Gå til innhold

Upassende samtale hos barnehageansatte

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ikke normalt å snakke om underlivet til barna i barnehagen!

Anonymkode: d123e...70a

Ikke på den måten nei, men jo det er ganske vanlig tema. (sår/ikke sår osv)

Anonymkode: bbd97...18d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette ikke er en trolletråd så er rådet : 

ta kontakt umiddelbart - gjerne skriftlig til styrer , kanskje ville jeg også i denne situasjonen varslet kommune (eier). Det du har hørt er bekymringsfullt da vedkommende kan ha en slik orientering seksuelt; som kan indikere at her skal man være veldig på vakt! 
ville ikke sendt barnet tilbake dit før dette var på plass. Du kan kontakte eier av bhg (kommune) og ha krav på omplassering av barnet 

Anonymkode: faf33...824

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er sårt og ubehagelig, å vanskelig å formulere på en passende måte ettersom samtalen var upassende. Jeg har en sønn på snart 2 år, og i dag overhørte jeg eg samtale mellom to unge ansatte i barnehagen hans. 
De satt å hadde pause ute, og jeg var på vei inn for å hente barnet, jeg kom gående fra rundt et hjørne, mot dem som satt med ryggen til. I det jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?"

Vi har bred dialekt her jeg bor å dette ble formulert på en veldig vulgær måte i mine øyne, og det at dem virkelig diskuterte underlivet på et lite barn på den måten er frastøtende for meg. Hadde vert en ting om det var et medisinsk problem dem diskuterte, men det skal jo absolutt ikke diskuteres ute, og etterfulgt av fnising og seksuelle kommentarer mot en forelder… 

Styrer var ikke tilstede og jeg fikk ikke diskutert dette med noen, men har selvsagt skrevet en skriftlig klage, men kjenner så mye motvilje til å levere han i den barnehagen i morgen. 

Jeg ringte min mor å hun mente jeg overreagerte og at det sikkert var ment "morsomt", men jeg klarer ikke helt å godta spøken…

Anonymkode: 5c236...093

Har selv hørt ansatte i barnehagen snakke slik om barn. Sammenligne far og sønn ved bleieskift. De ansatte har da vært i den bhg i over 20 år. Veldig spesielt å tenke at slikt er greit.

Anonymkode: ec5a7...a46

• Liker 1
Skrevet

Ja fy faen jeg spyr. Jeg faen meg spyr av bagatelliseringen av kvinners seksuelle overgrep. Bare den der dokumentaren på Netflix nå, unknown caller.

Vis skjult innhold

At det også er seksuelle overgrep mot ofrene blir ikke nevnt en eneste gang pga gjerningspersonen er en kvinne. 

Anonymkode: 8918f...fc7

Enig! Er kvinne selv, og har flere flere ganger "arrestert" damer på at de flirer av ting som feks.at en kvinne utsetter en mann for ufrivillig beøring av private kroppsdeler. Ikke greit!

Anonymkode: c308c...a96

• Nyttig 1
Skrevet

Herregud, det var en morsom kommentar som ble sagt mellom kjentfolk. Enig at det var uheldig at det ble overhørt. Jeg kunne fint sagt noe lignede for å høste latter. Og jeg har på ingen måte interesse av barn på den måten noen her insinuerer.  

Jeg hadde tatt det for det det var, en ubetenksom kommentar. 

Anonymkode: 9d0d7...bf4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, det var en morsom kommentar som ble sagt mellom kjentfolk. Enig at det var uheldig at det ble overhørt. Jeg kunne fint sagt noe lignede for å høste latter. Og jeg har på ingen måte interesse av barn på den måten noen her insinuerer.  

😳😳

Anonymkode: 54c62...2a4

• Liker 9
Skrevet

Hvem faens damer er det som snakker om størrelsen på kjønnsorganet til en 2-åring??? Så hvem som helst kan høre det. Dette er faktisk seksuelt overtramp mot de barna som blir vitne til slik prat. Joda, de forstår ikke så mye, men de forstår den ekle følelsen av at noe ikke er for dem. 

Det var faren til barnet de mente.

Anonymkode: 600d2...050

Skrevet (endret)

Oi, dette var utrolig drøyt! Meget uprofesjonelt, og ikke noe som burde bli sagt innenfor barnehagens område, eller noe annet sted for den saks skyld. Dette er nok ikke det første uprofesjonelle disse damene har sagt på jobb. Tenk om det var to menn som diskuterte underlivet til en jente, da hadde det nok blitt enda mer rabalder! Meld i fra, det er verst for de som har sagt dette! Man fleiper ikke med sånne ting på jobb. Det vil jo være ekkelt for mannen din å måtte forholde seg til de ansatte også.. 

Endret av Supersmurf
  • Liker 3
Skrevet

Dette er sårt og ubehagelig, å vanskelig å formulere på en passende måte ettersom samtalen var upassende. Jeg har en sønn på snart 2 år, og i dag overhørte jeg eg samtale mellom to unge ansatte i barnehagen hans. 
De satt å hadde pause ute, og jeg var på vei inn for å hente barnet, jeg kom gående fra rundt et hjørne, mot dem som satt med ryggen til. I det jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?"

Vi har bred dialekt her jeg bor å dette ble formulert på en veldig vulgær måte i mine øyne, og det at dem virkelig diskuterte underlivet på et lite barn på den måten er frastøtende for meg. Hadde vert en ting om det var et medisinsk problem dem diskuterte, men det skal jo absolutt ikke diskuteres ute, og etterfulgt av fnising og seksuelle kommentarer mot en forelder… 

Styrer var ikke tilstede og jeg fikk ikke diskutert dette med noen, men har selvsagt skrevet en skriftlig klage, men kjenner så mye motvilje til å levere han i den barnehagen i morgen. 

Jeg ringte min mor å hun mente jeg overreagerte og at det sikkert var ment "morsomt", men jeg klarer ikke helt å godta spøken…

Anonymkode: 5c236...093

Jeg selv hadde latt det gå forbi, det som jeg anser som mye mer alvorlig er når assistenter/pedagoger osv har kallenavn på barnehagebarna… mitt barn hadde sen språkutvikling og utrykket seg med å peke, hen ble da kalt for «fingern» av enkelte barnehageansatte barnet lærte å snakke senere, men det ligger en alvorlig diagnose i bunn

Anonymkode: d8e34...209

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du helt sikker på at de mente p**ken til deres sønn? Sikker på de ikke mente far sin? At den synes godt utenpå buksen?

Anonymkode: 03d09...6bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg selv hadde latt det gå forbi, det som jeg anser som mye mer alvorlig er når assistenter/pedagoger osv har kallenavn på barnehagebarna… mitt barn hadde sen språkutvikling og utrykket seg med å peke, hen ble da kalt for «fingern» av enkelte barnehageansatte barnet lærte å snakke senere, men det ligger en alvorlig diagnose i bunn

Anonymkode: d8e34...209

For en tankegang. Sånn kan man ikke tenke… «vi lar overgrep passere, drap er jo tross alt værre»

bare nei… det er faktisk ikke ok noen av delene. 

Anonymkode: 7f686...5ac

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og det er ikke meningen heller, for det var aldri meningen at du skulle høre dette.

Kjedelig at de ikke enset at noen kunne overhøre, men ellers er det lite å lage drama ut av.

Anonymkode: 988bb...7a6

Altså hvor er beskyttelsesinstinktet ditt? Klart dette er noe å "lage drama" av. Er du klar over hvor mange barn som blir skadet av idioti som dette. Å måtte være vitne til andres seksualprat når de er alt for unge til å forstå, bare sitter igjen med den ekle følelsen. Kunne en mor høre det så kunne barna hørt det. Bare spørsmålet "har du sett tissen til L" herregud. Tenk om de sier lignende om tissen foran barnet når de bytter bleie også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En morsom kommentar? Da må en faktisk gå til en psykolog. Det er ikke morsom kommentar å påpeke så BARN kan høre det at Lille Lars på 2 år har stor tiss! Jeg blir faen meg satt ut av at folk får seg til å skrive sånt idioti på nett. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For å høste latter? Seriøst? Da burde du jobbe med humoren din, for det er ingenting morsomt med å diskutere kjønnsorganet til et barn. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

I tillegg til å klage internt hadde jeg orientert kommunens oppvekstdirektør.

Å kommentere barns underliv og snakke om det er ikke bare upassende, men ekstremt grenseoverskridende. 

Hadde krevd tiltak, dette er jo helt absurd. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du helt sikker på at de mente p**ken til deres sønn? Sikker på de ikke mente far sin? At den synes godt utenpå buksen?

Men i hvilken verden er det profesjonell opptreden? Hadde det vært greit om to mannlige ansatte i barnehagen diskuterte en mors bryster seg imellom mens de var på jobb?

Anonymkode: de86f...3e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En morsom kommentar? Da må en faktisk gå til en psykolog. Det er ikke morsom kommentar å påpeke så BARN kan høre det at Lille Lars på 2 år har stor tiss! Jeg blir faen meg satt ut av at folk får seg til å skrive sånt idioti på nett. 

Jeg blir faktisk lei meg, sint og kvalm av å tenke på hvor mange som jobber med mennesker (både barn, voksne og eldre), som absolutt ikke burde jobbet med mennesker… 

At folk sitter å normaliserer prat om kroppen til en liten unge, og foreldrene… hva faen skjer med verden! 

Det er akkurat sånne ting som gjør at overgrep blir mer og mer vanlig!!

Det er BARN som foretar overgrep på BARN i barnehager og skoler rundt om i Norge , men man begynner jo å forstå litt hvorfor det skjer igjen og igjen hvis det her er tankegangen til foreldrene.

Anonymkode: 7f686...5ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Selv om vulgære venninner må få lov til å snakke om hva de vil på privaten, er dette et grovt overtramp i jobbsammenheng. TS hørte det, kanskje også andre hørte det? Her må du ta affære, TS, sånne nek bør finne seg noe annet å gjøre.

Anonymkode: 63289...080

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men i hvilken verden er det profesjonell opptreden? Hadde det vært greit om to mannlige ansatte i barnehagen diskuterte en mors bryster seg imellom mens de var på jobb?

Anonymkode: de86f...3e3

Nei jeg mener ikke det er profesjonelt. Men er i det minste bedre enn å snakke på den måten om et barns underliv. Uten at jeg mener bedre i den for stand at det er akseptert. For det er det det selvsagt ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...