjerne...

Anonymkode: 7e6a5...0e2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alt annet er prøvd, så hadde jeg sterkt vurdert å flytte. 

Anonymkode: f7410...429

• Liker 2
Skrevet

Dere må flytte 

Anonymkode: e6d75...c8e

• Liker 1
Skrevet

Ville flyttet, når det har pågått i 3 år vil det ikke bli bra. 

Anonymkode: 2d8aa...df7

Skrevet

har dere klagd til Statsforvalteren da? 

Anonymkode: 7b545...be3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjent flere som har flyttet pga rykter. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det ble bedre, men det ble egentlig ikke det. Det som var avgjørende var at de hadde noen som var venn med dem der de bodde. Så kunne man være upopulær, men man var ikke alene. Det går alltid an å flytte, men visse ting må man kanskje ha hjelp fra politiet for å fjerne fra nettet, snakke med foreldre, snakke høyt om på skolen e.l. Heldigvis så er det mange som vokser ut av det, flytter til et annet sted og ting blir bedre. Eller de slutter å bry seg om folk som tror på rykter uten engang å prøve å gi personen en sjanse.

Skrevet

I disse dager hjelper det ikke å flytte. Ungdom kjenner til hverandre på kryss og tvers av kommunegrenser, og det vil ikke nødvendigvis bli bedre av å flytte. 

Er det slik at hun ikke har noen venner i det hele tatt lenger? 

Ellers så må hun nesten bare få støtte til å stå i dette. Heldigvis så går det som regel over når ting roer seg. 

Er det nakenbilder eller liknende som er spredd? Så må man anmelde. 

Anonymkode: 09486...f50

• Liker 1
Skrevet

Ser jeg misset det om At det har pågått i tre år. Da vil det si bilder av henne fra hun var 11.år. 

Hvordan biler og rykter er det snakk om? Om man kommer med et eksempel er det enklere å gi råd.

Anonymkode: 09486...f50

Skrevet

I dag hjelper det vel ikke å flytte om det ligger bilder av henne på nettet nye klassekamerater kan få ferten av?

Anonymkode: d00de...a0d

Skrevet

Nå drar jeg det kanskje litt langt, men er det mulig å få en advokat til å sende ett krast brev til foreldrene til de som har startet alt dette? Jeg synes det er helt på sin plass at både foreldre og barna som mobber får svette litt, som du selv sier TS, bildene ligger ute og det er vanskelig å fjerne.

Før eller siden må mobber få konsekvenser annet enn litt kjeft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...