Gå til innhold

Mannen ønsker et barn til.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Helt riktig. Jeg angret noe så jævelig på mitt barn. Ønsket å ta livet mitt. Barnet ødela meg. Disse tingene vil ikke folk høre på. De vil ikke erkjenne at det eksisterer. De romantiserer så jævlig dette livet. Fei for egen dør, ikke fortell andre at det er fint, enkelt, koselig med barn. Det kan være det for deg, men holdt det for deg selv. Spesielt når andre sier de er usikre. 

Anonymkode: 188a4...3f5

I mange av situasjonene man leser om der folk angrer på et barn er det jo ofte ikke barnet i seg selv som er problemet, men at det er underliggende problemer og barnet velter lasset. Derfor tar jeg noen av de anekdotene med en klype salt.

Jeg har til gode å se en slik situasjon der det ikke også er enten samlivsbrudd, dårlig psykisk helse, dårlig fysisk helse, dårlig økonomi eller liknende som også spiller inn.

Anonymkode: 27ba9...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var jammen et godt svar. Tar han minst 60% med barnet i dag? Leverer og henter i barnehage på eget initiativ?  Tar det tredje skiftet? 

Anonymkode: a58c4...56d

Han gjør mye men jeg tar mest. Han jobber dagtid og jeg turnus. Blir derfor mye på meg de dagene jeg har fri. Har ikke vert alene en helg på 3 år liksom. Så ja, jeg synes et barn et slitsomt. Ser for meg at det blir verre med to barn, selv om jeg synes det er trist om jeg angrer i fremtiden. 

Anonymkode: 73620...2a4

Skrevet

Da sier jeg som mange andre når mannen ikke vil ha barn. Avslutt ekteskapet, og finn deg en som ikke ønsker seg mer barn.

Anonymkode: d884e...9e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han gjør mye men jeg tar mest. Han jobber dagtid og jeg turnus. Blir derfor mye på meg de dagene jeg har fri. Har ikke vert alene en helg på 3 år liksom. Så ja, jeg synes et barn et slitsomt. Ser for meg at det blir verre med to barn, selv om jeg synes det er trist om jeg angrer i fremtiden. 

Anonymkode: 73620...2a4

Tenker svaret ditt ligger her. Han ønsker at barnet skal få søsken, men kommer neppe til å gjøre mer med barna for det.

Skal han overbevise deg, må han vise endring i dag og gjøre mer med barnet.

Vi andre som jobber dagtid henter og leverer i barnehagen. Det er helt normalt 

Og ja, to barn er selvsagt mer jobb. Bare levering skole og barnehage er mer jobb. Treninger, kjøring, møter..

Anonymkode: a58c4...56d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man angrer heller ikke på de barna man får!

Nr 2 er mye lettere enn nr 1 - med nr 1 så aner man jo ingenting! Med nr 2, så er man erfaren, og har en helt annen ro.

Anonymkode: bc5d0...285

Ja det er mange som angrer, men det er så tabu å snakke om mye pga slike kommentarer.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bare husk at ei på 7-8 år godt kan ta med seg småsøsken på 3-4 på lekeplassen mens mamma slapper litt av på sofaen. 

Ei/en på 12 kan ofte sitte barnevakt i eget hjem for småsøsken noen timer en lørdags kveld.

Anonymkode: f20d6...8f1

Søskenforhold kan fort bli dårlig, når den eldste må passe den yngste så ofte.

Man bør absolutt ikke få barn man ikke vil ha, det bør respekteres av både menn og kvinner. 

Man får ikke barn fordi man skal ha søsken til det barnet man har fra før av. Barn får man fordi man oppriktig ønsker seg det.

Anonymkode: d6e10...595

Skrevet
monican94 skrev (10 timer siden):

jeg ville ønsket søsken til barnet mitt og man angrer sjelden på barn man får men man skal heller ikkr tvinges til å få barn man ikke ønsker

Fortell meg hvorfor du så bastant kan si at man ikke angrer på barn man har fått? Hvordan vet du det? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det fins norske menn som forlater familien og barna sine, ja. Min far gjorde det. Vi traff ham kun to ganger i oppveksten vår, begge ganger på vårt initiativ. Han betalte ikke en krone i barnebidrag heller. Vi var flere søsken og våre foreldre var gift. Så han ble ikke lurt til å få oss 

Anonymkode: 5158f...54c

Det finnes mødre som har gjort det også. Jeg skriver ikke at det ikke finnes.

At menn bare kan forlate barna side og ikke bry seg om de uten konsekvens er ikke riktig. For de fleste vil det være sosialt stigmatiserende å ikke ha et godt forhold til barna sine. At det finnes en del som ikke bryr seg er ikke det samme som at det gjelder flertallet.

• Liker 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 timer siden):

Man får ikke barn for andre. Ikke for søsken, ikke for besteforeldre, ikke for samfunnet. Man får de om man ønsker de intenst selv, 

Det er sykt å si noe sånt. Og det er sykt om ts hører på slike som deg

Snakk for deg selv. Jeg for min del setter barna mine foran meg selv.

Skrevet

Jeg stoppet etter ett barn og har alltid vært sjeleglad for det. Vi har hatt og har det så rolig og fint. Ikke få flere barn hvis ikke magefølelsen er 100% sikker! 🩵

Anonymkode: 89868...e60

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...