exictence Skrevet 1. september 2025 Forfatter #41 Skrevet 1. september 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): hva er det du ikke liker det? det fins ikke et eneste menneske i værden som har prøvd all type mat, mye mat kan man lage på uendelige forskjellige måter Anonymkode: d91b3...209 Liker stort sett alt, spiser nesten alt, men liker ikke særlig godt middag. Som sagt, spiser det meste, og spiser i grunnen alt jeg får servert. 1
Fru Uperfekt Skrevet 1. september 2025 #42 Skrevet 1. september 2025 exictence skrev (16 timer siden): Spiser dere middag hver dag? Ikke jeg. Liker dessverre ikke særlig godt middag Ja Hva er det du ikke liker med middag?
exictence Skrevet 1. september 2025 Forfatter #43 Skrevet 1. september 2025 (endret) Fru Uperfekt skrev (10 minutter siden): Ja Hva er det du ikke liker med middag? Som sagt, jeg liker middag, men ikke særlig, ikke spesielt. Det er andre ting jeg liker mye bedre som müsli, yoghurt. Så elsker jeg is, men prøver å ikke spise mye eller ofte det. Hva jeg ikke liker særlig med middag? Hm, vet egentlig ikke. Det er helt greit, men kan like gjerne spise kokte egg, sardiner på boks. Ikke at det er bedre, men det gir meg igrunnen det samme. Det er hyggelig å være på god restaurant med venner eller bare med min kjæreste. Men måltidet i seg selv spiller liksom ikke så stor rolle. Men hele settingen er koselig, og det er også spennende å smake på forskjellig type mat. Endret 1. september 2025 av exictence 1
Fru Uperfekt Skrevet 1. september 2025 #44 Skrevet 1. september 2025 exictence skrev (9 minutter siden): Som sagt, jeg liker middag, men ikke særlig, ikke spesielt. Det er andre ting jeg liker mye bedre som müsli, yoghurt. Så elsker jeg is, men prøver å ikke spise mye eller ofte det. Hva jeg ikke liker særlig med middag? Hm, vet egentlig ikke. Det er helt greit, men kan like gjerne spise kokte egg, sardiner på boks. Ikke at det er bedre, men det gir meg igrunnen det samme. Det er hyggelig å være på god restaurant med venner eller bare med min kjæreste. Men måltidet i seg selv spiller liksom ikke så stor rolle. Men hele settingen er koselig, og det er også spennende å smake på forskjellig type mat. Men da er det middagen din, middag må ikke være varmmat om du ikke vil ha varmmat 1
Hundejente Skrevet 1. september 2025 #45 Skrevet 1. september 2025 er med sønnen min den ene uka, og alene den andre. når sønnen min på 12 er hos meg, prøver jeg å ha middag hver dag. hender det blir enkle middager, som omelett. når jeg er alene, synes jeg det er deilig å droppe middag iblant, bare ta noen skiver. mest fordi jeg synes det er kjedelig å planlegge og å lage. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #46 Skrevet 1. september 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Høres rart ut å "ikke like middag" - middag er jo alt mulig - og fremtfor alt varm mat, som de fleste setter pris på. Selv om jeg bor alene spiser jeg stort sett middag hver dag. Dog finnes det varm lunsj på jobben, så noen ganger dropper jeg det. Det gjelder særlig mandager, da jeg synes ferskt brød med godt pålegg kan være vel så godt. Typisk pålegg da kan være noe litt solid - som f.eks. en boks med Makrell i tomat eller solid med kjøttpålegg, ost og salat etc. Anonymkode: 54b15...466 For meg er også dette et veldig rart spørsmål... Frokost er dagens første måltid, om jeg spiser før 12. Det jeg spiser midt på dagen - er som regel da jeg er mest sulten - kaller jeg lunsj. Men det kan raskt være en wok, bakt laks, en gyros, sushi, eller salatbar. Det jeg spiser i 18-20 tiden kaller jeg middag. Har lunsjen vært stor kan det være to knekkebrød med kremost og tomat. Men mulig det er en norsk greie - der man spiser brød-brød-varmmat-brød Anonymkode: bf2cd...8cf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #47 Skrevet 1. september 2025 For meg er forholdet til middag helt motsatt TS. Da jeg før inviterte til middagsselskap var det selve menyen og rettene som var hovedmotivasjonen og det egentlige poenget - å sitte rundt bordet og prate med gjestene var bare et påskudd. Sluttet å be inn til middager da jeg innså og innrømmet dette for meg selv. Å planlegge middager, særlig i helgene, gir meg stor glede og livskvalitet. Hvis jeg i tillegg må vaske huset etc for å be inn gjester samtidig er det (nesten) bare støy. Hvis gjester er hovedpoenget lager jeg nå i stedet noe som i og for seg er godt, men som først og fremst er forutsigbart og praktisk, for praten rundt bordet og alt styret i forkant forstyrrer middagsopplevelsen for meg. Gjestene blir fornøyde nok uansett - de er aldri like opptatte av middagen og menysammensetningen som det jeg faktisk er selv. Anonymkode: acff0...77b 1
exictence Skrevet 1. september 2025 Forfatter #48 Skrevet 1. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er forholdet til middag helt motsatt TS. Da jeg før inviterte til middagsselskap var det selve menyen og rettene som var hovedmotivasjonen og det egentlige poenget - å sitte rundt bordet og prate med gjestene var bare et påskudd. Sluttet å be inn til middager da jeg innså og innrømmet dette for meg selv. Å planlegge middager, særlig i helgene, gir meg stor glede og livskvalitet. Hvis jeg i tillegg må vaske huset etc for å be inn gjester samtidig er det (nesten) bare støy. Hvis gjester er hovedpoenget lager jeg nå i stedet noe som i og for seg er godt, men som først og fremst er forutsigbart og praktisk, for praten rundt bordet og alt styret i forkant forstyrrer middagsopplevelsen for meg. Gjestene blir fornøyde nok uansett - de er aldri like opptatte av middagen og menysammensetningen som det jeg faktisk er selv. Anonymkode: acff0...77b Forstår deg jo godt da. Skulle ønske det gav meg glede og livskvalitet å planlegge og lage gode middager, men det gjør det ikke. Ja, vi er omvendt der, jeg inviterer egentlig ganske ofte, for da tar jeg meg sammen og lager noe godt til oss. For ellers bryr jeg meg ikke særlig, og middager hopper jeg galant over, eller som en annen påpekte her: da er middagen min nettopp det: egg eller sardiner. Lager meg også noen ganger svær gryte med linser og grønnsaker som jeg fryser ned i porsjoner, så har jeg da noen middager. Er jo viktig å få i seg litt variert og sunt og. Er nok mye sant i det at gjestene bryr seg kanskje ikke veldig om selve maten, for praten og hyggen sammen blir fokuset.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #49 Skrevet 1. september 2025 For meg er "middag" et varmt måltid som inntas et sted mellom lunsj og kvelds, så ut fra den betegnelsen spiser jeg middag hver dag. Det kan være alt fra koteletter med masse tilbehør, taco, kyllingwok, havregrynsgrøt, blomkålsuppe, stekt pølse med blomkålstuing, stekt pølse og egg med en brødskive til, fiskekaker med potet og revet gulrot (som blir dagens middag)... Det trenger ikke være et stor måltid, men det må liksom krysses av som et av dagens faste punkter. Anonymkode: 9a0e1...7b6 1
Brunhilde Skrevet 1. september 2025 #50 Skrevet 1. september 2025 Jeg spiser som regel middag, ja, men den er ikke like avansert hver dag. Nå som det begynner å nærme seg høst kan "middag" være 2-3 brødskiver med en kopp varm sjokolade ved siden av.
Victoria123 Skrevet 1. september 2025 #51 Skrevet 1. september 2025 Er det varm mat du ikke liker? Middag kan jo være hva som helst fra en bedre sandwich med salat, omelett, sushi, indisk eller kjøttboller. Kylling, storfe, vegetar eller fisk.
Mardina Skrevet 1. september 2025 #52 Skrevet 1. september 2025 Nei, det gjør jeg ikke. Hovedårsaken er økonomi. I tillegg er jeg ikke noe glad i å lage middag.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #53 Skrevet 1. september 2025 Tja, eg er vel ikkje så oppteken av kva måltidet heiter. Men eg spiser når eg står opp. Så blir det matboks ca kl 11:00. Så spørst det kva eg skal etterpå. Om eg skal rett i møte så blir det gjerne ein proteinbar eller noko enkelt, så spiser eg stort måltid om kvelden. Om eg skal rett heim så lager eg middag. Eg spiser som regel tre måltid per døgn. Anonymkode: 27e73...2dd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #54 Skrevet 1. september 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg må ha middag hver dag. Beste anledning til å få i seg mat som smaker og grønnsaker. Brød er ikke godt så frokost og lunsj er sjelden noe jeg koser meg med. Anonymkode: 82419...50d Du må jo ikke spise brød, finnes mye annet du kan spise til frokost og lunsj Anonymkode: 83f87...7ac 1
Gnå Skrevet 1. september 2025 #55 Skrevet 1. september 2025 Jeg er en sånn som synes typisk "frokostmat" (kornblandning, havregrøt, brødskiver, yoghurt osv.) er mye bedre en typisk "middagsmat". Og siden jeg bor alene, styrer jeg alt med mat helt selv. Kunne -lett- "frokost" døgnet rundt - og gjør stort sett det - men for variasjonen og ernæringens skyld, burde jeg nok bli flinkere til å lage noe som kvalifiserer til "ordentlig" middag. Legger alltid til en solid salat selv om jeg kanskje spiser havregrøt, da. Så det er jo noe. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #56 Skrevet 3. september 2025 Alltid, med mindre jeg en sjelden gang er alene hjemme, da spiser jeg kanskje bare typisk frokost til middag. Anonymkode: 044fe...cca
JimmyOlsen Skrevet 11. september 2025 #57 Skrevet 11. september 2025 Selvfølgelig. Får jeg ikke mat et sted mellom 4pm og neste morgen blir jeg mannevond.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå