Gå til innhold

Hvorfor blir ikke menn bedre?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår ingenting av dette innlegget...

Anonymkode: c3805...202

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Javel? Hvorfor skylder de på kvinner da? Om de ikke gjør det, hvorfor jobber de ikke med seg selv? Blir en bedre versjon og fornøyd med å være (eventuelt) single?

Anonymkode: f7f13...f59

De burde blitt høye og mørke. At de er så tafatte og ikke innser det.

Anonymkode: 504cc...e51

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette var selvmotsigende innlegg hele veien.

Hvordan da? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De burde blitt høye og mørke. At de er så tafatte og ikke innser det.

Så du mener at det bare er høye og mørke menn som har kjæreste og hell på Tinder? 

Skrevet

Hvorfor kan ikke kvinner bli mindre emosjonelle og mer inkluderende? 

Anonymkode: 55acb...3f3

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Abra said:

Tror løsning må være at flere menn gjør som din mann, lese denne:

IMG_1237.webp

Herregud. Ellers takk du. Vil du være gift med en homofil mann så go for it, men dette er ikkeno for folk flest 

Skrevet

Om dette er sant, skjønner jeg at menn klager, men er det sånn da? 
Jeg skjønner at kvinner ikke vil rydde ekstra fordi menn har «lavere standard» på hva som er ryddig og rent (eksempel) 

Men kvinner har det finere alene, hvorfor skal de få inn en mann som «ødelegger» da? 

Du må forklare litt mer hva du mener. 

Det var ikke først og fremst rydding eller husarbeid jeg siktet til. Livsstil, hobbyer, venner, osv. Jeg har for eksempel sett flere Tinder profiler som lister opp alt i det fantastiske livet deres (deres ord) og avslutter med "men har plass til en mann i livet mitt".  Det er jo så fantastisk nedlatende. 🤣 Føler de liksom at de er rause her??? 

Jeg har også vært på et par dates med damer som gir uttrykk for akkurat det samme over bordet. De sitter og forteller om det travle livet sitt, alt de driver med og alle interessene sine. Ikke med et ord snakker de om at de ønsker å forme et liv med noen. Den ene spurte jeg rett ut om hun har tid til et forhold og hva hun skal med det. Hun hadde ikke svar. 

Allerede her begynner det å skurre. Dette er lenge før man begynner å snakke om praktiske ting. Men liten grunn til å tro de er mer møtevillige der. 

Hvis du har en bra huslig mann, er sannsynligheten stor for at dere allikevel ikke har samme syn på når og hvordan ting skal gjøres. 

Mange menn har mye å gå på. Ja. Helt klart. Men mange av disse kvinnene må innse at et forhold er to-veis. 

🤷

Anonymkode: ed438...c7a

Skrevet

Hvordan da? :) 

Det nevnes at menn skylder på at kvinner er kravstore (som at de er det ikke stemmer) og samtidig nevnes det at de ikke trenger å "ta til takke" ( de kan stille høye krav) Jeg vet jo ikke helt hvilke krav du siktet til men 😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ha mer kontroll over følelsene sine blir noe annet. Det er det mange mennesker som med fordel kan øve på...

Dette gjelder ikke bare kvinner. Er mange menn også som trenger å jobbe med seg selv. 

Å bli mer inkluderende er en kontinuerlig pågående prosess. Enig at det er mange mennesker som kan bli bedre på dette området..

Så har man et annet aspekt av samme tema. Å være kontrollerende er heller ikke bra. Bare for å illustrere det. Det kan være en hårfin balansegang. 

Min teori er at om man prøver å tilstrebe perfeksjon så vil man ofte mislykkes, og det er dette som er årsaken til at dette er mitt favoritt perspektiv:

Det uperfekte er det perfekte 

Dette uttrykket går ikke an å tolke. Det må man faktisk forstå.

Anonymkode: 2dcd9...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du mener at det bare er høye og mørke menn som har kjæreste og hell på Tinder? 

Ikke når det gjelder kjæreste, men på tinder, ja da MÅ du faktisk være det. Og ikke en gang det holder . Prøv å lag en Tinder profil av en fyr under 180 med bra personlighet. Får du napp kan vi diskutere videre🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner er oftere mer inkluderende enn menn, hva tenker du på?

Hvorfor skal kvinner blir mindre emosjonelle? Det er nok én av grunnene til at kvinner er mer inkluderende.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var ikke først og fremst rydding eller husarbeid jeg siktet til. Livsstil, hobbyer, venner, osv. Jeg har for eksempel sett flere Tinder profiler som lister opp alt i det fantastiske livet deres (deres ord) og avslutter med "men har plass til en mann i livet mitt".  Det er jo så fantastisk nedlatende. 🤣 Føler de liksom at de er rause her??? 

Jeg har også vært på et par dates med damer som gir uttrykk for akkurat det samme over bordet. De sitter og forteller om det travle livet sitt, alt de driver med og alle interessene sine. Ikke med et ord snakker de om at de ønsker å forme et liv med noen. Den ene spurte jeg rett ut om hun har tid til et forhold og hva hun skal med det. Hun hadde ikke svar. 

Allerede her begynner det å skurre. Dette er lenge før man begynner å snakke om praktiske ting. Men liten grunn til å tro de er mer møtevillige der. 

Hvis du har en bra huslig mann, er sannsynligheten stor for at dere allikevel ikke har samme syn på når og hvordan ting skal gjøres. 

Mange menn har mye å gå på. Ja. Helt klart. Men mange av disse kvinnene må innse at et forhold er to-veis. 

🤷

Kan se poenget ditt litt, men hvorfor skal en kvinne som egentlig er fornøyd med livet sitt som det er, være raus og vike fra sine krav?

Jeg og mannen ser ganske likt på husarbeid, han er mer strukturert og gjør det oftere enn meg. Jeg hater husarbeid, men hater også rot, så jeg tar større skippertak (da blir det helt strøkent) så alt i alt veldig ok.

Han synes jeg er ryddig, men at jeg kunne vært mer strukturert, militærmann. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke når det gjelder kjæreste, men på tinder, ja da MÅ du faktisk være det. Og ikke en gang det holder . Prøv å lag en Tinder profil av en fyr under 180 med bra personlighet. Får du napp kan vi diskutere videre🤣

Det er 80% menn på tinder….

Men jeg traff eksen på tinder, han er under 170 og skallet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er 80% menn på tinder….

Men jeg traff eksen på tinder, han er under 170 og skallet. 

Hva jobber han med? Og hvorfor er det en eks?

Anonymkode: 63740...8a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva jobber han med? Og hvorfor er det en eks?

Anonymkode: 63740...8a5

Det vet jeg ikke. Følger ikke med på ekser. Han jobbet i hotellbransjen da vi var sammen. 
Fordi han løy og gikk bak ryggen min. 

Skrevet

Nei si det...

Selv nettopp kommet dit at jeg ikke orker en mann i mitt liv. 

Forsøkte et forhold. Men han ville ha hushjelp, sponsor, behandlet meg som dritt, masse manipulasjon og alt handlet bare om han og hva han vil. Så ble det utroskap og vold også. Masse negative utsagn om mitt utseende og intelligens. 

Jeg føler jeg ikke kan ha en mann innpå meg det sliter meg ut og jeg må ta vare på meg selv.  

Anonymkode: ad721...4e1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke "utallige" innlegg fra single menn, men bøtter og spann av furtne kvinner som klager over mannen sin. Sikkert naturlig siden det er 1000 ganger flere kvinner enn menn her, men jeg ser veldig sjelden kvinner som er fornøyd med mannen sin skrive det her. De få som er fornøyd akkurat nå, har gjerne en rekke fæle ekser, mens mannen man NÅ har er drømmemannen. Enn så lenge. Snart blir forventningene for store til han også.

Anonymkode: aedf8...7ad

Du ser ikke menn klage over manglende dame for sex og forhold og buhu her inne? Dette er nettopp et kvinneforum hvor menn hver uke lager klageposter . Senest i dag, under middels utseende mann bruker tinder og klager på å ikke få noen , gjerne flott. Og buhu damene velger kjekke? Ok oj og hva gjorde han selv på tinder? Gikk etter utseende og sutring når seff penere dame enn han selv velger menn mer passende dem . Dette er hver uke. Incel menn lager poster og klager.  Logg dere av og gå ut å møt damer irl, dropp kvinneguiden, incel universitet og hobbyrunking. 

Anonymkode: a93c7...8fd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er jeg selvfølgelig veldig generaliserende og jeg hater ikke menn generelt:

Men man leser jo her på KG om utallige menn som sliter på datingfronten, de skylder ofte på kvinnene, men vil sjeldent se på seg selv. 

Kvinner er for kravstore, forventer for mye og finner alltid noen bedre.

Hvorfor tenker de ikke at de ikke når opp i stedet? Om kvinner forventer for mye, så vil de jo ende opp alene de også, men det er ikke krise for kvinner. Er det dét menn ikke skjønner? At kvinner klarer seg selv i 2025, ikke trenger en mann og faktisk ikke må ta til takke lenger?

Har noen evig single kompiser som nærmer seg 40, de henger veldig igjen på ungdomsskolen og vgs. Damene er ikke unge nok, pene nok eller de valgte ikke han DA. Eller de er ikke jomfru og har venter på han hele sitt liv…

Det er flere menn som drar utenlands for å finne kone, sjokkerende nok varer de forholdene sånn ca 5 år.

Jeg er forresten ikke singel, fant t.o.m mannen på Tinder, men han er heldigvis feminist og jeg vet at jeg fant nåla i høystakken, måtte gjennom maaaange menn, før jeg møtte han. Mange ok menn der ute, selvfølgelig, men det er skremmende mange som skal ha hushjelp, sexdukke og/eller en ekstra mamma. 

Gjør de ikke bedre så blir de ikke bedre. Det er det korte og enkle svaret på det, og enkelt forklart. 

Gjør i denne sammenheng må gjøres emosjonelt, kognitivt og kroppslig...

Egentlig er det veldig sammensatt og komplekst. 

Anonymkode: 2dcd9...e42

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor tenker de ikke at de ikke når opp i stedet?

Jeg vet ikke om menn som faller fra tenker at de ikke når opp. 

Men jeg vet om flere menn som faller fra at de har mange forbedringspotensialer, og jeg skulle så ønske at disse mennene så innover mot seg selv og prøvde å bli bedre enn å legge seg bakpå i stua med øl i hånda og sutre om at de ikke finner kjærlighet. 

Har inntrykk av at offerposisjon er et lettere valg enn å "ta seg sammen". 

Men det er stygt å generalisere. Mange menn prøver jo faktisk det aller meste og er flotte menn, men faller likevel utenom. Dog skal det sies at disse mennene gjerne ikke sutrer heller, så de hører man lite ifra. 

Endret av Bombasi
Skrevet

🤷

Ekspander  

Kan se poenget ditt litt, men hvorfor skal en kvinne som egentlig er fornøyd med livet sitt som det er, være raus og vike fra sine krav?

Nå vrir du litt på det jeg skriver. Jeg sier ikke at kvinner skal være urimelig rause, men spør retorisk om de selv synes de er veldig rause når de sier de gi litt plass til en mann i det fantastiske livet sitt. 

Og  for å svare på spørsmålet ditt: Alle kvinner som trives med singellivet sitt og holder seg unna dating og menn, må gjerne gjøre det.  Men de kvinnene som dater og kronisk oppfører seg på den måten jeg beskriver og samtidig snakker nedsettende om menn og mener ingen når opp, så handler det om at det er umulig å nå opp til sånne forventninger og jeg kan ikke forestille meg at mange menn er villig til å være rekvisitt i et allerede perfekt liv. Et forhold er to mennesker som former seg til hverandre. Vil man ikke det, så la vær, men slutt i så fall å klage (den var ikke til deg personlig) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...