Gå til innhold

Arbeiderpartiet vant og jeg er redd vi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeiderpartiet vant, og jeg frykter at vi må klare oss med stadig trangere kår. Prisene øker hele tiden, og Støre har ikke innfridd løftene sine. Det virker som mange har glemt hvordan Norge faktisk har hatt det de siste fire årene. Jeg synes det er trist at så mange i landet ikke prioriterer sine egne mennesker, men heller vil tro at lille Norge kan redde hele verden – som om vi har ubegrenset med penger. Resultatet er at folk flest presses økonomisk med ekstremt høye utgifter. Bare et eksempel: For fire år siden kostet en makrell 11 kroner, nå koster den 26. Er ikke det et sykt prisnivå hvis det skal fortsette sånn? Folk har ikke råd til å spise sunn mat lenger fordi det er dyrt å spise sunn mat i Norge nå. 

Jeg er bekymret for at innvandringen vil øke, fordi Norge fører en relativt mild innvandringspolitikk. Dersom vi ikke stiller strengere krav til integrering og samfunnsdeltakelse, frykter jeg at vi også kan oppleve økt kriminalitet og voldtekt, slik vi har sett utvikle seg i Sverige. Dette handler ikke om rasisme, jeg har selv utenlandsk bakgrunn, men om forskjellen mellom mennesker som bidrar positivt til samfunnet, og de som ikke gjør det.  Norge trenger en realistisk og ansvarlig innvandringspolitikk som setter trygghet og fellesskap først…. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bare mer av det samme  

• Liker 4
Skrevet

Nå er vel Ap for en strengere innvandringspolitikk. Men lite de får gjort når de må samarbeide med 3-4-5 småpartier. Blir en ny fireårsperiode der ingenting skjer...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når i historien har høyrestyre ført norge til et bedre sted? 

For mange tiår siden var det ap som bygget opp statlige selskaper og skapte velferdssamfunnet. Skattene var enda høyere og landet gikk som smurt. Har gradvis forsvunnet alt dette, uten at ting har blitt bedre. 

Men det vi glemmer nå er at d er høye priser i ca alle vestlige land og det er inflasjon. De rike blir rikere og fattige fattigere. Dette er ikke bare noe som gjelder norge, det er ustabilitet i verden.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Når du velger å overse grunner til at alt ble dyrere i Norge fra 2021 så blir det vanskelig. 
koronaen er en ting, strøm en annen, krig, finanskrise i verden. 
Da har det vært ganske så trygt å ha rød/grønn regjering. 
Mye av årsaken til dyr tid i Norge er jo borgerlig side styrte landet i 8 år. Da blir det dyrt for oss vanlige.  

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet

Vil egentlig si at Arbeiderpartiet tapte. Med så mange småpartier som skal inn i regjering, så vil ikke Ap få gjennom noe av politikken sin uansett.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Din teori om at høyresiden hadde hatt en positiv effekt på dagligvareprisene trur jeg ikke noe på i det hele tatt.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Victoria95 skrev (10 minutter siden):

Arbeiderpartiet vant, og jeg frykter at vi må klare oss med stadig trangere kår. Prisene øker hele tiden, og Støre har ikke innfridd løftene sine. Det virker som mange har glemt hvordan Norge faktisk har hatt det de siste fire årene. Jeg synes det er trist at så mange i landet ikke prioriterer sine egne mennesker, men heller vil tro at lille Norge kan redde hele verden – som om vi har ubegrenset med penger. Resultatet er at folk flest presses økonomisk med ekstremt høye utgifter. Bare et eksempel: For fire år siden kostet en makrell 11 kroner, nå koster den 26. Er ikke det et sykt prisnivå hvis det skal fortsette sånn? Folk har ikke råd til å spise sunn mat lenger fordi det er dyrt å spise sunn mat i Norge nå. 

Jeg er bekymret for at innvandringen vil øke, fordi Norge fører en relativt mild innvandringspolitikk. Dersom vi ikke stiller strengere krav til integrering og samfunnsdeltakelse, frykter jeg at vi også kan oppleve økt kriminalitet og voldtekt, slik vi har sett utvikle seg i Sverige. Dette handler ikke om rasisme, jeg har selv utenlandsk bakgrunn, men om forskjellen mellom mennesker som bidrar positivt til samfunnet, og de som ikke gjør det.  Norge trenger en realistisk og ansvarlig innvandringspolitikk som setter trygghet og fellesskap først…. 

Tror du det hadde blitt lavere matpriser med om høyresiden vant? De vil å ha et åpent marked uten innblanding av staten. Dvs enda høyere priser på mat.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Vanlige folk får det i hvertfall bedre enn under frp. På tide du også forstår det ts

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Vanlige folk får det i hvertfall bedre enn under frp. På tide du også forstår det ts

Ja, du ser jo hvor bra de har hatt det de siste 4 årene. Virker som du allerede har glemt at det er rødgrønt som satt i regjering fram til valget nå

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Hensatt skrev (7 minutter siden):

Tror du det hadde blitt lavere matpriser med om høyresiden vant? De vil å ha et åpent marked uten innblanding av staten. Dvs enda høyere priser på mat.

Vi må stille spørsmål ved hvordan fellesskapets penger brukes. I stedet for å sikre at mennesker i vårt eget land får den helsehjelpen de har krav på, ser vi at ressurser sløses bort og viktige helsetilbud legges ned. Konsekvensen er at sykehus forsvinner, og avstanden til nødvendig behandling blir større. Det betyr at man ikke lenger kan bo hvor som helst i Norge uten å ta en helserisiko. For mange blir det også en økonomisk belastning, fordi det ikke er alle som har råd til å flytte nærmere byene. Dette svekker både tryggheten og rettferdigheten i helsetjenesten.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Victoria95 skrev (2 minutter siden):

Vi må stille spørsmål ved hvordan fellesskapets penger brukes. I stedet for å sikre at mennesker i vårt eget land får den helsehjelpen de har krav på, ser vi at ressurser sløses bort og viktige helsetilbud legges ned. Konsekvensen er at sykehus forsvinner, og avstanden til nødvendig behandling blir større. Det betyr at man ikke lenger kan bo hvor som helst i Norge uten å ta en helserisiko. For mange blir det også en økonomisk belastning, fordi det ikke er alle som har råd til å flytte nærmere byene. Dette svekker både tryggheten og rettferdigheten i helsetjenesten.

Du svarte ikke på spørsmålet. Om du tror en borgerlig regjering er løsningen på avstand til sykehus blir jo det også feil, da de vil sentralisere sykehusene og ønsker at folk skal flytte til byene.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Hensatt skrev (24 minutter siden):

Vil egentlig si at Arbeiderpartiet tapte. Med så mange småpartier som skal inn i regjering, så vil ikke Ap få gjennom noe av politikken sin uansett.

AP får 53 mandater. De andre fire får til sammen 35, så det blir hovedsaklig AP som bestemmer 

• Liker 1
Skrevet

Kan jo håpe de har tatt notis av den store mengden folk i dette lande som ikke har hatt det bra og er misfornøyd med de siste fire årene. Jeg håper de vil ha et mye mere fokus på Norge og vi som bor her. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Mye av norges penger går til å gi støtte til innvandrerene også... i amerika sliter dems egen befolkning til å med småbarnsfamilier ekstremt når noe skjer og ender opp hjemløse  og må sove i telt mens innvandrerene får alt servert på gullfat penger og tak over hodet. Hadde det ikke vært for at norge er et rikt land så hadde vi nok også slitt som dem.  Og synes nå det er rart frp enda ikke har vunnet i år også. Dem fleste jeg kjenner har stemt frp og det har bare blitt flere  hvert år. 

Endret av Selis
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Maiken2025 skrev (11 timer siden):

Kan jo håpe de har tatt notis av den store mengden folk i dette lande som ikke har hatt det bra og er misfornøyd med de siste fire årene. Jeg håper de vil ha et mye mere fokus på Norge og vi som bor her. 

Tror du virkelig de kommer til å bry seg.. Det eneste de er opptatt av er å ta de rike, om de fattige blir fattigere tenker de ikke på. 

Alle skal samme vei, rett ned...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss Clara skrev (1 time siden):

Tror du virkelig de kommer til å bry seg.. Det eneste de er opptatt av er å ta de rike, om de fattige blir fattigere tenker de ikke på. 

Alle skal samme vei, rett ned...

Det er da ikke rødt som skal Styre Norge 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tør ikke å tenke på hvordan vi hadde hatt det med fortsatt borgerlig vanstyre de siste fire årene. Huff.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Hensatt skrev (13 timer siden):

Sant !   Blir skikkelig "Røre med Støre"  :fnise:    Et Sp som i praksis er fagforeningen til bøndene, skal samarbeide med ytre venstre og miljøfantastene ?....  Jau jau.  Skal bli spennende om dette holder i 4 år. 

Og hvor hadde f.eks. Ap vært hvis ikke Jens kom inn ?  Det eneste positive jeg kan se, er at vi har et sterkt anti-EU på både rød og blå side.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer og brukerangrep.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...