AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #21 Skrevet 28. august 2025 Alle har ikke behov for kontakt hver dag, hvertfall ikke med en date. Det er jævla slitsomt med folk som maser flere ganger om dagen. Men jo, det kan også bety at hun ikke er interessert. Anonymkode: 916c3...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #22 Skrevet 28. august 2025 Send en bursdagsmelding du, og se hva responsen blir. Foreslå å kanskje gjøre noe hyggelig? Dersom du da ikke får særlig respons er hun nok ikke interessert, og da er det bedre å gå videre. Anonymkode: b1c28...f2f 3
Strigiformes Skrevet 28. august 2025 #23 Skrevet 28. august 2025 kommodevaran skrev (9 timer siden): Hun blir neppe mer interessert av at det er null kontakt i ørten dager slik at hun får tid til å giemme deg og komme seg videre til neste fyr. Anbefaler å bare glemme alle dating"regler" og spill og testing av hverandre. Liker du dama? Da bør du sende henne en melding. Ikke vær en slik person som lar noe potensielt bra glippe bare fordi du syns det er "hennes tur" denne gangen. Det er aldri noen sin tur. Ønsker man kontakt får man initiere kontakt, og så krysser man fingrene for at vedkommende blir glad for å høre fra deg. Enig. Et veldig godt tips og råd 👌 3 1
Strigiformes Skrevet 28. august 2025 #24 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Alle har ikke behov for kontakt hver dag, hvertfall ikke med en date. Det er jævla slitsomt med folk som maser flere ganger om dagen. Men jo, det kan også bety at hun ikke er interessert. Anonymkode: 916c3...e0b Oppleves det som slitsomt så er det ikke rett tenker jeg. Respekt for hverandres tid er viktig. Jeg avviser sjeldent blankt. Da er det gjerne en god grunn til det. Er det en person jeg virkelig liker, så velger jeg å holde kontakt, eller følger opp på en eller annen måte. Iniativ er ikke jeg så god på, men jeg følger som regel opp et initiativ. Vet ikke hvordan hun er? Å snakke om kommunikasjon kan spare deg for mye overtenking. Vi er ulike som mennesker og kommuniserer ulikt alt etter våre erfaringer. Det er viktig å huske på. Misforståelser er veldig kjedelig og kan være vanskelig å rette opp i. Jeg er veldig tydelig. Det tror jeg er viktig. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #25 Skrevet 28. august 2025 Du kan ta kontakt med henne ts. Man må tørre litt. Kanskje hun venter på melding og er like frustrert som deg? En varm kort melding. Det er vanskelig å tyde sånne ting i starten. Forsøk en gang til og send melding på bursdagen hennes. Er det kald respons så har du fått svar. Anonymkode: f67c4...19c 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #26 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle har ikke behov for kontakt hver dag, hvertfall ikke med en date. Det er jævla slitsomt med folk som maser flere ganger om dagen. Men jo, det kan også bety at hun ikke er interessert. Anonymkode: 916c3...e0b Nei, kanskje ikke, men man bør faktisk tenke litt på hvilke signaler man sender ut til den andre. Man viser ikke mye interesse og engasjement ved å være taus som en østers i et par dager. Det er frustrerende og lite hyggelig. Anonymkode: 75d4a...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #27 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, kanskje ikke, men man bør faktisk tenke litt på hvilke signaler man sender ut til den andre. Man viser ikke mye interesse og engasjement ved å være taus som en østers i et par dager. Det er frustrerende og lite hyggelig. Anonymkode: 75d4a...bbc Har null problemer med ikke å ha kontakt hver dag, så lenge det er avklart. Det er den plutselige stillheten som er plagsom og som jeg har traumer på fra gammelt av, derav tittelen på denne tråden. Verste datingminnet jeg har går jo ut på nettopp dette. Alt var fint, i hvert fall opplevde jeg det sånn utifra hvordan jeg oppfattet henne. Og så, plutselig hørte jeg ikke noe mer. Fikk aldri et ordentlig svar. Brukte 2-3 mnd på å komme over det der. Og også senere har en slik plutselig stillhet vært ensbetydende med at hun ikke har vært interessert lenger og vil avslutte. Som andre i denne tråden har påpekt, man blir jo preget av det. Anonymkode: 8e259...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #28 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Avvisning er vondt, men halvhjerta forsøk er bare bortkastet. Da må du heller legge inn pauser i datingen, så du kan komme sterkere tilbake. Da har du energi til å være deg selv, og kun da, vil du møte noen du matcher med Anonymkode: ffa6c...b3e Har i hvert fall blitt mer herdet med årene, så i dag klarer jeg å riste en sånn stillhet med påfølgende avvisning av meg ganske fort, og fortsette. Sånn sett er jeg blitt langt mer pragmatisk enn hva jeg var før. Tid er verdifull, og jeg vil ikke kaste bort unødvendig mye tid på ting jeg ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: 8e259...3ff
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #29 Skrevet 28. august 2025 Du gjemmer deg bak “traume” med stillhet. Så bruker du det mot henne, når hun både har sagt hun har bursdag og er ledig i helgen?? hva mer vil du hun skal si før du tørr å sende en melding ? Hadde en mann jeg datet ikke gratulert meg med dagen en gang så hadde jeg ikke orket mer kontakt. Hun har ikke påført deg «traume» med stillhet, du bruker det mot henne likevel og gjemmer deg bak offerrollen. du er ikke klar for dating før du jobber med deg selv og tar ansvar for egne handlinger isteden for å føre ditt «traume» over på andre, som om det er et problem de må fikse, ikke du selv Anonymkode: 21fc2...677 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #30 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du gjemmer deg bak “traume” med stillhet. Så bruker du det mot henne, når hun både har sagt hun har bursdag og er ledig i helgen?? hva mer vil du hun skal si før du tørr å sende en melding ? Hadde en mann jeg datet ikke gratulert meg med dagen en gang så hadde jeg ikke orket mer kontakt. Hun har ikke påført deg «traume» med stillhet, du bruker det mot henne likevel og gjemmer deg bak offerrollen. du er ikke klar for dating før du jobber med deg selv og tar ansvar for egne handlinger isteden for å føre ditt «traume» over på andre, som om det er et problem de må fikse, ikke du selv Anonymkode: 21fc2...677 Måtte bare svare opp tidligere innlegg først, har gått i ett på jobb idag. Nå er det faktisk sånn at jeg har sendt melding i dag, gjorde det i dag tidlig. Vurderte å bare gratulere henne med dagen. Men jeg tok til meg rådene i denne tråden og gutset med også å spørre henne direkte om å treffes i helgen. Svaret fra henne kom fort. Viser seg at hun hadde blitt syk denne uka, og nå var på bedringens vei. Hun satte pris på meldingen, og hun sa ja til å treffes i helgen. Hun kommer tilbake til meg ang hva hun har lyst til, og at vi avtaler nærmere. Hun måtte bare komme litt til hektene etter å ha vært syk, og jobb osv. Og til det svarte jeg at hun selvsagt skulle få den tiden hun trengte. Så jeg akter ikke å mase. Hittil har hun tross alt gjort slik hun har sagt, vi har truffet hverandre når vi har avtalt å treffe hverandre, så jeg har ingen grunn til å tvile på henne. Og selvfølgelig har jeg ikke sagt et kvekk til henne om det traumet jeg har snakket om her. Så det akter jeg ikke å bruke på noen som helst måte. Anonymkode: 8e259...3ff 2 3
TildaTegneGlad Skrevet 28. august 2025 #31 Skrevet 28. august 2025 Milli94 skrev (På 28.8.2025 den 0.24): Hadde sendt en mld og spurt om dere skulle funnet på noe igjen en av dagene, svarer hun vagt / lite osv så er hun ikke interessert. Drit følelse, men bedre å spørre enn å gå å undre ☺️ Før når jeg var singel så var jeg redd for å virke innpåsliten, så det kan være det eller så er hun ikke interessert 😬 Send en mld og spør om dere skal møtes også kan vi hjelpe til med å tolke svar her 😂🙏🏼❤️ Trenger ikke si noe siden dette er det jeg ville sagt 🤣😇 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #32 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måtte bare svare opp tidligere innlegg først, har gått i ett på jobb idag. Nå er det faktisk sånn at jeg har sendt melding i dag, gjorde det i dag tidlig. Vurderte å bare gratulere henne med dagen. Men jeg tok til meg rådene i denne tråden og gutset med også å spørre henne direkte om å treffes i helgen. Svaret fra henne kom fort. Viser seg at hun hadde blitt syk denne uka, og nå var på bedringens vei. Hun satte pris på meldingen, og hun sa ja til å treffes i helgen. Hun kommer tilbake til meg ang hva hun har lyst til, og at vi avtaler nærmere. Hun måtte bare komme litt til hektene etter å ha vært syk, og jobb osv. Og til det svarte jeg at hun selvsagt skulle få den tiden hun trengte. Så jeg akter ikke å mase. Hittil har hun tross alt gjort slik hun har sagt, vi har truffet hverandre når vi har avtalt å treffe hverandre, så jeg har ingen grunn til å tvile på henne. Og selvfølgelig har jeg ikke sagt et kvekk til henne om det traumet jeg har snakket om her. Så det akter jeg ikke å bruke på noen som helst måte. Anonymkode: 8e259...3ff Før du tok til deg rådene her, så brukte du «traume» imot henne jo. Du trenger ikke opplyse henne om «traume» for å gjemme deg bak det. hele tråden din handlet om at du ikke ville sende melding pga stillheten før du var redd pga «traume» Det kommer flere situasjoner i fremtiden det der blir naturlig for henne å bli stille, hvor spinner hodet ditt da? jobb med deg selv , jobb forbi «traume» ikke gjem deg bak det. Anonymkode: 21fc2...677 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #33 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Før du tok til deg rådene her, så brukte du «traume» imot henne jo. Du trenger ikke opplyse henne om «traume» for å gjemme deg bak det. hele tråden din handlet om at du ikke ville sende melding pga stillheten før du var redd pga «traume» Det kommer flere situasjoner i fremtiden det der blir naturlig for henne å bli stille, hvor spinner hodet ditt da? jobb med deg selv , jobb forbi «traume» ikke gjem deg bak det. Anonymkode: 21fc2...677 Ja, jeg ble jo usikker på situasjonen. Og som jeg skrev, så har den situasjonen aldri ledet til noe godt tidligere. Jeg vil jo mene at å jobbe forbi traumet jeg har hatt fra før var akkurat det jeg gjorde nå, forsøke å bryte ut av den onde sirkelen. Godt hjulpet av rådene jeg fikk her. Så det er jeg glad for det ser i hvert fall lysere ut nå enn hva det gjorde, og lysere ut enn når jeg har stått i samme situasjon tidligere. Selvfølgelig gjenstår det å faktisk treffe henne. Men som sagt over, det er pr nå ingen grunn til ikke å være positiv. Det er tungt å jobbe seg forbi noe slikt, når man bare har hatt dårlige erfaringer i slike situasjoner. Noen snakket om "selvoppfyllende profeti". Og det kan nok stemme. Men heldigvis er ingenting umulig. Nå kom jeg faktisk på en situasjon fra før som ligner veldig på denne. Da valgte jeg ikke å sende noen melding på et tidspunkt jeg burde ha gjort det, ser det nå. Det gikk ikke særlig bra. Derav "selvoppfyllende profeti"... Anonymkode: 8e259...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #34 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg ble jo usikker på situasjonen. Og som jeg skrev, så har den situasjonen aldri ledet til noe godt tidligere. Jeg vil jo mene at å jobbe forbi traumet jeg har hatt fra før var akkurat det jeg gjorde nå, forsøke å bryte ut av den onde sirkelen. Godt hjulpet av rådene jeg fikk her. Så det er jeg glad for det ser i hvert fall lysere ut nå enn hva det gjorde, og lysere ut enn når jeg har stått i samme situasjon tidligere. Selvfølgelig gjenstår det å faktisk treffe henne. Men som sagt over, det er pr nå ingen grunn til ikke å være positiv. Det er tungt å jobbe seg forbi noe slikt, når man bare har hatt dårlige erfaringer i slike situasjoner. Noen snakket om "selvoppfyllende profeti". Og det kan nok stemme. Men heldigvis er ingenting umulig. Nå kom jeg faktisk på en situasjon fra før som ligner veldig på denne. Da valgte jeg ikke å sende noen melding på et tidspunkt jeg burde ha gjort det, ser det nå. Det gikk ikke særlig bra. Derav "selvoppfyllende profeti"... Anonymkode: 8e259...3ff Du er jo superheldig som er klar over ditt traume! Mange går i ring i årevis, og forstår ikkje kvifor. Men du veit om dette traumet, så du kan skjære gjennom. Eg heier på deg! Anonymkode: a7a62...504
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #35 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har null problemer med ikke å ha kontakt hver dag, så lenge det er avklart. Det er den plutselige stillheten som er plagsom og som jeg har traumer på fra gammelt av, derav tittelen på denne tråden. Verste datingminnet jeg har går jo ut på nettopp dette. Alt var fint, i hvert fall opplevde jeg det sånn utifra hvordan jeg oppfattet henne. Og så, plutselig hørte jeg ikke noe mer. Fikk aldri et ordentlig svar. Brukte 2-3 mnd på å komme over det der. Og også senere har en slik plutselig stillhet vært ensbetydende med at hun ikke har vært interessert lenger og vil avslutte. Som andre i denne tråden har påpekt, man blir jo preget av det. Anonymkode: 8e259...3ff Du brukte tre måneder på å komme over en date? Anonymkode: 916c3...e0b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #36 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du brukte tre måneder på å komme over en date? Anonymkode: 916c3...e0b Slutt å diss da. Sorgprosessenene hver enkelt person har er jo fullstendig ulik.Jeg datet en i 3 måneder nå og det er vondt å avslutte. Det er både en lettelse og et sår fordi vi aldri fikk sett om dette kunne blitt en dyp kjærlighet. Frykten hans for forpliktelser og andre ting kom i mellom. Vi avsluttet med å være veldig glad i hverandre, men det stopper der. Jeg skulle gjerne datet ts jeg. Han er klar over sine egne sår, åpen og vil ha ærlig kommunikasjon. Jeg er også for at man har oftere kontakt i starten. Tenker generelt hvis følelsene brygger opp vil man møtes oftere å lure på hvordan personen har det til en hver tid uten å bli for klengete. Det jeg synes er rart er at daten ikke sa hun var syk da. Det ville være helt naturlig å si noe om. Så er jeg litt bekymret for folk som er konfliktsky generelt. Nå er jeg veldig direkte og det er ingen «spill» her. Er man genuint interessert, har man alltid tid til personen. Anonymkode: f67c4...19c 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #37 Skrevet 29. august 2025 Det er mannen som må være mest på. Kanskje en gammeldags holdning men det er dessverre fremdeles sånn. I alle fall for de selvstendige damene som vet hva de vil ha og som ser sin verdi. Hun responderer og legger inn effort tilbake om hun er slik og merker din pågang (hvis hun er interessert) Så vær mer på og se hva som skjer er mitt råd. Er du stille kan det hende noen andre tar henne Anonymkode: 0d6d7...fd4 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #38 Skrevet 29. august 2025 De fleste av oss synes det er kjipt når det plutselig blir stille fra den andre kanten. Det er ikke traume, slutt å misbruk det ordet. Anonymkode: 5ae79...c80 3 1
Mardina Skrevet 29. august 2025 #39 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du brukte tre måneder på å komme over en date? Anonymkode: 916c3...e0b Hvem har bestemt at du sitter på fasiten på hvor lang tid det skal ta å komme over et brudd? 🙄 Folk er forskjellige, nemlig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #40 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du brukte tre måneder på å komme over en date? Anonymkode: 916c3...e0b Ja, da jeg var ung og ikke særlig erfaren. Du vet jo, med årene blir man mer tykkhudet, man har mer erfaring, og ting som før kunne få en ned i kjelleren trekker man knapt på skuldrene av nå. I dag går det knapt en dag fra jeg får et avslag til jeg er på'n igjen og i prat med ei ny ei, hvis jeg kommer i prat med ei. Forøvrig, har ikke hørt noe mer fra henne siden i går. Men nå tenker jeg at ballen ligger hos henne. For nå er det faktisk hun som skal svare, det har vi blitt enige om. Anonymkode: 8e259...3ff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå