Gå til innhold

Hvorfor blir ikke menn bedre?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Javel? Hvorfor skylder de på kvinner da? Om de ikke gjør det, hvorfor jobber de ikke med seg selv? Blir en bedre versjon og fornøyd med å være (eventuelt) single?

Anonymkode: f7f13...f59

Fordi norske damer er ingenting og ha på

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Javel? Hvorfor skylder de på kvinner da? Om de ikke gjør det, hvorfor jobber de ikke med seg selv? Blir en bedre versjon og fornøyd med å være (eventuelt) single?

Anonymkode: f7f13...f59

Fordi norske damer er ingenting og ha på

Skrevet

Det er vel mest sånn at de som er dypt ulykkelige og frustrerte er noe ivrigere på å klage sin nød over det på nettet. Vi er flere som har slitt i datinglivet i perioder, men de fleste av oss har tross alt da også vendt blikket innover. Hverken jeg eller noen av mine kamerater, som er i lykkelige forhold eller i det minste har et fint forhold til både mamma og gode venninner og kvinner generelt, bruker så mye av tiden vår på å skrive «her står alt bra til!» på nett.

Kanskje burde vi vært flinkere til å gjøre nettopp det, altså, så ikke inntrykket til de som i stor grad bygger sin livsanskuelse på forekomsten av incel-piss på nettforaene de frekventerer blir helt gærent. Jeg mener selvfølgelig ikke at det av den grunn er uproblematisk at det helt klart også finnes en del frustrerte menn som heller burde vendt blikket innover enn å spre kvinnehat på nett. Men jeg tror oppriktig inntrykket TS har dannet seg på KG også handler mye om et snevert og skjevfordelt utvalg.

Anonymkode: 62563...b1d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke møtt så særlig mange menn i det virkelig liv, som er som menn fremstilles her på KG. Det er alltids noen.

Jeg elsker menn;

- Jeg får ofte komplimenter. 

- menn holder ofte døra for meg når jeg er ute. 

- trenger jeg hjelp meg å rekke ting på øvelse hylle, får jeg ofte hjelp av menn. 

- mennene i livet mitt er omsorgsfulle, hjelpsomme, kjærlige, gode, snille, omtenksomme... lista er lang. 

- og mannen min, han er verdens beste mann. 

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde klart meg uten menn. Jeg vil ha menn i militæret(det er enkelte ting menn er bedre på, slik som å operere i spesialstyrker), jeg vil ha flere mannlige lærere, jeg vil ha flere menn inn i barnehageyrket, jeg har en fantastisk mannlig gynekolog, en fantastisk mannlig lege. 

Jeg kjenner heller ingen menn som ikke tar ansvar hjemme. Men her forstår jeg jo at jeg er heldig med menn jeg omgir meg med, etter hva som skrives på KG. 

Anonymkode: 9a73b...b51

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke møtt så særlig mange menn i det virkelig liv, som er som menn fremstilles her på KG. Det er alltids noen.

Jeg elsker menn;

- Jeg får ofte komplimenter. 

- menn holder ofte døra for meg når jeg er ute. 

- trenger jeg hjelp meg å rekke ting på øvelse hylle, får jeg ofte hjelp av menn. 

- mennene i livet mitt er omsorgsfulle, hjelpsomme, kjærlige, gode, snille, omtenksomme... lista er lang. 

- og mannen min, han er verdens beste mann. 

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde klart meg uten menn. Jeg vil ha menn i militæret(det er enkelte ting menn er bedre på, slik som å operere i spesialstyrker), jeg vil ha flere mannlige lærere, jeg vil ha flere menn inn i barnehageyrket, jeg har en fantastisk mannlig gynekolog, en fantastisk mannlig lege. 

Jeg kjenner heller ingen menn som ikke tar ansvar hjemme. Men her forstår jeg jo at jeg er heldig med menn jeg omgir meg med, etter hva som skrives på KG. 

Anonymkode: 9a73b...b51

De synes vel at du er attraktiv.

Anonymkode: 059ce...6ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke når det gjelder kjæreste, men på tinder, ja da MÅ du faktisk være det. Og ikke en gang det holder . Prøv å lag en Tinder profil av en fyr under 180 med bra personlighet. Får du napp kan vi diskutere videre🤣

Anonymkode: 504cc...e51

Hvordan i all verden får du frem personlighet på Tinder? Det er vel en av grunnene til at appen ikke appellerer til flere kvinner. 

Anonymkode: 8ba8d...826

Skrevet
On 9/8/2025 at 9:02 PM, AnonymBruker said:

Å ha mer kontroll over følelsene sine blir noe annet. Det er det mange mennesker som med fordel kan øve på...

Dette gjelder ikke bare kvinner. Er mange menn også som trenger å jobbe med seg selv. 

Å bli mer inkluderende er en kontinuerlig pågående prosess. Enig at det er mange mennesker som kan bli bedre på dette området..

Så har man et annet aspekt av samme tema. Å være kontrollerende er heller ikke bra. Bare for å illustrere det. Det kan være en hårfin balansegang. 

Min teori er at om man prøver å tilstrebe perfeksjon så vil man ofte mislykkes, og det er dette som er årsaken til at dette er mitt favoritt perspektiv:

Det uperfekte er det perfekte 

Dette uttrykket går ikke an å tolke. Det må man faktisk forstå.

Anonymkode: 2dcd9...e42

Den gikk over hodet ditt ja. Poenget var å generalisere motsatt retning, og se om det var greit 😉

Forøvrig er det definitivt damer som er værst på inkludering. Dere fryser ut mennekser dere ikke liker, kritiserer andre damers utseende og begår psykisk terror. Nei ikke alle, men er det greit for TS å generalisere så er det greit for meg å generalisere 

Anonymkode: 55acb...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...