AnonymBruker Skrevet 22. august 2025 #21 Skrevet 22. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se på koronprinsfamilien hvordan det kan gå når en har med seg et barn fra før inn i nytt forhold. Og ingenting tyder på at ikke bonusbarnet der (Marius) har blitt tatt imot med noe annet enn vidåpne armer, han har blitt inkludert og bonusfar har tatt seg av ham fra første stund. Likevel har det gått så galt. Det er umulig å si hvordan dette kan gå, kanskje blir din sønn verdens stolteste storbror og kanskje velter en ny baby lasset Anonymkode: 11fc2...999 Tviler på at det skyldes at han fikk søsken. Anonymkode: 5bef6...12f 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2025 #22 Skrevet 22. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tviler på at det skyldes at han fikk søsken. Anonymkode: 5bef6...12f Det skyldes sikkert flere ting, men en grunn er at han er et bonusbarn med to hjem og da blir det fort litt mindre krav til barnet fordi foreldrene har en slags skyldfølelse. Anonymkode: 11fc2...999 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2025 #23 Skrevet 22. august 2025 Siden din nye partner allerede er ferdig med barn, hadde jeg spurt faren til 7-åringen om å lage et helsøsken. Da vil du kun måtte forholde deg til én samværsordning dersom det skulle bli brudd med din nye partner. Anonymkode: 1393f...f6f 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #24 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Siden din nye partner allerede er ferdig med barn, hadde jeg spurt faren til 7-åringen om å lage et helsøsken. Da vil du kun måtte forholde deg til én samværsordning dersom det skulle bli brudd med din nye partner. Anonymkode: 1393f...f6f Du mener at jeg skal gå tilbake til min eks og spørre om vi skal lage barn sammen? Han ville aldri ha mer enn et, til opplysning. Anonymkode: 8db01...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #25 Skrevet 23. august 2025 Ettersom du ikke utdyper noe om hvordan ditt barns forhold er til sin "steforelder" synes jeg det virker som en dårlig ide. Anonymkode: 67c29...ba2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #26 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg ville aldri gjort det mot ungen min. Det nye barnet blir da det "ekte" barnet som har en ekte familie, mens ditt første blir et sånn halvveis barn som ikke helt hører hjemme i familien, ikke er der hele tiden, må bo i bag hele livet mens det ser på halvsøskenet få stabilitet i sitt liv. Anonymkode: 7cde1...a30 Hæ? Det der er så ute som man får det... Har en datter som bor hos oss 60%, fem år eldre enn neste søsken. Hun har aldri følt seg utenfor, hun er alltid like stor del av familien som oss andre og har et nært forhold til sine søsken. Og så synes hun nok at det er litt deilig med en liten, rolig uke hos pappa med full oppmerksomhet og ingen søsken. Hun har det beste fra to verdener. Anonymkode: 4dc46...b53 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #27 Skrevet 23. august 2025 Må man absolutt ha barn med alle man er sammen med ? Det er ikke lett å ha halvsøsken. Og Ja det blir mye sjalusi. At mor elsker barn hun har med partner mer enn den hun har fra før. Det vil alltid være slik at man føler man er ikke en hel familie med en delt. Anonymkode: 9f1cb...977 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #28 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Må man absolutt ha barn med alle man er sammen med ? Det er ikke lett å ha halvsøsken. Og Ja det blir mye sjalusi. At mor elsker barn hun har med partner mer enn den hun har fra før. Det vil alltid være slik at man føler man er ikke en hel familie med en delt. Anonymkode: 9f1cb...977 Det er klart man ikke må det. Jeg har kun et barn. Anonymkode: 8db01...cd4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #29 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hæ? Det der er så ute som man får det... Har en datter som bor hos oss 60%, fem år eldre enn neste søsken. Hun har aldri følt seg utenfor, hun er alltid like stor del av familien som oss andre og har et nært forhold til sine søsken. Og så synes hun nok at det er litt deilig med en liten, rolig uke hos pappa med full oppmerksomhet og ingen søsken. Hun har det beste fra to verdener. Anonymkode: 4dc46...b53 Så utrolig fint å høre. Glad på alle deres vegne. Anonymkode: 8db01...cd4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #30 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 8.45): Jeg vil gjerne lufte et dilemma jeg står i nå. Jeg har et barn på 7 år, som har delt fast bosted hos meg og min eks samboer. Jeg har nå fått ny partner og vi snakker om å få ET barn sammen. Mitt barn er altså enebarn. Jeg er redd for hvordan det vil føles for ham hvis jeg får et barn som får bo hos meg på heltid. Vil han føle at han ikke er en del av familien i like stor grad som det "nye" barnet eller vil gleden over å ha et søsken være større? ps: Min partner har voksne barn fra før og de bor ikke hjemme lengre. Noen som har erfaringer de vil dele? Anonymkode: 8db01...cd4 Dette vil ikke bli et stort problem hvis dere bare er bevisste på at det store barnet hører hjemme hos dere som den største selvfølge og har egen soveplass/sted for klær/leker osv osv på lik linje med det andre barnet. Klart han kan føle på det, men hvis de voksne er bevisste og går inn for at han skal føle seg veldig hjemme så bør det gå veldig bra søsken er uansett en berikelse. Anonymkode: a08cc...bf5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #31 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er det jeg er redd for. Men er det bedre enn å ikke ha søsken? Jeg er veldig usikker. Anonymkode: 8db01...cd4 Jeg vil tro det er bedre å være enebarn enn å ha 7-10 år yngre halvsøsken. Men det er selvfølgelig bare synsing fra meg, ingen her kan si hvordan det blir for ditt barn. Anonymkode: d0017...081 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #32 Skrevet 23. august 2025 Det høres ut som han, din nye partner, er av den eldre garden da han har (flere) voksne barn. Du er noe yngre da ungen din er 'kun' 7 år? Du om taler din nye som partner, ikke samboer. Betyr det at han ikke bor med dere enda? Da er det å snakke om barn altfor tidlig. Du sier heller noe om hvordan denne partneren og ditt barn kommer overens. Det er fort gjort at ditt barn blir 'satt til side' av partner (og til grader av deg) om det kommer et nytt barn inn i bildet. Og denne partneren som er av den eldre garden, husk at sæden til eldre menn langt oftere har skader og gir avkom som har særskilte behov. Jeg er et særkullsbarn hos både mor og far, den eldste hos de begge. Det er klart jeg har kjent på det hele veien. Selv i voksen alder merkes det. De andre barna får alt, både av oppmerksom og tilgang til de. Jeg er 'så flink' og klarer jo alt selv skal vite. No shit, har jo aldri hatt noe valg. Skjønner ikke denne trangen om å skulle få barn med alle partnere man har. Fødselstallene er allerede for høye, både her til lands og resten av verden. Anonymkode: 6a07d...950 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #33 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skjønner ikke denne trangen om å skulle få barn med alle partnere man har. Fødselstallene er allerede for høye, både her til lands og resten av verden. Anonymkode: 6a07d...950 Fødselstallene har falt globalt siden 1950. Hvorfor kaste ut en så grunnløs påstand? Merkelig… Anonymkode: 555df...51e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå