Gå til innhold

Den forbaskede plutselige stillheten...

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 9.59):

Alle har ikke behov for kontakt hver dag, hvertfall ikke med en date. Det er jævla slitsomt med folk som maser flere ganger om dagen. Men jo, det kan også bety at hun ikke er interessert. 

Anonymkode: 916c3...e0b

Jeg ser at du skrev ikke alle, mem jeg har lyst til også å belyse den andre siden. Det er mange som opplever at å få oppmerksomhet flere ganger om dagen er betryggende og gir en ro i sjelen. Nå er ikke jeg singel lenger, men grunnen til at jeg er sammen med min mann, er fordi han aldri lot meg tvile, aldri lot meg vente på svar eller føle meg masete. Det var naturlig for oss med flere meldinger om dagen og hver eneste en ble jeg glad av helt fra starten. Så du har helt rett, alle har ikke behov for kontakt hver dag, man må finne de man passer med :)

Anonymkode: 93311...bbd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og for min del, så lenge det er avklart trenger jeg heller ikke å melde med daten hele tiden. Det er den plutselige stillheten, som tittelen angir, som gir meg uro.

Vi har jo avtalt å treffes i morgen. Spurte om hun ville treffes, og hun sa at hun har tid i morgen. Det var på torsdag. Men jeg har ikke hørt noe fra henne siden torsdagen. Og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt betenkt. For det er slik at vi ble enige at hun skulle melde meg tilbake ang. hva vi skal gjøre. Vi skal jo også avtale nærmere om tidspunkt. Hittil har jeg ikke tenkt å mase på henne. Men hører jeg ikke noe fra henne i kveld, så begynner jeg å tvile litt...

Anonymkode: 8e259...3ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og for min del, så lenge det er avklart trenger jeg heller ikke å melde med daten hele tiden. Det er den plutselige stillheten, som tittelen angir, som gir meg uro.

Vi har jo avtalt å treffes i morgen. Spurte om hun ville treffes, og hun sa at hun har tid i morgen. Det var på torsdag. Men jeg har ikke hørt noe fra henne siden torsdagen. Og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt betenkt. For det er slik at vi ble enige at hun skulle melde meg tilbake ang. hva vi skal gjøre. Vi skal jo også avtale nærmere om tidspunkt. Hittil har jeg ikke tenkt å mase på henne. Men hører jeg ikke noe fra henne i kveld, så begynner jeg å tvile litt...

Hmm. Den er litt tricky ja. Jeg ville kostet på meg en siste melding, enten i kveld eller i morgen. Hvor du helt konkret skriver noe som «Passer det for deg klokken 14.00?». Hvis hun da lar deg henge, må du gå videre. 

Anonymkode: 6d849...d20

• Nyttig 2
Skrevet

føler med deg TS. Har nettopp også lagt "en sånn en" bak meg. Men etter mye fundering fram og tilbake tror jeg jeg vet hva jeg gjorde feil. Hvis jeg noensinne ser ham igjen kommer jeg til å unskylde meg 

Anonymkode: be1e6...f99

Skrevet

Oi... nå svarte hun faktisk. Så nå holder vi på å avtale nærmere når vi skal treffes, og hva vi skal gjøre. Hun spurte om forslag. Jeg kom med mine, men selvsagt oppfordret jeg henne til også å komme med evt forslag hun måtte ha. Jeg synes det er viktig at vi begge kan foeslå ting for hverandre som vi begge kan gjøre, sånn at det ikke bare går den ene veien :)

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg har tålmodigheten på min side, ikke gjøre noe overilt, mase etc :D for hadde jeg mistet hodet hadde det vært kjørt...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oi... nå svarte hun faktisk. Så nå holder vi på å avtale nærmere når vi skal treffes, og hva vi skal gjøre. Hun spurte om forslag. Jeg kom med mine, men selvsagt oppfordret jeg henne til også å komme med evt forslag hun måtte ha. Jeg synes det er viktig at vi begge kan foeslå ting for hverandre som vi begge kan gjøre, sånn at det ikke bare går den ene veien :)

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg har tålmodigheten på min side, ikke gjøre noe overilt, mase etc :D for hadde jeg mistet hodet hadde det vært kjørt...

Hva ble det til? Blir det møte i dag? 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva ble det til? Blir det møte i dag? 😍

Jada, treffer henne i dag. Og hun gleder seg 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

fortell hvordan det gikk da 

Anonymkode: be1e6...f99

Skrevet

Vi traff hverandre, vi. Gikk tur ute i skogen. Det var hyggelig. Hun sa først at hun ikke hadde tenkt å gå så langt. Men det ble et ganske godt stykke likevel.

Samtalen fløt ganske bra stort sett hele turen. Og vi kom faktisk ganske godt ned i dybden. Da forsto jeg mer om hvordan hun er skrudd sammen. Det at hun vil ha en hun virkelig kan snakke med om dypere ting. At hun trenger litt tid på å fordøye inntrykkene hun får, at hun vektlegger kvalitetstid sammen, ikke så mye at man nødvendigvis skal ha kontakt på eks. melding hver bidige dag. Hun har behov for å lade etter å ha vært sosial. Og det hun sa ga meg egentlig en forklaring på hvordan kontakten mellom oss har forløpt seg. Siden hun delte de tingene som sa noe mer om henne som person gjorde at jeg kjente meg trygg nok på henne til å dele tilsvarende med henne. Inkludert akkurat det denne tråden faktisk handler om. Så det vet hun nå. Men jeg var veldig tydelig på at når vi har snakket sammen, at vi bedre forstår hverandre, så er det ikke noe problem om det går litt tid uten at man på liv og død skal sende meldinger fram og tilbake. Så vi hadde en veldig fin samtale hvor vi lyttet og tok til oss det den andre fortalte.

Hun fortalte også at hun er en som ikke blir lett forelsket. Hun trenger tid på å bli kjent, tid på å bli trygg på den hun dater, og å se om hun evt kan tenke seg noe mer. 3 dater er for henne alt for lite i så måte. Så pr nå er det for henne alt for tidlig å begynne å tenke på å date eksklusivt. Dvs er hun åpen for også å snakke med andre. Det siste var hun egentlig nå ganske bestemt på, for hun ville ikke risikere å satse alt på "feil hest" før hun er mer sikker på at den hun treffer faktisk er en hun kan tenke seg å bli sammen med. Akkurat den stakk bittelitt. Det spurte hun meg rett ut på, og da måtte jeg jo si det som det var. Jeg på min side var tydelig på at jeg synes hun var en jeg hadde lyst til å bli bedre kjent med, og håpet å treffe igjen. Hun sa "kanskje det". Hadde nok foretrukket noe mer entusiasme. Men igjen, det er opp til henne om hun vil treffe meg igjen. Og jeg vil selv ikke treffe noen som ikke også har lyst til å treffe meg. Så vil hun ikke mer, så skal i hvert fall ikke jeg mase meg til noe. Hun sa at hun er ledig i løpet av neste helg. Hva som skjer da, det får vi egentlig bare se an.

Det jeg tenker nå er at i den grad det skulle bli oss, så er det ikke snakk om noe sprint, men heller en lang maraton hva angår å ha kontakt, treffes og bli kjent, i den grad hun vil, da. Iom. at hun pr nå er åpen for å snakke med andre hvis hun skulle få kontakt med noen andre gjør selvsagt at jeg ikke kan droppe å snakke med andre damer i påvente av at det skulle bli noe med hun her. Så det blir nok å se om kontakten fortsetter, men jeg er nok nødt til også å være åpen for andre. Å gå "all in" på hun her kan være risikosport mtp tapt tid, hvis hun skulle finne ut at hun likevel ikke vil fortsette. Litt kjipt, men i hvert fall greit å få vite hvordan ting ligger an. Det positive er at hun i det minste ikke er avvisende til muligheten for at vi fortsatt kan treffes og bli bedre kjent. Hun ga uttrykk for at hun hadde det hyggelig. Og at turen ble mye lengre enn det først så ut til får jeg bare ta som et godt tegn. Hva det blir til får fremtiden vise.

Har ikke hørt noe mer fra henne etter at vi sa ha det til hverandre. Det jeg evt vurderer er å sende henne en melding hvor jeg takker henne for en fin date, at vi fikk snakket ordentlig sammen og at jeg ønsker henne en god start på uka. Dvs gjøre det klart at hun skal få tid for seg selv til å la inntrykkene synke, få litt "fred". Og at hun kan si fra om hun har lyst til å treffe meg til helgen. Nå har vi stort sett truffet hverandre når jeg har tatt initiativ til å treffes. Tenker at hun også skal få muligheten til å bestemme om vi skal treffes eller ikke.

Skrevet

Du ødelegger for deg selv. Du viser ikke nok interesse for henne. Det utstråler dårlig selvtillit og gjør henne også usikker. 

Anonymkode: 2dc52...e68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi traff hverandre, vi. Gikk tur ute i skogen. Det var hyggelig. Hun sa først at hun ikke hadde tenkt å gå så langt. Men det ble et ganske godt stykke likevel.

Samtalen fløt ganske bra stort sett hele turen. Og vi kom faktisk ganske godt ned i dybden. Da forsto jeg mer om hvordan hun er skrudd sammen. Det at hun vil ha en hun virkelig kan snakke med om dypere ting. At hun trenger litt tid på å fordøye inntrykkene hun får, at hun vektlegger kvalitetstid sammen, ikke så mye at man nødvendigvis skal ha kontakt på eks. melding hver bidige dag. Hun har behov for å lade etter å ha vært sosial. Og det hun sa ga meg egentlig en forklaring på hvordan kontakten mellom oss har forløpt seg. Siden hun delte de tingene som sa noe mer om henne som person gjorde at jeg kjente meg trygg nok på henne til å dele tilsvarende med henne. Inkludert akkurat det denne tråden faktisk handler om. Så det vet hun nå. Men jeg var veldig tydelig på at når vi har snakket sammen, at vi bedre forstår hverandre, så er det ikke noe problem om det går litt tid uten at man på liv og død skal sende meldinger fram og tilbake. Så vi hadde en veldig fin samtale hvor vi lyttet og tok til oss det den andre fortalte.

Hun fortalte også at hun er en som ikke blir lett forelsket. Hun trenger tid på å bli kjent, tid på å bli trygg på den hun dater, og å se om hun evt kan tenke seg noe mer. 3 dater er for henne alt for lite i så måte. Så pr nå er det for henne alt for tidlig å begynne å tenke på å date eksklusivt. Dvs er hun åpen for også å snakke med andre. Det siste var hun egentlig nå ganske bestemt på, for hun ville ikke risikere å satse alt på "feil hest" før hun er mer sikker på at den hun treffer faktisk er en hun kan tenke seg å bli sammen med. Akkurat den stakk bittelitt. Det spurte hun meg rett ut på, og da måtte jeg jo si det som det var. Jeg på min side var tydelig på at jeg synes hun var en jeg hadde lyst til å bli bedre kjent med, og håpet å treffe igjen. Hun sa "kanskje det". Hadde nok foretrukket noe mer entusiasme. Men igjen, det er opp til henne om hun vil treffe meg igjen. Og jeg vil selv ikke treffe noen som ikke også har lyst til å treffe meg. Så vil hun ikke mer, så skal i hvert fall ikke jeg mase meg til noe. Hun sa at hun er ledig i løpet av neste helg. Hva som skjer da, det får vi egentlig bare se an.

Det jeg tenker nå er at i den grad det skulle bli oss, så er det ikke snakk om noe sprint, men heller en lang maraton hva angår å ha kontakt, treffes og bli kjent, i den grad hun vil, da. Iom. at hun pr nå er åpen for å snakke med andre hvis hun skulle få kontakt med noen andre gjør selvsagt at jeg ikke kan droppe å snakke med andre damer i påvente av at det skulle bli noe med hun her. Så det blir nok å se om kontakten fortsetter, men jeg er nok nødt til også å være åpen for andre. Å gå "all in" på hun her kan være risikosport mtp tapt tid, hvis hun skulle finne ut at hun likevel ikke vil fortsette. Litt kjipt, men i hvert fall greit å få vite hvordan ting ligger an. Det positive er at hun i det minste ikke er avvisende til muligheten for at vi fortsatt kan treffes og bli bedre kjent. Hun ga uttrykk for at hun hadde det hyggelig. Og at turen ble mye lengre enn det først så ut til får jeg bare ta som et godt tegn. Hva det blir til får fremtiden vise.

Har ikke hørt noe mer fra henne etter at vi sa ha det til hverandre. Det jeg evt vurderer er å sende henne en melding hvor jeg takker henne for en fin date, at vi fikk snakket ordentlig sammen og at jeg ønsker henne en god start på uka. Dvs gjøre det klart at hun skal få tid for seg selv til å la inntrykkene synke, få litt "fred". Og at hun kan si fra om hun har lyst til å treffe meg til helgen. Nå har vi stort sett truffet hverandre når jeg har tatt initiativ til å treffes. Tenker at hun også skal få muligheten til å bestemme om vi skal treffes eller ikke.

Men liker du henne? Kunne du blitt forelsket eller går dere bare overens?

Anonymkode: ffbad...d21

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men liker du henne? Kunne du blitt forelsket eller går dere bare overens?

Anonymkode: ffbad...d21

Jada, liker henne. Og det har jeg sagt rett ut at jeg gjør.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du ødelegger for deg selv. Du viser ikke nok interesse for henne. Det utstråler dårlig selvtillit og gjør henne også usikker. 

Anonymkode: 2dc52...e68

Hva tenker du på, sånn helt spesifikt? Som sagt, jeg har gitt uttrykk for at jeg liker henne.

Hvis det er kommunikasjon du tenker på, så har vi snakket mye om det. Både hvordan hun foretrekker at kommunikasjon skal være, hvordan hun opplever kommunikasjon med meg. Og vica verca.

Skrevet

Beklager, men jeg får ikke inntrykk av at dette går veien. Hele stemningen er veldig lunken. 

Jeg er heller ikke nødvendigvis slik at jeg blir forelsket så lett, men om det er muligheter for en forelskelse så føler jeg på en interesse for han jeg dater. Jeg får lyst til å treffe han og bli bedre kjent. Ett kanskje her er for tamt rett og slett. 

Jeg sier ikke at det helt garantert ikke går, men for din egen del så må du slutte å investere mer følelser i dette med en gang før du blir såret. 

Jeg ville heller anbefalt deg å date noen andre som møter deg mer på en måte som føles bra for deg❤️

Anonymkode: 4c502...63d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Beklager, men jeg får ikke inntrykk av at dette går veien. Hele stemningen er veldig lunken. 

Jeg er heller ikke nødvendigvis slik at jeg blir forelsket så lett, men om det er muligheter for en forelskelse så føler jeg på en interesse for han jeg dater. Jeg får lyst til å treffe han og bli bedre kjent. Ett kanskje her er for tamt rett og slett. 

Jeg sier ikke at det helt garantert ikke går, men for din egen del så må du slutte å investere mer følelser i dette med en gang før du blir såret. 

Jeg ville heller anbefalt deg å date noen andre som møter deg mer på en måte som føles bra for deg❤️

Anonymkode: 4c502...63d

Du har helt rett, synes også stemningen virker ganske lunken. Og det er å være optimistisk 😂

Jeg kjenner at piffen har gått litt ut nå. Når man er tydelig på at man ønsker å bli kjent med den man dater, og man får "kanskje det" i retur, så gjør det noe med interesse og lyst til å holde ting gående. Samt at hun har sagt at hun er åpen for å treffe andre. Selvsagt er jeg pragmatisk nok til å skjønne at dét ikke er verdt å investere mer enn nødvendig i. Da er det mye bedre, som du sier, å date andre, ikke satse alt på ett kort. Bare for å ha det klart - jeg er overhodet ikke noe sur eller bitter. Hun har vært ærlig, det skal hun ha. Så det blir ikke noe sure oppstøt på noen som helst måte. Det er bare dumt, er mye bedre enn som så.

Har ikke hørt noe mer fra henne siden i går. Men nå sendte jeg henne i hvert fall en melding hvor jeg takket henne for i går, at jeg setter pris på at vi snakket ærlig til hverandre på en ordentlig måte. Og at hun kunne si fra hvis hun har lyst til å treffes igjen. Skulle hun si nei til det, eller om hun evt ikke svarer mer nå, så er det på henne, ikke meg.

Uansett hvordan ting skulle ende opp, det er ting å ta med seg videre herfra. Ting jeg har lært, hvordan takle den vemmelige stillheten på en god måte, at ikke dét er den definitive enden på visa som det har vært før. Man må prøve å se det positive.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jaja, da var det definitivt over. Enden på visa ble at hun visstnok hadde truffet en hun ville satse videre på, og da ville hun plutselig ikke date andre, meg inkludert. Det var litt "æsj". Men bare et lite "æsj", og det var i går. Altså, hadde for det meste avskrevet henne siden sist uansett, hadde knapt vært kontakt siden jeg sendte den meldingen jeg snakket om i forrige post. Ja, fikk forresten svar på den. Så døde samtalen ut. Gitt at hun "kanskje" ville treffe meg igjen, hennes foretrukne form for kommunikasjon osv bestemte jeg meg for at det derfra og videre var opp til henne.

Uansett hva som skjer, blir det definitivt ikke oss. Hun sendte en melding på dagen i går der hun avsluttet kontakten. En hyggelig melding der hun hadde satt pris på kontakt med meg osv osv. Men likevel en endelig avslutning fra hennes side. Etter en liten stund sendte jeg et ganske kort, men høflig/hyggelig svar der jeg takket for beskjed og ønsket henne lykke til videre. Hadde ikke noe mer jeg kjente behov for å si. Dessuten hadde jeg nok å gjøre på jobb, så var mest opptatt av jobben der og da. Selvsagt har  jeg slettet alt av kontaktinfo, melding(er) osv.

Ikke at jeg har kastet bort tiden pga henne, for i mellomtiden har jeg rukket å være på én date, i det minste. Og det kunne blitt enda en date sist helg med ei annen, hadde det ikke vært for at hun jeg skulle treffe sist helg ikke var klar for å treffe noen enda etter et nylig brudd. Mao, bare å prøve igjen, gå videre.

• Hjerte 2
Skrevet

Synd at det ikke ble noe, men sikkert lik så greit. Når du møter en date for tredje gang, og daten er usikker på om hun liker deg nok og sier at hun vil fortsette å date andre i tilfellet, så er det egentlig ikke noe å satse videre på. 

Kan bare snakke for meg selv da. Jeg er kvinne. Når jeg har datet menn, har jeg nok med å date en av gangen, i løpet av 1. - 3. Date så vet jeg om jeg liker typen eller ikke. Da dater jeg ikke andre om jeg tenker å treffe han flere ganger. Er ikke singel nå lenger. Når jeg var på første date med kjæresten, så visste jeg allerede etter 1. Date at jeg likte han. Det var ikke snakk om å date andre da. Man merker fort kjemien og om det føles riktig. På 2. Date kysset vi, visste vi begge at vi likte hverandre. På 3. Date ble vi enige om å være eksklusive og ikke date andre. Så datet vi i 2-3 måneder før vi ble sammen.

Jeg datet jo tre andre menn før jeg møtte kjæresten(en av gangen), det føltes ikke riktig i det hele tatt. Du har nok ikke møtt riktig jente enda. Vær tålmodig, og husk hva du trenger og hva du er ute etter, dine grenser og behov. Det er viktig at dere er kompatible, da må begge kunne være seg selv 100%, det må føles naturlig. 

Anonymkode: c9d98...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...