AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Dette er sårt og ubehagelig, å vanskelig å formulere på en passende måte ettersom samtalen var upassende. Jeg har en sønn på snart 2 år, og i dag overhørte jeg eg samtale mellom to unge ansatte i barnehagen hans. De satt å hadde pause ute, og jeg var på vei inn for å hente barnet, jeg kom gående fra rundt et hjørne, mot dem som satt med ryggen til. I det jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?" Vi har bred dialekt her jeg bor å dette ble formulert på en veldig vulgær måte i mine øyne, og det at dem virkelig diskuterte underlivet på et lite barn på den måten er frastøtende for meg. Hadde vert en ting om det var et medisinsk problem dem diskuterte, men det skal jo absolutt ikke diskuteres ute, og etterfulgt av fnising og seksuelle kommentarer mot en forelder… Styrer var ikke tilstede og jeg fikk ikke diskutert dette med noen, men har selvsagt skrevet en skriftlig klage, men kjenner så mye motvilje til å levere han i den barnehagen i morgen. Jeg ringte min mor å hun mente jeg overreagerte og at det sikkert var ment "morsomt", men jeg klarer ikke helt å godta spøken… Anonymkode: 5c236...093 4 7 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Dersom de nevnte underlivet til ditt barn, og at de «skulle ha likt å ha prøvd» mannen din, så er en samtale med styrer angående disse ansattes egnethet for jobben absolutt på sin plass. Jeg ville ikke ha skrevet en klage, jeg ville ha bedt om en samtale med styrer. Dersom ikke saken da håndteres tilfredsstillende ville jeg ha klaget skriftlig, og bedt om skriftlig svar. Anonymkode: ad1e0...a7d 14 1 16
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Æsj...altså, bare æsj. Bra du har klaga Anonymkode: 75e45...e9d 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Hvordan skal dette bli noe annet enn ord mot ord? Anonymkode: bb1be...b9e 4 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c 1
Clusia Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er sårt og ubehagelig, å vanskelig å formulere på en passende måte ettersom samtalen var upassende. Jeg har en sønn på snart 2 år, og i dag overhørte jeg eg samtale mellom to unge ansatte i barnehagen hans. De satt å hadde pause ute, og jeg var på vei inn for å hente barnet, jeg kom gående fra rundt et hjørne, mot dem som satt med ryggen til. I det jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?" Vi har bred dialekt her jeg bor å dette ble formulert på en veldig vulgær måte i mine øyne, og det at dem virkelig diskuterte underlivet på et lite barn på den måten er frastøtende for meg. Hadde vert en ting om det var et medisinsk problem dem diskuterte, men det skal jo absolutt ikke diskuteres ute, og etterfulgt av fnising og seksuelle kommentarer mot en forelder… Styrer var ikke tilstede og jeg fikk ikke diskutert dette med noen, men har selvsagt skrevet en skriftlig klage, men kjenner så mye motvilje til å levere han i den barnehagen i morgen. Jeg ringte min mor å hun mente jeg overreagerte og at det sikkert var ment "morsomt", men jeg klarer ikke helt å godta spøken… Anonymkode: 5c236...093 Hmmm.. Kan det være stellet til pappaen de mente? Kan ikke helt forstå at de kommenterer på underlivet til en toåring 🤔 Ville gått direkte til leder og bedt hen kalle de inn på en møte for å oppklare hva som faktisk ble sagt her 👍 Ille nok at de snakker om fedrene på den måten mens de er på jobb, men om det faktisk er barnet de kommenterte underlivet til så bør de ikke jobbe med barn! 8 3
Sannhetsøkende Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c Ikke alle damer snakker sånn nei. 7 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c Hvem faens damer er det som snakker om størrelsen på kjønnsorganet til en 2-åring??? Så hvem som helst kan høre det. Dette er faktisk seksuelt overtramp mot de barna som blir vitne til slik prat. Joda, de forstår ikke så mye, men de forstår den ekle følelsen av at noe ikke er for dem. Anonymkode: 8918f...fc7 19 1 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c De fleste damer snakker om størrelsen til barns penis? Tror ikke det gitt Anonymkode: 75e45...e9d 17 4
Clusia Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c Så lenge dette er noe de snakker om på jobb i en barnehage så er det absolutt noe å ta på vei for. Sånn prat tar man på andre arenaer i så fall. Spesielt om det er barnets underliv de snakket om, selv om jeg ikke tror det er tilfellet, så er det absolutt noe som må varsles om. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Hadde dette vært to unge menn så hadde de blitt permiterte på dagen Anonymkode: 37ffa...e90 9 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er sårt og ubehagelig, å vanskelig å formulere på en passende måte ettersom samtalen var upassende. Jeg har en sønn på snart 2 år, og i dag overhørte jeg eg samtale mellom to unge ansatte i barnehagen hans. De satt å hadde pause ute, og jeg var på vei inn for å hente barnet, jeg kom gående fra rundt et hjørne, mot dem som satt med ryggen til. I det jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?" Vi har bred dialekt her jeg bor å dette ble formulert på en veldig vulgær måte i mine øyne, og det at dem virkelig diskuterte underlivet på et lite barn på den måten er frastøtende for meg. Hadde vert en ting om det var et medisinsk problem dem diskuterte, men det skal jo absolutt ikke diskuteres ute, og etterfulgt av fnising og seksuelle kommentarer mot en forelder… Styrer var ikke tilstede og jeg fikk ikke diskutert dette med noen, men har selvsagt skrevet en skriftlig klage, men kjenner så mye motvilje til å levere han i den barnehagen i morgen. Jeg ringte min mor å hun mente jeg overreagerte og at det sikkert var ment "morsomt", men jeg klarer ikke helt å godta spøken… Anonymkode: 5c236...093 Jobber i barnehage selv, dette er ikke normalt, og du burde absolutt klage. Anonymkode: 7c043...7f7 1 17
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde dette vært to unge menn så hadde de blitt permiterte på dagen Anonymkode: 37ffa...e90 Ja fy faen jeg spyr. Jeg faen meg spyr av bagatelliseringen av kvinners seksuelle overgrep. Bare den der dokumentaren på Netflix nå, unknown caller. Spoiler At det også er seksuelle overgrep mot ofrene blir ikke nevnt en eneste gang pga gjerningspersonen er en kvinne. Anonymkode: 8918f...fc7 4 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Hadde jeg vært deg hadde jeg konfrontert dem asap. Asså wtf. Jeg jobber selv i barnehage og det er UHØRT å dele slike tanker om foreldrene til barna. Anonymkode: 89b51...d7a 3 7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Clusia skrev (4 minutter siden): Hmmm.. Kan det være stellet til pappaen de mente? Kan ikke helt forstå at de kommenterer på underlivet til en toåring 🤔 Ville gått direkte til leder og bedt hen kalle de inn på en møte for å oppklare hva som faktisk ble sagt her 👍 Ille nok at de snakker om fedrene på den måten mens de er på jobb, men om det faktisk er barnet de kommenterte underlivet til så bør de ikke jobbe med barn! Hvis det var utstyret til pappan så er det veldig rart at den ene spør den andre om hun har sett underlivet hans Men dersom det mot formodning faktisk var fars underliv så er det uansett LANGT over grensa for hva man snakker om på en arbeidsplass og ikke minst i en barnehage! Se for dere at to mannlige ansatte snakker slik om ei mor... Og ja, hvis det er barnets underliv bør de sparkes på dagen! Ts, du MÅ klage på dette! Husk at kvinner også kan være overgripere. Å gå via "interesse for far" kan være en måte for dem å få mulighet til å snakke om barnet på en måte som interesserer dem. Anonymkode: 66ea8...8a3 7 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er jo slike ting damer snakker om. Ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 0d218...d2c Det er ikke normalt å snakke om underlivet til barna i barnehagen! Anonymkode: d123e...70a 11 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden Clusia skrev (3 minutter siden): Så lenge dette er noe de snakker om på jobb i en barnehage så er det absolutt noe å ta på vei for. Sånn prat tar man på andre arenaer i så fall. Spesielt om det er barnets underliv de snakket om, selv om jeg ikke tror det er tilfellet, så er det absolutt noe som må varsles om. TS Det var barnet det var snakk om, det er helt sikkert, ingen tvil desverre. Jeg har kommentert dette selv til helsestasjonen som "bekymret" mor da jeg ville sikre meg at det ikke var noe "unormalt", men å assosiere dette med en mann blir bare helt absurd. Anonymkode: 5c236...093 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan skal dette bli noe annet enn ord mot ord? Anonymkode: bb1be...b9e Det kreves vel ingen bevis for noe man har opplevd. Er vel ingen som dikter opp en slik historie... Anonymkode: d123e...70a 2
mommyaka Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): jeg nærmer meg oppfatter jeg navnet til sønnen min, etterfulgt av en kommentar som lyder noe som "Hadde likt å prøvd pappaen hans, har du sett … hans?" Har du sett tissen til pappa Hans...det er det jeg leser her..du vet at man kan se tisse på bukser top mannfolk? Jeg leser ingen ting om tissen på sønnen dib 7 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS Det var barnet det var snakk om, det er helt sikkert, ingen tvil desverre. Jeg har kommentert dette selv til helsestasjonen som "bekymret" mor da jeg ville sikre meg at det ikke var noe "unormalt", men å assosiere dette med en mann blir bare helt absurd. Anonymkode: 5c236...093 Skjønner at du ikke vil sende barnet tilbake. Har du mulighet til å holde barnet hjemme? Jeg synes dette er grovt. Det trenger absolutt ikke være noe pedofilt eller ondsinnet i det, men så grov uaktsomhet er potensielt skadelig. Enda det kanskje bare er idioti. Anonymkode: 8918f...fc7 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå