Gå til innhold

Restskatt og tvangsinnkreving

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du ha 40000,- i restskatt hvis du bare har jobbet 48 % 🤔

Anonymkode: 4bb43...e22

Det er bare å justere ned skattetrekket. Det kan alle gjøre.

Anonymkode: 03672...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å justere ned skattetrekket. Det kan alle gjøre.

Anonymkode: 03672...604

Skattet altfor lite dessverre,men er satt opp nå.

Anonymkode: 69b3c...b8d

Skrevet

Og dere leier av familie og søsteren din «låner» bunaden…. Det virker som om du prøver å unndra deg kravet. Selvfølgelig må du selge bunaden hvis det er eneste muligheten du har for å få betalt restskatten. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og dere leier av familie og søsteren din «låner» bunaden…. Det virker som om du prøver å unndra deg kravet. Selvfølgelig må du selge bunaden hvis det er eneste muligheten du har for å få betalt restskatten. 

Familien på min side bor langt unna . Somsagt jeg har sendt melding til.skatteetaten så får se hva de sier .

Skrevet

Familien på min side bor langt unna . Somsagt jeg har sendt melding til.skatteetaten så får se hva de sier .

Hvis de ser at du har endret skattetrekket og derfor bidratt til denne situasjonen, så tviler jeg på at du får en nedbetalingsavtale. Og siden skatteetaten har namsmyndighet, så går det veldig fort til lønnstrekk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de ser at du har endret skattetrekket og derfor bidratt til denne situasjonen, så tviler jeg på at du får en nedbetalingsavtale. Og siden skatteetaten har namsmyndighet, så går det veldig fort til lønnstrekk. 

Oki

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De kan ikke selge en halv bil , bunaden skal ikke selges.

Tja, om bunaden skal selges eller ei er vel snart ikke opp til deg …

Et av stedene du fu..a opp var vel da du ikke betalte det første terminbeløpet på rundt 20', med det som følge at hele beløpet automatisk er forfalt til innkreving.

Et annet sted du fu..a opp var da du korrigerte/godkjente skattemeldingen en gang før 30. april i år. Da visste du jo at du kom til å få en relativt drøy baksmell. Hvor mye klarte du å skrape sammen og betale inn innen tre uker etter at skatteoppgjøret ble klart? Eller stakk du hodet i sanden?

Skjønner at det suger å måtte selge bunaden din, men sånn er det. Du må bare skaffe penger kjapt som f..., og få dette ut av verden. Staten henger på deg som en grevling, og restgjelda øker for hver dag som går – helt til siste krone er betalt.

Anonymkode: 31e8e...e3a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, om bunaden skal selges eller ei er vel snart ikke opp til deg …

Et av stedene du fu..a opp var vel da du ikke betalte det første terminbeløpet på rundt 20', med det som følge at hele beløpet automatisk er forfalt til innkreving.

Et annet sted du fu..a opp var da du korrigerte/godkjente skattemeldingen en gang før 30. april i år. Da visste du jo at du kom til å få en relativt drøy baksmell. Hvor mye klarte du å skrape sammen og betale inn innen tre uker etter at skatteoppgjøret ble klart? Eller stakk du hodet i sanden?

Skjønner at det suger å måtte selge bunaden din, men sånn er det. Du må bare skaffe penger kjapt som f..., og få dette ut av verden. Staten henger på deg som en grevling, og restgjelda øker for hver dag som går – helt til siste krone er betalt.

Somsagt så har jeg kontaktet skatteetaten via melding for å finne en løsning.

Skrevet

Men du betaler det du kan hver måned? Det er viktig av flere grunner, om det så bare er 200 kr. Du sparer renter, du viser betalingsvilje og får litt mer goodwill på søknaden og det trenerer prosessen med tvangsinnkreving.

Anonymkode: cde0c...007

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du betaler det du kan hver måned? Det er viktig av flere grunner, om det så bare er 200 kr. Du sparer renter, du viser betalingsvilje og får litt mer goodwill på søknaden og det trenerer prosessen med tvangsinnkreving.

Anonymkode: cde0c...007

Har ikke fått betalt inn noe enda ,men skal betale inn 4000 i september og jeg skrev og at jeg kan betale 15.000 i oktober

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser jo at du har skrevet det et par ganger, men dessverre er det slik at du har misligholdt kravet allerede, så det å "trø vannet" og vente på at de mirakuløst skulle tilby en løsning er nok svært nytteløst er jeg redd. De har iverksatt prosessen videre, og det er deres løsning. Å sitte og vente på et svar på en melding til skatteetaten er en dårlig hodepute.
Er du "heldig" så blir det lønnstrekk med renters rente i mange år fremover, samt betalingsanmerkning som gjør at du vil slite med kreditt i andre sammenhenger.
Men igjen: nå er vi straks i september, og dette har du vært klar over siden april. Og her sitter vi og skravler på Kvinneguiden...
Hvor mye har du betalt inn etter 1. mai?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg dessverre ikke hjelper stort. Dette har du da visst om i flere måneder, spørsmålet om hvordan du skal klare innbetalingen har da måttet ha kommet opp før nå?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser jo at du har skrevet det et par ganger, men dessverre er det slik at du har misligholdt kravet allerede, så det å "trø vannet" og vente på at de mirakuløst skulle tilby en løsning er nok svært nytteløst er jeg redd. De har iverksatt prosessen videre, og det er deres løsning. Å sitte og vente på et svar på en melding til skatteetaten er en dårlig hodepute.
Er du "heldig" så blir det lønnstrekk med renters rente i mange år fremover, samt betalingsanmerkning som gjør at du vil slite med kreditt i andre sammenhenger.
Men igjen: nå er vi straks i september, og dette har du vært klar over siden april. Og her sitter vi og skravler på Kvinneguiden...
Hvor mye har du betalt inn etter 1. mai?

Har ikke betalt inn noe enda ,men uansett så blir jeg ferdig med det innem desember med lønnstrekk eller uten lønnstrekk.

Skrevet

Takk for svar alle ,ja jeg vet jeg har dummet meg ut , får betale inn det jeg kan i september.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du ikke sett Luksusfellen og lært noe som helst? Staten forhandler ikke. De SKAL ha pengene sine, de. Ikke snakk om noe annet. Ikke forvent deg noen "løsning" i form av en lekker liten nedbetalingsavtale over flere år eller noe hyggelig lite månedsbeløp.  Det er ikke sånt Skatteetaten gjør.

Anonymkode: e4146...3b3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du ikke sett Luksusfellen og lært noe som helst? Staten forhandler ikke. De SKAL ha pengene sine, de. Ikke snakk om noe annet. Ikke forvent deg noen "løsning" i form av en lekker liten nedbetalingsavtale over flere år eller noe hyggelig lite månedsbeløp.  Det er ikke sånt Skatteetaten gjør.

Anonymkode: e4146...3b3

Det er eventuelt snakk om 3 avdrag  ikke flere år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan ikke selge en halv bil , bunaden skal ikke selges.

Nei, de selger hele. Og ja, bilen kan tvangsselges selv om du bare er medeier. 

Anonymkode: acd61...630

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, de selger hele. Og ja, bilen kan tvangsselges selv om du bare er medeier. 

Kan ikke ta pant i bilen når jeg ikke står so. Hovedeier

Skrevet

Dreit meg også ut med skatten pga nye regler angående fradraget på boliglånet. Så selv om jeg satt antatt inntekt over 100.000 høyere enn det jeg faktisk tjente, så fikk jeg likevel baksmell på 10.000 begge årene.

Heldigvis fikk jeg hjelp av kona til å betale det ned, og fradraget er heldigvis justert på årets skattekort. Men igjen, jeg skatter da alt for mye i måneden i forhold til hva jeg tjener...

Anonymkode: e3f3a...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke ta pant i bilen når jeg ikke står so. Hovedeier

Jo

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...