Gå til innhold

Hvorfor blir ikke menn bedre?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg selvfølgelig veldig generaliserende og jeg hater ikke menn generelt:

Men man leser jo her på KG om utallige menn som sliter på datingfronten, de skylder ofte på kvinnene, men vil sjeldent se på seg selv. 

Kvinner er for kravstore, forventer for mye og finner alltid noen bedre.

Hvorfor tenker de ikke at de ikke når opp i stedet? Om kvinner forventer for mye, så vil de jo ende opp alene de også, men det er ikke krise for kvinner. Er det dét menn ikke skjønner? At kvinner klarer seg selv i 2025, ikke trenger en mann og faktisk ikke må ta til takke lenger?

Har noen evig single kompiser som nærmer seg 40, de henger veldig igjen på ungdomsskolen og vgs. Damene er ikke unge nok, pene nok eller de valgte ikke han DA. Eller de er ikke jomfru og har venter på han hele sitt liv…

Det er flere menn som drar utenlands for å finne kone, sjokkerende nok varer de forholdene sånn ca 5 år.

Jeg er forresten ikke singel, fant t.o.m mannen på Tinder, men han er heldigvis feminist og jeg vet at jeg fant nåla i høystakken, måtte gjennom maaaange menn, før jeg møtte han. Mange ok menn der ute, selvfølgelig, men det er skremmende mange som skal ha hushjelp, sexdukke og/eller en ekstra mamma. 

Anonymkode: f7f13...f59

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du ikke skal legge så mye i hva som blir skrevet her inne. Folk på KG er vel ikke akkurat representativt for befolkningen ellers 

Anonymkode: c4b14...927

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du ikke skal legge så mye i hva som blir skrevet her inne. Folk på KG er vel ikke akkurat representativt for befolkningen ellers 

Anonymkode: c4b14...927

Nei, heldigvis. Men har møtt noen med litt like tendenser… de er sjokkerende nok single enda. 

Skrevet (endret)

Fordi det er lettere for tafatte mennesker å sutre, enn å ta tak i seg selv og livet sitt. Dette gjelder på ingen som helst måte bare menn, men arter seg litt forskjellig med kvinner.

Endret av Jdz
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror løsning må være at flere menn gjør som din mann, lese denne:

IMG_1237.webp

• Hjerte 1
Skrevet

Føler ikke at jeg er kravstor når det kommer til å finne kjærligheten. Jeg vil ha en mann som er snill, respekterer meg og behandler meg bra. Og at han har "dad-bod" 🥰 

Og det har jeg (+ så mye mer) i min nåværende kjæreste ❤️ 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Abra skrev (1 minutt siden):

Tror løsning må være at flere menn gjør som din mann, lese denne:

IMG_1237.webp

Du tror at menn som er for likestilling er undertrykt?

Sier mye om deg…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor plager det dere så veldig at vi stikker utenlands fordi vi ikke tiltrekkes kort hår, piercing i puppene, tatoveringer, like kvalmt verdenssyn som europeiske kongefamilier for fem hundre år siden, og alt det mentale som ligger bag slikt sosialt opprør? 

Anonymkode: 78d62...f21

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tror at menn som er for likestilling er undertrykt?

Sier mye om deg…

En ekte feministisk mann må jo føle på det å være undertrykt. Slikt at han kan vise medfølelse for kvinners undertrykkelse. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor tenker de ikke at de ikke når opp i stedet?

Det er da veldig mange menn som tenker at de ikke når opp? Forstår ikke hva poenget ditt er

Anonymkode: c3805...202

• Liker 1
Skrevet
Abra skrev (6 minutter siden):

En ekte feministisk mann må jo føle på det å være undertrykt. Slikt at han kan vise medfølelse for kvinners undertrykkelse. 

Jaha? Fordi hvite cis-menn har det så fælt i denne verdenene… :ironi:

En ekte feminist er for likestilling mellom kjønnene, ingen skal være undertrykt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er da veldig mange menn som tenker at de ikke når opp? Forstår ikke hva poenget ditt er

Anonymkode: c3805...202

Javel? Hvorfor skylder de på kvinner da? Om de ikke gjør det, hvorfor jobber de ikke med seg selv? Blir en bedre versjon og fornøyd med å være (eventuelt) single?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men man leser jo her på KG om utallige menn som sliter på datingfronten, de skylder ofte på kvinnene, men vil sjeldent se på seg selv. 

Hvorfor tenker de ikke at de ikke når opp i stedet? Om kvinner forventer for mye, så vil de jo ende opp alene de også, men det er ikke krise for kvinner. Er det dét menn ikke skjønner? At kvinner klarer seg selv i 2025, ikke trenger en mann og faktisk ikke må ta til takke lenger?

Har noen evig single kompiser som nærmer seg 40, de henger veldig igjen på ungdomsskolen og vgs. Damene er ikke unge nok, pene nok eller de valgte ikke han DA. Eller de er ikke jomfru og har venter på han hele sitt liv…

Det er flere menn som drar utenlands for å finne kone, sjokkerende nok varer de forholdene sånn ca 5 år.

Jeg er forresten ikke singel, fant t.o.m mannen på Tinder, men han er heldigvis feminist og jeg vet at jeg fant nåla i høystakken, måtte gjennom maaaange menn, før jeg møtte han. Mange ok menn der ute, selvfølgelig, men det er skremmende mange som skal ha hushjelp, sexdukke og/eller en ekstra mamma. 

Jeg ser ikke "utallige" innlegg fra single menn, men bøtter og spann av furtne kvinner som klager over mannen sin. Sikkert naturlig siden det er 1000 ganger flere kvinner enn menn her, men jeg ser veldig sjelden kvinner som er fornøyd med mannen sin skrive det her. De få som er fornøyd akkurat nå, har gjerne en rekke fæle ekser, mens mannen man NÅ har er drømmemannen. Enn så lenge. Snart blir forventningene for store til han også.

Anonymkode: aedf8...7ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaha? Fordi hvite cis-menn har det så fælt i denne verdenene… :ironi:

En ekte feminist er for likestilling mellom kjønnene, ingen skal være undertrykt. 

Neida, jeg driver bare gjøn med deg. Begreper som ‘feminist mann’, og ‘cis-menn’ er så kleint. Det lukter ‘karen’ lang vei. 

Jeg er for likestilling, og det blir med dét begrepet. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lav iq? Mangel på selvinnsikt? Mammas lille gullgutt gjør ikke noe galt. Det er alle andre som er duster. Spesielt kvinner? 

Anonymkode: 7c95e...299

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

They think they know what they want, but the truth is that they don't know what they want.

Når en mann først vet hva han vil så er han dedikert og målrettet. Fokusert.

Anonymkode: 2dcd9...e42

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med "skylder på kvinner". Men måten du og mange retorisk blame-shifter er typisk. Prøver man å sette fingeren på adferd hos kvinner man mener er kontraproduktivt eller ulogisk, så stempler dere vedkommende som en mindreverdig, mislykket mann som "angriper" og "skylder på dere" for sin egen elendighet. 

Ser dere virkelig ikke hvor ironisk det er at i disse ordskiftene er dere like usaklige og giftige som incel'ene dere beskylder folk for å være? 

Hvorfor ikke ta debatten og det som blir sagt litt mer på alvor? 

Det som mange peker på når det gjelder "kravstore kvinner" handler i stor grad om at de setter til side normal relasjonsdynamikk og er kompromissløse i sin søken. Det handler ikke bare om at preferansene er storforlangende. Men at mannen de leter etter skal passe inn i deres liv ett hundre prosent, uten at de skal måtte justere på noe. De har ingen som helst intensjon om å tilpasse seg et forhold. De skal leve sine "fantastiske" liv og drømmemannen skal bare helt smooth skli inn i dette som en veldesignet rekvisitt. Enhver ting eller vane han har som ikke passer inn i hennes bilde blir betraktet som et problem. Da er det selvsagt ingen som når opp. 

Dermed har du den situasjonen at mannen "ikke blir bedre" når målskiva er helt feil i utgangspunktet, og om en mann skulle besitte alle disse egenskapene, så er han neppe interessert i å spille rollen som rekvisitt i noens liv noe mer enn hun er. 

Anonymkode: ed438...c7a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser ikke "utallige" innlegg fra single menn, men bøtter og spann av furtne kvinner som klager over mannen sin. Sikkert naturlig siden det er 1000 ganger flere kvinner enn menn her, men jeg ser veldig sjelden kvinner som er fornøyd med mannen sin skrive det her. De få som er fornøyd akkurat nå, har gjerne en rekke fæle ekser, mens mannen man NÅ har er drømmemannen. Enn så lenge. Snart blir forventningene for store til han også.

Anonymkode: aedf8...7ad

Jeg glemte å ta det med i HI. Det er selvfølgelig mange kvinner som klager på mennene sine på KG, som du sier, det er tross alt et kvinneforum. Men det morsomme er ofte at de endret seg etter barn (eventuelt ikke tilpasset seg) og ikke så et brudd komme. 

Man klager jo ikke på noe som er bra. Jeg er fornøyd med mannen min, det er faktisk ingenting jeg ville endret med han. Ikke eksen heller, for den saks skyld, men vi ble bare venner til slutt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener med "skylder på kvinner". Men måten du og mange retorisk blame-shifter er typisk. Prøver man å sette fingeren på adferd hos kvinner man mener er kontraproduktivt eller ulogisk, så stempler dere vedkommende som en mindreverdig, mislykket mann som "angriper" og "skylder på dere" for sin egen elendighet. 

Ser dere virkelig ikke hvor ironisk det er at i disse ordskiftene er dere like usaklige og giftige som incel'ene dere beskylder folk for å være? 

Hvorfor ikke ta debatten og det som blir sagt litt mer på alvor? 

Det som mange peker på når det gjelder "kravstore kvinner" handler i stor grad om at de setter til side normal relasjonsdynamikk og er kompromissløse i sin søken. Det handler ikke bare om at preferansene er storforlangende. Men at mannen de leter etter skal passe inn i deres liv ett hundre prosent, uten at de skal måtte justere på noe. De har ingen som helst intensjon om å tilpasse seg et forhold. De skal leve sine "fantastiske" liv og drømmemannen skal bare helt smooth skli inn i dette som en veldesignet rekvisitt. Enhver ting eller vane han har som ikke passer inn i hennes bilde blir betraktet som et problem. Da er det selvsagt ingen som når opp. 

Dermed har du den situasjonen at mannen "ikke blir bedre" når målskiva er helt feil i utgangspunktet, og om en mann skulle besitte alle disse egenskapene, så er han neppe interessert i å spille rollen som rekvisitt i noens liv noe mer enn hun er. 

Anonymkode: ed438...c7a

Om dette er sant, skjønner jeg at menn klager, men er det sånn da? 
Jeg skjønner at kvinner ikke vil rydde ekstra fordi menn har «lavere standard» på hva som er ryddig og rent (eksempel) 

Men kvinner har det finere alene, hvorfor skal de få inn en mann som «ødelegger» da? 

Du må forklare litt mer hva du mener. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette var selvmotsigende innlegg hele veien.

Anonymkode: 504cc...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...