Gå til innhold

Mannen ønsker et barn til.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ett, venter nr to. Håper jeg får med mannen på nummer tre🤞🤞🤞

Anonymkode: 75718...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man angrer heller ikke på de barna man får!

Nr 2 er mye lettere enn nr 1 - med nr 1 så aner man jo ingenting! Med nr 2, så er man erfaren, og har en helt annen ro.

Anonymkode: bc5d0...285

Som ett barn av noen som angrer tar du feil. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

jeg ville ønsket søsken til barnet mitt og man angrer sjelden på barn man får men man skal heller ikkr tvinges til å få barn man ikke ønsker

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man angrer heller ikke på de barna man får!

Anonymkode: bc5d0...285

Dette er ikke sant for alle, det er vel helller det at det er tabu å inrøme at man angrer på et barn...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis det mest handler om at du er sliten og føler at et barn til vil velte lasset, finnes det kanskje muligheter for din mann å endre situasjonen avhengig av hva det er som sliter deg ut.

Kan han ta mer av omsorgen, logistikken og planleggingen rundt barnet dere allerede har? Kan han ta mer av øvrige oppgaver av husholdningen? Er han villig til dette, og vil noe av dette hjelpe deg å få hodet over vannet?

Eller handler det mer om belastningen ved et svangerskap, jobbsituasjon og tidspress, sosiale forpliktelser rundt et barn og annet som mannen ikke like lett kan avhjelpe? 

Skrevet

Dette er en historie som kommer opp ofte på KG og i den virkelige verden. Mannen vil ha barn, enten det er nummer en, to eller tre, kvinnen vil ikke. Mannen lover på tro og ære at det kommer til å bli så fint og enkelt, han skal stille opp og ta bleieskift og all jobben med ungene. Uti svangerskapet, når abort er for sent, får han kalde føtter og stikker. Kvinnen sitter igjen med barn og et liv hun aldri ønsket og en eksmann som verken stiller opp eller betaler barnebidrag. 

Barn fortjener å være ønsket. Av begge foreldrene. 

Anonymkode: 78f69...398

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Han burde vise med nr 1 før han ønsker nr 2. Virker ikke som han drar lasset nå. 

Anonymkode: b95e4...378

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det er viktig at begge ønsker alle barna man får.

Vi har ett, og er veldig fornøyde med det. Kan ikke se for meg at å ha to ville vært lettere på noen måte. Med ett barn er det enklere og billigere å reise og å gjøre aktiviteter utenfor huset. En forelder kan enkelt ta henne med ut mens den andre slapper av, får egentid eller gjør ting hjemme. Det er enkelt for besteforeldre å være barnevakt, mens flere enn ett barn hadde slitt dem ut mer. 

Vi har en veldig rolig jente, som leker fint alene på lekekjøkkenet sitt, med pusling, rollespill med dukker, tegning osv. Barn trenger ikke nødvendigvis en "lekekamerat" 24/7, men lærer seg også leke alene og bruke fantasien. Og vi pleier uansett møte barn fra barnehagen i helgene for å leke ute noen timer.

Vi føler oss egentlig aldri spesielt overveldet eller stresset med det ene barnet vi har, men ser hvor slitne de som valgte å få nummer 2 virker. Så for oss var dette definitivt riktig valg. Nr 2 kunne jo blitt helt motsatt, aldri sovet om natten, full av kaotisk energi, sykt osv. Vi ville ikke ta den sjansen og ødelegge harmonien vi har nå.

Anonymkode: 1b27c...b93

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har et barn på 4 år, mannen ønsker et barn til. Jeg har sagt nei, er usikker. Det er nesten ingenting inni meg som sier at vi bør få et barn til. Jeg er sliten, føler at et barn til hadde velta hele lasset. Vet ikke om forholdet vårt hadde tålt det en gang.

Han sier at det ene barnet vårt trenger et søsken, at det ikke blir så ille som jeg får det til å fremstå. Han kan også ta jele fellesperioden i permisjon om jeg ønsker.

Svaret mitt er forsatt nei, usikkert. Klarer ikke bestemme meg. Redd for å angre på begge deler. Han vet ikke om han kan leve med det å ikke få et barn til. Vert samboere i 17 år. 

Tanker? Har dere et eller to barn? Erfaringer? 

Anonymkode: 73620...2a4

Ikke gjør det!! Du kan ikke angre ett barn. Jeg har ett barn med en mann som jeg var sammen med i 20 år. Han ønsket seg også ett barn til. Men jeg er så glad for at jeg ikke lot meg overtale, også år etterpå. Barnet er voksen nå. Tro det eller ei, barnet er glad for å være enebarn. Barn må man ha kjempe lyst på. Hvis ikke får man de ikke. Det er ikke ansvarlig av deg å få barn da, så enkelt er det. Og han må slutte snakke om det som om det er en liten endring i livet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare husk at ei på 7-8 år godt kan ta med seg småsøsken på 3-4 på lekeplassen mens mamma slapper litt av på sofaen. 

Ei/en på 12 kan ofte sitte barnevakt i eget hjem for småsøsken noen timer en lørdags kveld.

Anonymkode: f20d6...8f1

Du er ikke frisk i skallen. Ts ikke hør på pasienter her. 

• Liker 1
Skrevet

Han sier at det ene barnet vårt trenger et søsken, at det ikke blir så ille som jeg får det til å fremstå. Han kan også ta jele fellesperioden i permisjon om jeg ønsker.

Han har rett. Alle har det bedre med søsken. Gjør det for barnet deres.

Skrevet
Brunello skrev (12 timer siden):

Tullete skrevet. De fleste menn er ikke slik. Det finnes flere menn enn kvinner som ikke bryr seg, men flertallet av norske menn bryr seg mye om barna sine.

Det endrer ikke det hun skrev. Endrer ikke faktumet at de kan bare overlate alt til henne. Uten å bli fordømt i samfunnet. Du bekrefter samtidig at mange gjør nettopp det. Menn fra Norge er ikke så mye bedre. Det er tullete skrevet! 

Anonymkode: 188a4...3f5

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (12 timer siden):

Tullete skrevet. De fleste menn er ikke slik. Det finnes flere menn enn kvinner som ikke bryr seg, men flertallet av norske menn bryr seg mye om barna sine.

Det fins norske menn som forlater familien og barna sine, ja. Min far gjorde det. Vi traff ham kun to ganger i oppveksten vår, begge ganger på vårt initiativ. Han betalte ikke en krone i barnebidrag heller. Vi var flere søsken og våre foreldre var gift. Så han ble ikke lurt til å få oss 

Anonymkode: 5158f...54c

• Liker 3
Skrevet

Synes du livet er slitsomt med ett barn? Har ingenting blitt lettere ettersom barnet er blitt større? 

Jeg har nylig fått nummer to, barna har to år imellom. Det var intenst i nyfødtfasen, mest fordi jeg var mye alene (mannen er selvstendig, og har ingen nyfødtpermisjon eller sykedager). Så har det gått seg til, nå er de 2,5 og 6 mnd. 

Men nå var jeg heller aldri i tvil om at jeg ville ha en til. Jeg synes alt er hyggeligere.

Anonymkode: 27ba9...9e4

Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Dette er ikke sant for alle, det er vel helller det at det er tabu å inrøme at man angrer på et barn...

Helt riktig. Jeg angret noe så jævelig på mitt barn. Ønsket å ta livet mitt. Barnet ødela meg. Disse tingene vil ikke folk høre på. De vil ikke erkjenne at det eksisterer. De romantiserer så jævlig dette livet. Fei for egen dør, ikke fortell andre at det er fint, enkelt, koselig med barn. Det kan være det for deg, men holdt det for deg selv. Spesielt når andre sier de er usikre. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han høres ut som han vil ha viljen sin forresten og er vant til å få den.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (11 minutter siden):

Han har rett. Alle har det bedre med søsken. Gjør det for barnet deres.

Man får ikke barn for andre. Ikke for søsken, ikke for besteforeldre, ikke for samfunnet. Man får de om man ønsker de intenst selv, 

Det er sykt å si noe sånt. Og det er sykt om ts hører på slike som deg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ett, venter nr to. Håper jeg får med mannen på nummer tre🤞🤞🤞

Anonymkode: 75718...024

Håper du respekterer mannen din såpass at om han sier nei, så betyr det nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes du livet er slitsomt med ett barn? Har ingenting blitt lettere ettersom barnet er blitt større? 

Jeg har nylig fått nummer to, barna har to år imellom. Det var intenst i nyfødtfasen, mest fordi jeg var mye alene (mannen er selvstendig, og har ingen nyfødtpermisjon eller sykedager). Så har det gått seg til, nå er de 2,5 og 6 mnd. 

Men nå var jeg heller aldri i tvil om at jeg ville ha en til. Jeg synes alt er hyggeligere.

Anonymkode: 27ba9...9e4

Hvorfor setter du spørsmålstegn etter om hun syns det er slitsomt med ett barn? Akkurat som om det ikke er mulig å synes det. Det er sykt slitsomt. Jeg tenker jeg kan spørre deg om du syns det er slitsomt med to? For det bør du ikke synes. Du bør faktisk få ti unger. Ikke før da kan du få lov til å synes at det er slitsomt. For å ikke snakke om at du såvidt har fått erfaring. Livet til barna har såvidt startet, mye du skal igjennom før du kan si om det er tøft eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Han burde vise med nr 1 før han ønsker nr 2. Virker ikke som han drar lasset nå. 

Dette var jammen et godt svar. Tar han minst 60% med barnet i dag? Leverer og henter i barnehage på eget initiativ?  Tar det tredje skiftet? 

Anonymkode: a58c4...56d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...