Gå til innhold

Middag hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver etter beste evne, men bor alene og blir en treåring i sin verste trassalder av oppvask. 
Det føles nesten som en straff, etter all tiden man har brukt på å måtte finne på, handle inne òg lage maten.

De dagene latskapen vinner blir det stekt egg og grovbrød.

Snacker gjerne to gulrøtter før/etter.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har middag 1-2 ganger i uka. Er syk så har ikke kapasitet til å lage oftere.

Anonymkode: de620...27f

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg må ha middag hver dag. Beste anledning til å få i seg mat som smaker og grønnsaker. Brød er ikke godt så frokost og lunsj er sjelden noe jeg koser meg med. 

Anonymkode: 82419...50d

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

Spiser dere middag hver dag?

Ikke jeg. Liker dessverre ikke særlig godt middag

man kan da ikke si at man ikke liker middag. det er jo så vanvittig mye forskjellige ting mang kan spise til middag 

Anonymkode: d91b3...209

• Liker 1
Skrevet

Ja, hver dag 

Anonymkode: a433a...5b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

man kan da ikke si at man ikke liker middag. det er jo så vanvittig mye forskjellige ting mang kan spise til middag 

Man kan nok si det.

Anonymkode: 4a049...e67

Skrevet

Definér middag. 3 brødskiver med leverpostei? Havregrøt? Jeg bor alene, jeg spiser når jeg vil. Orker sjelden å lage middag med mye oppvask og styr på hverdagene, men liker å lage gryterett eller lagagne eller større og langkokte måltider i helgen. Rester kan bli både frokost lunsj og middag neste uke.

Anonymkode: ae645...732

Skrevet

hva er det du ikke liker det? det fins ikke et eneste menneske i værden som har prøvd all type mat, mye mat kan man lage på uendelige forskjellige måter

Skrevet

Høres rart ut å "ikke like middag" - middag er jo alt mulig - og fremtfor alt varm mat, som de fleste setter pris på. 

Selv om jeg bor alene spiser jeg stort sett middag hver dag. Dog finnes det varm lunsj på jobben, så noen ganger dropper jeg det. Det gjelder særlig mandager, da jeg synes ferskt brød med godt pålegg kan være vel så godt. Typisk pålegg da kan være noe litt solid - som f.eks. en boks med Makrell i tomat eller solid med kjøttpålegg, ost og salat etc. 

Anonymkode: 54b15...466

• Liker 1
Skrevet

Spiser middag hver dag. De ytterst få gangene i året det ikke blir middag,blir det et stekt egg eller ostesmørbrød,må liksom ha et varmt måltid. 

Anonymkode: b0c8b...6b1

• Liker 1
Skrevet

Ja. Men kan finne på å ta en karbonade i lompe med litt grønnsaker til bare. Men har noe jeg kaller middag hver dag,  og helst noe varmt🙂

Skrevet

Nei, er ikke så glad i middag. 

Anonymkode: d6f16...fa6

Skrevet

Nei, men jeg prøver å lage noe varmt nå som det ikke lengere er sommer. Blir suppe, ostesmørbrød og nuddler ofte.

Anonymkode: 70a52...c6b

Skrevet

Middag hver dag. Vanligvis hovedrett og dessert. Noen ganger enklere servering, men både det å samles til måltider og utveksle hva som har skjedd i dag og det å fylle.opp med grønt og proteiner er viktig.

Anonymkode: cd909...f4b

Skrevet

Jeg er veldig glad i typisk middagsmat, så jeg spiser alltid et slikt måltid til dagen. Det er en god mulighet til å putte inn masse gode råvarer. Har jeg spist middagsrester til lunsj, kan jeg likevel finne på å spise rundstykker ved middagstid. Jeg lager derimot ikke nødvendigvis middag hver dag, men synes det er fint å lage opp større porsjoner som jeg har til 2-3 dager, særlig siden jeg bor alene.

Anonymkode: 0f76c...446

Skrevet

Ja , vi spiser middag  hverdag, har alltid middagen klar når ungene på 16 og 18 kommer hjem ;) Og har middagsrester klar når min mann kommer hjem fra jobb kl 6.00 om morgenen;)

Skrevet

Ja, vi er glad i typiske middagsrester så sjeldent vi dropper det. Det er også en fast stund vi har sammen hver dag, når vi samles rundt middagsbordet.

Skrevet

Middag, hovemåltid midt på dagen? 
Eller er det noen som mener at alt som ikke er brødmat er middag? 
Jeg spiser npr jeg er sulten, aldri brød utenom som tilbehør.

Anonymkode: e6c3d...075

Skrevet

Vi har seks barn og samler alle disse, + eventuelle venner som er på besøk, til middag hver dag. Det er dagens høydepunkt og alle barna elsker middagsmat. 

Anonymkode: 53647...a99

• Hjerte 1
Skrevet

Enig at det er hyggelig hvis man er flere og samles rundt et måltid. Jeg inviterer innimellom på middag, og lager gjerne noe godt da + god dessert.

Men for meg er det da det sosiale og hyggen som teller. Det er fint å sitte og spise sammen da.

Selvfølgelig smaker mat generelt godt. Og hvert fall når man er sulten. Da smaker det meste godt. Men egentlig kunne jeg godt bare spise meg noen kokte egg. Eller f.eks sardiner på surdeigsbrød. Da blir magen min glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...