AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Hvorfor gjør foreldre det? Klarer ikke barna deres å gå 1km, 5 eller 10 km til skolen? Kan sammenlignes med det å trille ei barn i vogn til skolen..(ref tråd om det å trille 7åring til skole) Selv går våres 6 år 3 km til skolen uten at vi trenger å kjøre han til skolen. Anonymkode: 352fa...5b2 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Jeg tror ikke mine barn hadde fungert spesielt godt med å gå ti kilometer til skolen. Helt uten at jeg noensinne har kjørt dem. Anonymkode: 8d82e...49f 10 5
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Ok. Og jeg foretrakk å kjøre fordi det var kos og for at de heller skulle bruke kreftene på skolen. Jeg har nå 7 km til jobben, det tar over en time å gå, er ikke sjans at jeg gjør det. Mens du vil at et barneskolebarn skal gå 10km.... Anonymkode: f6481...076 17 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september 10 km?? Haha, er du gal. Vet du hvor lang tid et barn bruker på det?? Selv 5 er mye Anonymkode: 7d821...2f1 10 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Jeg gjør det. Fordi hun tør ikke å gå. Hun går i andre klasse. Det går nok fint uansett! Anonymkode: 9502e...7d1 1 2 1
Mezzosoprena Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor gjør foreldre det? Klarer ikke barna deres å gå 1km, 5 eller 10 km til skolen? Kan sammenlignes med det å trille ei barn i vogn til skolen..(ref tråd om det å trille 7åring til skole) Selv går våres 6 år 3 km til skolen uten at vi trenger å kjøre han til skolen. Anonymkode: 352fa...5b2 1 km er helt innafor, 5 kilometer er veldig i grenseland, 10 km - EI MIL - er for langt! 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Du lar en 6-åring gå 3 km til skolen?!?! Det må være tull!! Anonymkode: 5e418...d3c 7 5
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Så imponerende , en seksåring som går 3 km! Det må jo nesten kvalifisere til en slags barneolympiade i utholdenhet. Kanskje vi burde sette opp medaljeseremoni utenfor skolen, så alle de «svake» barna som blir kjørt kan lære hvordan ekte helter oppfører seg? Men seriøst: å sammenligne det å kjøre barn til skolen med å trille en sjuåring i vogn er omtrent som å sammenligne en taxitur med en barnevognstur i parken. Ikke helt treff. Folk har ulike liv, ulike barn, og helt forskjellige logistikker. Noen barn har faktisk utfordringer som gjør at «bare å gå» ikke er en mulighet, og noen foreldre har tidskabaler som ikke løses med moralprekener fra naboen. At barnet ditt går 3 km er flott, men å bruke det som målestokk for alle andre er omtrent som å si: «Mitt barn liker brokkoli, så alle barn bør like brokkoli. De som ikke gjør det, er bare bortskjemte.» Livet fungerer heldigvis ikke sånn. Anonymkode: 5e816...363 7 4
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 10 km?? Haha, er du gal. Vet du hvor lang tid et barn bruker på det?? Selv 5 er mye Anonymkode: 7d821...2f1 Bare for å gi deg en ide om avstand. Fra Blindern til Tøyen er det 5 km. Du tenker dette er overkommelig for barn? Google maps sier dette tar 1 time og 8 minutter å gå. Det dobbelte, ja du kan regne selv Anonymkode: 7d821...2f1 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Våre har sittet mye på oppigjennom årene, selv om vi bor nærme. Fordi jeg er lærer der, og skal samme veien, og har alltid mye stæsj jeg skal ha med meg. De har gått hjem da Anonymkode: 62111...d15
Rosa Sitron Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Mezzosoprena skrev (9 minutter siden): 1 km er helt innafor, 5 kilometer er veldig i grenseland, 10 km - EI MIL - er for langt! 5 km er vel nok til å få skoleskyss i de aller fleste fylker. 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare for å gi deg en ide om avstand. Fra Blindern til Tøyen er det 5 km. Du tenker dette er overkommelig for barn? Google maps sier dette tar 1 time og 8 minutter å gå. Det dobbelte, ja du kan regne selv Anonymkode: 7d821...2f1 Leste en artikkel om skolevei på under 2 km som tok en times tid hver vei. Mye oppover da. Anonymkode: 8c32b...62d 1
Mezzosoprena Skrevet 1. september #13 Skrevet 1. september Rosa Sitron skrev (1 minutt siden): 5 km er vel nok til å få skoleskyss i de aller fleste fylker. Jepp 🙂 Lurer på om grensa er 3 km her vi bor? I hvert fall på de laveste trinnene. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #14 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste en artikkel om skolevei på under 2 km som tok en times tid hver vei. Mye oppover da. Anonymkode: 8c32b...62d Barn går saktere enn voksne, av naturlige årsaker. Tenker TS er den samme som LETT går 10 timer med 40 kilo sekk 🙈 Fullstendig uvitende om både vekt og lengde Anonymkode: 7d821...2f1 8 1
Rosa Sitron Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Jepp 🙂 Lurer på om grensa er 3 km her vi bor? I hvert fall på de laveste trinnene. Her er det 2 for de yngste og 4 for resten av grunnskolen 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #16 Skrevet 1. september Reglene for skoleskyss er der av en grunn, tenker jeg. 2 km i første klasse og 4 km fra 2.klasse og ut barneskolen. I tillegg er det en vurdering hvor man bor og hvordan veien er. Frøkna mi har 2.2 mil til skolen. Vi kjører så ofte vi kan, ellers er det 1.5 time med buss, tog, buss. Anonymkode: f1442...395 1 1
Mezzosoprena Skrevet 1. september #17 Skrevet 1. september Rosa Sitron skrev (Akkurat nå): Her er det 2 for de yngste og 4 for resten av grunnskolen Det høres riktig ut 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #18 Skrevet 1. september Her går 2,8 km en vei så de får brukt både kropp og hode. De sykler som regel. Samme hjem igjen. Uansett vær. De har gått veien alene siden de gikk i førsteklasse. Det er den beste trimmen de får hver dag. De går på fotball og håndball også. Så de sitter ikke akkurat stille hele dagen, men hverdagsaktiviet er viktig etter min mening 👍 Anonymkode: 1e34b...e02 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #19 Skrevet 1. september da vi var barn hadde vi 4km vær vei, ingen snakk om kjøring da. Vi syklet jo ofte da, så tok jo ikke all verdens tid. der vi bor nå så har vel de som bor lengst vekke ca 0.5-0.7km og det er kø inn til skolen om morgningen med alle som skal levere barna, så gale at skolen flere ganger har advart foreldrene om å kjøre barna siden det både skape et trafikk kaos og går utover sikkerheten. Ikke det at foreldrene høre på for stakkars Pia om hun må bevege seg litt, kan jo få vondt i foten stakkars. Ingen tvil om at barn blir kjørt i større grad nå enn før og det er litt gale synes jeg. Jeg skjønner at flere har lengre skolevei, kanskje t.o.m en mer usikker skolevei og de skjønner jeg, men for mange blir uten tvil kjørt i dag, de har godt av å bevege seg om morgningen. Anonymkode: d249e...ada 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september Regnet med at jeg ville få krasse reaksjoner.. men ja, ungen min går faktisk 3km til skolen. Vi bor på e landlig området med dårlig bussforbindelser. Selvsagt kan vi kjøre om ungen vil, dog foretrekker han å gå. Han/vi har alltid gått lange strekninger og trappet oppover jo eldre han ble.. så jeg tenker det er grunnen til at han vil heller gå å nyte naturen og føle seg vel når han har kommet seg til skolen. Synes bare at det er litt hyklersk av folk (ref: innlegget som handlet om moren som trillet sin unge i barnevogn til skolen) som nærmest gjør narr av ungen og TS. Redd for at andre barn skal mobbe? Da er det vel foreldrene til disse ungene som er problemet. Tenk om barn skulle ha blitt mobbet pga latskap, fordi foreldrene kjøre dem til skolen. Anonymkode: 352fa...5b2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå