Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #661 Del Skrevet 15. oktober 2003 Lillian, jeg vet du har det fryktelig vondt og at lite hjelper, men prøv å si til deg selv (selv om du ikke tror på det) at ting endres konstant. For det er slik. Du vil ikke ha det så vondt til "evig tid". Du vil le og smile igjen. Ikke i dag, og kanskje ikke neste uke, men det vil komme. Garantert. Syns veldig synd på deg, kjærlighetssorg er forbasket vondt og vanskelig og du har mye å slite med nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #662 Del Skrevet 15. oktober 2003 Selvfølgelig, jeg vet jo det...Jeg tenkte mht pillene jeg da... Siden jeg har fått resept på dem så synes jeg at jeg bør prøve dem sånn at jeg i det minste greier å gå på jobben framover liksom. For jeg orker ikke egentlig å sitte hjemme alene hele dagen heller... :-? Nå mente jo også legen at samlivsbruddet var det som skulle til for at jeg åpnet slusene mine da, og at derfor ville det meste komme fram i dagen nå.. Jeg tror det kan ligge noe i det, og det er kanskje derfor jeg er så redd nå....Fordi jeg trodde jeg skulle fikse alt sammen selv Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #663 Del Skrevet 15. oktober 2003 Embla, jeg vet jeg ikke vil ha det så vondt til evig tid..Det prøver jeg å si til meg selv hele tiden..Det som jeg føler er verst akkurat nå er det nederlaget å få en jævla diagnose som sier jeg har en depresjon :-? På toppen av alt liksom.. Syns veldig synd på deg' date=' kjærlighetssorg er forbasket vondt og vanskelig og du har mye å slite med nå.. [/quote'] Takk for det Embla, men ikke syns synd på meg..Jeg liker ikke å bli syntes synd på Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #664 Del Skrevet 15. oktober 2003 (syns synd på deg uansett jeg da) Du, det å være syk er ikke noe man skal skamme seg over. Du ville ikke skammet deg over et benbrudd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #665 Del Skrevet 15. oktober 2003 Nei, jeg ville ikke skammet meg over et benbrudd - men da ville i det minste alle andre se det, da! Jeg kunne ikke putta på en annen fot og late som om jeg ikke hadde det benbruddet.. Nå er alt innvendig, så jeg skjemmes fordi det er hodet det er noe i veien med.... :-? Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #666 Del Skrevet 15. oktober 2003 NEI, det er ikke noe i veien med ditt hode, Lillian! derimot ville jeg vært alvorlig bekymret om du etter dette, bare kunne riste litt på håret, børste av støv på jakkeslaget, og spankulere videre som om ingen ting hadde skjedd!! Folk blir deprimerte av at hele tilværelsen blir snudd på hodet!! Alle forstår det, Lillian!! (og de som ikke forstår, kan bare ha det så godt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #667 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ikke noe å skamme seg over at man er menneskelig!.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #668 Del Skrevet 15. oktober 2003 NEI' date=' det er ikke noe i veien med ditt hode, Lillian! derimot ville jeg vært alvorlig bekymret om du etter dette, bare kunne riste litt på håret, børste av støv på jakkeslaget, og spankulere videre som om ingen ting hadde skjedd!![/quote'] Det er nettopp det med å riste litt på håret, og spankulere videre som om ingenting hadde skjedd jeg har gjort i en uke nå Så kom knekken likevel....ikke helt med i mine planer men dog - jeg hadde regnet med den kom men bare ikke så fort... :-? Og jeg hadde ikke regnet med at alle sluser skulle åpnes og at dermed ville gamle sorger svik og tap komme rennende over meg igjen :oops: Det er kanskje noe i det, men likevel...Jeg greier ikke la være - det var dødsekkelt å fortelle til mine nærmeste kolleger i dag. Det er rett og slett et så stort nederlag for meg å få den diagnosen der at jeg klarer ikke fokusere på at jeg er mennesklig...Jeg var jo den som fortsatt sto oppreist etter så mange lange fall :-? Nå høres det forresten ut som om jeg har hatt jævlig sterk troen på meg selv hele tiden, men det er det som er så rart.....for det er jo nettopp det jeg ikke har hatt noensinne *urk* Blir mye rar skriving her nå, - trenger bare å få ut litt... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #669 Del Skrevet 15. oktober 2003 STRIDENDE FØLELSER Jeg har sviktet meg selv Trådd på det jeg prøvde å tro Visket vekk troen på meg selv Jeg er ikke sterk Jeg er ikke sikker Jeg er liten, redd og svak Har lurt meg selv og andre Trodd jeg skulle makte alt At jeg kunne gå veien alene Jeg klarer ikke gå nå Jeg klarer ikke stå oppreist Jeg prøver å reise meg opp Beina kjennes så tunge Klarer ikke holde balansen Synker igjen ned på kne Jeg trenger ingen andre Jeg trenger da ingen hjelp Jeg bare klarer ikke selv… Lillian, 151003 *blir ikke enig med meg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #670 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kommer jo fram at du også er "svak" og har behov for oppmerksomhet/fokus. Det er jo naturlig. Tror bare det er viktig at en får det IRL, og ikke tror en kan bli "utørst" her inne f eks... Man trenger relasjoner IRL for å kunne få noe REELT ut av det.... Bruk dine venner du, og bli flink til å vise hele deg. Bli glad i den du er, med hele deg, ikke skam deg over deler av den du er. Ser du at det er til HINDER for deg at det er så tøft å vise dine "svakheter" (les menneskelighet)? Når du ser det, gjør noe med det.... Men først nå... ta en dag av gangen, se at du er 22 og har mange mange mil å gå igjen før du blir utlært og "voksen". La deg få lov til å komme deg sakte på bena, og vit at den dagen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #671 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja, jeg prøver å "bruke" (liker ikke ordet) mine venner irl - men jeg bruker denne dagboka for å få ut mine innerste tanker og følelser.. Jeg greier ikke snakke like åpent irl som jeg skriver her, derfor er dette (og det å skrive dikt) en fin plass å få ut ting på.. Men jeg har da aldri erstattet internett/kg med mine irl-relasjoner?!! (Ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente her...) Ja, det er naturlig å være svak innimellom, men jeg takler dårlig den følelsen av å ikke takle ting Jeg har aldri vist hele meg jeg - for noen Så at jeg skal begynne å gjøre det nå blir nok å ta litt hardt i...Men jeg prøver - og jeg skal fortsette å prøve. Bli glad i den du er' date=' med hele deg, ikke skam deg over deler av den du er. Ser du at det er til HINDER for deg at det er så tøft å vise dine "svakheter" (les menneskelighet)? Når du ser det, gjør noe med det.... [/quote'] Det med å lære seg dette - det var vel egentlig årsaken til at jeg bestilte legetime for å få henvisning i første omgang.. Jeg er jo viklet inn i en ond sirkel som jeg ikke kommer meg ut av, jeg har aldri vært glad i meg selv og godtatt meg selv som jeg er, jeg har brukt mat (spiseforstyrret som jeg er) i mange år for å takle dette og for å komme meg gjennom vonde følelser. Jeg ville ha henvisning til noen å snakke med for å lære meg å takle tingene på en normal måte og for å lære å se meg selv og livet på en annen måte enn jeg gjør i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #672 Del Skrevet 15. oktober 2003 Og alt med mat etc VET legen?? Og gir deg PILLET ???? FAEN TIL POKKERS DRITSEKK AV EN INKOMPENT FYR (i tilfelle...) :evil: KREV TIME NÅ!........ Du MÅ ha hjelp av andre enn kun piller jo, det er en selvfølge!!! POKKERN nå ble jeg kraftig provosert her!!!! Vet MYE om "matprobl" og inkompetente leger!..... :x Til det duskrev: Du vet tydelig vis hvor du må gå og hva du må gjøre med deg selv for å bli hel og ha et lettere liv. det er bra. Så er det bare å ta en dag avgangen. Men han legen... han trenger en rakett i rævva!.... Ring og si du vil ha henvisning NÅ!.... Du må jo uanset stå i kø... og to uker er to uker forsinkelse..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #673 Del Skrevet 15. oktober 2003 :o :o *litt sjokkert over Lasses temperament* Ja, jeg fortalte legen om min spiseforstyrrelse i dag...Men jeg merket jo godt på ham at han ikke har peiling på spiseforstyrrelser, for han visste ikke engang hva det ville si å ha spisekick :oops: Jeg tør ikke ringe for å få henvisning, jeg :oops: Siden jeg ikke sa noe på det føridag, så tør jeg ikke nå... :oops: Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #674 Del Skrevet 15. oktober 2003 :o VEIT HAN IKKE????????? Få deg en ny lege kjære Lillian, det er jo dette du må bruke han til framover jo..... Reseptleger er ikke til hjelp for noe.... :x (nordnorsk temperament ja.... ) Inkompetanse til noe så sentralt som leger ER irriterende da... Men jeg forstår deg godt. Men husk å stå på krava neste gang da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #675 Del Skrevet 15. oktober 2003 Tenkte for meg selv at der var Nordlendingen i Lasse, ja Jeg skal jo bytte lege når jeg har flytta - men synes det er dumt å bytte lege nå siden jeg ikke vet hvor jeg blir boende... Han spurte meg hvordan spiseforstyrret jeg var og jeg fortalte i korte trekk hva jeg gjorde med maten osv osv... Så spurte han HVA jeg spiste, og HVOR MYE osv..Så fortalte jeg "hva som helst som går an å svelge" :oops: og "altfor mye i forhold til det som er normalt" og "prøver å spy opp igjen" og blablabla... Så spurte han hvor ofte jeg spydde opp igjen, hva jeg mente med spisekick og om jeg hadde kommet fram til at jeg hadde en sf selv eller om noen hadde funnet det ut for meg... Han visste tydelig lite om det :oops: Skal prøve å huske å stå på krava neste gang, jeg Ser på leger som mange andre ser på purken, jeg - med veldig mye respekt og tror de kan og vet alt :oops: Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #676 Del Skrevet 15. oktober 2003 Lillian - er det slik at du har fått respet på lykkepiller og ikke noe mer? (har jeg forstått det rett?) For, er enig med Lasse. Lykkepiller kan vel være bra for å komme over kneika, men etter som jeg leser deg trenger du vel noen å snakke med?! (altså annet enn venner. Noen som er trenet til å hjelpe mennesker som sliter med dine problemer...) Det virker så sammensatt, spiseproblematikk, samlivsbrudd, gammelt gørr - det høres ut som om du sliter på så mange områder og at du virkelig trenger terapaut hjelp for å sortere og komme deg videre. Det er jo lang ventetid (hvis du ikke skal gjøre det privat - men det er kostbart), så du må jo belage deg på å vente... Er enig med Lasse - ring til legen og be han skrive en rekvisisjon i dag.. Gjør det!!! Også blåser du i hva han måtte tenke og tro om deg. det er jo bare en dum lege uansett... *Embla - litt bekymret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #677 Del Skrevet 15. oktober 2003 Lillian - er det slik at du har fått respet på lykkepiller og ikke noe mer? (har jeg forstått det rett?) Ja, det stemmer, Embla... Jeg skal tilbake om 2uker og han ville vurdere da om hvordan det var med meg for å se om han så det nødvendig å skrive en henvisning til terapi.. For, er enig med Lasse. Lykkepiller kan vel være bra for å komme over kneika, men etter som jeg leser deg trenger du vel noen å snakke med?! (altså annet enn venner. Noen som er trenet til å hjelpe mennesker som sliter med dine problemer...) Det virker så sammensatt, spiseproblematikk, samlivsbrudd, gammelt gørr - det høres ut som om du sliter på så mange områder og at du virkelig trenger terapaut hjelp for å sortere og komme deg videre. Det er riktig som du leser meg - det er slik jeg egentlig mener selv også at jeg trenger noen å snakke med.. Jeg kan ikke bruke venner til å hjelpe meg på denne måten, de kan bare være støttende klipper men de kan ikke få meg ut av problemene.... Det er jo lang ventetid (hvis du ikke skal gjøre det privat - men det er kostbart), så du må jo belage deg på å vente... Er enig med Lasse - ring til legen og be han skrive en rekvisisjon i dag.. Gjør det!!! Også blåser du i hva han måtte tenke og tro om deg. det er jo bare en dum lege uansett... Jeg har ikke råd til å gjøre det privat nei, det er altfor dyrt for en barne- og ungdomsarbeider... Tør ikke ringe legen :oops: Ikke greier jeg å blåse i hva andre måtte tenke og tro om meg heller :oops: Først godta så for så å ringe etterpå og si jeg ikke er enig - det er ikke sånt jeg får meg til å gjøre liksom :oops: Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #678 Del Skrevet 15. oktober 2003 Men du, hva er det verste som kan skje? At han syns du er en ubestemmelig kvinne?! Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #679 Del Skrevet 15. oktober 2003 Skriv et brev da.. der du skriver at du vet at årsakforholdene (nevn dem også) ikke forsvinner med å ta piller... og at du ønsker henvisning nå, fordi han like vel må sende deg videre om to uker.... grunnene og det som har skjedd blir ikek borte av piller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 15. oktober 2003 #680 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ville bare gi deg en klem jeg, vet hvordan du har det nå.. Liten trøst at det vil gå over etterhvert når man står midt oppe i det og gjør sitt aller beste for å holde seg oppreist. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg