AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #41 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo Anonymkode: acd61...630 Rart den ikke er blitt solgt for flere år siden da. Hadde en heftelser en gang men fikk betalt og skjedde ikke noe. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #42 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart den ikke er blitt solgt for flere år siden da. Hadde en heftelser en gang men fikk betalt og skjedde ikke noe. Anonymkode: 69b3c...b8d Du svarer jo på hvorfor det ikke skjedde i det som er uthevet over. Anonymkode: 463ce...fa5 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #43 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du svarer jo på hvorfor det ikke skjedde i det som er uthevet over. Anonymkode: 463ce...fa5 Fikk delt opp den gangen. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #44 Skrevet 28. august 2025 Googles AI ga denne informasjonen, samt veldig mange kilder bekrefter at man kan ta pant i en bil man er (med)eier av. Formuesgoder som tilhører skyldneren på beslagstiden er hovedregelen for beslag, og det vil si alt som skyldneren eier som kan selges, leies ut eller omgjøres til penger. Dette inkluderer fast eiendom, bankkontoer, verdipapirer, biler, båter og annet verdifullt løsøre. Unntak finnes for personlige eiendeler og visse inntekter, ifølge dekningsloven Anonymkode: 463ce...fa5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #45 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rart den ikke er blitt solgt for flere år siden da. Hadde en heftelser en gang men fikk betalt og skjedde ikke noe. Anonymkode: 69b3c...b8d Sikkert fordi du betalte. En bil har ingen hovedeier, den har en eier og en medeier. Eier og medeier har like rettigheter og plikter i eierskapet. F.eks. må det være enighet med salg. Og nå er det staten du skylder penger, den mest kyniske av dem alle. Anonymkode: acd61...630 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #46 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk delt opp den gangen. Anonymkode: 69b3c...b8d Ja, og når du får en løsning for betaling frafaller behovet for tvangssalg av bilen, kanskje også pant i bilen. Anonymkode: 463ce...fa5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #47 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, og når du får en løsning for betaling frafaller behovet for tvangssalg av bilen, kanskje også pant i bilen. Anonymkode: 463ce...fa5 Håper jeg får til en løsning med skatteetaten Anonymkode: 69b3c...b8d
Gjest Boetica Skrevet 28. august 2025 #48 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Somsagt så har jeg kontaktet skatteetaten via melding for å finne en løsning. Anonymkode: 69b3c...b8d Du sa jo i HI at du hadde fått avslag på betalingsavtale. Da er jo den løsningen av bordet. Det blir lønnstrekk, og det du må følge med på er at det ikke trekkes mer enn at du har til eget underhold etter dekningsloven paragraf 2-7.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #49 Skrevet 28. august 2025 Boetica skrev (1 minutt siden): Du sa jo i HI at du hadde fått avslag på betalingsavtale. Da er jo den løsningen av bordet. Det blir lønnstrekk, og det du må følge med på er at det ikke trekkes mer enn at du har til eget underhold etter dekningsloven paragraf 2-7. Ja men håper å kunne få til en løsning allikevel håper bare de ikke tar pant i bilen da vi har en gutt på 1 år så vi er avhengig av bilen . Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #50 Skrevet 28. august 2025 Du skriver at du har sendt melding til Skatteetaten, det hjelper deg ikke i det hele tatt. Du må sende en søknad hvor du redegjør for hvorfor du ikke kan betale på vanlig måte. Det må vedlegges forslag til betalingsplan og dokumentasjon på alle inntekter og utgifter husstanden har, bor dere felles med familie så er disse også å regne som en del av husstanden. En eventuell betalingsavtale med Skatteetaten må være bedre for Skatteetaten enn innkrevingen. Anonymkode: 62e79...56f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #51 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skriver at du har sendt melding til Skatteetaten, det hjelper deg ikke i det hele tatt. Du må sende en søknad hvor du redegjør for hvorfor du ikke kan betale på vanlig måte. Det må vedlegges forslag til betalingsplan og dokumentasjon på alle inntekter og utgifter husstanden har, bor dere felles med familie så er disse også å regne som en del av husstanden. En eventuell betalingsavtale med Skatteetaten må være bedre for Skatteetaten enn innkrevingen. Anonymkode: 62e79...56f Har sendt inn søknad 2 ganger men fått avslag. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #52 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sendt inn søknad 2 ganger men fått avslag. Anonymkode: 69b3c...b8d Da er det ikke annet å gjøre enn å betale det du skylder snarest eller vente i spenning på hva Skatteetaten velger å gjøre videre. Anonymkode: 62e79...56f 4
Coachshinny Skrevet 28. august 2025 #53 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du sikker på det ?tenker siden dem sender varsel om tvangsinnkreving 7 dager etter forfallsdato av første betaling av restskatt. Anonymkode: 69b3c...b8d Du må kontakte skatteetaten snarest og be om betalingsordning. Du må ikke vente, skatteetaten iverksetter tvangsinndrivelse umiddelbart etter at frist har utløpt. Det enkleste er lønnstrekk. Jeg ville ha prioritert dette foran alt, snakk med eventuelt andre og be om eks en betalingsfri måned. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #54 Skrevet 28. august 2025 Coachshinny skrev (2 minutter siden): Du må kontakte skatteetaten snarest og be om betalingsordning. Du må ikke vente, skatteetaten iverksetter tvangsinndrivelse umiddelbart etter at frist har utløpt. Det enkleste er lønnstrekk. Jeg ville ha prioritert dette foran alt, snakk med eventuelt andre og be om eks en betalingsfri måned. Som jeg har skrevet flere ganger er at jeg har sendt de melding . Anonymkode: 69b3c...b8d
Coachshinny Skrevet 28. august 2025 #55 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg har skrevet flere ganger er at jeg har sendt de melding . Anonymkode: 69b3c...b8d Får du ikke svar? Har du forsøkt å ringe dem da? Hva med noen av mine andre forslag? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #56 Skrevet 28. august 2025 Coachshinny skrev (1 minutt siden): Får du ikke svar? Har du forsøkt å ringe dem da? Hva med noen av mine andre forslag? Ts skriver litt lengre opp at hun har fått avslag på søknad om betalingsavtale. Anonymkode: 62e79...56f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #57 Skrevet 28. august 2025 Coachshinny skrev (2 minutter siden): Får du ikke svar? Har du forsøkt å ringe dem da? Hva med noen av mine andre forslag? Trenger ikke betalingsfri mnd til andre , kontaktet skatteetaten via mld for 2 dager siden og i dag . Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #58 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke betalingsfri mnd til andre , kontaktet skatteetaten via mld for 2 dager siden og i dag . Anonymkode: 69b3c...b8d Har du sett på alle muligheter for å kutte forbruk andre plasser? Ingenting på sparekonto? BSU? Ingenting å selge? Mulighet for å øke lønn? Anonymkode: 62e79...56f 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #59 Skrevet 28. august 2025 Rart at du ikke fikk delt opp. Da jeg ble skyldig skatt fikk jeg delt opp i 3 avdrag. Men det var lenge før fristen og innen fristen var alt betalt. Spurte du først nå om avdrag? Anonymkode: b0886...b2a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #60 Skrevet 28. august 2025 Coachshinny skrev (1 minutt siden): Får du ikke svar? Har du forsøkt å ringe dem da? Hva med noen av mine andre forslag? HUn har søkt om betalingsavtale tidligere og fått avslag. HUn har nå sendt ny melding/søknad og bedt om betalingsavtale. Hun har fått svar 2 ganger med avslag på dette skriver hun selv. TS, i beste fall kommer ud til å måtte betale på dette i årevis via lønnsstrekk. HUsk på at Namsmannen må vurdere din betalingsevne og med en 48% stilling/lønn vil det ikke være mange kroner det kan trekkes til din gjeld. HUsk at det pålæper renter og gebyrer hele tiden mens du nedbetaler via lønnstrekk. I verste fall så ser Skatteetaten at de ikke klarer inndrive gjelden via din lønn og går på tvangsinndrivning via løsøre/bolig. Dersom du er "medeier" en en dyr bil vil de kreve den solgt for å dekke din gjeld. Om det er en gammel dritt bil som egentlig ikke har noen verdi kan det hende det la deg slippe å selge. Men gjelden blir ikke borte den bare øker. Å få lønnstrekk er i mange tilfeller en vond spiral som gjøre at du faller lengere og lengere bak med andre betalinger og havner i enda større gjeld. Har du ingen du kan spørre om privat lån (en eller flere personer) slik du kan få betalt denne kjapt. Så kan du hellere betale tilbake det private lån slik du hadde håpet å kunne gjøre med Skatteetaten? Anonymkode: c87d7...164 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå